Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20783)

Vierailija
9801/20783 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellari, jossa säilytyskomerot sijaitsevat, on myös meidän talossa väestönsuoja. Sinne jos joudumme majoittumaan, tulee olemaan ikävää käkkiä siellä kaiken sen toisarvoisen ja täysin tarpeettoman tavaran keskellä.

Aion raivata rankalla kädellä.

Jos sota tulee, on jokainen velvollinen tyhjentämään häkkivaraston. Eli kannattaa käydä jo nyt katsastamassa, paljonko sitä roinaa on varastossa.

Vierailija
9802/20783 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellari, jossa säilytyskomerot sijaitsevat, on myös meidän talossa väestönsuoja. Sinne jos joudumme majoittumaan, tulee olemaan ikävää käkkiä siellä kaiken sen toisarvoisen ja täysin tarpeettoman tavaran keskellä.

Aion raivata rankalla kädellä.

Jos sota tulee, on jokainen velvollinen tyhjentämään häkkivaraston. Eli kannattaa käydä jo nyt katsastamassa, paljonko sitä roinaa on varastossa.[/quote

Joo, näinhän se on. Siinä sitten kannan juhlamekkoja, takkeja, kenkiä ja vintagevaatesäkkejä otsa hiessä sireenien ulvoessa asuntoon.

Pitäisikö kaikilla olla muuten oma patja tai makuupussi? On meinaan aika karua maata pelkällä betonilattialla. Millään homepatjalla en kyllä makaisi. Niiden omien vaatesäkkien päällä olisi edes voinut makoilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9803/20783 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeekaa tähän ohjelmaan mukaan! On hyvän mielen ohjelma, ei mikään nöyryyttävä tms. Tästä todella voisi olla apua.

Sort your life out oli alkuperäisen, BBC:n ohjelman nimi, ja nyt tekeillä suomen versio..

https://www.rabbitfilms.com/kesytetaan-kodin-kaaos/

Vierailija
9804/20783 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävän kotona, kellarissa, puhkesi vesiputki. Äkkiä tuli 5 cm vettä lattialle.

Heti aloitin ja 2 v myöhemmin oli komero lhes tyhjä.

Mulla on kellarissa auton renkaat, nyt talvella kesärenkaat

Joulukuusi ja koristeet

Remontissa ylijääneitä laattoja ja tapetteja.

Vieraspatjoja 2 kpl

Monta eurolavaa. Tavarat ovat niiden päällä.

Jos nyt pitäisi mennä kellariin suojaan, ihan ok olisi olla. Mahduttaisi koko perhe nukkumaan. Kun laitettaisiin patjat vierekkäin ja nukuttaisi poikittain

Vierailija
9805/20783 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän vaikea hankkiutua eroon lapsuuden pehmoleluista. Vaikka kyseessä olisi pehmo joka ei ole ikinä ollut edes erityisen rakas minulle, inhoan ajatusta että se joutuisi johonkin tekstiilikierrätykseen, koiran puruleluksi tai suoraan roskiin. 

Sama ongelma minulla. Tulin siihen tulokseen, että ennemmin leikkaan lelun nätisti palasiksi ja laitan sisukset ja palat roskiin. Silloin se ei ole enää se sama lelu.

Vierailija
9806/20783 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan kanssakarsijat että ei viedä mitään tarpeetonta Ukrainan-keräyksiin. Vain tarvikkeita, joita erikseen pyydetään. Kannattaa mielummin vaikka myydä roju itse ja laittaa raha järjestöille, jotka pystyvät toimittamaan perille myös ruokaa ja lääkkeitä.

Vierailija
9807/20783 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, tavaroita on tullut katsottua ihan uusin silmit.

Mitä pitäisi ottaa mukaan, jos pitäisi lähteä. Älylaitteet, tärkeät paperit, vähän vaatetta. Jos lähtisi autolla, kaikki mahdolliset peitot ja viltit. Alkoholivarasto, se voi olla kelpoa vaihtotavaraa.

Meillä on häkkivarastossa vain laatikoita, mutta sepä on sitten nopea tyhjentää. Selviytymistaisteluun ei siellä mitään hyödyllistä ole. Pitäisi varmaan siivota siellä ja varastoida sinne esim. ylimääräiset peitot ja patjat.

Vierailija
9808/20783 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös on maailman tilanne pistänyt miettimään kaikenlaista. Olen jo pitkään pyrkinyt kohti minimalismia mutta silti tavaraa on liikaa. Nyt mietin, jos joutuisi lähtemään äkkiä ja ottamaan mukaan järkevät jutut, niin kuinka hankalaa se olisi kaiken roinan keskeltä löytää ne tärkeimmät asiat? En siis tarkoita, että tavaraa on ihan holtittomasti mutta sen verran kuitenkin, että harhautuisiko ottamaan mukaan epäolennaisuuksia kun niitä kuitenkin kotona paljon on.

Tietyllä tavalla haluaisin, että koti olisi tavaramäärältään melkein askeettinen. En tiedä, onko mulla jotain ocd-tyyppistä ajatusmallia tässä taustalla mutta liika tavara ahdistaa ja saa ärsyyntymään vaikka ei näkösällä olisikaan. Olisi ihanaa, jos kaapeissa olisi vain tarpeellinen mutta en kerta kaikkiaan viitsi heittää menemään (eikä kukaan osta) hyviä lakanoita, pyyhkeitä, vaatteita, takkeja jne. joita nyt vaan on liikaa mutta joissa ei ole vikaa. Kaikki paikat ovat täynnä roinaa: piuhoja, harrastustarvikkeita, lapsen vaatteita ja tarvikkeita, askartelutarvikkeita, siivoustarvikkeita jnejnejne. Kaikelle on jonkin verran käyttöä mutta silti ne ahdistaa. Ja nyt varastoonkaan ei viitsi viedä, jos äkkilähtö väestönsuojaan (eli varastoon) koittaa (toivottavasti ei!!!).

Vierailija
9809/20783 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä jatkaa. Jos mietitään vaikka takkeja, niin helpostihan ihminen pärjäisi Suomessa kerrospukeutumisen ansiosta kahdella takilla: ohuella ja paksulla. Itselläni on kuitenkin 3 villakangastakkia, 4 toppatakkia, keveitä kesätakkeja 3, trenssejä 3 ja ulkoilutakki. Pärjäsin koko viime vuoden (olin koko vuoden kotona) juuri tasan kahdella takilla: ulkoilutakilla ja paksulla toppatakilla. Miksi sitten pitää olla joka lähtöön eri takkeja? Ainakin välillä tuntuu, että haluaa laittaa jotain vaaleaa, toisinaan mustaa päälleen ja vaihtelua pitää olla. Miten tuosta vaihtelun tarpeesta pääsisi eroon?

Sitten ne lakanat. Meillä on neljät lakanat, joista yksillä on suuri tunnearvo, toiset olivat kalliit ja kauniit, kolmannet ovat vaaleat ja ihanat kesään, neljännet sain juuri joululahjaksi ja ovat unelmieni lakanat. Tarkoitus oli heti joulun jälkeen poistaa täpötäydestä kaapista ainakin yhdet setit mutten pysty valitsemaan, mitkä. Ärsytystä lisää se, että kaikkien vanhojen settien tyynyliinat ovat pesussa haalistuneet eli eivät näytä enää niin hyvältä mutta pussilakanat ovat moitteettomat. Ocd minussa sanoo, että missään nimessä ei voi olla eri sarjan tyynyliinoja tai edes yksivärisiä kuviollisen pussilakanan kanssa.

Oman ahdistuksen aiheuttaa miehen tavarat, ne kun ovat levällään pitkin kotia ja hän ei vaan osaa palauttaa mitään tavaroita omille paikoilleen. Tätä on turha odottaa, vanha koira ei opi uusia temppuja. Siksi olisi ihanaa, jos tavaraa olisi vain vähän, niin kiireessä tarpeelliset löytyisi.

Vierailija
9810/20783 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon kummitäti kuoli yllättäen.

Meillä oli kellari tyhjä ja päätettiin tyhjennetään ja viedään irtaimisto meille.

Joka ilta kävin lähikaupat läpi, että sain banaanilaatikoita, keräsin niitä kk.

3 vkonloppua pakattiin , yhden päivän otin vapaaksi töistä ja vuokrattiin paku ja tuotiin meille irtotavarat.

Huonekalut vietiin sorttiin ja muutama hetki meni siivotessakin.

Oli vuokra-asunto ja lapset asuvat kaukana.

Kellari on ollut täynnä näitä jo pari v. Hautajaisten jälkeen ottivat valokuvat ja mitä muuta olin pakannut erikseen.

On tääkin duunia. Ei ne tuolla kellarissa ketään haittaa, mutta turhaa tacaran säilyttämistä.

Kesällä tulevat lapset ja sitten loput fidaan

Vierailija
9811/20783 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt varastoonkaan ei viitsi viedä, jos äkkilähtö väestönsuojaan (eli varastoon) koittaa (toivottavasti ei!!!).

Tähän täytyy toppuutella, että sellaista äkkilähtötilannetta "nyt suorilta väestönsuojaan" ei tapahdu. Kaikki hypoteettiset tilanteet (pommitus, ydinonnettomuus, luonnonkatastrofi, meteorin isku) kyetään näkemään erilaisista merkeistä etukäteen. Siksi riittää, että väestönsuoja on 72 tunnissa otettavissa käyttöön. Sitä ennenkin siellä mahtuu seisomaan käytävillä.

Vierailija
9812/20783 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt varastoonkaan ei viitsi viedä, jos äkkilähtö väestönsuojaan (eli varastoon) koittaa (toivottavasti ei!!!).

Tähän täytyy toppuutella, että sellaista äkkilähtötilannetta "nyt suorilta väestönsuojaan" ei tapahdu. Kaikki hypoteettiset tilanteet (pommitus, ydinonnettomuus, luonnonkatastrofi, meteorin isku) kyetään näkemään erilaisista merkeistä etukäteen. Siksi riittää, että väestönsuoja on 72 tunnissa otettavissa käyttöön. Sitä ennenkin siellä mahtuu seisomaan käytävillä.

Että ohjuksella menee 72 tuntia liihotella tänne?

Vierailija
9813/20783 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole kukaan laittamassa kuntoon. Taloyhtiöiden asukkaiden pitää itse laittaa ne, kutsukaa ajoissa koolle asukkaanne!

Vierailija
9814/20783 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava digisiivousprojekti alkaa olla loppusuoralla, varmaan parin vuoden ajan olen palannut siihen aina kun olen jaksanut.

Sähköpostilaatikot "hengittää" ja pilvipalveluista löytääkin jotain, puhelimen tai tietokoneen mahdollista rikkoutumista ei tarvitse pelätä kuin rahallisena menetyksenä koska siistejä varmuuskopiokokoelmia on helppo tehdä ja pitää yllä, ja vanhat läppärit ja mobiililaitteet on saatu pois nurkista pölyä keräämästä asianmukaiseen kierrätykseen ilman että olisi pitänyt raksutella joku valtava tiedostomassa ulkoiselle kovalevylle  ja etsiä sieltä sitten tarpeellista dataa kuin neulaa heinäsuovasta.

Sitä eri koneilta kasaantuneiden kaksoiskappaleiden ja muiden vanhojen tiedostojen ja viestien määrää, huh! Mihinkään minimalismiinhan ei ole realistista pyrkiä, mutta ehdottomasti siihen että on joku järkevä systeemi ja kansiot ja viestiboksit ovat helposti edelleen siivottavissa. Esimerkiksi jos en tarvitse vaikka jotain uutiskirjettä, napsautan heti "poistu listalta" -nappia ja deletoin viestin, enkä odota että se kerää ympärilleen 1203 sukulaistaan :D

Vierailija
9815/20783 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko muuten kommentoida takkikeskusteluun! Olen tässä myhäillyt, että vihdoin mulla on juuri sopivasti takkeja. Niitä on kolme - ohut kuoritakki, kevytuntuvatakki, paksu toppatakki (untuvaa sekin). Kesän viileillä käytän kuoritakkia, vähän kylmemmillä kevytuntuvaa ja tarvittaessa kuoritakki sopii sen päälle kosteudenpitoonn ja pakkasilla sitten toppatakkia tietysti. Kaikki takit ovat yksinkertaisia, mustia ja vähän pidempiä, jotta käyvät kaikenlaiseen menoon. Ja pyllyn peittävä pituus siksi, että voin huoletta kipaista leggingseissä kaupassa tai viedä lapset kävellen päiväkotiin ilman, että pitää palelemisen vuoksi pukee kauhea määrä vaatetta.

Ulkohousuja on kahdet, toppahousut ja ohuet kuorihousut.

Oli mulla itse asiassa ennen lisäksi myös siisti kangastakki "hienompaan menoon". Sille vain ei ikinä tullut käyttöä, ja totesin että nuo nykyiset käy kyllä semmoiseenkin.

Toisille takit voi toki olla harrastus ja se ihan jees, mutta mua ilostuttaa eniten kun ulkovaatekaappi on nyt minun tarpeisiini toimiva ja sopivan väljä.

Vierailija
9816/20783 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko muuten kommentoida takkikeskusteluun! Olen tässä myhäillyt, että vihdoin mulla on juuri sopivasti takkeja. Niitä on kolme - ohut kuoritakki, kevytuntuvatakki, paksu toppatakki (untuvaa sekin). Kesän viileillä käytän kuoritakkia, vähän kylmemmillä kevytuntuvaa ja tarvittaessa kuoritakki sopii sen päälle kosteudenpitoonn ja pakkasilla sitten toppatakkia tietysti. Kaikki takit ovat yksinkertaisia, mustia ja vähän pidempiä, jotta käyvät kaikenlaiseen menoon. Ja pyllyn peittävä pituus siksi, että voin huoletta kipaista leggingseissä kaupassa tai viedä lapset kävellen päiväkotiin ilman, että pitää palelemisen vuoksi pukee kauhea määrä vaatetta.

Oli mulla itse asiassa ennen lisäksi myös siisti kangastakki "hienompaan menoon". Sille vain ei ikinä tullut käyttöä, ja totesin että nuo nykyiset käy kyllä semmoiseenkin.

Toisille takit voi toki olla harrastus ja se ihan jees, mutta mua ilostuttaa eniten kun ulkovaatekaappi on nyt minun tarpeisiini toimiva ja sopivan väljä.

Ei ne kyllä käy. Näin korona-aikaan voi tulla sellainen harha, ettei siistimpää pukeutumista tarvita, mutta kyllä saa olla aikamoinen erakko, jos ei normaaliaikana koskaan käy missään. Kauhean näköistä, kun esim. juhla-asun päällä on joku tuulitakki.  Antaa väistämättä juntin kuvan ihmisestä.

Vierailija
9817/20783 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kyllä käy. Näin korona-aikaan voi tulla sellainen harha, ettei siistimpää pukeutumista tarvita, mutta kyllä saa olla aikamoinen erakko, jos ei normaaliaikana koskaan käy missään. Kauhean näköistä, kun esim. juhla-asun päällä on joku tuulitakki.  Antaa väistämättä juntin kuvan ihmisestä.

Harvoinpa juhlissa juhlitaan takki päällä. Ainakaan minä en ole koskaan tarvinnut? En ruukaa tupakallakaan juosta. Lähinnä häihin kirkkoon olen joutunut talvella laittamaan takin, ja siihen mun mielestä käy kyllä minimalistinen, eleetön takki. Ei mitään adduraitoja tietenkään.

Ja toisekseen, jos näyttäisinkin juntilta, mitä siitä on väliä? Olen onnellinen pienessä "junttielämässäni", jossa ei niin pahalla katsota mitä ihminen pukee päälleen ulkona ennen juhliin tuloa, jos se sitä tarkoittaa.

Hommaa sinä se juhlatakki kerran vuoteen käytettäväksi, jos haluat. Minulla on sille tilalle parempaakin käyttöä.

Vierailija
9818/20783 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä untuvatakki, vuorillinen parkatakki, trenssi ja tuulitakki. Tuulitakki on oikeastaan teini-ikäiseltä lapselta pieneksi jäänyt, vähän lyhyet hihat mullekin, mutta en oo jaksanut ostaa uutta kun se muuten toimii.

Yhden kerran lainasin tänä talvena lapselta lyhyttä toppatakkia, kun poikkeuksellisesti harrastin talviurheilua (kävelylenkit ja sensellaiset sujuu tuossa parkatakissa), mutta ehkä siis sellaisen voisin hankkia itsellenikin. Tai omin tuon lapsen takin viimeistään sitten, kun se on liian epämuodikas hänen mielestään.

Tällä kombolla olen pärjännyt jo useamman vuoden, myös ennen koronaa.

Vierailija
9819/20783 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa täydelliseltä. Onnittelut! Itsellä vielä vähän matkaa tuohon, mutta sitä kohti pyritään.

Vierailija
9820/20783 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoinpa juhlissa juhlitaan takki päällä. Ainakaan minä en ole koskaan tarvinnut? En ruukaa tupakallakaan juosta. Lähinnä häihin kirkkoon olen joutunut talvella laittamaan takin, ja siihen mun mielestä käy kyllä minimalistinen, eleetön takki. Ei mitään adduraitoja tietenkään.

Ja toisekseen, jos näyttäisinkin juntilta, mitä siitä on väliä? Olen onnellinen pienessä "junttielämässäni", jossa ei niin pahalla katsota mitä ihminen pukee päälleen ulkona ennen juhliin tuloa, jos se sitä tarkoittaa.

Hommaa sinä se juhlatakki kerran vuoteen käytettäväksi, jos haluat. Minulla on sille tilalle parempaakin käyttöä.

Ei mun tarvitse mitään hommata. Kaapissa on täydellinen ajaton siisti takki, joka on jo yli kymmenen vuotta palvellut. Ja kyllä se useamman kerran vuodessa on päällä. (Ihan tavallisista ravintolareissuista ja työmenoista häihin ja hautajaisiin.) Vaatekaappini on hyvin minimalistinen, mutta kyllä perusvaatevarastoon kuuluu myös siistit vaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä