Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20761)

Vierailija
13901/20761 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kohtuu pienessä kaksiossa ja pidän hyvänä kaiken omistamani joten harvoin tekstiilit tai tavarat kuluu tai hajoaa. Olen kuitenkin ostanut uutta enempi silmää miellyttävää tavaraa ja vanhat kun ei oikein kulu mihinkään, niin pitää kyllä jonnekin kierrätykseen viedä niitä. Olen sellainen kaiken varalta säästäjä tyylin jos vaikka ostan mökin niin vien sinne tai isomman asunnon niin vieraita varten säästän. Ahdistaa kun kaikki kaapit tupaten täynnä ja kaikkea ei käytä.

Mun mielestä vaikeinta on heittää pois toimivia ja ihan ok kuntoisia asioita, mutta joita ei voi kuitenkaan myydä eikä mielellään heittää roskiinkaan. Juuri esim pyyhkeet, lakanat tai vaikka jotkut patalaput. Kun periaatteessa ovat vielä hyviä mutta ei voi ikuisuuksia säästää varalta jokaista tyynyliinaa joka on ihan ok jos niitä on vaan liikaa. 

Niin tämä. SPR Konttiin kai voisi viedä mutta hullulle tuntuu hävittää hyvää tavaraa?

Vierailija
13902/20761 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten raaskia luopua tavaroista ja tekstiileistä jotka on vähänkäytettyjä ja täysin hyväkuntoisia mutta niitä on vaan liikaa. Esim astiat, pyyhkeet ja lakanat? Näissä tulee aina mieleen että jos joskus tarvitseekin kun muut käytetymmät kuluneet.

Jos olet esimerkiksi pyyhkeen olemassaoloaikana ostanut vielä lisääkin pyyhkeitä etkä käyttänyt juuri näitä, mikä on se syy? Jos nykyiset suosikkipyyhkeet kuluvat huonoon kuntoon, ostatko uusia vai otatko nuo varakappaleet käyttöön.

Voit miettiä, paljonko pyyhkeet saavat viedä tilaa ja poistaa kaikkein epämieluisimmat. Varsinkin, jos karsit muualta saatat huomata, että hyvinhän pyyhkeet mahtuvat. Minulla on käsipyyhkeitä paljon ja ne kaikki kiertävät käytössä. Kylpypyyhkeissä on vain vierasvara ja pari omaa hamam-pyyhettä. Huomasin pitäväni niistä enemmän. Paksua froteeta en halua mihinkään pyyhkeisiin vaan sä

Mulla on monia Luhdan pyyhkeitä eri väreissä (ostan aina samaa settiä 2 kylpypyyhettä ja 1-2 käsipyyhettä). Mutta niiden hankkimisen jälkeen tullut saatua lahjaksi ja ostettua parempia ja kivemman värisiä Balmuirin, Gantin ja Lexingtonin pyyhkeitä joita sitten käytän. Asun yksin pienessä kaksiossa ja vieraita ei kovin usein käy jotka yöpyisivät ja säilytystilaa ei ole liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13903/20761 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten raaskia luopua tavaroista ja tekstiileistä jotka on vähänkäytettyjä ja täysin hyväkuntoisia mutta niitä on vaan liikaa. Esim astiat, pyyhkeet ja lakanat? Näissä tulee aina mieleen että jos joskus tarvitseekin kun muut käytetymmät kuluneet.

Jos olet esimerkiksi pyyhkeen olemassaoloaikana ostanut vielä lisääkin pyyhkeitä etkä käyttänyt juuri näitä, mikä on se syy? Jos nykyiset suosikkipyyhkeet kuluvat huonoon kuntoon, ostatko uusia vai otatko nuo varakappaleet käyttöön.

Voit miettiä, paljonko pyyhkeet saavat viedä tilaa ja poistaa kaikkein epämieluisimmat. Varsinkin, jos karsit muualta saatat huomata, että hyvinhän pyyhkeet mahtuvat. Minulla on käsipyyhkeitä paljon ja ne kaikki kiertävät käytössä. Kylpypyyhkeissä on vain vierasvara ja pari omaa hamam-pyyhettä. Huomasin pitäväni niistä enemmän. Paksu

Ja siis tämähän se hölmöä on hankkia koko ajan lisää kun edellisilläkin tulee toimeen.

Vierailija
13904/20761 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin myös. En viitsi laittaa pois mitään kun niitä kuitenkin vielä tarvitsee. Mulla ei ole pakko olla mitään uusinta ja hienointa, vaan riittää että on ehjä. Nyt on kaksi pussilakanaa kulunut puhki ja ne viety tekstiilinkierrätykseen. Nyt on toiset lakanat tehokäytössä. Pikkuhiljaa etenee, hyvin hitaasti kyllä. En ymmärrä miten jotkut saa lakanat/pyyhkeet puhki nopeasti. Meillä parin viikon välein pestään ja kuivurin kautta samana iltana sänkyyn takaisin.

Vierailija
13905/20761 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kohtuu pienessä kaksiossa ja pidän hyvänä kaiken omistamani joten harvoin tekstiilit tai tavarat kuluu tai hajoaa. Olen kuitenkin ostanut uutta enempi silmää miellyttävää tavaraa ja vanhat kun ei oikein kulu mihinkään, niin pitää kyllä jonnekin kierrätykseen viedä niitä. Olen sellainen kaiken varalta säästäjä tyylin jos vaikka ostan mökin niin vien sinne tai isomman asunnon niin vieraita varten säästän. Ahdistaa kun kaikki kaapit tupaten täynnä ja kaikkea ei käytä.

Mun mielestä vaikeinta on heittää pois toimivia ja ihan ok kuntoisia asioita, mutta joita ei voi kuitenkaan myydä eikä mielellään heittää roskiinkaan. Juuri esim pyyhkeet, lakanat tai vaikka jotkut patalaput. Kun periaatteessa ovat vielä hyviä mutta ei voi ikuisuuksia säästää varalta jokaista tyynyliinaa joka on ihan ok jos niitä on vaan liikaa.&

No älä hävitä. Jos lakana, pyyhe tms. on täysin käyttökelpoinen itselle sen kuin käyttää sitä sitten. Kunhan lopettaa uusien pyyhkeiden ostelun vaikka loppuiäksi. Jos ei järkevällä järjestelyllä ole kertakaikkiaan tilaa, karsii jotain muuta. Väitän, että melkein jokaisella on enemmän käyttämättömiä vaatteita kuin pyyhkeitä ja käyttämättömyydelle on joku syy. 

Et varmaan tarkoittanut tätä, mutta särähtää aina kun joku sanoo, että harmittaa antaa hyvää tavaraa ilmaiseksi. Niiden on tarkoituskin olla hyväntekeväisyyskirppiksiä ja sinne saa viedä vain tavaraa, jolla on myyntiarvoa tai voisit lahjoittaa tavaran hyvälle ystävälle. Ei käyttökelvottoman tavaran dumppauspaikkoja. Säästyt myymisen vaivalta ja voit  auttaa haluamaasi kohdetta. Jos SPR ei ole se, esim. eläinsuojeluyhdistykset ottavat mielellään pyyhkeitä ym. Niiden ei edes tarvitse olla hyväkuntoisia, kuten kirppareille lahjoitettavien.

Vierailija
13906/20761 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että tavaraa kyllä siunaantuu tarpeen mukaan. Voin siis aivan hyvin vapauttaa omat turhat ja ylimääräiset tavarat kiertoon, myydä tai lahjoittaa. Se että hilloan niitä omassa kaapissa ei tuota siunausta kenellekään, päinvastoin. 

Tässä systeemissä on se hyvä puoli, että sitten kun jotain menee rikki ja tarvitaan oikeasti uusi, voi hyvällä mielellä mennä kauppaan tai kirpparille ja oikein pohtia ja valita että mikä on sopivin vaihtoehto. 

Vierailija
13907/20761 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt pyyhkeitä, peittoja ja lakanoita ns. löytöeläin paikkoihin (animal shelter). En siis asu Suomessa, mutta luulisi Suomessakin olevan jotain tämän tyylistä toimintaa ja joka ottaa vastaan esim. käytettyjä pyyhkeitä.

Vierailija
13908/20761 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen että tavaraa kyllä siunaantuu tarpeen mukaan. Voin siis aivan hyvin vapauttaa omat turhat ja ylimääräiset tavarat kiertoon, myydä tai lahjoittaa. Se että hilloan niitä omassa kaapissa ei tuota siunausta kenellekään, päinvastoin. 

Tässä systeemissä on se hyvä puoli, että sitten kun jotain menee rikki ja tarvitaan oikeasti uusi, voi hyvällä mielellä mennä kauppaan tai kirpparille ja oikein pohtia ja valita että mikä on sopivin vaihtoehto. 

Taas joku hilloaa.

Vierailija
13909/20761 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hävitätte täysin hyväkuntoiset pyyhkeet, astiat jne.

Mietin tätä ihan samaa. Meillä on isoja kylpypyyhkeitä aivan liikaa ja saadaan niitä silloin tällöin lahjaksi joten osan voisi karsia pois mutta minne ne vien? 

Eläinkodit ja sellaiset tarvitsee kipeästi. Meilläpäin joku järjestö pelastaa siilejä ja toinen järjestö kissoja. Jatkuvasti kyselevät facebookissa pyyhkeitä ja lakanoita.

Vierailija
13910/20761 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ei ole eläinkodit kyselleet pyyhkeitä mutta vein niitä Konttiin. Josko siellä myyvät tai lahjottavat tarvitseville kun priimakunnossa ovat.

Vierailija
13911/20761 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Vuodesta toiseen vatvotaan kärsiikö laittaa käytettyä pyyhettä tai lakanaa kierrätykseen. Turha on mutta kun voi vielä joskus tarvita. Ootteko te ihan tosissanne 🙈

Vierailija
13912/20761 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää! Vuodesta toiseen vatvotaan kärsiikö laittaa käytettyä pyyhettä tai lakanaa kierrätykseen. Turha on mutta kun voi vielä joskus tarvita. Ootteko te ihan tosissanne 🙈

Oot sitten väärässä ketjussa.

Vierailija
13913/20761 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa laitettu myyntiin, kaapit tyhjenee turhasta! Ihanaa!

Vierailija
13914/20761 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit miettiä, paljonko pyyhkeet saavat viedä tilaa ja poistaa kaikkein epämieluisimmat. Varsinkin, jos karsit muualta saatat huomata, että hyvinhän pyyhkeet mahtuvat. Minulla on käsipyyhkeitä paljon ja ne kaikki kiertävät käytössä. Kylpypyyhkeissä on vain vierasvara ja pari omaa hamam-pyyhettä. Huomasin pitäväni niistä enemmän. Paksua froteeta en halua mihinkään pyyhkeisiin vaan sä

Itselläni on se tilanne, että en ole ostanut itse uutta pyyhettä moneen vuoteen, siis lähemmäs 10 vuoteen. Saan niitä lahjaksi suht säännöllisesti vanhemmilta, appivanhemmilta ym sukulaisilta ja ovat hienoja ja laadukkaita, sopivat omaan ja miehen, meidän kodin tyyliin. Mutta niitä on sitten kertynyt melkoinen läjä vuosien varrella. Joku 20 kylpypyyhettä 2 aikuiselle. Aivan liikaa... Ehkä voisin parista epämieluisimmasta luopua vaikka suurin osa onkin oikein hyviä ja mieleisiä. 

Vierailija
13915/20761 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vastauksia kysymyksiin joita tuli bongattua ketjua selatessa. 

Itselläni väheni heräteostokset huomattavasti kun pistin Ei mainoksia, ei ilmaisjakelua - lapun postilaatikkoon. Ei tule hullutuksia. 

Ylimääräisiä hyväkuntoisia pyyhkeitä ja lakanoita kannattaa tarjota ensin vaikka opiskelijoille aina syksyisin kun muuttavat omilleen. Monelle vaihtarillekin ensimmäinen hyvä kokemus Suomesta kun opiskelukoordinaattori antaa puhtaat pyyhkeet ja sänkyvaatteet. Yllättävän hyvin kiertävät myös netin lahjoituskirppareilla. Toissijaisesti Konttiin tms.

Jos niissä alkaa olla jo vähän kulumaa tai pikkuvikaa mutta ovat puhtaita niin moni eläinsuoja ja jopa osa eläinklinikoista ottaa niitä. Jos lähipiiristä löytyy vaikka koiran kasvattajia niin moni niistäkin arvostaa tekstiililahjoitusta. Minulta meni viimeksi kolme isoa kylpypyyhettä kätilöhommiin.

Ja kysyttiin hyvää pyyhemerkkiä. Minä olen käyttänyt hurjat 30 vuotta samoja Lem-Kem oy:n pyyhkeitä ja ovat edelleen ihan parhaat. Nykypyyhkeistä ja näistä ei voi edes puhua samana päivänä ja epätoivoisesti yritän metsästää lisää kirppareilta kun mulla on vain nämä kaksi. 

Vierailija
13916/20761 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat kuitenkin vuodesta toiseen täällä roikkua, että tiedät mistä puhutaan. Kannattanee siirtyä jo elämässä eteenpäin.

Vierailija
13917/20761 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme että lapsilukumme on nyt täynnä. Tuntuu hyvältä tyhjätä kaappeja tavaroista ja vaatteista jotka ovat jo auttamattoman pieniä! Suurin osa on enemmän talvipainotteista tavaraa, joten kerään kaiken myytäväksi menevän yhteen paikkaan, josta sitten kantta avaamatta helppo viedä alkutalvesta myyntiin. Ja jos tällä välin pientä tulee lisää niin ne toki sinne samaan läjään jos on myyntikuntoista.

Vierailija
13918/20761 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät tulee! Uusia vaatteita ja iloisia värejä tekee mieli. Kohta sama kutkutus kesämekkojen osalta. Lupasin itselleni napakkuutta vaatteiden ostoon mutta silti huomaan miettiväni "piristystä"

Oikeasti en tarvitse yhtään mitään ennen kuin vaikka housut hajoaa. 

Tässä monella se hamstrauksen ydin: ostetaan koska halutaan, Huom ei tarvita.

Miten oi miten saisin pidettyä itseni kurissa !!

Vierailija
13919/20761 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät tulee! Uusia vaatteita ja iloisia värejä tekee mieli. Kohta sama kutkutus kesämekkojen osalta. Lupasin itselleni napakkuutta vaatteiden ostoon mutta silti huomaan miettiväni "piristystä"

Oikeasti en tarvitse yhtään mitään ennen kuin vaikka housut hajoaa. 

Tässä monella se hamstrauksen ydin: ostetaan koska halutaan, Huom ei tarvita.

Miten oi miten saisin pidettyä itseni kurissa !!

Minulla on auttanut inho tätä joka paikassa lojuvaa tavaraa kohtaan. Seuraava olikin koko perheen ostolakko vuodeksi, sen jälkeen ei ole enää tehnyt mieli ostella ja shoppailla. Rahaa jäi säästöön hirveästi ja ei lisääntynyt tavaravuori niin paljoa.

Vierailija
13920/20761 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus, tavoitteenani oli järjestää koti nyt tammikuun aikana mutta sain vain vaatekaapin siivottua ja joulukoristeet siivottua varastoon, lol. Viivyttelin koko kuukauden ja siirsin aina ''huomiseen'' hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi