Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20645)

Vierailija
16901/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yksinkertainen täytyykään olla, jos kuvittelee saavansa laatua vitosella..? Jotain piraattituotteita tai sen merkin kakkos- tai kolmosluokan laatua

Kyllä joskus vaan saa kun osuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan.  Kerran jopa sanoin kirppismyyjälle että älä myy noin halvalla, saat siitä enemmänkin. Hän sanoi ettei sillä väliä kun haluaa vaan tavaroista eroon. 

Näinpä! Silloin todellakin kannattaa ostaa useampi kappale kun saa halvalla hyvää. Ostin lidlistä alle 15€ housut 10 v sitten. Ne on edelleenkin moitteettomat. Ainoa vika on kuluminen

Siis kestääkö jollain t paita jokapäiväsessä käytössä siis 6 vuotta vai? Mitä toi viesti tarkottaa? Si et käyttää viittä t paitsa 30 vuotta. Luulis olevan jo täynnä pieniä reikiä, keltais ja revenneitä kainaloita?

Vierailija
16902/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään täällä jäänyt tavarapaljouden karsiminen tai suursiivous niin pahasti kesken, että se ahdistaa?

Aloitin jonkin aikaa sitten ison urakan, ja olenkin myynyt aika paljon kaikenlaista, ja myös vienyt lahjoituksiin kaikenlaista, ja roskiinkin meneviä karsinut. Monta kassillista on lähtenyt. Tämän kai pitäisi olla kannustava ajatus.

Mutta jossain vaiheessa urakan laajuus alkoi lannistaa ja lamaannuttaa, ja nyt viikkokausia minulla on ollut nurkissa säkkejä, laatikoita, kasoja, joita en halua edes katsoa. Ahdistaa, että vaikka joka päivä teen jotain, edistystä ei näy tapahtuvan. Ahdistaa sekin, että iso osa näistä tavaroista on sellaisia, jotka haluaisin kyllä pitää, mutta kun niille ei ole paikkaa. Ahdistaa etten saa kunnolla siivottua kun joka puolella on jotain. On alkanut ahdistaa esimerkiksi sellainenkin, että huonekalujen järjestys tuntuu jotenkin epäkäytännölliseltä, mutta tuntuu mahdottomalta ajatukselta puljata kok

Älä lamaannu, älä ahdistu! Kyllä se tulos alkaa näkyä jossain vaiheessa. Mä tein tossa tilanteessa niin, että keräsin vaan kaikki tavarat joista halusin eroon yhteen suureen kasaan/röykkiöön ja heitin siihen valkoisen lakanan päälle. Muu ssunto oli sitten tiptop kunnossa. Muista jokaikinen päivä viedä jotain pois. Ja jos oikein alkaa ahdistaa, niin pyydä kaverisi ykstellen hakemaan kasasta jotain itselleen, tutuilleen tai tuttujen tutuille. Älä sjattele nyt rahaa, vaan sun mielenrauhaasi. Ikäänkuin saat sitä nyt helposti näin. Pian saat katsella jo avarampaa kotia ja ajatukset selkenee tavara-ahdistuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16903/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yksinkertainen täytyykään olla, jos kuvittelee saavansa laatua vitosella..? Jotain piraattituotteita tai sen merkin kakkos- tai kolmosluokan laatua

Kyllä joskus vaan saa kun osuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan.  Kerran jopa sanoin kirppismyyjälle että älä myy noin halvalla, saat siitä enemmänkin. Hän sanoi ettei sillä väliä kun haluaa vaan tavaroista eroon. 

Näinpä! Silloin todellakin kannattaa ostaa useampi kappale kun saa halvalla hyvää. Ostin lidlistä alle 15€ housut 10 v sitten. Ne on edelleenkin moitteettomat. Ainoa vika on kuluminen haaroista.

Juuri näin saat itsellesi aikaan palstalla puhutun tavarapaljouden.

Samaa mieltä. Ei todellakaan ole järkeä käyttää viittä SAMANLAISTA t- paitaa seuraavat 30 vuotta. Musta toi kuulostaa jo mielenterveysongelmalta. Kummallista, jos maku ei muutu sitten yhtään. Kyllähän ihmisen luonteenkin kuuluisi jo vähän kypsyvän noin pitkässä ajassa. Mäkin kulkisin muuten vielä sen aikasen lempibändini paidassa, voi apua! Kyllä maku muuttuu. Ellei sitte ole jo ihan mummo/paappa jo nuorena tai ikinuorekas vielä vanhana. Ei tavarapaljoudesta kärsivän tai minimalismista pitävän tarvitse sentään liioitella!

Vierailija
16904/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, nytkö aletaan syyttää mielenterveysongelmaiseksi, jos tykkää käyttää samanlaisia vaatteita vuodesta toiseen 😂

En siis ole tuohon t-paitakeskusteluun aiemmin vastannut, mutta alkaa kuulostaa jo aika erikoiselta. Toiset ihmiset vaan käyttää samanlaisia ja samoja vaatteita, eikä heillä ole tarvetta sitä vaatetusta muuttaa. Esim. Isäni ja tätini ovat tällaisia, ihan oikeasti. Oma isäni käyttää vielä 20 vuotta sitten edeamenneen oman isänsä vanhoja vaatteitakin, mitä nyt jäljellä enää on. Ihan toimivia edelleen ovat, yksinkertaiset ajattomat paidat.

Itsekin käytän lähinnä mustia t-paitoja ja mustia leggingsejä. Kaapista löytyy monta samanlaista paitaa ja housua. Paitsi itse asiassa ei löydy enää, kun ahkeralla käytöllä ovat niin puhki kuluneet, että nyt pyörii enää parit pesusta toiseen. Töissä minulla on työasu (hoitaja), joten en tarvitse ihmeempiä työvaatteitakaan. Tunnistan sen, missä tykkään olla, ja pidän siitä, ettei mulla tarvitse käyttää ajatuskapasiteettia kummemmin päivän asun suunnitteluun. Parit siistimmät vaatteet löytyy toki ihmisten ilmoille lähtemistä varten, mutta ei niitäkään paljoa tarvitse. 

Mutta kyllä, ymmärrän sen, että joku ostaa sen viis samanlaista t-paitaa, jos oikeasti käyttääkin niitä vaan jatkuvasti. Eri asia silloin, jos ostaa joka kerta kivan paidan nähdessään viisi samanlaista kaappiin ja kohta kaapissa onkin neljäkymmentä paitaa. Mutta eiköhän tämä kirjoittaja itse tiedä mikä tilanne siellä kotona on.

Vierailija
16905/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, nytkö aletaan syyttää mielenterveysongelmaiseksi, jos tykkää käyttää samanlaisia vaatteita vuodesta toiseen 😂

En siis ole tuohon t-paitakeskusteluun aiemmin vastannut, mutta alkaa kuulostaa jo aika erikoiselta. Toiset ihmiset vaan käyttää samanlaisia ja samoja vaatteita, eikä heillä ole tarvetta sitä vaatetusta muuttaa. Esim. Isäni ja tätini ovat tällaisia, ihan oikeasti. Oma isäni käyttää vielä 20 vuotta sitten edeamenneen oman isänsä vanhoja vaatteitakin, mitä nyt jäljellä enää on. Ihan toimivia edelleen ovat, yksinkertaiset ajattomat paidat.

Itsekin käytän lähinnä mustia t-paitoja ja mustia leggingsejä. Kaapista löytyy monta samanlaista paitaa ja housua. Paitsi itse asiassa ei löydy enää, kun ahkeralla käytöllä ovat niin puhki kuluneet, että nyt pyörii enää parit pesusta toiseen. Töissä minulla on työasu (hoitaja), joten en tarvitse ihmeempiä työvaatteitakaan. Tunnistan sen, missä tykkään o

T-paita on alusvaate. Sama tosiaan kuin ihmettelisi ertä joku ostaa alesta viidet alkkarit, ehei, kerran vuodessa yksi t-paita, alkkarit ja sukkapari pitää riittää, muuten on armotta hamsteri jolla on nurkat täynnä roinaa😂😂

Vierailija
16906/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin käytän lähinnä mustia t-paitoja ja mustia leggingsejä. Kaapista löytyy monta samanlaista paitaa ja housua. Paitsi itse asiassa ei löydy enää, kun ahkeralla käytöllä ovat niin puhki kuluneet, että nyt pyörii enää parit pesusta toiseen. Töissä minulla on työasu (hoitaja), joten en tarvitse ihmeempiä työvaatteitakaan. Tunnistan sen, missä tykkään o

No en kyl ymmärrä. Ilmankos suomalaisista sanotaan, etteivät osaa pukeutua.

No jos mun oikeesti pitäisi pukeutua vain yhdenlaisiin vaatteisiin koko loppuelämä, ois ne sitten varmaankin just musta t paita ja ehkä sitten siniset farkut.

Mutta kyllä mä ainakin haluan vähän vaihtelua. Silti vaatekaapissani ei todellakaan ole paljoa vaatteita. Mulla on 4 liivit, 6 alushousut,  2 toppia, 2 t paitaa, 2 pitkähihaista, 1 poolo, 2 tunikaa, 1 oloasu, 1 villapaita, 1 villatakki, 2 mekkoa, 2 hametta, 3 farkut, 3 trikoot, 6 sukat, 2 villasukat, 2 verkkarit, 1 ballerinat, 1 lenkkarit, 1 tennarit, 1 talvisaappaat, 1 goretexit, kumisaappaat, 1 farkkutakki, 1 toppaliivi, 1 toppatakki, 1 trenssi, 3 lapaset, 1 sormikkaat, 3 kaulahuivia, 1 kaulaliina ja luistimet.

Sitte mulla on laatikko, jossa on muutama jo huonoksi mennyt vaate, joita käytän siivouksessa ja lopuksi vielä rätteinä.

Mulla ei tule hutiostoja, koska painoni on ainakin vielä pysynyt aina samoissa lukemissa. Minulla ei ole omia lapsia. Makuni on varma, tiedän mitä haluan, enkä käytä kovin erikoisia vaatteita. 

Mutta eipä tulisi mieleeni ostaa aina samanlaisia.

Vierailija
16907/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän t-paitaa ympäri vuoden. En tiedä missä vika, mutta minulla tulee herkästi kuuma ja en kestä sitä yhtään. Saatan talvipakkasellakin heittää takit ja pitkän pois Prismassa ja teen topilla ostokset. Kotona en ikinä pidä pitkää päällä

Vierailija
16908/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään täällä jäänyt tavarapaljouden karsiminen tai suursiivous niin pahasti kesken, että se ahdistaa?

Aloitin jonkin aikaa sitten ison urakan, ja olenkin myynyt aika paljon kaikenlaista, ja myös vienyt lahjoituksiin kaikenlaista, ja roskiinkin meneviä karsinut. Monta kassillista on lähtenyt. Tämän kai pitäisi olla kannustava ajatus.

Mutta jossain vaiheessa urakan laajuus alkoi lannistaa ja lamaannuttaa, ja nyt viikkokausia minulla on ollut nurkissa säkkejä, laatikoita, kasoja, joita en halua edes katsoa. Ahdistaa, että vaikka joka päivä teen jotain, edistystä ei näy tapahtuvan. Ahdistaa sekin, että iso osa näistä tavaroista on sellaisia, jotka haluaisin kyllä pitää, mutta kun niille ei ole paikkaa. Ahdistaa etten saa kunnolla siivottua kun joka puolella on jotain. On alkanut ahdistaa esimerkiksi sellainenkin, että huonekalujen järjestys tuntuu jotenkin epäkäytännölliseltä, mutta tuntuu mahdottomalta ajatukselta puljata kok

Samaistun. Aloitin vuoden alusta pikkuhiljaa karsimisen ja tavoitteena oli ensin saada kämppä kuntoon kesän alkuun mennessä, sitten kesäloman alkuun mennessä ja edelleen homma kesken. Tähtään nyt että saisin kodin järjestykseen syksyllä, viimeistään jouluun. Kaapit ovat ihan täynnä ja minulla on ympäri asuntoa erilaisia säilytysratkaisuja ja laatikkopinoja joista haluaisin eroon. Olen lahjoittanut monta laatikollista ja kassillista tavaraa eri paikkoihin mutta tavaraa riittää. Työtä hidastaa se että minulla on huono tapa shoppailla lisää jolloin kodista on jollain viikolla lähtenyt kyllä kaksi kassillista tavaraa, mutta tullut takaisin kassillinen, kun olen ''tehnyt löytöjä''. Koitan nyt pitää tiukempaa linjaa ostelun suhteen, ylimääräinen tavara on ylimääräistä oli se sitten mikä superhalpa löytö Vintedistä tahansa. Minun pitää vain hyväksyä se että kodissani ei ole tarpeeksi säilytystilaa kaikelle mitä haluaisin säilyttää ja karsia ronskimmin ja kylmemmin sellaistakin tavaraa mistä pidän.

Vierailija
16909/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin käytän lähinnä mustia t-paitoja ja mustia leggingsejä. Kaapista löytyy monta samanlaista paitaa ja housua. Paitsi itse asiassa ei löydy enää, kun ahkeralla käytöllä ovat niin puhki kuluneet, että nyt pyörii enää parit pesusta toiseen. Töissä minulla on työasu (hoitaja), joten en tarvitse ihmeempiä

Jos ostaa kerran 5samanlaista mitta eriväristä t-paitaa  niin se tarkoittaa että ostaa aina samanlaisia vaatteita? Saako ostaa samanlaisia sukkia jos ne on hyviä?

Vierailija
16910/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin käytän lähinnä mustia t-paitoja ja mustia leggingsejä. Kaapista löytyy monta samanlaista paitaa ja housua. Paitsi itse asiassa ei löydy enää, kun ahkeralla käytöllä ovat niin puhki kuluneet, että nyt pyörii enää parit pesusta toiseen. Töissä minulla

Tottakai jokainen saa pukeutua, vaikka koko loppuelämänsä mustaan tpaitaan ja mustiin trikoisiin, jos ei halua ilmaista itseään yhtään vaatteilla, mutta kyllä mulla ainakin ihan kaikki vaikuttaa pukeutumiseeni mielialasta lähtien. Mutta onhan tosiaan niitäkin, jotka elävät pelkällä kaurapuurolla koko elämänsä. Mä olen vähän räiskyvämpi persoona, en kestäisi tollasta seinäkukkana olemista. Mutta tapansa kullakin. Ei mullakaan vaatteita paljon ole, ne ovat vain kaikki hyvinkin erilaisia ja nimenomaan se on tarkoituskin. Ja kaikki ovat käytössä ja ihan yhdessä kaapissa.

En nyt sanoisi mielenterveyden heittävän, jos henkilö pukeutuu aina samoihin vaatteisiin, mutta olen toiminut autististen ihmisten avustajana ja heillehän on tyypillistä, että käyttävät vain yksiä ja samoja vaatteita. Autistiset ihmiset myös useasti kärsivät tavaramäärän hallintaan liittyvistä ongelmista.

Vierailija
16911/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen taas keskittynyt poistoihin. 

Naputtelin kolme myynti-ilmoitusta Toriin. Yhdestä kohteesta tehtiin heti varaus.

Poistoja tuli yksi kaupan muovikassillinen. 

Miehen kanssa käytiin eilen hyvää keskustelua tavaramääristä ja niiden vaikutuksesta kodin siisteyden ylläpitoon. Ollaan onneksi miehen kanssa molemmat minimalismiin kallellaan. Mies on esimerkiksi sitä mieltä, että pehmoleluja voisi hyvin olla yksi kappale per lapsi. Käytännössä meillä on niitä enemmän, mutta tänäänkin lapset luopuivat useammasta niin, että valitsevat ensin kaikkein tärkeimmät. 

Täällä joku mainitsi ahdistuksen, kun projekti ei vaikuta etenevän. Itsellä samoja fiiliksiä välillä ja itseasiassa viimeksi tänään. Mutta ei ne tavarat ole päivässä kotiin tulleet, joten ei niitä päivässä saa uloskaan. Luotetaan prosessiin :) 

Vierailija
16912/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen taas keskittynyt poistoihin. 

Naputtelin kolme myynti-ilmoitusta Toriin. Yhdestä kohteesta tehtiin heti varaus.

Poistoja tuli yksi kaupan muovikassillinen. 

Miehen kanssa käytiin eilen hyvää keskustelua tavaramääristä ja niiden vaikutuksesta kodin siisteyden ylläpitoon. Ollaan onneksi miehen kanssa molemmat minimalismiin kallellaan. Mies on esimerkiksi sitä mieltä, että pehmoleluja voisi hyvin olla yksi kappale per lapsi. Käytännössä meillä on niitä enemmän, mutta tänäänkin lapset luopuivat useammasta niin, että valitsevat ensin kaikkein tärkeimmät. 

Täällä joku mainitsi ahdistuksen, kun projekti ei vaikuta etenevän. Itsellä samoja fiiliksiä välillä ja itseasiassa viimeksi tänään. Mutta ei ne tavarat ole päivässä kotiin tulleet, joten ei niitä päivässä saa uloskaan. Luotetaan prosessiin :) 

Olisi kyllä aika julmaa rajoittaa pehmolelujen määrä vain yhteen per lapsi! Ei niitä tietysti tarvitse viittäkymmentä olla ja on hyvä harjoitella karsimista jos lastenhuone tursuaa tavaraa.

Vierailija
16913/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun pointti on se, että lapset eivät leiki niillä. Tai valitsevat aina sen lempparin. Ymmärrän, että esim. päiväkodin nukkarissa oma pehmolelu on tärkeä, mutta kotona leikkivät pikkuautoilla, legoilla, junaradalla ym.

Toki olisi julmaa sanoa, että valitse yksi, muut saavat lähteä. Ei onnistu meillä. Emmekä sellaista vaadi. Mutta mielestäni kaikkien tavararyhmien määrää/tarpeellisuutta on hyvä pohtia. Ja kun leluista on kyse niin opettaa myös lapsille tavarataitoja. 

Vierailija
16914/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun pointti on se, että lapset eivät leiki niillä. Tai valitsevat aina sen lempparin. Ymmärrän, että esim. päiväkodin nukkarissa oma pehmolelu on tärkeä, mutta kotona leikkivät pikkuautoilla, legoilla, junaradalla ym.

Toki olisi julmaa sanoa, että valitse yksi, muut saavat lähteä. Ei onnistu meillä. Emmekä sellaista vaadi. Mutta mielestäni kaikkien tavararyhmien määrää/tarpeellisuutta on hyvä pohtia. Ja kun leluista on kyse niin opettaa myös lapsille tavarataitoja. 

Minulla oli kymmenkunta pehmolelua lapsena enkä varsinaisesti leikkinyt yhdelläkään, ne olivat sängyn päällä koristeena ja pari öisin unikaverina tai reissuilla matkakaverina. Minulla oli myös kivikokoelma ja kokoelma tekemiäni kipsiveistoksia joten vaikka minulla ei ole vielä omia lapsia, taidan olla sitä koulukuntaa että jos lapsi itse haluaa, lapsellakin saa olla kohtuullinen määrä tavaroita joilla hän ei varsinaisesti tee mitään ja jotka vain ilahduttavat olemassaolollaan.

Vierailija
16915/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi outoa jos karsintaa aletaan tehdä vasta siinä vaiheessa, kun lastenhuone jo tursuaa tavaraa. Hirveän ahdistavaa lapsellekin, joka kuitenkin on tavaroihinsa kovasti kiintynyt. Muutamasta pehmolelusta luopuminen ei paljoa auta jos huone pullistelee tavaroista ja epäjärjestys on pysyvä olotila. 

Tämän vuoksi meillä käydään säännöllisesti leluja läpi ja valikoidaan lemppareiden kautta niitä vähemmän tärkeitä pois. Lelut, jotka eivät ole enää iänmukaisia eivätkä säästettäviä, käydään myös säännöllisesti läpi. 

En tajua miksi tavarapaljouteen reagoidaan vasta sitten, kun tilanne vaatii kohtuuttomasti tavaratyötä. Miksei tavaratyöhön voisi suhtautua kuin siivoamiseen? Rutiinina muiden kotitöiden ohella. 

Vierailija
16916/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pehmot on tärkeitä unikavereita, vaikka niillä ei varsinaisesti leikittäisi päivällä. Niitäkin kuitenkin on lapsille kertynyt ja parin episodin (oksennustaut, kihomatoepäily..) jälkeen totesin että kaikki pehmot ei voi olla yhtä aikaa esillä. Eikä kaikki lelut. Paljon helpompaa selvitä tommosista isoista siivouksista kun tavaraa on rajallisesti. Nyt lapset saa yleensä valita 4-5 pehmoa unikavereiksi ja loput odottelee vuoroaan laatikossa kaapissa. Sama muissa leluissa, vain osa leluista käytössä ja loput vaihtoleluina vaatekaapin ylähyllyillä. Mutta vielä en pistä lapsia luopumaan paljosta leluista, eiköhän ne tuossa kasvaessaan jätä pikkuhiljaa lelut sitten muutenkin. Nautitaan nyt leikeistä, mutta pidetään esillä olevan lelumäärä rajallisena 😊

Vierailija
16917/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei urakasta ahdistuneet: kyllä se siitä vähitellen, kun vain jatkatte sinnikkäästi vaikka edes tavaran päivässä. Tsemppiä! Tärkeintä on padota tavaratulvaa eli uutta ei osteta, jos karsinta on kesken. 

Vierailija
16918/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilta kannattaa kysyä olisivatko valmiita antamaan pehmolelun jollekin sitä tarvitsevalle. Mä heitin tänä kesänä 25-vuotiaan lapseni pehmoleluja pois 2 jätesäkillistä. Osan myin pihakirppiksellä, osa meni roskiin. Ei kannata säilöä näin kauaa 😂

Vierailija
16919/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarapaljoutta tämäkin ! Heihättekö pois vaatteet joissa on tahroja joita ei saa millään konstilla pois.

Mulla kiva paita mutta siinä nyt 2 tahraa jotka eivät ihan silmille pomppaa mutta itseäni häiritsee.

Paita on myös hyvin lyhyt (selkä vilkkuu  jos käsiä nostaa) ja se pitää aina silittää...

Mutta kuosi ja malli mieleiset.

Tämmöseen takerrun tänään. Pois vai ei...? 

Riippuu siitä, pidätkö sitä koskaan edes kotona vai onko se vain hyllyntäytettä. Kokeile puhdistaa tahrat sappisaippualla.

Vierailija
16920/20645 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarapaljoutta tämäkin ! Heihättekö pois vaatteet joissa on tahroja joita ei saa millään konstilla pois.

Mulla kiva paita mutta siinä nyt 2 tahraa jotka eivät ihan silmille pomppaa mutta itseäni häiritsee.

Paita on myös hyvin lyhyt (selkä vilkkuu  jos käsiä nostaa) ja se pitää aina silittää...

Mutta kuosi ja malli mieleiset.

Tämmöseen takerrun tänään. Pois vai ei...? 

Vastasit itse kysymykseesi. Sinua häiritsee tahrat, paita on epämiellyttävän mallinen käytössä ja liian vaivalloinen ottaa käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme