Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20648)

Vierailija
16661/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehen kanssa. Vertaistukea tarvitaan!

Vierailija
16662/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko kysyä uteliaisuuttani, että onko tämä, jonka kotona on monta ensiapupakkausta itse hoitoalalla tai onko puoliso alalla kun tilanne on tällainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16663/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon voisi viedä ensiapupakkauksen jos siellä ei ole sellaista ennestään. 

Vierailija
16664/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti parvekkeelta puolet kukista ja muusta tavarasta pois. Haikeaa laittaa aina kesäjuttuja pois. Osa kasveista vielä onneksi kauniina. Onneksi tuli raivattua ja tyhjennettyä häkkivarasto alkukesällä. Nyt senkus vie kalusteet mukavasti sinne. Ennen se oli aina suuren pähkäilyn paikka.

Vierailija
16665/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokonainen kaappi varattuna kierrätykseen menevälle ja pois annettavalle tavaralle. Nyt viikonloppuna on juhlan paikka. Kaappi nimittäin täynnä ja meinaan viedä kaiken pois kerralla. Teen kaapista nyt vaatekaapin niin, että harvennan vaatekaapin vaatteista puolet tähän kaappiin. Yhtään en osta lisää.

Vierailija
16666/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin naapurin kotoa muuttavalle pojalle luvan ottaa kaapeistani astiat ensimmäiseen asuntoonsa.

Vierailija
16667/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hiusöljy käytetty loppuun.

Sain just perjantaisiivoukset tehtyä. Viikonloppuna voi sitten tehdä muuta kuin siivota. 

Vintedistä tilasin kaksi vaatetta itselle. Ei tarpeeseen vaan haluun. Onneksi ei tule ostettua vaatteita uutena vaikka ei secondhand ostaminenkaan täysin vihreätä ole. 

Vierailija
16668/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan jo kiksejä siitä kun vien roskat; pussillinen turhaa poistuu asunnosta.

Vierailija
16669/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa joskus laskeminen. Laskin piruuttani käsipyyhkeet. Niitä oli 19 !! Tuollainen määrä yhtä ihmistä (ja satunnaisia vieraita) varten. Niitä oli  ennen enemmänkin koska lapseni muutti juuri kotoa ja vei mennessään 5. 

Pyyhkeet ovat Luhtaa ja Marimekkoa. Kaikki mieleisiä. Pakko nyt kuitenkin pudottaa määrä vaikka kymmeneen JA oltava ostamatta uusia.

Kylpypyyhkeitä oli "vain" 12, heh. Luhtaa, Marimekkoa, Lexingtonia ja pari Hamam-pyyhettä. Kaikki vuosia käytössä olleita, kestäviä ja kauniita. Ollapa joku jolle lahjoittaa...Mieluummin henkilö kuin joku UFF. Oma lapsi on viisas; huolii vain minimimäärän kaikkea.

Vierailija
16670/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa joskus laskeminen. Laskin piruuttani käsipyyhkeet. Niitä oli 19 !! Tuollainen määrä yhtä ihmistä (ja satunnaisia vieraita) varten. Niitä oli  ennen enemmänkin koska lapseni muutti juuri kotoa ja vei mennessään 5. 

Pyyhkeet ovat Luhtaa ja Marimekkoa. Kaikki mieleisiä. Pakko nyt kuitenkin pudottaa määrä vaikka kymmeneen JA oltava ostamatta uusia.

Kylpypyyhkeitä oli "vain" 12, heh. Luhtaa, Marimekkoa, Lexingtonia ja pari Hamam-pyyhettä. Kaikki vuosia käytössä olleita, kestäviä ja kauniita. Ollapa joku jolle lahjoittaa...Mieluummin henkilö kuin joku UFF. Oma lapsi on viisas; huolii vain minimimäärän kaikkea.

Sinulla on siis paljon enemmän pyyhkeitä kuin itselläni, vaikka olenkin se täällä haukut saanut, jolla on suuria vaikeuksia löytää hyviä pyyhkeitä.

Vierailija
16671/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi vois antaa jollekin ystävälleen jolla ei ole ehkä montaa.

Vierailija
16672/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan jo kiksejä siitä kun vien roskat; pussillinen turhaa poistuu asunnosta.

Samoin! ;D

Vierailija
16673/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat hyviä pyyhkeitä, niin ei sinun ole pakko vähentää niiden määrää. Käytä niitä vuorotellen ja nauti niistä. Lahjoita muutama joskus jollekulle tutulle, joka kertoo tarvitsevansa pyyhkeitä. Älä vain osta lisää.

Vierailija
16674/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat hyviä pyyhkeitä, niin ei sinun ole pakko vähentää niiden määrää. Käytä niitä vuorotellen ja nauti niistä. Lahjoita muutama joskus jollekulle tutulle, joka kertoo tarvitsevansa pyyhkeitä. Älä vain osta lisää.

Kiitos ! En osta. Ja levitän  lähipiirissä sanaa että jos joku tarvitsee niin lahjoitan mielelläni. Sopiva määrä tosiaan olisi alle 10, ehdottomasti. Vievät turhaa tilaakin-mokomat.

Mutta laatu on ollut kaikissa moitteeton. Luhdassa erinomainen hinta-laatu. Plussaa kivoista väreistä joihin ei kyllästy 

T. Pyyhehamsteri

Vierailija
16675/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei oo ku kaksi kylpypyyhettä. Hyvin pärjää niillä. Tosin oon vast kotoonta muuttan. Toinen pyyhe on oma huppupyyhe äitiyspakkauksesta, siis omasta! :)) ja toinen on mun ite tekemä yläasteen kässäs. Asun kimppakämpäs ja huoneet tosi pienii ni eipä haittaa. Meil koton on tavarapaljous mut ite en välitä materiasta. Äiti kerää kaikkee mahollist. Sit se tuskailee niien tavaroittesa kaa.

Vierailija
16676/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul ei oo ku kaksi kylpypyyhettä. Hyvin pärjää niillä. Tosin oon vast kotoonta muuttan. Toinen pyyhe on oma huppupyyhe äitiyspakkauksesta, siis omasta! :)) ja toinen on mun ite tekemä yläasteen kässäs. Asun kimppakämpäs ja huoneet tosi pienii ni eipä haittaa. Meil koton on tavarapaljous mut ite en välitä materiasta. Äiti kerää kaikkee mahollist. Sit se tuskailee niien tavaroittesa kaa.

Tämä oli mun mielestä tosi söötti viesti. Tuo jos mikä on myös ekologista että äitiyspakkauksen pyyhe kestää siihen (ja pitempäänkin!) että vauva kasvaa niin isoksi että muuttaa pois kotoa ja vie pyyhkeen mukanaan omaan kotiinsa. Ja myös tuo kässätunnin pyyhe, sama oli itselläni oman pyyhkeen kanssa; vaaleanpunaista vohvelikangasta johon itse olin koulussa virkannut pitsin. Kulki vuosikaudet mukanani muutosta ja asunnosta toiseen ja palveli uskollisesti vuosikaudet. 

Vierailija
16677/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ensiapupakkauksen on jo autossa. En ole ihan varma mistä ne muut ovat tulleet. Oli mukana värstönsuojelutoiminnassa, ehkä yksi tai kaksi sit kautta. Edellisen auton mukana yksi. Katsotaan mihin mahtuvat kun kylppäriremppa on valmis. Ehkä sitten mies pystyy vähentämään määrää. Energiaa menee tähän taisteluun. 

Vierailija
16678/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos olen tahditon, mutta tulviiko niitä ensiapupakkauksia ovista vai ikkunoista, tai ovatko ne jotain oikein tilasyöppöjä extra large deluxe -malleja? Vai onko ne nyt viimeinen asia, joka on vielä karsittavana?

En tarkoita tätä mitenkään pahalla, on ihan hauskaa lukea toisten kokemuksia siitä, että mistä kaikista tavaroista joutuu taistelemaan.

Onko miehellä muutenkin taipumusta ylivarautumiseen ja ns. katastrofiajatteluun, vai ovatko juuri nämä pakkaukset lähellä sydäntä?

Vierailija
16679/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta oppii aina uutta. Ensiapupakkausten kuvittelin olevan suunnilleen viimeinen tavara, jonka kanssa jollakin on ongelmia tavarapaljouden näkökulmasta tai että miehelle juuri tämä tavara on erityisen tärkeä. 

Vierailija
16680/20648 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt läpi kaikki ensiapupakkaukset ja poistanut vanhentuneet lääkkeet, sidokset, avaruuspeitot? Ne eivät kestä mikään vuosikausien säilyttämistä.