Teen töitä vaan kolmena päivänä viikossa ja elän mukavasti
Hoitoala. Vuorot saan valita ihan itse, teen normaalisti kolme arkipäivää viikossa. Jos tarvitsen rahaa johonkin hankintaan, teen enemmän ja/tai pyhävuoroja. Asun pienessä omakotitalossa jossa kulut on pienet. Asumiskulujen jälkeen jää käyttörahaa noin 1000 e kuussa. Vaikka hoitoala ei enää tunnu omalta jutulta, näin jaksan hyvin. Pidän lähes aina sen 4 päivää putkeen vapaita, joten oikeasti jää aikaa omaan elämään. Kolme päivää jaksaa painaa töissä, kun tietää että joka viikko saa kunnolla levätä.
Kommentit (11)
En tee töitä ollenkaan ja elän mukavasti. Tai no tänä vuonna olen tehnyt töitä noin 30 päivää en enempää.
Kuinka vanha ja kuinka huonossa kunnossa olet, jos et enempää jaksa? Missä perähikiällä asut? Onko taloudessa muita ihmisiä kuin sinä?
"Saan levätä kunnolla". Vähän outoa. Ainakin minä sanoisin syyksi vain tuon toisen jutun, eli "saan enenmmän aikaa itselleni". Tuo kunnolla lepääminen kuulostaa lähinnä siltä, että olet joku jumbokokoinen täti-ihminen, jonka kroppa on täysin rikki.
Kannattaisi olla alalla ja työpaikassa, josta tykkää. En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka viitsivät hakata päätään tuntikausia vuorokaudessa ikävässä työssä ja työpaikassa. Se on typeryyttä. Miksi ihmiset eivät arvosta itseään yhtään?
Itse tykkään työstäni ja työpaikastani paljon. Töiden tekeminen on mukavaa ja päivät menevät nopeasti. En voisi kuvitella muuta.
Asutko yksin? Kuinka isot säästöt sinulla on esimerkiksi yllättävien menojen varalle?
Jäin pois töistä 44 vuotiaana. Saan työmarkkinatuen ja toimeentulotukea ja asun mukavasti Satolla. Omassa jemmassa on sen verran, että mistään ei tule puute. On tämä voimaannuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
"Saan levätä kunnolla". Vähän outoa. Ainakin minä sanoisin syyksi vain tuon toisen jutun, eli "saan enenmmän aikaa itselleni". Tuo kunnolla lepääminen kuulostaa lähinnä siltä, että olet joku jumbokokoinen täti-ihminen, jonka kroppa on täysin rikki.
Niin? Ja mitäs pahaa tuossa on? Selittäisitkö? - eri.
Teetkö keikkaa jonkun kautta vai joku muu järjestely?
Työnteko on iloni, sanoivat ihmiset ennen muinoin.
Mulla nelipäiväinen työviikko. Teen tunnit sisään, ja pidän pitkän viikonlopun. Pieni omakotitalo täälläkin, eikä kalliita matkoja/harrastuksia. Riittää palkka ihan ok.
Mutta mikä pointti sulla tuossa oli? Downshiftaus ei varsinaisesti ole uus keksintö.