Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20642)

Vierailija
17401/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli joulusiivousvuorossa roskiskaapin pesu ja liesituulettimen pesu. 

Joululahjoista. Meillä on neljä lasta ja lahjoja ostetaan, mutta yritämme suosia tarpeellisia lahjoja. Esim. nuorelle toivomansa kengät, harrastukseen liittyvä hankinta tms. Alusvaatteita käärin myös pakettiin. Pienimmille leluja, joilla voi leikkiä pitkään, esim. Brion junaradan osat tms. Muistan, että joinain jouluina tavara-ahdistus on iskenyt jo aattoiltana, kun olen katsellut sitä tavarapaljoutta, mikä paketeista on tullut ja miettinyt, että näille kaikille on löydettävä jostain paikka. Olen myös huomannut, että lapset eivät kaipaa paljon lahjoja vaan vaikka sen yhden suosikin, jolla sitten keskittyvät leikkimään. 

Vierailija
17402/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnistunut tänä vuonna hyvin! En ole ostanut ruuan lisäksi kuin yhden hiusdonitsin ja kesällä yhden pyörän sisäkumin. Tietysti hammastahnaa, tiskiainetta, pesupulveria, saippuaa ja shampoota, mutta muuten on loppunut kulutus. Kun ei ole varaa, niin ei ole tarvinnut enää ostella mitään. Vapauttavaa. Kaikki on nyt käytössä ja kulutuksessa mitä omistaa, jopa ne inhokkivaatteetkin. Nekin istuvat päälle paremmin, kun hoikistuminen tapahtunut siinä sivussa.Joululahjaksi ostan itselleni uuden hammasharjan ja joulukukan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17403/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin ettei meidän perheessä ole varaa ostaa lapsille joululahjaksi kuin sukat, suklaapukit ja pieni suklaarasia puoliksi. Onneksi lapset itsekin sanoivat ettei haittaa jossei joulupukki ehdi meille tänä jouluna. Äidin lahjat kuulema riittävät. Mutta eihän minulla ole varaa kuin sukkiin ja suklaapukkiin. Sukat tarvitsevat ja pukkeja toivovat joka joulu. On kyl mennyt elämä tiukaksi jos haluaa samalla tavalla maksaa laskut ajallaan ja pitää lapset leivän syrjässä kiinni. Joulun tulo on alkanut ahdistaa. Ennen sitä oikein odotin. 

Suklaarasian sijaan suosittelen 1-2 suklaalevyä. Eihän niissä rasioissa mitään hyvää suklaata myydä ja ovat ylihintaisia. 

Vierailija
17404/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin ettei meidän perheessä ole varaa ostaa lapsille joululahjaksi kuin sukat, suklaapukit ja pieni suklaarasia puoliksi. Onneksi lapset itsekin sanoivat ettei haittaa jossei joulupukki ehdi meille tänä jouluna. Äidin lahjat kuulema riittävät. Mutta eihän minulla ole varaa kuin sukkiin ja suklaapukkiin. Sukat tarvitsevat ja pukkeja toivovat joka joulu. On kyl mennyt elämä tiukaksi jos haluaa samalla tavalla maksaa laskut ajallaan ja pitää lapset leivän syrjässä kiinni. Joulun tulo on alkanut ahdistaa. Ennen sitä oikein odotin. 

Suklaarasian sijaan suosittelen 1-2 suklaalevyä. Eihän niissä rasioissa mitään hyvää suklaata myydä ja ovat ylihintaisia. 

Lapset haluavat nimenomaan konvehteja! Olen sitten sen ostanut aina jouluksi. Konvehdeista tulee jotenkin se juhlan tuntu. Ja lapsista ne ovat aivan liiankin hyviä.

Vierailija
17405/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, joiden on helppo päästää irti ihan hienoista ylimääräisistä tavaroista, mutta sitten on vaikka vanha naarmuinen leikkulauta, hitunsinen pyyheliina tai kulahtaneet kengät, joita vaan uskollisesti käyttää. Usein meinaa pistää menemään, mutta silti vain jatkaa käyttöä. Leikkulaudankin kerran jopa annoin miehelle autotalliin joksikin alustaksi, mutta otin sen takaisin nopeasti hölmistyneen miehen käsistä.

Vierailija
17406/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita, joiden on helppo päästää irti ihan hienoista ylimääräisistä tavaroista, mutta sitten on vaikka vanha naarmuinen leikkulauta, hitunsinen pyyheliina tai kulahtaneet kengät, joita vaan uskollisesti käyttää. Usein meinaa pistää menemään, mutta silti vain jatkaa käyttöä. Leikkulaudankin kerran jopa annoin miehelle autotalliin joksikin alustaksi, mutta otin sen takaisin nopeasti hölmistyneen miehen käsistä.

On. Samanlaisia romuja mulla on ikivanha hiusharja, itse tehty pölyrätti, kauppakassi, myös leikkuulauta, lyijykynien nysät, pyyhekumien murut, sotkupaperiniput, aamutossut, sukat, polkupyöräkin.. kaikki romuja ja roskia ja voisin tosta vaan heivata ne jätteisiin, mutta silti vain ne pysyy käytössä. Oikein odotan milloin ne lahoaa täysin enkä sitten voi enää jatkaa ikuisuuskäyttöä.

Vierailija
17407/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua (ja miksei muulloinkin) on hyvä tyhjentää ruokakaappeja. Käytin pakastimesta kukkakaalin ja parsakaalin loput mausteiseen kanakeittoon. Samalla tuli tyhjennettyä maustekaappiakin eikä tarvitse ostaa töihin evääksi kalliita valmisruokia. 

Vierailija
17408/20642 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen joulua (ja miksei muulloinkin) on hyvä tyhjentää ruokakaappeja. Käytin pakastimesta kukkakaalin ja parsakaalin loput mausteiseen kanakeittoon. Samalla tuli tyhjennettyä maustekaappiakin eikä tarvitse ostaa töihin evääksi kalliita valmisruokia. 

Tämä on itsellänikin nyt aikeena, seuraavat pari kolme viikkoa aion tyhjentää kuivaruokakaappia ja pakastetta ja ostaa kaupasta vain tuoreet vihannekset, ja muun pakollisen.

Vierailija
17409/20642 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen onnistunut tänä vuonna hyvin! En ole ostanut ruuan lisäksi kuin yhden hiusdonitsin ja kesällä yhden pyörän sisäkumin. Tietysti hammastahnaa, tiskiainetta, pesupulveria, saippuaa ja shampoota, mutta muuten on loppunut kulutus. Kun ei ole varaa, niin ei ole tarvinnut enää ostella mitään. Vapauttavaa. Kaikki on nyt käytössä ja kulutuksessa mitä omistaa, jopa ne inhokkivaatteetkin. Nekin istuvat päälle paremmin, kun hoikistuminen tapahtunut siinä sivussa.Joululahjaksi ostan itselleni uuden hammasharjan ja joulukukan.

Sä oot onnistunut todella hyvin. Vau !

Vierailija
17410/20642 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Samanlaisia romuja mulla on ikivanha hiusharja, itse tehty pölyrätti, kauppakassi, myös leikkuulauta, lyijykynien nysät, pyyhekumien murut, sotkupaperiniput, aamutossut, sukat, polkupyöräkin.. kaikki romuja ja roskia ja voisin tosta vaan heivata ne jätteisiin, mutta silti vain ne pysyy käytössä. Oikein odotan milloin ne lahoaa täysin enkä sitten voi enää jatkaa ikuisuuskäyttöä.

Mä otin konmarin myötä parhaan käyttöön. Esim mulla on leikkuulautoja 3. Paras käytössä ja 2 alimmaisena. Välillä kaipaan monta, silloin käytössä.

Kotivaatteina joskus käytön lumppuja, etenkin puutarhatöissä tai käyn mustikassa.

Vierailija
17411/20642 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ketjusta inspiraatiota ja yllykettä laittaa pois vanhat leikkulaudat ja siivilän ja vielä lisäksi hitunaiset pyyheliinat. Kiitos ketju ja kanssaraivaajat!

Vierailija
17412/20642 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi tarttua toimeen, mutta jotenkin kaikki kausivaatteet ovat kasautuneet ja muutenkin kaikenlaista tavaraa on kestokasseittain pinossa vaatehuoneessa. Olen monta kertaa syksyn edetessä aloittanut, mutta saanut vain vähän aikaan. Toki vähäkin on hyvä, mutta tekisi mieli vain levittää kaikki ja järjestää ne ajan kanssa oikein viimeisen päälle. Ärsyttää, ettei ole aikaa. Saa antaa vinkkejä tai tarjota motivaatiota, jotenkin sitä vain tuntuu lamautuvan tuon paljouden edessä, ettei edes tiedä, mistä aloittaisi.

Vierailija
17413/20642 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi tarttua toimeen, mutta jotenkin kaikki kausivaatteet ovat kasautuneet ja muutenkin kaikenlaista tavaraa on kestokasseittain pinossa vaatehuoneessa. Olen monta kertaa syksyn edetessä aloittanut, mutta saanut vain vähän aikaan. Toki vähäkin on hyvä, mutta tekisi mieli vain levittää kaikki ja järjestää ne ajan kanssa oikein viimeisen päälle. Ärsyttää, ettei ole aikaa. Saa antaa vinkkejä tai tarjota motivaatiota, jotenkin sitä vain tuntuu lamautuvan tuon paljouden edessä, ettei edes tiedä, mistä aloittaisi.

Aloita vaikka isoimmista tavaroista ja tilaa vievimmistä vaatteista. Kasat kutistuvat nopeimmin.

Vierailija
17414/20642 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluja raivattu. Nyt kaikki lelut mahtuvat väljästi niihin tarkoitettuihin kaappeihin. 

Joulusiivous etenee. Astianpesukone pesty ja puhdistettu kauttaaltaan. Aterinlaatikko ja maustekaappi pesty ja järkkäilty. 

Ostin 2 keraamista saippuapumppua. Olivat tosi kauniit ja maksoivat vain 3€/kpl. Lisäksi iso pönikkä käsisaippuaa edullisesti, josta voin sitten pumput täyttää tarvittaessa. Muoviset saippuapumput saivat lähtöpassit. Nyt on kaunista. 

Yritän saada pyykkikorit tyhjiksi. Tänään pesin 2 koneellista. Huomenna on urakka valmis. 

Vierailija
17415/20642 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leluja raivattu. Nyt kaikki lelut mahtuvat väljästi niihin tarkoitettuihin kaappeihin. 

Joulusiivous etenee. Astianpesukone pesty ja puhdistettu kauttaaltaan. Aterinlaatikko ja maustekaappi pesty ja järkkäilty. 

Ostin 2 keraamista saippuapumppua. Olivat tosi kauniit ja maksoivat vain 3€/kpl. Lisäksi iso pönikkä käsisaippuaa edullisesti, josta voin sitten pumput täyttää tarvittaessa. Muoviset saippuapumput saivat lähtöpassit. Nyt on kaunista. 

Yritän saada pyykkikorit tyhjiksi. Tänään pesin 2 koneellista. Huomenna on urakka valmis. 

Nyt on myöhäistä, mutta mun veli on huoltomies. Todella paljon kylppäreisså menee lavuaareja rikki, koska käytetään keraamista pumppupulloa ja se tarpeeksi usein tippuu lavuaariin.

Meillä on Dermosilin iso, muovinen, leveäpohjainen pumppupullo. Yli 15 v vanha ja toimii

Vierailija
17416/20642 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on myöhäistä, mutta mun veli on huoltomies. Todella paljon kylppäreisså menee lavuaareja rikki, koska käytetään keraamista pumppupulloa ja se tarpeeksi usein tippuu lavuaariin.

Hyvä pointti. Meillä on toisessa kylppärissä peilikaappi lavuaarin yläpuolella. Otankin tehtäväksi käydä sen tänään läpi ja siirtää sieltä pois sellaiset joita voi säilyttää muualla. 

Lavuaarin laidalla säilytän pelkästään saippuapumppua, en mitään muuta. Onneksi ostamissani on leveä pohja. 

Vierailija
17417/20642 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein pystyin luopumaan suuresta määrästä vhs-kasetteja, joita olin kuljettanut mukanani nuoruudesta asti, mutta en katsonut vuosikymmeniin.

Jokin tunneside niihin kai oli tiukassa, mutta nyt se luopuminen on tehty,  eikä oikeastaan edes tunnu pahalta.

Vierailija
17418/20642 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimein pystyin luopumaan suuresta määrästä vhs-kasetteja, joita olin kuljettanut mukanani nuoruudesta asti, mutta en katsonut vuosikymmeniin.

Jokin tunneside niihin kai oli tiukassa, mutta nyt se luopuminen on tehty,  eikä oikeastaan edes tunnu pahalta.

Tämä on se, mitä olen ihmetellyt. Kun tavaraa poistuu, oon ollut ihan että häh, missä tunteet. Eikä niitä ole tullut

Vierailija
17419/20642 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä aika myydä lasten ja nuorten vanhoja juhlapukuja. Itsenäisyysjuhlat ja joulujuhlat lähestyy, menee kuin kuumille kiville. 

Vierailija
17420/20642 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut kirjoja. Itse lainaan ne kirjastosta tai kuuntelen äänikirjana, joten kirja esineenä ei ole minulle tärkeä. Puolisoni sen sijaan rakastaa kirjoja, ja tämä on tietysti minulle ok. Hänkin onneksi pystyy luopumaan ei-niin-tärkeistä kirjoista.

Toinen vähennyskohde on ollut viime aikoina dvd:t. Soitinta ei ole, eikä tule. Helpottavaa, että laatikoita tyhjenee.

Lastenvaatteita käyn läpi viikottain. Liian pienet kiertoon, isompaa tilalle käytettynä. Olen ostolakossa ja en osta itselleni vaatteita vuoteen. Tunnustan kuitenkin, että lastenvaatteiden hankkimisesta saan tyydytystä ja sillä tavoin saan edelleen kierrellä kirppiksellä. Onneksi en ole ostanut lapsille(kaan) turhuuksia.

En jaksa enää myydä mitään. Mielelläni annan hyväntekeväisyyteen. Oli myös jotenkin silmiäavaavaa lukea aiempia joululahjakommentteja. Yritän lasten kanssakin siirtää painopisteen aineettomiin lahjoihin ja muutenkin pitää lahjojen määrän pienenä. 

Tässä vähän tajunnanvirtaa. Tulin tänne taas hakemaan inspistä ja sitä sain jälleen. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi