Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20642)

Vierailija
17381/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse oikein ymmärrä, miksi joku haluaa panostaa kalliiseen ja painavaan merkkiuunivuokaan, jonka peseminen, säilytys ja hyvässä kunnossa pitäminen on vaikeaa. En myöskään ymmärrä, miksi joku tuollaista haluaa. Olen itse onnistunut tuhoamaan mielestäni aika normaalissa käytössä useamman Tefalin ja vastaavan halvemman metallisen uunivuoan ja tietysti se harmittaa, mutta olen samalla iloinen, että mitään huippukalliita vastaavia tuotteita ole hankkinut. Nuo Tefalitkin ovat kuitenkin kalliita. Joskus olen kokeillut painavaa ja ilmeisesti posliinista Arabian uunivuokaa ja sen käyttö vasta tuskaa olikin. Se kuumeni ja poltti, oli liian painava ja puhdistus oli lähes mahdotonta. 

Minulla itselläni on kyseinen pata. Lapseni ovat nähneet sen omassa arjessaan koko elämänsä ja mm viime jouluna, taas kerran , tarjoilin joulupuuroa siitä.

Joku kehui padan ulkonäköä ja juteltiin asiasta pitkåän. Siitä tämän keksin.

Vierailija
17382/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaran puljaaminen ei varmasti lopu koskaan, jos tosiaan omien tavaroiden lisäksi yrittää kirpputorilla myydä myös sukulaisten, naapureiden ja työkavereidenkin käytetyt tavarat. Olen todellakin kierrätyksen kannalla, mutta en esimerkiksi hahmota, miksi antaisin yhtenä vuonna seitsemälle eri henkilölle lahjaksi uunipadat. Kun halvalla sai?

Arabia maksaa varmaan keskimäärin 3 euroa heidän astiasta per kpl.

Pata maksoi vajaa 200 e kpl, eli jokaista varten on tosi paljon nähty vaivaa. Padat ostettiin täysin näillä second hand lahjakorteilla.

Jotenkin näen tämän patarouvan valehtelevan ja liioittelevan. Varmaan yhden padan ostanut kierrätysarabioillaan korkeintaan, jos sitäkään. Ehkä siihenkin saanut vain osan rahoista niistä. En tiedä miksi vain vaistoan näin..

Täällä saa kirjoittaa nimettömänä. Ei ole pakko uskoa. Aloitin tavaroiden puljaamisen, taas, pääsiäisenä. Vien kirppikselle myytävää ja käytän saldon ostaessani jotain samasta kirppikseltå. Aina löytyy Arabian astioita. Puolisoni kanssa käymme la ja usein myös su keskustassa, kun on kirppistavarat viety, olemme vieneet liikkeeseen näitä useita kymmeniä kertoja. Olen voinut viedä esim 3 laatikollista sunnuntaina ja seuraavan viikon la on kaikki myyty. Se, että saa myynnin kirppiksellä arvona, ei ole aina helppoa käyttää saldoa, jos mitään ei löydy. Siksi astiat ovat olleet helppo ostos, niitä on aina ja näin saan ne eteenpäin.

Tämä puljaaminen vaatii aikaa ja tuntipalkka on pieni. Mutta olen äärettömän iloinen siitä, että tämä toimii ja tavara kiertää. Näin toimimalla niin moni voittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17383/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin tämä vuonna aika hyvin tyhjennettyä tavaraa nurkista. Ihanaa kun kaapit on järjestyksessä ja tietää mitä missäkin on. Ja ne pysyy järjestyksessä kun tavara on helppo laittaa paikalleen, ja kaikelle jopa löytyy oma paikka. Vielä pitäisi koskus viitsiä viedä kaikki kirjat paikalliseen divariin, hankkiuduttiin eroon kirjahyllystäkin kun ei ikinä kumminkaan luettu uudestaan niitä kirjoja mitä siellä oli. 

Vierailija
17384/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tarvinnut ostaa joulupaperia vuosiin, ollaan käytetty uudelleen ja uudelleen samoja joulukestokasseja. Kumma kyllä eivät ole edes rikkoontuneet käytössä, osa on Tiimarista aikoinaan ostettu. Nyt on lahjojen määräkin jo vähentynyt. Ymmärrän että on aika tylsä vaihtoehto niille jotka haluaa askarrella hienot ja näyttävät lahjapaketit.

Mä oon tehnyt näitä älyttömiä määriä.

Keitin padassa vettä ja oksia, vähän lahoja sellaisia ja joskus nurmea. Ompelin kasseja ja laitoin likoamaan niitä pataan.

Tein punaisella värillä ja sabluunalla punaisia sydämiä. Etenkin lakanat ovat näihin hyviä. 

Siis en ymmärrä tätä vastausviestiä..? Kerrotko vähän tarkemmin.

Vierailija
17385/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tarvinnut ostaa joulupaperia vuosiin, ollaan käytetty uudelleen ja uudelleen samoja joulukestokasseja. Kumma kyllä eivät ole edes rikkoontuneet käytössä, osa on Tiimarista aikoinaan ostettu. Nyt on lahjojen määräkin jo vähentynyt. Ymmärrän että on aika tylsä vaihtoehto niille jotka haluaa askarrella hienot ja näyttävät lahjapaketit.

Keitin padassa vettä ja oksia, vähän lahoja sellaisia ja joskus nurmea. Ompelin kasseja ja laitoin likoamaan niitä pataan.

Tein punaisella värillä ja sabluunalla punaisia sydämiä. Etenkin lakanat ovat näihin hyviä. 

Tähän aikaan, kun tein näitä, olin tiukalla budjetilla elävä yh äiti.

Otin kierrätyskeskuksesta, ilmaisosastolta, mm vanhoja lakanoita. Värjäsin ne ihan vaan liottamalla niitä vedessä, jossa oli kiehunut. Aikaisemmin mm keppejä.

Kun oli kuivuneet, tein sabluunan avulla punaisia sydämiä. Annoin lahjat näissä ja aina sanoin kierrättäkää näitä seuraavana vuonna. Oon tehnyt pusseja satoja.

Vierailija
17386/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän aikaan,

Ahaa no nyt avautui. Eli sait niihin ilmeisesti näin vanhahtavan rustiikkisen kuosin. Kiva idea. Ja hyvää kierrätystä. Ja pistit kierrätysasian vielä ketjureaktiona eteenkin päin. Hyvä sinä!

Vierailija
17387/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en ymmärrä tätä vastausviestiä..? Kerrotko vähän

Sain nyt yli 10 v vanhoja satiinin paloja. Edellinen omistaja on ompelija ja nämä ovat hääpukukangasta.

Ajattelin tehdä niistä tyynyjä. Muutama vähän isompi pala, niistä sain 50 x 50 tyynyyn toisen puolen ja ompelen siihem älyttömän määrän pieniä ruusuja.

Kangas oli lionnut pitkään punajuuriliemessä ja väri on just hyvä.

Jouluaskertelut jäivät nyt välistä, mutta halloweeniksi tein kurpitsatyynyjä ja ne meni hyvin kaupaksi. 

Tykkään ottaa projekteja ja lähinnä jos saan jostain materiaaleja, mielelläni otan ne haasteeksi. 

Ne lahjapussit oli musta tosi onnistuneita ja siinäkin tarvittiin aikaa, kun etsin materiaalin, värjään, koristelen.

Ystävänpäivätyynyt eivät mene myyntiin, kukaan ei niistä maksa 50 e kpl, mutta lahjaksi voin antaa, kun oikea henkilö tulee vastaan

Vierailija
17388/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaste joulukuulle! Joulun poistokalenteri: Ota lahjakassi (tai mikä vain vastaava) ja etsi kotoasi joka päivä jouluun asti jokin poisto. Jouluna sulla on jo 24 turhaa asiaa sisältävä säkki ja kaapeissa ja laatikoissa saman verran väljempää. Säilytä tätä kalenteria missä vain piilossa ja kierrätä sisältö joulun jälkeen. Itse olen jo silmäillyt poistettavia kolmelle ekalle päivälle!

Tämä on hyvä! Käänteinen joulukalenteri 😊 

H

Vierailija
17389/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan joulusiivouksen jo nyt, jotta saan pilkottua urakan pieniin tehtäviin.

Tänään vein kaikki kierrätysroskat pois, vein käytetyt patterit keräyslaatikkoon ja palautin pullot. Keräsin myös muutaman poiston kotoa. 

Pyöritin valkoisen lakanapyykin 95-asteen ohjelmassa ja tämän jälkeen puhdistin pyykinpesukoneen kauttaaltaan, myös nukkasihdin ja pesuainelokeron sekä tyhjensin poistoputken. 

Yritän tehdä yhden ekstrahomman joka päivä. 

Vierailija
17390/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä sotku tällä hetkellä kotona. Nurkassa (nämä toki ainut siisti asia tällä hetkellä) odottaa kolme banaanilaatikollista kirppiksen pöytävarauksen alkua. Se pahin sotku tuli kun räjäytin keittiön kaapin ja tavaroita on keittiössä että olkkarissa. Ihan järkyttävää, tekisi mieli luovuttaa ja tunkea kaikki vaan takaisin. Paljon jo vein kaapista ihan roskiin paperia. Vielä pyykit pitäisi viikata kaappiin lisäksi, sekä viedä välikausi kampetta varastoon. Tekisi mieli vaan räjäyttää kämppä tavaroineen ilmaan.

Sori välipurkaus, mutta ehkä se tästä vielä joku päivä iloksi muuttuu.

Niin ja maanantaina lähtee jättisäkki tekstiilinkeräykseen huonoja kamppeita. Enää ei tee kyllä mieli ostaa mitään. Onneksi.

Vierailija
17391/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin ettei meidän perheessä ole varaa ostaa lapsille joululahjaksi kuin sukat, suklaapukit ja pieni suklaarasia puoliksi. Onneksi lapset itsekin sanoivat ettei haittaa jossei joulupukki ehdi meille tänä jouluna. Äidin lahjat kuulema riittävät. Mutta eihän minulla ole varaa kuin sukkiin ja suklaapukkiin. Sukat tarvitsevat ja pukkeja toivovat joka joulu. On kyl mennyt elämä tiukaksi jos haluaa samalla tavalla maksaa laskut ajallaan ja pitää lapset leivän syrjässä kiinni. Joulun tulo on alkanut ahdistaa. Ennen sitä oikein odotin. 

Vierailija
17392/20642 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas sovittiin lasten kanssa, että tehdään vain jouluruokia eikä osteta kuin yhdet lahjat. Isompi tyttö saa haluamansa parit glitterkynsilakat ja pienempi uudet geelitussit. Kyllä lapsetkin ymmärtävät, jos rahat ovat vähissä.

Vierailija
17393/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini teki lähes liikuttavan teon.. lopetti meikkaamisen, jota vasta harjoitteli, kun ajatteli meikkien maksavan meidän perheelle ihan liikaa. Ja kyse oli halvimmista market meikeistä. Oli kuullut kun sanoin ukolle ettei meillä ole nyt varaa yhtään mihinkään ylimääräiseen. Eihän meillä olekaan, mutta..

Vierailija
17394/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista lukea näitä kommentteja rahojen niukkuudesta. Mielelläni auttaisin juuri teitä. Toivottavasti apua saatte omasta kaupungistanne.

On vähän usko mennyt järjestöihin mm Hope ry väärinkäytösten takia. Pelastakaa Lapset vielä luotan ja laitankin sinne vähän avustusta

Vierailija
17395/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään vein kaikki kierrätysroskat pois, vein käytetyt patterit keräyslaatikkoon ja palautin pullot. Keräsin myös muutaman poiston kotoa. 

Pyöritin valkoisen lakanapyykin 95-asteen ohjelmassa ja tämän jälkeen puhdistin pyykinpesukoneen kauttaaltaan, myös nukkasihdin ja pesuainelokeron sekä tyhjensin poistoputken. 

Täällä vähän sama meno!

Vein kierrätysroskia ja kävin samalla hehkulamppuvaralaatikon läpi. Katsoin mitä lamppuja tarvitaan ja tein listan. Vanhat kierrätykseen (oli vielä jotain ikivanhoja ei-ledejä muka varalle).

Laitoin 4 isoa säkkiä lastenvaatetta hyväntekeväisyysjärjestölle joka siis ottaa itse käyttöön mm pakolaislapsille ja köyhille. Oli taas keräytynyt kun en ollut vuosikausiin jaksanut käydä läpi. 

Kävin koko vaatehuoneen kaikki laatikot läpi. Nyt on kaikki putsattu, järjestetty ja huom merkitty mitä on missäkin. Helpottaa jatkossa.

Tämä kaikki siis viikossa. Yritän jatkaa hommaa varaston puolelle mutta hirvittää.

Vierailija
17396/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista lukea näitä kommentteja rahojen niukkuudesta. Mielelläni auttaisin juuri teitä. Toivottavasti apua saatte omasta kaupungistanne.

On vähän usko mennyt järjestöihin mm Hope ry väärinkäytösten takia. Pelastakaa Lapset vielä luotan ja laitankin sinne vähän avustusta

Olen tämä meikkaamisen lopettaneen tytön äiti. Kiitos sinulle myötätuntoisesta kommentistanne, mutta voin kertoa, että ihan hyvin tässä kuitenkin pärjätään. Ei ole varaa vain mihinkään ylimääräiseen tai turhaan. Olen ihan kiitollinenkin vähävaraisuuden seurauksesta, eli ainakin lapsistamme on kasvanut erittäin järkeviä, taloudellisia ja tyytyväisiä nuoria. Se tässä vain harmittaa kun lasten kokemukset ja elämykset ovat monessa mielessä aivan olemattomat, videoista sitten katsovat minkälaista olisi harrastaa asioita.

Vierailija
17397/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vähän sama meno!

Vein kierrätysroskia ja kävin samalla hehkulamppuvaralaatikon läpi. Katsoin mitä lamppuja tarvitaan ja tein listan. Vanhat kierrätykseen (oli vielä jotain ikivanhoja ei-ledejä muka varalle).

Laitoin 4 isoa säkkiä lastenvaatetta hyväntekeväisyysjärjestölle joka siis ottaa itse käyttöön mm pakolaislapsille ja köyhille. Oli taas keräytynyt kun en oll

Mä tyhjensin kellarin korona-aikana. Isohko huone oli täynnä vaikka mitä. Isompia tavaroita myin yksitellen, mutta ns perinteiset kirppistavarat pakkasin suoraan laatikoihin. Varaston koko oli n 30 neliötå ja siellä riitti työtä.

Kun korona alkoi helpottaa, vein ne peruskirppistavarat tälläiselle täyden palvelun ja rahoilla laitoin varaston kuntoon. Betonilattia maalattiin jne. Aikaa meni, ei 100 h riitä, mutta nyt on tehty.

Mun neuvo, aloita urakka. Vähän kerralla on aina askel eteenpäin

Vierailija
17398/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin iltasyömiset itseltäni pois ja niillä rahoilla aion kustantaa lapsille joulun. Oon syöny illalla yleensä hedelmän ja jugurttia ja kyllä niihinkin uppoaa jouluun mennessä pitkä penni. Nälkää en tietty aio nähdä, vaan syön aamulla sitten tuplasatsin puuroa. Ehkä helpoin keino säästää rahaa perheelle on ottaa sitä itsestään.

Vierailija
17399/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa tuli kyl tyhmä fiilis. Minä nimittäin tuskailin äsken mihin kummaan saan kaikki lahjat jemmattua lapsilta. Olen tuhlannut niihin omaisuuden. En ole edes ajatellut että edes jouluna kaikilla ei ole varaa ostaa lahjoja. Minä kun yleensä tuskailen sen kanssa mitä ostaisin kun kaikkea on. Ja liikaa. Tuli vähän hölmö olo täytyy myöntää.

Vierailija
17400/20642 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessa tuli kyl tyhmä fiilis. Minä nimittäin tuskailin äsken mihin kummaan saan kaikki lahjat jemmattua lapsilta. Olen tuhlannut niihin omaisuuden. En ole edes ajatellut että edes jouluna kaikilla ei ole varaa ostaa lahjoja. Minä kun yleensä tuskailen sen kanssa mitä ostaisin kun kaikkea on. Ja liikaa. Tuli vähän hölmö olo täytyy myöntää.

No ihan sama..Lapseni, suvun ensimmäinen lapsenlapsi, sai viime joulunakin yli 30 lahjaa. Tuli kyllä paha mieli kun toisille "sukat ja suklaapukki". Ihan tavallisia palkansaajia ollaan mutta jouluun on aina panostettu. Lahjat harkittuja ym mutta liikaahan tuo on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi