Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20642)

Vierailija
17021/20642 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo on nyt siisti, joten siirryin puutarhavajan siivoukseen. Totta puhuen ahdistaa, sillä siellä on vuosikymmenten aikana kertynyttä roinaa. Pikkuhiljaa vien niitä kierrätykseen. Mies haluaisi säilyttää ihn kaiken... tiedän tekeväni väärin, mutta olen alkanut viedä hänenkin roiniaan pois, koska hän ei huomaa yhtikäs mitään jos joku on pois. Täysi boheemi muutenkin... hän ei edes käy siellä varastossa koskaan eikä muutenkaan muista mitä siellä on. En vaan jaksa vääntää asioista ja toimin selän takana, vaikka omatunto kolkuttaa. Hamsteri hän on, taustasta johtuen. Olen siinä.käsityksessö, että miehet ovat kovempia hamstereit kuin naiset, liekö totta? 

Riippuu paikasta. Maaseudulla on paljon mieshamstereita jos on loputtomasti ulkorakennuksia mihin tunkea autonromuja ja muuta. Kaupungeissa taitaa mennä tasan nämä hamsteritaipumukset.

Vierailija
17022/20642 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taas käytettyä loppuun yhden kosmetiikkaputelin. Lasken poistoiksi sellaiset joiden tilalle en osta uutta. Tämä oli sellainen. 

Huomenna luvassa isot poistot. 

Hänelle, joka etsi vinkkiä kuinka päästä eteenpäin kohti minimalismia (tai jotain sinnepäin): yleensä jonkin asian pähkäily syö enemmän energiaa kuin itse tekeminen. Eli vinkkini on, että tee edes jotain pientä ja kun olet suoriutunut siitä, koet onnistumista ja saat lisäenergiaa jatkaa. Vaikka aluksi ihan vain yksi myynti-ilmoitus Toriin tai Vintediin. Yleensä sitä innostuu näpyttelemään useammankin myynti-ilmoituksessa, kun on saanut sen ensimmäisen tehtyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17023/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain taas käytettyä loppuun yhden kosmetiikkaputelin. Lasken poistoiksi sellaiset joiden tilalle en osta uutta. Tämä oli sellainen. 

Hänelle, joka etsi vinkkiä kuinka päästä eteenpäin kohti minimalismia (tai jotain sinnepäin): yleensä jonkin asian pähkäily syö enemmän energiaa kuin itse tekeminen. Eli vinkkini on, että tee edes jotain pientä ja kun olet suoriutunut siitä, koet onnistumista ja saat lisäenergiaa jatkaa. Vaikka aluksi ihan vain yksi myynti-ilmoitus Toriin tai Vintediin. Yleensä sitä innostuu näpyttelemään useammankin myynti-ilmoituksessa, kun on saanut sen ensimmäisen tehtyä. 

Tämä pitää paikkansa. Kun saa yhden myytyä, laitan helpommin lisää.

Mulla on pitkään vielä paikka itsepalvelukirppiksellä. Yli 50 laatikkoa odottaa myyntipaikkaa, mutta tavaraa tulee koko ajan lisää. Jos myynti on 100 e, saan 50 eurolla ostaa kirppikseltä. Kk myynti oli tonni, saldolla ostin mm rintakorun, hinta 450 e. 

Mulla on n 10 paikkaa täynnä myytävää ja tämän viikon myynti on 280 e. Tuotteiden keskihinta on 2 euroa, pitää paljon myydä tohonkin summaan.

Säilytån kotona sitä, mikä tulee käyttöön. Ei muuta. 

Minulla ei ole muuta, mistä tienaisi, mutta jos laittaisi hintalapun mitä kirppiskauppa vie aikaa, ei kukaan tekisi tätä. Aikaa minulla on

Vierailija
17024/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa. Kun saa yhden myytyä, laitan helpommin lisää.

Mulla on pitkään vielä paikka itsepalvelukirppiksellä. Yli 50 laatikkoa odottaa myyntipaikkaa, mutta tavaraa tulee koko ajan lisää. Jos m

Ymmärsinkö nyt oikein että sinulla on tosiaan yhdellä kirpputorilla oikeasti 10 myyntipaikkaa ja vielä kotona 50 laatikkoa tavaraa odottamassa myyntiä ja lisää tavaraa tulee? Mitä ihmettä? Mistä sitä tavaraa tulee jos myyt kuitenkin noin aktiivisesti ja noin monessa pöydässä? Ihan siis ystävällisessä mielessä kysyn, koska jäi kiinnostamaan miten tuo on mahdollista. :D

Vierailija
17025/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta! Kun saa narrattua itsensä tekemään asian eteen jotain hyvinkin pientä, niin se tekeminen vaan lisääntyy! Oikein hankalina hetkinä käytän viiden minuutin urakka -ajatusta. Että teen tätä viisi minuuttia niin sitten saan taas loikoilla jonkun sarjan/vauvan/kirjan kanssa sohvalla tietyn ajan. Pieninä palasinakin saa aikaan tosi paljon. Se on varmaan usein se ajatus valtavasta edessä olevasta työmäärästä niin musertava, että ei tule aloitettua ollenkaan  - sitä vaan stressaa koko ajan mutta mitään ei saa aikaiseksi. Sille on kai joku nimikin tyyliin ryhtymisvaikeus tms. jossain lääkkeessä on se jopa sivuvaikutuksena, itsellä ihan luonnostaan!

Vierailija
17026/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä kaikille pienten lasten vanhemmille. Olkaa armollisia itsellenne, älkääkä stressatko liikaa tavaroiden kanssa, sillä pikkulapsiaika on nopeasti ohi. Se oikeasti on, vaikka nyt ei siltä tuntuisikaan. Kouluikäiset lapset voi ottaa jo mukaan karsimiseen omien vaatteidensa, lelujensa ja kirjojensa parissa. Nauttikaa siitä pikkulapsiajasta, istukaa lattialle leikkimään lapsen kanssa, katsokaa silmiin ja ottakaa syliin. Siinä hetkessä aika pysähtyy ja elämä on läsnä kaikkein kauneimpana. Terveisin äiti joka tekisi asiat nyt toisin jos saisi vielä mahdollisuuden.

Vierailija
17027/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torimyyjille vinkki. Nimimerkki voi olla jotain ihan muuta kuin oma nimi, tai siihen voi laittaa vaikka vain etunimen. Jos sen piilottaa, niin ostaja ei käsittääkseni näe mitä kaikkea muuta sinulla on myynnissä. Jos pitäisi postittaa, niin ostamaan päättyy helpommin, jos saisi samalla postimaksulla useamman tavaran. Jos kaikkia tavaroita ei näe kerralla, niin voi mennä myyntejä ohi.

Vierailija
17028/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoarders-Himohamstraajat ohjelma toimii aika hyvänä motivaattorina siivoamiseen ja tavaroista luopumiseen 

Vierailija
17029/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pitkältä matkalta. Tein siellä ostoksia, harkittuja, mutta esineitä kotiin tuli kuitenkin 6 lisää. Laukku, vaatteita, kengät ja meikkipussi. Määrä suurehko mutta tosiaan kaikki sellaisia joita pidän vuosia. Vähän ostoskrapulaa...Mutta matkalla taas vahvistui se ajatus että elämys on tärkeämpää kuin materia. Katson kotiani nyt sillä silmällä että mitään en halua tänne lisää vaan pois entistäkin. Kai se hotellihuoneen "tyhjyys" antoi inspiraatiota. Siellä ei ollut maljakoita, kukkaruukkuja, koriste-esineitä kuten täällä kotona. 

Kaipaan sekä visuaalista että henkistä selkeyttä elämään. Rahaa haluan tulevaisuudessa käyttää juurikin matkustamiseen, en materiaan.

Olen kuukausia tätä tavarapaljoutta, minimalismia päässäni pyörittänyt. Tuntui hyvältä että tunne vain vahvistuu nyt kun paluu arkeen alkoi. 

Vierailija
17030/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torimyyjille vinkki. Nimimerkki voi olla jotain ihan muuta kuin oma nimi, tai siihen voi laittaa vaikka vain etunimen. Jos sen piilottaa, niin ostaja ei käsittääkseni näe mitä kaikkea muuta sinulla on myynnissä. Jos pitäisi postittaa, niin ostamaan päättyy helpommin, jos saisi samalla postimaksulla useamman tavaran. Jos kaikkia tavaroita ei näe kerralla, niin voi mennä myyntejä ohi.

Tämä! Tosi monesti tulee vastaan myyjä kenellä ilmoituksessa teksti "katso myös muut myytävät tuotteet" ja profiili piilotettu niin mistäs katsot... Tuo Torin uudistus ei oo menny ihan nappiin, ei varmaan monikaan hoksaa tuota muuttaa

Vierailija
17031/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä kaikille pienten lasten vanhemmille. Olkaa armollisia itsellenne, älkääkä stressatko liikaa tavaroiden kanssa, sillä pikkulapsiaika on nopeasti ohi. Se oikeasti on, vaikka nyt ei siltä tuntuisikaan. Kouluikäiset lapset voi ottaa jo mukaan karsimiseen omien vaatteidensa, lelujensa ja kirjojensa parissa. Nauttikaa siitä pikkulapsiajasta, istukaa lattialle leikkimään lapsen kanssa, katsokaa silmiin ja ottakaa syliin. Siinä hetkessä aika pysähtyy ja elämä on läsnä kaikkein kauneimpana. Terveisin äiti joka tekisi asiat nyt toisin jos saisi vielä mahdollisuuden.

Täysin samaa mieltä. Mä vaan en tekisi mitään toisin ajasta omien lapsieni kanssa, koska todellakin jätin silloin kaiken muun toiseen arvoon ja olin kaiken ajan lapsieni kanssa. Nytkin ku lapset haluavat aikaani kaikki muu jää. Hyvä neuvo heille, joilla tavara-ajatukset täyttää pään. Mä tyhjensin koko kodin kaikesta turhasta jo silloin, kun rupesi odottamaan ensimmäistä lastani. Ja ekan vaatteet ja tavarat ovat menneet seuraavalle sina niin kauan, kun ovat ehjinä pysyneet. Ei ole syntynyt tavarapaljoutta missään vaiheessa. Pidän minimalismista ja siksi eksyin tämän ketjun viestejäkin lukemaan. Tässä viestissä, johon vastasin, oli tämän ketjun paras neuvo!

Vierailija
17032/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua tyhjässä kodissa onnellisena lasteni kanssa, mutta en täydessä kodissa ilman lapsiani. Tavarat eivät tuo onnea, sen tuovat lapset. Jos olet onnellinen, niin yleensä se heijastuu lapsiisi ja hekin ovat onnellisia. Jos vanhemmat ovat tyytymättömiä, ovat lapsetkin.

Vierailija
17033/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein taas yhdet kaupat Torissa. 

Lisäksi lahjoitin pois säkkituolin, lelun ja vauvan bodyn.

Hyvä saldo yhdelle päivälle. 

Vierailija
17034/20642 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkään vielä paikka itsepalvelukirppiksellä. Yli 50 laatikkoa odottaa myyntipaikkaa, mutta tavaraa tulee koko ajan lisää. Jos myynti on 100 e, saan 50 eurolla ostaa kirppikseltä. Kk myynti oli tonni, saldolla ostin mm rintakorun, hinta 450 e. 

Minulla ei ole muuta, mistä tienaisi, mutta jos laittaisi hintalapun mitä kirppiskauppa vie aikaa, ei kukaan tekisi tätä. Aikaa minulla on

Jos olet työtön (viitaten mainitsemaasi "aikaa minulla on"), niin pidä varasi näin ahkeran kirpparimyynnin kanssa. Muistelen, että noin vuosi pari sitten oli juttua naisesta, joka joutui vaikeuksiin tukien kanssa, kun hänet todettiin jonkinlaiseksi osto ja myynti -yrittäjksi. Taisi joutua palauttamaan tukia tai sai veromätkyjä tms.  

Vierailija
17035/20642 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo on nyt siisti, joten siirryin puutarhavajan siivoukseen. Totta puhuen ahdistaa, sillä siellä on vuosikymmenten aikana kertynyttä roinaa. Pikkuhiljaa vien niitä kierrätykseen. Mies haluaisi säilyttää ihn kaiken... tiedän tekeväni väärin, mutta olen alkanut viedä hänenkin roiniaan pois, koska hän ei huomaa yhtikäs mitään jos joku on pois. Täysi boheemi muutenkin... hän ei edes käy siellä varastossa koskaan eikä muutenkaan muista mitä siellä on. En vaan jaksa vääntää asioista ja toimin selän takana, vaikka omatunto kolkuttaa. Hamsteri hän on, taustasta johtuen. Olen siinä.käsityksessö, että miehet ovat kovempia hamstereit kuin naiset, liekö totta? 

Älkää hyvät emännät viekö miestenne tavaroita roskiiin. Minullakin meinasi emäntä kerran alkaa heittelemään vanhoja tylsiä sahojakin roskiin mutta ku fakta on että sahoista saa hyvää peltiä jolla voi korjata asioita. Kaikkea voi hyödyntää. Kaikki pellinpalat sun muut ovat arvokasta materiaalia jos  joutuu jotain korjaamaan.

Vierailija
17036/20642 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät emännät viekö miestenne tavaroita roskiiin. Minullakin meinasi emäntä kerran alkaa heittelemään vanhoja tylsiä sahojakin roskiin mutta ku fakta on että sahoista saa hyvää peltiä jolla voi korjata asioita. Ka

Mutta mistäs löytyis tilat kaikelle tälle materiaalille, jota saattaa joskus tarvita.. jos kaikki ihmiset säästäisivät ihan kaiken kaatopaikat ja jäteasemat kumisisivat kyllä tyhjyyttään, mutta jokaisella perheellä olisi ikiomat kaatopaikat.. parempi kierrättää turhat tavarat uusiokäyttöön ja hakea tarvittavat pellinpalat vaikka kierrätyskeskuksista. Ei kukaan vaadikaan ostamaan uutta rikkimenneen tilalle.

Vierailija
17037/20642 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin pahanhajuiset kosteuspyyhkeet pintojen pyyhkimiseen. Yksi mäkkilelu meni roskiin. Ripustin koneellisen pyykkiä kuivumaan. 

Siinäpä kaikki mihin energia tänään riittää. Olen kipeä ja pienikin tekeminen saa olon todella tukalaksi. Toivottavasti muilla karsijoilla on parempi päivä tänään. 

Vierailija
17038/20642 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, milloin viimeksi olet leikannut vanhasta sahasta peltiä projektiisi? 

Vierailija
17039/20642 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, milloin viimeksi olet leikannut vanhasta sahasta peltiä projektiisi? 

Omasta ei ole tullut leikattua mutta työpaikan sahan jouduin leikkelemään uuden sellaisen ja tekemään jousen siitä pellistä kun ei ollut varaosia.

.

Vierailija
17040/20642 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sahapeltiasiasta tuli mieleen se, mitä mietin kun viimeksi katselin portaiden alle jemmattuja tavaroitani. Siellä oli mm. kaupan taulupohjille maalaamiani "taideteoksia", joita en ole kelpuuttanut seinille, mutta joita olen säästänyt sillä ajatuksella että voin joskus käyttää ne uudelleen. No enpä ole vuosiin maalannut, niin että taidan olla ihan samanlainen materaalinsäästäjä kun tämä sirkkelinterämies. Käyn kohta heittämässä ne roskiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä