tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20643)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Minunkin viestini hävisi.
Minä huomasin kun joku oli kirjoittanut tähän ketjuun viestin jossa oli tyytyväinen jollain lailla kun ei ole lapsia niin tavarapaljous on jotenkin kurissa ja ostot. Viesti oli hävinnyt aika nopeasti niin päättelin että syy saattoi olla siinä kun hän oli lapsettomana tyytyväinen. Onhan tämä lisääntymiseen kannustava foorumi niin eihän se vältämättä käy sellainen pohdiskelu. Voi käydä niin että emme muuten saa tulevaisuudessa lisää työ orjia tänne jotka maksavat meidän eläkkeet.
Minäkin huomasin sillon sen. Joku oli helpottunut, että ei ollut lapsia kun oli lukenut jostain viestistä jossa perheen isä tai äiti kertoi että olivat korjanneet kaikille lapsille pyörät, jotta pääsisivät edes liikkeelle, sitäkö tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
NYT niitä tarpeettomia välikausivaatteita kiertoon, samoin talvivaatteet katsokaa jo valmiiksi! Jos ei mene nopeasti Torissa kaupaksi, niin suosittelen lahjoittamaan Konttiin tms, kun ovat vielä oikeaa kautta.
Vanhoja suksia ja luistimia voi jo kallata varastosta valmiiksi myyntiä varten.
Kallata?
Sain just myytyä lapsen viime talven talvihaalarin ja talvikengät. Jes! Innostuu taas näpyttelemään ilmoituksia kun myyntiä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NYT niitä tarpeettomia välikausivaatteita kiertoon, samoin talvivaatteet katsokaa jo valmiiksi! Jos ei mene nopeasti Torissa kaupaksi, niin suosittelen lahjoittamaan Konttiin tms, kun ovat vielä oikeaa kautta.
Kallata?
Tarkastaa, eli voi jo tarkastella varastosta.. vähän niinku syynäillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallata?
Voi olla yhden kirjaimen virhe, meillä päin sanotaan kollata, kun tarkoitetaan että tarkistetaan jotain.
Tänne on pesiytynyt myös joku, joka irvailee yhden kirjaimen kirjoitusvirheistä. Moni kirjoittaa puhelimella ja tulee helpommin virheitä, ja lisäksi vielä puhelin muuttelee tekstejä.
Joku näköjään nauttii tästä turhanpäiväisestä kettuilusta. Haluaa tarkoituksella loukata toisia ja ärsyttää riitelemään makuasioista. Harmi vaan, koska tämä oli pitkään niin hyvän mielen ketju.
Voi olla että koko sivu on rikki. Parin päivän ajan olen huomannut että välillä ei voi kommentoida ollenkaan, välillä on tarkistusnumerot valmiina, välillä lainaus toimii, välillä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallata?
Voi olla yhden kirjaimen virhe, meillä päin sanotaan kollata, kun tarkoitetaan että tarkistetaan jotain.
Tänne on pesiytynyt myös joku, joka irvailee yhden kirjaimen kirjoitusvirheistä. Moni kirjoittaa puhelimella ja tulee helpommin virheitä, ja lisäksi vielä puhelin muuttelee tekstejä.
Joku näköjään nauttii tästä turhanpäiväisestä kettuilusta. Haluaa tarkoituksella loukata toisia ja ärsyttää riitelemään makuasioista. Harmi vaan, koska tämä oli pitkään niin hy
Ei oo kirjoitusvirhe. Järvisuomessa sanotaan kallata, kun tarkoitetaan etsimistä. Mennään metsään marjoja kallaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Minunkin viestini hävisi.
Minä huomasin kun joku oli kirjoittanut tähän ketjuun viestin jossa oli tyytyväinen jollain lailla kun ei ole lapsia niin tavarapaljous on jotenkin kurissa ja ostot. Viesti oli hävinnyt aika nopeasti niin päättelin että syy saattoi olla siinä kun hän oli lapsettomana tyytyväinen. Onhan tämä lisääntymiseen kannustava foorumi niin eihän se vältämättä käy sellainen pohdiskelu. Voi käydä niin että emme muuten saa tulevaisuudessa lisää työ orjia tänne jotka maksavat meidän eläkkeet.
Minäkin huomasin sillon sen. Joku oli helpottunut, että ei ollut lapsia kun oli lukenut jostain viestistä jossa perheen isä tai äiti kertoi että olivat korjanneet kaikille lapsille pyörät, jotta pääsisivät edes liikkeelle, sitäkö tarkoitit?
Kyllä taisi olla ja katosi todella nopeasti se viesti,tunnin sisällä.
Tänään lähti yksi poistopussi.
Tein vielä yhden myynti-ilmoituksen Toriin. Nyt siellä on kaikki mun myytävät listattuna.
Olen siivoillut tänään. Nyt on koti siisti ja roinaton.
Hankinnat: 0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallata?
Joku näköjään nauttii tästä turhanpäiväisestä kettuilusta. Haluaa tarkoituksella loukata toisia ja ärsyttää riitelemään makuasioista. Harmi vaan, koska tämä oli pitkään niin hy
Oon eri kommentoija, mutta jos täällä näkyy itselleni uusia (murre)sanoja niin voin ihan oppimismielessä kysellä että mitäs tuo sana tarkoittaa kun kuulostaa hauskalta :D
Vierailija kirjoitti:
Tänään lähti yksi poistopussi.
Tein vielä yhden myynti-ilmoituksen Toriin. Nyt siellä on kaikki mun myytävät listattuna.
Olen siivoillut tänään. Nyt on koti siisti ja roinaton.
Hankinnat: 0
Onnittelut ! Hieno saavutus!
Kannattaa muistaa, että tällä palstalla (ei vain tässä ketjussa) monet ilmoittavat ilmeiseksi asiattomiksi viestejä, joiden kanssa ovat jostain pikkuasiasta eri mieltä tai joiden "pärstäkerroin" vain ärsyttää. Minultakin on kadonnut monista ketjuista täysin neutraaleja viestejä. Aihe voi olla vaikka parhaat kakkureseptit ja minun viestini vaikka, että onko kukaan kokeillut tehdä tuota kakkua perunajauhoista. Ja viesti häviää.
Ei sitä kannata ottaa henkilökohtaisesti. Joillakin on kait vain liikaa aikaa haaskattavana ja halvat huvit.
Tänä jouluna aion antaa pelkästään syötäviä lahjoja. Etsin äsken kaapeista erilaisia tarjottimia, laatikoita ja koreja joihin kokoan herkut. Suklaanystävät saavat suklaata kaikissa muodoissa, samoin lakritsan. Kahdelle leivon, toiselle kuivakakun ja toiselle joulupullaa. Samalla saan tilaa viemästä 2 peltitarjotinta, 3 lahjalaatikkoa ja yhden korin. Valmiina on myös synttäriviemisiksi pari lasikulhoa käärekonvehdeille ja lapsille mukeja, jotka täytän heidän lempikarkeilla. Laittakoon sitten itsekin eteenpäin, jos eivät tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tänä jouluna aion antaa pelkästään syötäviä lahjoja. Etsin äsken kaapeista erilaisia tarjottimia, laatikoita ja koreja joihin kokoan herkut. Suklaanystävät saavat suklaata kaikissa muodoissa, samoin lakritsan. Kahdelle leivon, toiselle kuivakakun ja toiselle joulupullaa. Samalla saan tilaa viemästä 2 peltitarjotinta, 3 lahjalaatikkoa ja yhden korin. Valmiina on myös synttäriviemisiksi pari lasikulhoa käärekonvehdeille ja lapsille mukeja, jotka täytän heidän lempikarkeilla. Laittakoon sitten itsekin eteenpäin, jos eivät tarvitse.
Hieno idea :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi eristevilla paketeita varmaan lähemmäs 10 kpl ollut jo yli 10 vuotta tuolla varastossa. Pitäisi niistä päästä eroon että saisi varastointi tilaa tärkeämmille tavaroille. Mutta en ole onnistunut vielä niitä lahjoittamaan ilmaiseksi ja kaikki niistä paketeistakin on mennyt jo rikki kun eläimet ovat repineet ja vieneet pesäänsä eristettä.
Eikö Torin annetaan-osio ole tuottanut tulosta?
se on kyllä täysin käsittämätön ilmiö että jos jotakin antaa ilmaiseksi, niin sillä on vähemmän ottajia, kuin että se maksaisi jonkun mitättömän nimellisen summan, vaikka siis tuotteessa itsessään ei olisi mitään vikaa. yleensä ainoastaan puiset huonekalut kelpaavat ilmaiseksikin
Ai. Oma kokemukseni on että jos pyytää euronkin niin kukaan ei halua. Jos laittaa ilmaiseksi niin johan on kymmenen ihmistä jonossa kyselemässä ja selittämässä että "olen jo pitkään etsinyt juuri tällaista" jep jep, ilmaisosastoa kyttäämällä varmaan "etsinyt".
Eristevillasta en tiedä, voi tietysti olla että rakentajat ei noita kyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi eristevilla paketeita varmaan lähemmäs 10 kpl ollut jo yli 10 vuotta tuolla varastossa. Pitäisi niistä päästä eroon että saisi varastointi tilaa tärkeämmille tavaroille. Mutta en ole onnistunut vielä niitä lahjoittamaan ilmaiseksi ja kaikki niistä paketeistakin on mennyt jo rikki kun eläimet ovat repineet ja vieneet pesäänsä eristettä.
Eikö Torin annetaan-osio ole tuottanut tulosta?
se on kyllä täysin käsittämätön ilmiö että jos jotakin antaa ilmaiseksi, niin sillä on vähemmän ottajia, kuin että se maksaisi jonkun mitättömän nimellisen summan, vaikka siis tuotteessa itsessään ei olisi mitään vikaa. yleensä ainoastaan puiset huonekalut kelpaavat ilmaiseksikin
Ai. Oma kokemukseni on
Itse olen nimenomaan tuollainen ilmaisosaston etsijä 😄 ollaan vähävaraisia, joten minulla on hakuvahtina tori annetaan ja kyttään että milloin tulee se itse tarvitsema asia vastaan. Toisinaan pitää kytätä viikkoja, toisinaan kuukausia että sopiva löytyy ja itse ehtii vielä ensimmäisenä laittamaan viestiä. Semmoista se on jos ei oo varaa ostaa.
Sain myytyä viisi lelua Torissa pakettina. Nämä oli ns. vauvaleluja joilla oma lapsi ei enää leiki. Oli nopeat ja sujuvat kaupat.
Ihan mukavasti näyttää kauppa käyvän. Vielä olisi neljä kohdetta myytävänä ja sen jälkeen homma hoidettu.
Mulla oli viime talvena Torissa ilmoituksia vanhoista luistimista, joista osa oli käyttämättömiä ja sellaisia säädettäviä. Oli kiekkokypäriä, joista niistäkin yksi käyttämätön paketissa. Näiden lisäksi monoja ja jotain muuta sälää.
Kuvasin kaikki hyvin ja kerroin koot ja annoin yksityiskohdat, sekä kerroin, että se on myyntihinta, ei tarjouksia.
Sitten alkoi se viestitulva. Minkä kokoinen? Voiko kypärää tulla kokeilemaan? (Häh, merkki, malli ja koko senttimetreinä näkyvissä --> sovita liikkeessä), Tarjoan... Annan kympin ja tulen heti hakemaan?
Mä otin kaikki pois myynnistä. Pakkasin elokuussa kaikki em. ja myös lasten vanhat sisäpelikengät ym.ym. isoon kestokassiin, johon kaikki ei edes mahtuneet ja mukaan vielä lyhyiksi jääneet sukset ja sauvat ja vein koko setin läheiseen alakouluun, jossa ne otettiin kiitollisena vastaan.
Tuli hyvä mieli ja pääsin melkoisesta määrästä tavaraa eroon kertaheitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallata?
Kallata=etsiä. Kollata=tarkastaa.