tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20783)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin tänne purkamaan tuntoja. Kattelin tänään cittarissa Pentikin astioita ja petivaatteita, ja tuli tunne että haluan ne kaikki. Vielä en ostanut, koska tavaraa on jo liikaa. Pitää lukea tätä keskustelua ja yrittää järkiintyä.
ymmärrän viehtymyksen kumpaankin, onko kotona jotakin mitä voisi väistyä tieltä/olisi käyttöiän päässä? Jos ei, niin ehkä ei ole tarvetta uusillekaan. Itse ainakin huomasin ennen kun petivaatteita oli malliin 5 settiä, niin näistä tuli kuitenkin pidetty sitä 2-3 parasta eli se on itselleni aika sopiva määrä, loput jää kaappiin ja sitten tulee jo vähän semmonen että "pakko nyt tätäkin on välillä käyttää olo". Ensimmäisen maailman ongelma juu :D Nyt on se 3 settiä ja kahdellakin pärjäisi.
Periaatteessa olisin voinut luopua jostain vanhasta pussilakanasetistä, mutta päätin nyt että en osta tuota Pentikin settiä, vaikka tykkäänkin siitä. Lisäksi hieman vaikuttaa se, että sitä ei ole valmistettu Suomessa. Astioiden suhteen taitaa käydä samoin. En tiedä mitä vanhoja antaisin pois. Tarvetta ei ole kummallekaan, mutta tykästyin siihen kuosiin.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää krääsästä. Mukavampaa kun on sopivasti.
Kukaan ei tykkää krääsästä. Ruma sana
Vierailija kirjoitti:
Pennikauppaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaisin mielelläni tavaraa mutta tämä piheys !! Tänään vatuloin kahta esinettä joista voisin saada kirpparilla/ Torissa yhteensä 5 euroa.
Ovat olleet myynnissä jo vuoden mutta kauppa ei käy vaikka välillä nostan ilmoituksia.
Jos joku ostaisi niin se säätäminen= viestittely ostajan kanssa, sopiminen, tavaran vienti, aikataulut ja muuttuvat tekijät. Ja kaikki tämä jotta saisin 5 euroa. Minä, 3700 bruttona tienaava.
No tähän kun avaan asiaa niin tajuan itsekin ja vien nämä esineet Pelastusarmeijalle!
Onko muilla tämmöisiä henkisiä esteitä/raha ?Laske tuntihinta sille tavaran myynnille, eli myynnin yrittämiselle ja vertaa sitä omaan tuntipalkkaasi. Kannattaako nähdä tuntikausia vaivaa moisen eteen?
En tiedä miksi tämä on saanut alapeukkuja, minusta tämä on loistava neuvo.
En jaksanut alapeukuttaa, mutta oma palkkani on niin pieni, että vitosellakin on väliä. Ehkä itse elät rikkaan ihmisen kuplassa, etkä tajua toisten todellisuutta.
Mies sotkee. Poistanko sen elämästä vai alanko siivota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pennikauppaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaisin mielelläni tavaraa mutta tämä piheys !! Tänään vatuloin kahta esinettä joista voisin saada kirpparilla/ Torissa yhteensä 5 euroa.
Ovat olleet myynnissä jo vuoden mutta kauppa ei käy vaikka välillä nostan ilmoituksia.
Jos joku ostaisi niin se säätäminen= viestittely ostajan kanssa, sopiminen, tavaran vienti, aikataulut ja muuttuvat tekijät. Ja kaikki tämä jotta saisin 5 euroa. Minä, 3700 bruttona tienaava.
No tähän kun avaan asiaa niin tajuan itsekin ja vien nämä esineet Pelastusarmeijalle!
Onko muilla tämmöisiä henkisiä esteitä/raha ?Laske tuntihinta sille tavaran myynnille, eli myynnin yrittämiselle ja vertaa sitä omaan tuntipalkkaasi. Kannattaako nähdä tuntikausia vaivaa moisen eteen?
En jaksanut alapeukuttaa, mutta oma palkkani on niin pieni, että vitosellakin on väliä. Ehkä itse elät rikkaan ihmisen kuplassa, etkä tajua toisten todellisuutta.
Onpa ikävästi sanottu ihmiselle jonka elämästä, haasteista saati taloudellisesta tilanteesta et tiedä yhtään mitään.
Tämä 5 euron tavaran kanssa kamppaileva kirjoittaja kertoi että hänen palkkansa on 3700€/kk ja sen mukaan vastaukseni kirjoitin. Ehkä tällainen on sinulle pieni palkka, mutta itse pärjäisin tuolla kuukausipalkalla mainiosti ilman että tarvisi tehdä lisätöitä vapaa-ajalla. Tosin olen elänyt ison osan aikuisikääni köyhyysrajan alapuolella ja tottunut kuluttamaan maltillisemmin kuin toisenlaiseen elämäntyyliin tottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisittekö satiinipuuvillalakanoita joihin jää pöly jne 🤔 mua inhottaa mutta harmittaa kun setti on uusi.
Heitä pois. Joskus pitää saada elämään iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Aika kysyä itseltä Marie Kondon tyyliin: Tuoko tämä minulle iloa? :D
Noniin toverit, apuja!
Tämän hetken ongelma on vieraspatja.
On siis aivan tavallinen 90x200 vaahtomuovipatja, joka on todella hankala säilyttää. Vie järjettömän tilan kaapissa eikä ole mitenkään nätti tai järkevä "sisustuselementti" missään muuallakaan. Ja kaapissa ei toki kerää ihan niin paljon pölyä.
On ollut meillä nyt patjana, joka laitetaan sohvan päälle, kun joku vieras jää yöksi, lähinnä äitini tai veljeni. Tätä ei tapahdu kovin usein ja siksi mietinkin mitä patjalle tekisi.
Olen hankkinut sohvaan jo pienen lisäpehmusteen oman pehvan mukavuuden takia (iäisyyden vanha puusohva siis kyseessä) ja mietinkin, että voisiko se riittää yövieraillekin vai onko inhottavaa käskeä nukkumaan toisten takapuolten hajussa?
Mitään vierashuonetta meillä ei ole, sohva on ainoa mihin yövieraita voi laittaa nukkumaan.
Mitä vinkkejä siis?
Onneksi en todellakaan ole ainoa tuon tavara-ahdistukseni kanssa. Koskettaa monia.
Mutta huomasin yhden kikan, joka itselleni sopii.
Olen lopettanut tavaran ostamisen, ostan vain ruokaa. Nyt ei ole ainakaan uutta kertynyt,
ja olen koettanut vähän kerrallaan heittää vanhaa tavaraa pois.
On kyllä hiukan helpottanut, ja kun olen kylmästi sivuuttanut kaikki mainokset ym niin se jotenkin rauhoittaa.
Ennen aina katsoin sähköpostin mainokset, ja kyllä tuli ostettua silloin tällöin.
Nyt poistan ne kaikki katsomatta.
Jos jaksan pitää tätä vielä yllä ainakin vuoden, uskoisin pääseväni edes osittain voitolle taistelussa
tavaramäärähirviötä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Noniin toverit, apuja!
On siis aivan tavallinen 90x200 vaahtomuovipatja, joka on todella hankala säilyttää. Vie järjettömän tilan kaapissa eikä ole mitenkään nätti tai järkevä "sisustuselementti" missään muuallakaan. Ja kaapissa ei toki kerää ihan niin paljon pölyä.
On ollut meillä nyt patjana, joka laitetaan sohvan päälle, kun joku vieras jää yöksi, lähinnä äitini tai veljeni. Tätä ei tapahdu kovin usein ja siksi mietinkin mitä patjalle tekisi.
Olen hankkinut sohvaan jo pienen lisäpehmusteen oman pehvan mukavuuden takia (iäisyyden vanha puusohva siis kyseessä) ja mietinkin, että voisiko se riittää yövieraillekin vai onko inhottavaa käskeä nukkumaan toisten takapuolten hajussa?
Mitään vierashuonetta meillä ei ole, sohva on ainoa mihin yövieraita voi laittaa nukkumaan.
Mitä vinkkejä siis?
Onko mahdollista säilyttää sitä jonkun sängyssä patjan alla, vai tuleeko sängystä liian korkea?
Entä se sohva, voiko sen viritellä mitenkään sohvan alle, siis jollain kiinni sohvaan ettei lattiassa ole.
Toisaalta siellä se kyllä pölyyntyy, ainakin meillä sängynaluslaatikot kerää pölyä pinnalleen.
Vierailija kirjoitti:
Noniin toverit, apuja!
Mitä vinkkejä siis?
Mä laitoin 2 Ikean lack hyllyä ulko-oven yläpuolelle, vastakkaisille seinille.
Niitten väliin ihan puuta. Sain eurolavan ja purin siitä pitempiä lautoja.
3 lautaa ja hyvä paikka oli siinä.
Saisiko patjan piiloon pystyyn esim. sohvan ja seinän väliin? Joskus säilytin varapatjaa näin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisittekö satiinipuuvillalakanoita joihin jää pöly jne 🤔 mua inhottaa mutta harmittaa kun setti on uusi.
Anna jollekin jolla on kuivausrumpu, eikö ne nöyhdät siinä häviä.
Tai kierrätykseen kyllä se jollekin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko patjan piiloon pystyyn esim. sohvan ja seinän väliin? Joskus säilytin varapatjaa näin.
Tämä on hyvä vinkki kysyjälle, itsekin olen säilyttänyt varapatjaa pitkittäin sohvan ja seinän välissä. Ei se siellä tunnu koska ei ilmeisesti ole kovinkaan paksu.
Kiitos paljon vinkeistä!
Meidän sohvan ympärillä ei ole seiniä, joten sohvan taakse ei voi laittaa ja sohvan alta jäisi ikävästi näkyviin.
Tuota oven päällys hommaa voisin mittailla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pennikauppaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävästi sanottu ihmiselle jonka elämästä, haasteista saati taloudellisesta tilanteesta et tiedä yhtään mitään.
Tämä 5 euron tavaran kanssa kamppaileva kirjoittaja kertoi että hänen palkkansa on 3700€/kk ja sen mukaan vastaukseni kirjoitin. Ehkä tällainen on sinulle pieni palkka, mutta itse pärjäisin tuolla kuukausipalkalla mainiosti ilman että tarvisi tehdä lisätöitä vapaa-ajalla. Tosin olen elänyt ison osan aikuisikääni köyhyysrajan alapuolella ja tottunut kuluttamaan maltillisemmin kuin toisenlaiseen elämäntyyliin tottuneet.
Sinäkö ihan tosissasi luulet, että minulle 3700 euroa on pieni palkka sen jälkeen kun kirjoitan "minulla on niin pieni palkka, että vitosellakin on väliä"? Miten onnistuit vetämään tuollaisen johtopäätöksen? Minähän nimenomaan arvostelin hyvätuloisten kuplassa eläviä.
Joten tuon pohjalta vastasit itsekin ikävästi.
Sitä paitsi kaikki "miksi alapeukutitte?????????" -kyselyt ovat naurettavia. Todellakin olet itsekin alapeukuttanut lukuisia kommentteja perustelematta niitä mitenkään. Kenenkään tarvitse olla samaa mieltä kanssasi siitä, että kyseinen neuvo oli "loistava".
Vierailija kirjoitti:
Ennen aina katsoin sähköpostin mainokset, ja kyllä tuli ostettua silloin tällöin.
Nyt poistan ne kaikki katsomatta.
Jos jaksan pitää tätä vielä yllä ainakin vuoden, uskoisin pääseväni edes osittain voitolle taistelussa
tavaramäärähirviötä vastaan.
Vielä helpommalla pääset, kun klikkaat kaikkien uutiskirjeiden alareunasta loppuvaa unsubscribe- tai lopeta tilaus -linkkiä. On muuten ihanaa, kun ei tule kaiken maailman mainoksia enää sähköpostiin!
Vähän sama kuin Ei mainoksia -lappu ovessa.
Miks tää on nii vaikeaa tajuta, että tavarapaljous vähenee sillä, että vähentää tavaraa.
Yksi kerrallaan ne vähenee, kun ottaa tavarsta ensin otteen ja nakkaa sen pois. Ja sitten seuraava. Ja jatkuu samalla tavalla.
👜🤏
En tykkää krääsästä. Mukavampaa kun on sopivasti.