Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20749)

Vierailija
14181/20749 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo on rakennettu oikeaan kaupunkiin ja sielläkin vain oikealle alueelle sen arvo pysyy ja saat sen tarpeen tullen myytyä ja siitä jotakin takaisinkin. Muuten se on kuin vanha linnunpesä, ei kelpaa muille. Paitsi ehkä erittäin edulliseen hintaan, mutta ei ehkä sittenkään.

Vierailija
14182/20749 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin totta! Kannattaa myydä omistusasunto ja käyttää rahat vaikka matkusteluun tai ihan vaan mukavampaan elämiseen. Ei asuntojen ja talojen arvot pysy, etkä sitäpaitsi vanhana enää pysty nauttia rahoistasi. Palvelutalojen kalliisiin maksuihin ne vaa menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14183/20749 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei niit rahoi kandeis ainakaa mihkää tavaraa laittaa, jos kodin myis. Nimenomaa elämisee ja matkusteluu, kaikkii mukavii kokemuksii joita sit vanhuksenä muistelis. Tai voihan sit muistella sitäkii et asu omistusasunnos, mite vaa

Vierailija
14184/20749 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, riippuu tosiaan ihan asunnon hinnasta, pystyykö sitä pitämään. Olin siis se joka ihmetteli myymistä. Meillä tilanne on se että tämän 130m2 talon lainanlyhennyksen hinnalla saisimme n 80m2 vuokra-asunnon samaa ikäluokkaa. 6 hengen perheessä oma talo on siis ehdottomasti parempi. Toki jo ostimme talon sillä periaatteella, että pystymme sen maksamaan yhdenkin ihmisen palkalla (tai tällä hetkellä väliaikaisesti kahden ihmisen tuilla). Vähän halvempi sijainti siis esimerkiksi.

Vierailija
14185/20749 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että elätte suu säkkiä myöten. Omistusasunnon myynti ei taida kuitenkaan työttömyystilanteessa olla yleispätevästi hyvä ratkaisu, varsinkaan jos se on jo pitkälti maksettu. Teillä on ollut harvinainen tilanne, että opintovelkaa on jäljellä ja uudehko asunto on lähes maksettu. Omaan silmään tämä kertomus näytti siksi vähän ristiriitaiselta. Mutta hyvä että olette omaan elämäänne tyytyväisiä. Vähällä tavaralla tosiaan pärjää, kun on ne olennaisimmat. Hyvä olisi tätä jo miettiä ostovaiheessa.

Vierailija
14186/20749 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että elätte suu säkkiä myöten. Omistusasunnon myynti ei taida kuitenkaan työttömyystilanteessa olla yleispätevästi hyvä ratkaisu, varsinkaan jos se on jo pitkälti maksettu. Teillä on ollut harvinainen tilanne, että opintovelkaa on jäljellä ja uudehko asunto on lähes maksettu.

Omaan silmään tämä kertomus näytti siksi vähän ristiriitaiselta. Mutta hyvä että olette omaan elämäänne tyytyväisiä. Vähällä tavaralla tosiaan pärjää, kun on ne olennaisimmat. Hyvä olisi tätä jo miettiä ostovaiheessa.

Vierailija
14187/20749 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme vielä töissä ollessa perintöä miehen puolelta, jolla pienensimme asunnon velkaa ison siivun. Houkutus oli käyttää se uuteen autoon, mutta onneksi emme näin tehneet vaan tyydyimme vielä vanhaan. Eipä niitä opintolainojakaan enää niin paljoa jäljellä ollut, mutta tulipahan nyt kaikki maksetuksi. Eihän tämä olisi kannattanutkaan, mutta asumiskulut oli silti niin uudessa asunnossamme suuret ja nyt vuokralla niin pienet. Sitä nyt tietysti harmitellaan, jos vuokranantajamme päättäisikin nostaa vuokraa runsaasti. Mutta juu alunperin laitoin viestiä sen vuoksi, että voi kun muutkin tajuaisivat miten vähällä pärjää, siis materiaalilla. On niin selkeää, kun omistaa vain vähäsen. Vanha sukulaiseni sanoi että meillä eletään kuin 50-luvulla. Kaikki tavarat käytössä mitä on.

Vierailija
14188/20749 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis jatkaa yläkerran raivaamista.. oon säilöny vanhoja vaatteita laatikkoon mitä en oo käyttäny vuosi kausiin, nakkaisko vaan menemään? Tuskin tulee lähivuosina käytettyä kun meille syntyy elokuussa vauvaki. Vihaan tommosia mika "pakko säilyttää" laatikoita. Hemmetin roska-autokaan ei tyhjennä meijän roskista vaikka oon kaks viikkoa valittanu, mitään romua ei saa nakeltua roskiin niitten takia

-rintamamiestalon raivaus

Vierailija
14189/20749 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis jatkaa yläkerran raivaamista.. oon säilöny vanhoja vaatteita laatikkoon mitä en oo käyttäny vuosi kausiin, nakkaisko vaan menemään? Tuskin tulee lähivuosina käytettyä kun meille syntyy elokuussa vauvaki. Vihaan tommosia mika "pakko säilyttää" laatikoita. Hemmetin roska-autokaan ei tyhjennä meijän roskista vaikka oon kaks viikkoa valittanu, mitään romua ei saa nakeltua roskiin niitten takia

Laita ne vaatteet myyntiin vintediin, tiseen ja zadaaseen. Roskiin ei kunnossa olevia vaatteita saa heittää. 

Vierailija
14190/20749 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuskin tulet näitä vaatteita enää käyttämmään, kierrätykseen vain Fidaan, UFF, SPR kontti, Kierrätyskeskus.

Vierailija
14191/20749 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

240 neliöinen omakotitalo Kaikki kaapit ja yksi huoneista täynnä tavaraa. Lisäksi 45 neliön lämmitetty varasto, täynnä. Vanhoja lehtiä, kankaita, säilytettyjä talouspaperirullia ym tsi-askartelutarvikkeita, kirjoja, vaatteita, kenkiä, lapsilta (muuttaneet pois) jäänyttä tavaraa jota eivät itse tarvi, kangaspuut koottuna, räsymattotarvikkeita, vanhoja rikkinäisiä, entisöitäviä huonekaluja, 10v vanhoja maalinjämiä, kymmeniä erilaisia mattoja, vuodevaatteita hyllykaupalla joista osa jopa 60 vuoden takaa (perintönä saatuja), 5 erilaista ompelukonetta, 3 erilaista imuria ja höyrypesimiä, keittiövälineitä 50 hengen kattaukseen, rikkinäistä arabiaa mummon perinnöstä, rikkinäisiä astioita kun nehän voi korjata, jätesäkkikaupalla tupperwarea kun se on ikuista jne jne.. Neljä pakastinta, yhdessä marjoja, muissa kaupan normipakasteita. Pari hyllymetriä erilaisia säilykkeitä joita vanhemmasta päästä salaa heitän pois kun päiväys menee yli vuodella umpeen. Kaksi jenkkikokoista jääkaappia ääriään myöten täynnä kaikenlaista tarpeellista kaupasta saatavaa. Välillä tyhjennetään itkun kanssa pois jotain missä kasvaa jo sieniä. Kaikki pikkuhiljaa vaimon hankkimaa 25 vuoden aikana ja perusteena että käyttökelpoista tavaraa edelleen eikä ole järkeä sellaisesta luopua. 

15 vuoden ahdistus päällä ja taidan kesän aikana konmarittaa itseni pois tästä huushollista. 

Vierailija
14192/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vietyä muutaman laatikollisen tavaraa kirppikselle. Nämä eivät kyllä juuri kotona näy kun olivat varastosta tulleita.

Mutta sain innostuksen alkaa keräämään seuraavaa kuormaa kotoa ja jo kolme täyttä banaanilaatikollista olen saanut kerättyä. Lasten pientä vaatetta, itselleni epäsopivaa saatua vaatetta, mm. koon 40 farkut, itse olen kokoa 36. Kätevät talvella kun menee paksut housut alle, mutta tuntuu silti inhottavalle pitää kun täytyisi kuroa vyö aina tosi tiukalle. Vihdoin sain voiman laittaa kaikki nuo pois.

Vierailija
14193/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vietyä muutaman laatikollisen tavaraa kirppikselle. Nämä eivät kyllä juuri kotona näy kun olivat varastosta tulleita.

Mutta sain innostuksen alkaa keräämään seuraavaa kuormaa kotoa ja jo kolme täyttä banaanilaatikollista olen saanut kerättyä. Lasten pientä vaatetta, itselleni epäsopivaa saatua vaatetta, mm. koon 40 farkut, itse olen kokoa 36. Kätevät talvella kun menee paksut housut alle, mutta tuntuu silti inhottavalle pitää kun täytyisi kuroa vyö aina tosi tiukalle. Vihdoin sain voiman laittaa kaikki nuo pois.

Hyvä! Siitä se lähtee

Vierailija
14194/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käyty vaatelaatikko läpi eikä montaa käyttökelposta jääny... jopa kaks rikkinäistä vaatetta löyty :D. On muuten karsee haju tommosissa pitkään säilötyissä vaatteissa hyh. Vielä ois yks vaatelaatikko missä on kesävaatteita niin aattelin karsia minimiin kaikki että mahtuu vaatekaappiin joka kauden vaatteet

- Rmt raivaaja

Vierailija
14195/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä siivo kotona... Mistähän aloittaisi 😭

Vierailija
14196/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiso kynnyksellä ja aloita siitä.

Vierailija
14197/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kaikki roskat pois ja sen jälkeen kaikki likaiset astiat koneeseen. Siitä pyykkejä pyörimään. Sen jälkeen kaikki pöytäpunnat tyhjiksi. Nyt ollaankin jo pitkällä. Lavuaarit ja veskipöntöt seuraavaksi. Ja koko ajan joku voi imuroida huone kerrallaan ja vaihtaa vuoroa toisen kanssa kun alkaa tympiä. Pitää pienen kiireen tuntua, niin tulee tehtyä. Jos yksin siivoaa, niin jättää imuroinnin vaikka toiseen päivään tai ainakin pitää välissä tauon, vaikka pienen kävelyn. Lopuksi sauna päälle, jos sellainen on.

Vierailija
14198/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä tuohon siivoon auttaa että raakasti vaan kamaa roskiin/kierrätyksee/myyntiin... Aluksi luopuminen tuntuu vaikealta mutta oon huomannu että kokoajan helpottaa ku vaan viskoo kamaa menemään👍

Rmt raivaaja

Vierailija
14199/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu saman, tavaran ote hellittää, mitä vähemmän sitä on. Romunsa ikäänkuin näkee selkeämmin mitä niukemmin omistaa

Vierailija
14200/20749 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu saman, tavaran ote hellittää, mitä vähemmän sitä on. Romunsa ikäänkuin näkee selkeämmin mitä niukemmin omistaa

Totta! Kun tavarat vähenevät, huomaa selkeästi, mitä tarvitsee, mistä pitää ja miksi. Vaatteissa huomasin tämän ensimmäisenä, ja oma maku ja tyyli on selkeytynyt sitä mukaa kun vaatevarasto on pienentynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme