Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20783)

Vierailija
13041/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työmatkan varrella on kirppis, jolla on täyden palvelun palvelu. Onpa hassusti kirjoitettu.

Teen ma-pe työaikaa, aamuvuoro, iltavuoro ja kerran kk on 11-19 työaika. Nämä kiertää, eli kun nyt on ma, seuraavassa kk on ti jne.

Yritän käydä joka viikko jonkun hyllyn, kaapin jne läpi ja ylimääräiset laitan yhteen nurkkaan.

Kun kaappi alkaa olemaan täynnä, varaan kirppispaikan. Sinne on 6 vkon jonot.

Otan n 2 kk aikaisemmin yhteyttä voinko tuoda tavarat tänä tiettynä päivänä

Vien ne matkalla töihin, kirppis aukeaa klo 10.

Vien tonne autollisen n 3 krt kk. Saan vanhemmiltani, kummeilta, appivanhemmilta, parilta ystävältäni tarpeetonta tavaraa.

Ei siitä hirveesti rahaa tule, mutta ostan rahalla aina jotain kotiin. Esim meidän keittiön kello jätättää, nyt on tarkoituksena viedä vanha kirppikselle ja ostetaan uusi. Kun vaan löytäisin mieleisen

Eli sinulla on rikkinäinen kello, joka ei käy oikeassa ajassa, vaikka toivottavasti olet patterit vaihtanut, ja tämän sysipskan aiot myydä kirpparilla eteenpäin? Mikä sinua oikein vaivaa? Huonoa kevättä ja kaikkea pahaa sinulle.

Mikä sinua vaivaa ?

Me ei tunneta ja toivotat minulle kaikkea pahaa.

Tiedoksi sinullekin, päätin tehdä iömoituksen retroryhmään kellosta, jossa oli kaikki tiedot, mitat, kuvat ja tieto jätättää.

Silti sain kellosta yli 50 e.

Kello vielä haettiin eilen illalla.

Piti viedä kirppikselle ja siihenkin olisin laittanut tiedon jätättää, mutta koska on posliinia, päätin en ota riskiä menee rikki.

Vierailija
13042/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti viedä Uk'rai'nan pa'ko'laisille vaatetta ja tavaraa, ja kävin läpi kaappini. Oli aika silmiä avaavaa, kun tavaraa oli kauheasti, mutta ei mitään sellaista mistä olisi kenellekään mitään hyötyä.

Kaikenlaista tarjoiluastiaa, joita käytetään kerran vuodessa. Vaatteita olin säilytellyt kaikenlaista niin ettei joukkoon mahtunut, mutta ne olivat vähän omituisia juhlavaatteita, joista osaa en ollut itsekään koskaan löytänyt paikkaa jossa käyttää. Lähtihän niitä siitä sitten, mutta lum'puksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13043/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työmatkan varrella on kirppis, jolla on täyden palvelun palvelu. Onpa hassusti kirjoitettu.

Teen ma-pe työaikaa, aamuvuoro, iltavuoro ja kerran kk on 11-19 työaika. Nämä kiertää, eli kun nyt on ma, seuraavassa kk on ti jne.

Yritän käydä joka viikko jonkun hyllyn, kaapin jne läpi ja ylimääräiset laitan yhteen nurkkaan.

Kun kaappi alkaa olemaan täynnä, varaan kirppispaikan. Sinne on 6 vkon jonot.

Otan n 2 kk aikaisemmin yhteyttä voinko tuoda tavarat tänä tiettynä päivänä

Vien ne matkalla töihin, kirppis aukeaa klo 10.

Vien tonne autollisen n 3 krt kk. Saan vanhemmiltani, kummeilta, appivanhemmilta, parilta ystävältäni tarpeetonta tavaraa.

Ei siitä hirveesti rahaa tule, mutta ostan rahalla aina jotain kotiin. Esim meidän keittiön kello jätättää, nyt on tarkoituksena viedä vanha kirppikselle ja ostetaan uusi. Kun vaan löytäisin mieleisen

Eli sinulla on rikkinäinen kello, joka ei käy oikeassa ajassa, vaikka toivottavasti olet patterit vaihtanut, ja tämän sysipskan aiot myydä kirpparilla eteenpäin? Mikä sinua oikein vaivaa? Huonoa kevättä ja kaikkea pahaa sinulle.

Mikä sinua vaivaa ?

Me ei tunneta ja toivotat minulle kaikkea pahaa.

Tiedoksi sinullekin, päätin tehdä iömoituksen retroryhmään kellosta, jossa oli kaikki tiedot, mitat, kuvat ja tieto jätättää.

Silti sain kellosta yli 50 e.

Kello vielä haettiin eilen illalla.

Piti viedä kirppikselle ja siihenkin olisin laittanut tiedon jätättää, mutta koska on posliinia, päätin en ota riskiä menee rikki.

Älä ota itseesi tätä. Joillain on tapana vain kirjoittaa kärkkäästi ja rumasti. Olisi voinut kysyä nätimminkin asiasta. Hyvää päivänjatkoa sinulle!

Vierailija
13044/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki irto-omaisuus huonekaluja ja pyörää lukuunottamatta mahtuu yhteen Samsungin isoon matkalaukkuun. Se toimii mittarina. Koko perheen kamat mahtuu pieneen pakettiautoon, myös jokaisen oma Samsung, meitä on neljä. Suosittelen. Ihminen ei tartte sen enempää. 

Ei kai ihminen tartte mitään, jos tuolle tielle lähtee. Mutta jos elämään etsii selviytymisen lisäksi kauneutta ja sisältöä, ainakin minä tarvitsen esimerkiksi pianon.

Ihminen pysyy kyllä elossa hyvinkin pienellä tavaramäärällä. Olen muutaman kerran itsekin elänyt matkailullisella tavaroita, tosin vain väliaikaisesti.

Koen kuitenkin että arki on mielekkäämpää kun omistaa kaikenlaista mikä ei matkalaukkuun mahdu, kuten vaikkapa espressokoneen, television ja sukset. Jollain tapaa ihailen kuitenkin elämää missä olisi mahdollista milloin vain pakata laukku ja lähteä, mutta itse olen liian mukavuudenhaluinen moiseen.

Vierailija
13045/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki irto-omaisuus huonekaluja ja pyörää lukuunottamatta mahtuu yhteen Samsungin isoon matkalaukkuun. Se toimii mittarina. Koko perheen kamat mahtuu pieneen pakettiautoon, myös jokaisen oma Samsung, meitä on neljä. Suosittelen. Ihminen ei tartte sen enempää. 

Ei kai ihminen tartte mitään, jos tuolle tielle lähtee. Mutta jos elämään etsii selviytymisen lisäksi kauneutta ja sisältöä, ainakin minä tarvitsen esimerkiksi pianon.

Ihminen pysyy kyllä elossa hyvinkin pienellä tavaramäärällä. Olen muutaman kerran itsekin elänyt matkailullisella tavaroita, tosin vain väliaikaisesti.

Koen kuitenkin että arki on mielekkäämpää kun omistaa kaikenlaista mikä ei matkalaukkuun mahdu, kuten vaikkapa espressokoneen, television ja sukset. Jollain tapaa ihailen kuitenkin elämää missä olisi mahdollista milloin vain pakata laukku ja lähteä, mutta itse olen liian mukavuudenhaluinen moiseen.

Mulla vähän sama. Toisaalta haluaisin elää mahdollisimman vähällä. Ihan näin askeettiseen en pystyisi, että on vain matkalaukullinen tavaraa.

Tarvitsen kahvinkeittimen ym. Harrastan käsitöitä, joten niihinkin tarvitsen materiaalia. Toki vähempikin riittäisi ja siihen pyrinkin.

Vierailija
13046/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä unelmoin siitä, että vielä joku päivä pystyn luopumaan tavaroista. Haluaisin elää kodissa, jossa ei ole mitään turhaa. Jostain syystä en kuitenkaan pysty luopumaan tietyistä tavaroista. Tulee tunne, että on mennyt rahaa hukkaan. Jos astiat olis vaikka Ikeasta, niin luopuminen olisi helpompaa, mutta koska olen pistänyt rahaa esim. Arabian tuotteisiin, niin ei olekaan niin yksinkertaista. Siirsin ne pois keittiön kaapista, ja jotenkin tuli kevyt olo, kun kaappi ei pursunnut tavaraa. Kokonaan en ole pystynyt luopumaan. Ja astiat ei ole ainoa ongelma. On liikaa petivaatteita, kosmetiikkaa, kirjoja, vaatteita ja käsityötarvikkeita.

Tuhon tummennettuun kohtaan kommentti. Niinhän se raha on mennyt hukkaan silloinkin, jos on ostanut tavaraa jota ei käytä. Tuossa on paikka miettiä asiaa ja antaa itselleen anteeksi ja korjata virhe tulevaisuudessa el ostaa vähemmän ja paremmin harkiten. 

Kun noista kuormittavista tavaroista päästää irti, olo kevene kummasti ja se rahan hukkaan meneminen unohtuu pian. Nyt ne tavarat ovat jatkuvasti muistuttamassa siitä. 

Vierailija
13047/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli paljon omia ja lasten vaatteita. Viimeksi kun möin kirpparilla, tulos oli plus miinus nolla. Nyt heitin omat vaatteet uffin laatikkoon (jätesäkillisen), kuluneet roskiin. Lasten vaatteet lahjoitan ystävälle joka kutsui meidät kylään. Niitäkin vaatteita on säkillinen.

Ihmisillä on järkyttäviä määriä vaatteita näköjään kun sinäkin voit heittää jätesäkillisen uffin laatikkoon. Jos itse tekisin tuon, vaatekaappi olisi tyhjä. Minulla on siis yksi kaappi vaatteilla, 5 hyllyä. Tänä vuonna esimerkiksi en ole ostanut muita kuin kaksi alusvaatetta. Viime vuonna kaksi tunikaa, toinen juhlaan. Käytän vaatteet loppuun joten mitään lahjoitettavia vaatteita ei koskaan jää. Lopulta päätyvät vielä siivousräteiksi.

Katsoin ällistyneenä kerran kun naapuri kantoi syksyllä neljää jätesäkkiä varastosta asuntoon. Kertoi että talvivaatteita ottaa käyttöön. Minulla on kaikki vaatteet aina kaapissa, ei tarvitse varastoida mitään jätesäkeissä. Miksi pitää ostaa niin paljon vaatetta että voi vielä lahjoittaa käyttökelpoisena jätesäkillisen? Miksi ei käytä itse niitä loppuun? Järkyttävää tuhlausta. Sisareni on tällainen tuhlari. Kaksi kertaa vuodessa ottaa kirppispöydän ja joka kerta saa vaatteilla liki tonnin rahaa ja myy halvalla uudenveroisia. Ei taida 1-2€ enempää vaatteilla pyytää. Ihan sairasta. Sitten itkee miten joutuu elämään kädestä suuhun.

Vierailija
13048/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli paljon omia ja lasten vaatteita. Viimeksi kun möin kirpparilla, tulos oli plus miinus nolla. Nyt heitin omat vaatteet uffin laatikkoon (jätesäkillisen), kuluneet roskiin. Lasten vaatteet lahjoitan ystävälle joka kutsui meidät kylään. Niitäkin vaatteita on säkillinen.

Ihmisillä on järkyttäviä määriä vaatteita näköjään kun sinäkin voit heittää jätesäkillisen uffin laatikkoon. Jos itse tekisin tuon, vaatekaappi olisi tyhjä. Minulla on siis yksi kaappi vaatteilla, 5 hyllyä. Tänä vuonna esimerkiksi en ole ostanut muita kuin kaksi alusvaatetta. Viime vuonna kaksi tunikaa, toinen juhlaan. Käytän vaatteet loppuun joten mitään lahjoitettavia vaatteita ei koskaan jää. Lopulta päätyvät vielä siivousräteiksi.

Katsoin ällistyneenä kerran kun naapuri kantoi syksyllä neljää jätesäkkiä varastosta asuntoon. Kertoi että talvivaatteita ottaa käyttöön. Minulla on kaikki vaatteet aina kaapissa, ei tarvitse varastoida mitään jätesäkeissä. Miksi pitää ostaa niin paljon vaatetta että voi vielä lahjoittaa käyttökelpoisena jätesäkillisen? Miksi ei käytä itse niitä loppuun? Järkyttävää tuhlausta. Sisareni on tällainen tuhlari. Kaksi kertaa vuodessa ottaa kirppispöydän ja joka kerta saa vaatteilla liki tonnin rahaa ja myy halvalla uudenveroisia. Ei taida 1-2€ enempää vaatteilla pyytää. Ihan sairasta. Sitten itkee miten joutuu elämään kädestä suuhun.

Tuleeko sinulle yllätyksenä, että ihmiset ovat erilaisia?

Kannattee avata jatkossa keskustelut, jotka ovat sinulle ajankohtaisia ja sinulle sopovampia. Tämä ei selvästi sitä ole.

Vierailija
13049/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, olet väärässä ketjussa, täällä keskustelevat tavarapaljouden kanssa kamppailevat.

Vierailija
13050/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet.

Jos siskosi saisi esim. tonnin kirppispöydän tuotolla (kirjoitit toki liki tonnin, mutta helpompi laskea näin pyöristettynä), hänen pitäisi myydä vaatteita 500-1000 kpl riippuen tuosta hinnasta. Keskiarvo ehkä olisi 750 kpl:een luokkaa. En usko. Jos hän kaksi kertaa vuodessa tämän tekisi, hän saattaisi siis myydä jopa 2000 vaatetta. Ja tähän laskelmaan pitäisi tietysti ottaa mukaan pöytävuokra, jos hän kulujen jälkeen tienaa liki tonnin. Tällainen ei ole mitenkään mahdollista yksityiseltä henkilöltä. 

Vierailija
13051/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen: mitä ne merkkituotteet olisi tullut maksamaan??

2000x merkkituotteen keskihinta vuodessa! Kenen rahoilla, kysyn vaan?

Vierailija
13052/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet.

Jos siskosi saisi esim. tonnin kirppispöydän tuotolla (kirjoitit toki liki tonnin, mutta helpompi laskea näin pyöristettynä), hänen pitäisi myydä vaatteita 500-1000 kpl riippuen tuosta hinnasta. Keskiarvo ehkä olisi 750 kpl:een luokkaa. En usko. Jos hän kaksi kertaa vuodessa tämän tekisi, hän saattaisi siis myydä jopa 2000 vaatetta. Ja tähän laskelmaan pitäisi tietysti ottaa mukaan pöytävuokra, jos hän kulujen jälkeen tienaa liki tonnin. Tällainen ei ole mitenkään mahdollista yksityiseltä henkilöltä. 

Minä oon saanu yli tuhat euroa kirppismyynnillä, että siinähän löpiset, ottiko vaalitulos noin pannuun kun pitää tähänkin ketjuun tulla raivoamaan ja soittamaan suutaan.

Vierailija
13053/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain idean tuosta, että yksi kerrallaan käydään huoneet/kaapit läpi. Päätin ottaa tämän nyt meille käyttöön ja annoin lasten valita huone siivotaan yhdessä ensin. Tyhjennetään tavarat, siivotaan joka nurkka ja laitetaan tavarat takaisin paikoilleen.

Mä oon tehnyt tätä vuosia.

Urakka on valtava.

Huoneet, joissa on paljon tavaraa, käy läpi mielummin hylly kerralla.

Itse siivoan esim keittiön niin, että ensiksi esim kuivaruokahyllyt, sitten astiat jne.

Lasten huoneet tehtiin niin, että kaikki vaatteet Ikean kasseihin ja lelut laatikoihin. Huonekalut ja käytiin läpi mm seinät, katto jne.

Tämä johtui siitä, että aina oli vaatteita, jotka olivat liian pieniä ja rikkinäisiä.

Yhtenä vuotena käytiin kaapit läpi joulun välipåivinä ja helmikuussa, kun oli lasten huoneen vuoro, vietiin vain huonekalut pois, siivottiin ja takaisin.

Kummatkkn lapset ovat muuttaneet pois kitoa ja on kuulemma tosi outoa, kun ei ole näitä sivoamisia

Lasten kanssa toimiva tekniikka on jatkuva raivaaminen. Eli aina kun huomaa, että nyt on lapsella liian pieni paita tai reikäiset sukat päällä, niin saman tien roskiin/tekstiilijätepussiin (kannattaa pitää aina jossain kaapinnurkassa). Näin niitä ei pääse kerääntymään ja toisaalta tuo ei kuormita juuri lainkaan. Tällä tekniikalla olen itse välttynyt isommilta raivaustarpeilta jo useamman vuoden. Toki esim. kauden vaihtuessa voi olla tarpeen käydä läpi isommin tavaraa.

Vierailija
13054/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet.

Minä oon saanu yli tuhat euroa kirppismyynnillä, että siinähän löpiset, ottiko vaalitulos noin pannuun kun pitää tähänkin ketjuun tulla raivoamaan ja soittamaan suutaan.

Hei lapsoset! Kävisiköhän teille kaikille yhteiseksi ohjeeksi, että kun ette alun alkaenkaan ostele ylimääräistä, niin ei tarvitse keulia sillä miten sai rahoistaan murto-osan takaisin kirppismyynnillä.

Poikkeuksena sitten kuolinpesät ja kasvavien lasten vaatteet ja tavarat.

-ohis.

Vierailija
13055/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet.

Olen eri ja uskon ihan täysin että kirppismyynnillä voi tienata tuhat euroa, jos myy esimerkiksi arvolasia tai muuta kappalehinnaltaan arvokasta tavaraa.

Tuossa lainatussa kommentissa kuitenkin kerrottiin että tämä tuhat euroa olisi tienattu vaatteilla joista on pyydetty 1-2€/kpl. Eli jos näin on todella tapahtunut, on vaatteita todentotta täytynyt myydä 500-1000 kpl yhdellä kirppismyyntikerralla.

Lisäksi kyse oli merkkivaatteista, joiden voi ajatella maksavan ainakin 50€/kpl. Eli henkilö laittaa vaatteisiin ainakin 25 000 - 50 000 euroa joka vuosi ja myy ne tonnilla eteenpäin?

Ehkä se on mahdollista, mutta onhan tuo aika erikoinen väite.

Vierailija
13056/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä unelmoin siitä, että vielä joku päivä pystyn luopumaan tavaroista. Haluaisin elää kodissa, jossa ei ole mitään turhaa. Jostain syystä en kuitenkaan pysty luopumaan tietyistä tavaroista. Tulee tunne, että on mennyt rahaa hukkaan. Jos astiat olis vaikka Ikeasta, niin luopuminen olisi helpompaa, mutta koska olen pistänyt rahaa esim. Arabian tuotteisiin, niin ei olekaan niin yksinkertaista. Siirsin ne pois keittiön kaapista, ja jotenkin tuli kevyt olo, kun kaappi ei pursunnut tavaraa. Kokonaan en ole pystynyt luopumaan. Ja astiat ei ole ainoa ongelma. On liikaa petivaatteita, kosmetiikkaa, kirjoja, vaatteita ja käsityötarvikkeita.

Tavaroissa joista luopuminen on hankalaa, tuo on mielestäni oikea tapa. Ensin käy läpi, mitä oikeasti käyttää sekä tarvitsee ja jättää ne väljästi kaappiin. Lopuista katsoo voiko joistain jo heti luopua. Muut pakkaa johonkin pois. Ja pitää huolta, ettei unohda näitä ja osta uusia tilalle :D Sitten vaikka ensi keväänä käy taas astiat läpi ja katsoo mikä fiilis niistä pois käytöstä laitetuista on nyt, voisiko luopua?

Tai vuoden aikana joku tuttu voi tarvita, jolloin voi lahjoittaa ne helpommin. Minulla on esimerkiksi kasa kankaita, enkä ehdi ikinä ommella, mutta en vaan raaski millään luopua. Tiedän, jos kuka vaan kaveri tulisi kysymään kankaita, niin antaisin heti ilomielin heille käyttöön. Mutta silti en raaski myydä tai lahjoittaa. Sukulaiset saa sitten kuolinpesästä heittää roskiin :D

Sitten taas käyttötavaroissa, kuten kosmetiikka, niin kaappiin vain ne mitä oikeasti käyttää ja yksi jokaista. Ehkä jotain huulipunia tai kynsilakkoja pari sävyä. Muut omaan "kauppaan" eli paikkaan, josta ne saa haettua, mutta ei ole päivittäin tiellä. Ja aina haet ensin omasta kaupasta, ennen kuin menet ostamaan uutta ja käytät vanhat pois.

Vierailija
13057/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ällistyneenä kerran kun naapuri kantoi syksyllä neljää jätesäkkiä varastosta asuntoon. Kertoi että talvivaatteita ottaa käyttöön. Minulla on kaikki vaatteet aina kaapissa, ei tarvitse varastoida mitään jätesäkeissä. Miksi pitää ostaa niin paljon vaatetta että voi vielä lahjoittaa käyttökelpoisena jätesäkillisen?

Miksi ei käytä itse niitä loppuun? Järkyttävää tuhlausta. Sisareni on tällainen tuhlari. Kaksi kertaa vuodessa

ottaa kirppispöydän ja joka kerta saa vaatteilla liki tonnin rahaa ja myy halvalla uudenveroisia. Ei taida 1-2€ enempää vaatteilla pyytää. Ihan sairasta. Sitten itkee miten joutuu elämään kädestä suuhun.

Täyttä asiaa. Itse ihmettelen samaa

Vierailija
13058/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun muutin yksiöön oli pakko alkaa vähän minimalistiksi ja antaa osa tavaroita pois. Lapsuuden koti oli sellainen että ostettiin aina hyllyt täyteen pikku krääsää, koti näytti vähän kirppis pöydiltä. Mutta eipä siinä mitään, olihan sekin kodikas. Mutta aika vähällä ihminen pärjää jos miettii tarkkaan. Turha tavara nurkissa tekee minut levottomaksi.

Vierailija
13059/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ällistyneenä kerran kun naapuri kantoi syksyllä neljää jätesäkkiä varastosta asuntoon. Kertoi että talvivaatteita ottaa käyttöön. Minulla on kaikki vaatteet aina kaapissa, ei tarvitse varastoida mitään jätesäkeissä. Miksi pitää ostaa niin paljon vaatetta että voi vielä lahjoittaa käyttökelpoisena jätesäkillisen?

Miksi ei käytä itse niitä loppuun? Järkyttävää tuhlausta. Sisareni on tällainen tuhlari. Kaksi kertaa vuodessa

ottaa kirppispöydän ja joka kerta saa vaatteilla liki tonnin rahaa ja myy halvalla uudenveroisia. Ei taida 1-2€ enempää vaatteilla pyytää. Ihan sairasta. Sitten itkee miten joutuu elämään kädestä suuhun.

Täyttä asiaa. Itse ihmettelen samaa

Hei, jos asia aidosti kiinnostaa niin kannattaa lukea tätä ketjua taaksepäin. Ketjussa keskustelevat liiallisen tavaramäärän kanssa painiskelevat ihmiset ja samoin kuin missä tahansa elämänhallintaongelmassa, myös tässä ihmisillä on hyvin erilaisia syitä taustalla miten tilanteeseen on päädytty. Näistä ongelmista ja niiden juurisyistä on vuosien varrella keskusteltu monta kertaa erilaisista näkökulmista ja löydät varmasti menneiltä vuosilta mielenkiintoista pohdintaa jos asia sinua kiinnostaa. 

Vierailija
13060/20783 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi muovikassillista meille turhaa tavaraa odottaa pääsyä eteenpäin.

Vitsi mikä tunne!

Pikkuhiljaa niihin kaappeihin tulee väljyyttä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä