Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20768)

Vierailija
9221/20768 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa 2/2

Tästä kaikesta on seurannut se, että kaveri, jolla on valtavasti tavaraa omakotitalossaan, pyysi mut seurakseen niitä karsimaan. Tehtiin ekalla kerralla kaksi tuntia hommia, ja saatiin kaksi laatikollista tavaraa Konttiin, kaksi pussia tekstiilijätettä sekä toriin neljä talviurheilujuttua myyntiin. Tämä nyt siis oli vaan alku, mutta kaveri itse kärsii kamoistaan tosi paljon. Syyt kertymiselle ovat moninaiset: kolme paljon harrastavaa lasta, äiti joka kielloista huolimatta roudaa tavaraa tullessaan (laitettiin pois esim kolme taulua autotallista sekä useampi turha koriste-esine, jotka tää äiti on tuonut), sekä kiire. Tätä pitää tehdä osissa, vielä ei näkynyt tavaran vähentäminen missään mutta kyllä se siitä kun vaan kannustan häntä että jatketaan vaikka viikoittain.

Syyhyttää sormet myös päästä oman äidin kaapeille, sieltä löytyy vaikka mitä 😀 Mutta en ole siis hänen kanssaan vielä asiasta puhunut, katsotaan joulun jälkeen päästääkö hän auttamaan. Hänellä on pieni asunto, mutta se on tupaten täynnä. Kärsii kyllä, mutta pienituloisena ei raaski antaa mitään pois, vaan on esimerkiksi erästä 12 kupin kahviastiastoa laittanut ainakin 5 kertaa myyntiin mutta kukaan ei osta. Siellä se sitten vitriinissä on edelleen ja oikeastaa koko vitriinikin vain sen takia olohuonetta täyttämässä. Koitan puhua että josko hän sen nyt vaan lahjottais, kun ei itse käytä eikä kukaan maksa siitä. Eipä se rahaa siellä vitriinissä tuota yhtään senttiä.

Kiitos hyvästä ketjusta, jään seurailemaan ja kerron varmaan noista läheisten projektien edistymisistä!

Vierailija
9222/20768 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan!

Ehkä sun äidin kanssasi auttaisi joku kuolinpesiä tyhjentävä paikka? Nehän hakee tavarat kotoa ja maksaakin jotain. Tai hommaa vaikka joku kaverin poikaystävä pakettiauton kanssa ja hän maksaa sinun antaman satasen äidille? Sen jälkeen viette tavarat kierrätykseen ja roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9223/20768 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa mukaan!

Ehkä sun äidin kanssasi auttaisi joku kuolinpesiä tyhjentävä paikka? Nehän hakee tavarat kotoa ja maksaakin jotain. Tai hommaa vaikka joku kaverin poikaystävä pakettiauton kanssa ja hän maksaa sinun antaman satasen äidille? Sen jälkeen viette tavarat kierrätykseen ja roskiin.

Ei mun äidillä varmaan ole niin paljon tavaraa, että tuollaisia toimenpiteitä tarvittaisiin. Plus että hän tosiaan pienituloisena ei ole niistå valmis noin vaan irrottamaan, joten ei sinne mitään kuolinpesäsiivousta voi tehdä yhtäkkiä :D Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.

Vierailija
9224/20768 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä tavaraa enemmän lähdössä, jos on vitriini ja kaikkea.

Uuh. Minä olen tässä seulonut korjattavia vaatteita ja ihmetellyt, miksi en vaan ole sitä parin sentin purkautunutta saumaa joskus surauttanut kiinni. Vaate olisi päässyt takaisin käyttöön.

Nyt se ei enää ole tarpeellinen vaate.

Vierailija
9225/20768 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, on vitriini. Mutta en mä äitini puolesta voi päättää, että vitriini lähtee. Ja jos se lähtee, niin lahjoitetaan niin että joku tulee hakemaan.

Vierailija
9226/20768 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo toisten kotien sisustaminen joku laitetaan kiertämään tää vahinko -juttu? Kun on itse joutunut kärsimään niin jatketaan samaa perinnettä?

Meillä ainakin tämä katkeaa mun kohdalla. Ei sillä, nuoret on kyllä varmaan niin fiksuja että eivät edes suostuisi ottamaan vastaan ei toivottuja tavaroita.

Se on kontrollijuttu, samoin kuin "ota nyt käyttöön vaan". Äidit tekee sitä tyttärille. Mun oli opittava vain sanoon tyynesti " mulla ei ole käyttöä" "ei tule käytettyä" "mulla ei ole tilaa". Ensin loukkaantui, todella kerralla puhisee ja nokkaantuu, sitten muutaman kerran jälkeen tottuu. Ei tuosta välit mene. Jos menisi, olisi jo jotain vialla.

Vierailija
9227/20768 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo toisten kotien sisustaminen joku laitetaan kiertämään tää vahinko -juttu? Kun on itse joutunut kärsimään niin jatketaan samaa perinnettä?

Meillä ainakin tämä katkeaa mun kohdalla. Ei sillä, nuoret on kyllä varmaan niin fiksuja että eivät edes suostuisi ottamaan vastaan ei toivottuja tavaroita.

Se on kontrollijuttu, samoin kuin "ota nyt käyttöön vaan". Äidit tekee sitä tyttärille. Mun oli opittava vain sanoon tyynesti " mulla ei ole käyttöä" "ei tule käytettyä" "mulla ei ole tilaa". Ensin loukkaantui, todella kerralla puhisee ja nokkaantuu, sitten muutaman kerran jälkeen tottuu. Ei tuosta välit mene. Jos menisi, olisi jo jotain vialla.

Ei meillä toiminut, mutta "onkin jo jotain vialla" ja välit poikki. Ei se pelkistä tavaroista johdu, mutta näin taaksepäin katsoen nimenomaan lahjat ja tavarat osoittavat konkreettisesti sen, miten vähän minulla, toiveillani ja tarpeillani on merkitystä. Sama laajeni aika moneen muuhunkin asiaan.

Minuun on hyvin syvälle istutettu se, että tavaroista ja toisen lahjoista kieltäytyminen on kiittämätöntä ja jopa röyhkeää. Havaitsin sen taas muutama päivä sitten, kun raivasin erästä käyttötavararyhmää. Tajusin, että niistä tavaroista vain yksi oli minun itseni ostama ja valitsema, kaikki loput olivat joltain muulta saatuja. Enkä sitten oikein pitänyt niistä saaduista jutuista, sillä ne on annettu minulle joko siksi, että alkuperäinen ostaja ei oikein tykännytkään niistä tai koska tavara oli annettu minulle lahjaksi, mutta täysin antajansa maun mukaisesti.

Tunsin sitä tavararöykkiötä katsoessani vihaa, kiukkua ja nöyryytystä siitä, että en saisi itse päättää mitä tavaroita minä käytän.

Päätin heittää ne kaikki pois ja ostaa tilalle itse valitsemani tavarat.

Vierailija
9228/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Oululaisia? 

Mihin hittoon nuo siivotut tavarat saa viedä?

Minulla olisi vaatteitta ja lastenleluja ja kirjoja ja astioita, mutta en pääse eroon niistä.

Olen yrittänyt myydä ja lahjoittaa niitä nettikirpparilla, mutta hirveä säätäminen noutojen ja ohareiden kanssa, av yv otan, en otakkaan, mittaa sieltä ja täältä, saisko lisäkuvia, varaan ja ilmoitan kun suostun saapumaan paikalle....

Kirppispöydät ovat järkyttävän kalliita ja niissäkin on se hinnoittelun ja pöytien siistimisen vaiva ja kuitenkaan kaikki ei mene kaupaksi. 

No jos jaksan tähän ruveta, niin mille kirppikselle kannattais viedä? 

Helppomyyntiä kyselin, mutta jonot on niin pitkiä, että jos nyt varaa, niin pöydän saa vasta juhannuksena!!!

Vierailija
9229/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Oulussa ole kierrätyskeskusta kirjat ei liiku joten poltettavaan jätteeseen vaan ronskisti.

Vierailija
9230/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OULU kirjoitti:

Onko täällä Oululaisia? 

Minulla olisi vaatteitta ja lastenleluja ja kirjoja ja astioita, mutta en pääse eroon niistä.

Olen yrittänyt myydä ja lahjoittaa niitä nettikirpparilla, mutta hirveä säätäminen noutojen ja ohareiden kanssa, av yv otan, en otakkaan, mittaa sieltä ja täältä, saisko lisäkuvia, varaan ja ilmoitan kun suostun saapumaan paikalle....

Kirppispöydät ovat järkyttävän kalliita ja niissäkin on se hinnoittelun ja pöytien siistimisen vaiva ja kuitenkaan kaikki ei mene kaupaksi. 

Helppomyyntiä kyselin, mutta jonot on niin pitkiä, että jos nyt varaa, niin pöydän saa vasta juhannuksena!!!

Vie Konttiin, pääset kaikkein helpommalla.

Vierailija
9231/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa tuntuu liikkuvan hyvin urheiluvälineet ja kalusteet. Vaatteet (lasten) ei mene edes paketeissa. Alle 5€:n tuotteiden kanssa en viitsi säätää ja nämä edulliset saa tulla hakemaan kotoa, en kuljeta. Koko ajan itselläni on ilmoituksia Torissa 15-50, liikkuvuus on pientä, mutta aina jotain vähenee. Välillä saan uusimisesta tarpeekseni ja kuskaan myynnissä olevat suoraan Kontin keräyslaatikkoon.

Vierailija
9232/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä toiminut, mutta "onkin jo jotain vialla" ja välit poikki. Ei se pelkistä tavaroista johdu, mutta näin taaksepäin katsoen nimenomaan lahjat ja tavarat osoittavat konkreettisesti sen, miten vähän minulla, toiveillani ja tarpeillani on merkitystä. Sama laajeni aika moneen muuhunkin asiaan.

Minuun on hyvin syvälle istutettu se, että tavaroista ja toisen lahjoista kieltäytyminen on kiittämätöntä ja jopa röyhkeää. Havaitsin sen taas muutama päivä sitten, kun raivasin erästä käyttötavararyhmää. Tajusin, että niistä tavaroista vain yksi oli minun itseni ostama ja valitsema, kaikki loput olivat joltain muulta saatuja. Enkä sitten oikein pitänyt niistä saaduista jutuista, sillä ne on annettu minulle joko siksi, että alkuperäinen ostaja ei oikein tykännytkään niistä tai koska tavara oli annettu minulle lahjaksi, mutta täysin antajansa maun mukaisesti.

Tunsin sitä tavararöykkiötä katsoessani vihaa, kiukkua ja nöyryytystä siitä, että en saisi itse päättää mitä tavaroita minä käytän.

Päätin heittää ne kaikki pois ja ostaa tilalle itse valitsemani tavarat.

Vie kierrätyskeskukseen, pelastusarmeijan kirpparille tai vastaavaan.

Vierailija
9233/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan syntymän lähestyminen on viime aikoina lisännyt tavara-ahdistuksen määrää. Vaikka emme ole ostaneet oikeastaan mitään isokokoisia hankintoja, esim. sitteriä tai leikkimattoa (ajattelin että katsotaan rauhassa tilannetta vauvan kanssa ja ostetaan vasta sitten jos alkaa tuntua tarpeelliselta), niin käsittämätöntä kuinka paljon kaikkea tavaraa silti on tullut lisää meidän talouteen. 

Eteisen kaappiin ja hyllylle on pitänyt raivata tilaa vauvan ulkokamppeille, keittiöstä pitäisi saada joku paikka vauvan astioille, tuttipulloille jne. Onneksi meillä oli makuuhuoneessa yksi lähes käyttämätön pikkulipasto, jonka sai helposti tyhjättyä niin että sinne mahtuu vauvan käytössä olevat sisävaatteet, harsot yms. Mutta sitten niille seuraavien kokojen käyttöä odottaville vaatteillekin pitäisi keksiä tilaa jostain. Meidän asuntoon ei kuulu mitään lämmintä varastoa, joten nyt on ollut operaationa käydä läpi kaappien sisältöä miettien, mitkä tavarat voisi siirtää kylmään varastoon sellaisten tieltä mitä sinne ei voi laittaa.

Kylpyhuoneessa onneksi on kodinhoitotaso johon sai mahtumaan vaipanvaihtoalustan, mutta muuten kylpyhuoneen säilytystilat ovat aivan surkeat, enkä ymmärrä mihin saan mahtumaan kaikki vauvan hygieniatavarat. Ostin pari seinään kiinnitettävää lokeroa johon saa kaikkia puteleita ja muita, mut vaipoille esim. ei ole mitään hyvää säilytyspaikkaa... (ja mitään ylimääräistä kaappia ei pieneen kylpyhuoneeseen mahdu!) Kylpyamme onneksi menee saunaan lauteiden alle piiloon. 

Sitten on vielä kaikenlaista sekalaista tavaraa, rintapumppua, kantoreppua, jne... Kyllä niille kaikille joku paikka löydetään varmasti, mut ahdistaa vähän se kun kaiken pitää olla tarkkaan mietittyä ja täyteen ängettyä, tykkäisin et säilytystilatkin voisi olla väljiä.

Luultavasti menee vielä pari-kolme vuotta ennenkuin pääsemme muuttamaan isompaan asuntoon, joten tiedän että sitä ennen joudun luopumaan omasta työpöydästäni joka on olohuoneen nurkassa (no, eipä lapsen synnyttyä olekaan sit niin paljon aikaa/tarvetta/käyttöä työpöydälle...), jotta saan johonkin tilaa tehdä lapselle pienen leikkinurkkauksen. Lastenhuonetta emme tässä asunnossa vielä saa, sillä toinen makuuhuone on miehen käytössä työhuoneena koska tekee etätöitä, ja ellei vaihda työpaikkaa sellaiseen missä käydään toimistolla töissä, niin työhuone on välttämätön. No, ainakin motivoi pitämään lelujen määrän pienenä, kun niille ei ole paljoa säilytystilaa, heh. (Mutta kertokaa, miten saada anoppi ymmärtämään, että meillä ei todellakaan ole tilaa ottaa vastaan mitään suuria leluja, esim. mieheni lapsuudesta säilytetty potkupaloauto?? :D vihjasin kyllä jo hänelle että jos sen tänne tuo niin se menee sit suorilta pihaleluksi)

Vierailija
9234/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan syntymän lähestyminen on viime aikoina lisännyt tavara-ahdistuksen määrää. Vaikka emme ole ostaneet oikeastaan mitään isokokoisia hankintoja, esim. sitteriä tai leikkimattoa (ajattelin että katsotaan rauhassa tilannetta vauvan kanssa ja ostetaan vasta sitten jos alkaa tuntua tarpeelliselta), niin käsittämätöntä kuinka paljon kaikkea tavaraa silti on tullut lisää meidän talouteen. 

Eteisen kaappiin ja hyllylle on pitänyt raivata tilaa vauvan ulkokamppeille, keittiöstä pitäisi saada joku paikka vauvan astioille, tuttipulloille jne. Onneksi meillä oli makuuhuoneessa yksi lähes käyttämätön pikkulipasto, jonka sai helposti tyhjättyä niin että sinne mahtuu vauvan käytössä olevat sisävaatteet, harsot yms. Mutta sitten niille seuraavien kokojen käyttöä odottaville vaatteillekin pitäisi keksiä tilaa jostain. Meidän asuntoon ei kuulu mitään lämmintä varastoa, joten nyt on ollut operaationa käydä läpi kaappien sisältöä miettien, mitkä tavarat voisi siirtää kylmään varastoon sellaisten tieltä mitä sinne ei voi laittaa.

Kylpyhuoneessa onneksi on kodinhoitotaso johon sai mahtumaan vaipanvaihtoalustan, mutta muuten kylpyhuoneen säilytystilat ovat aivan surkeat, enkä ymmärrä mihin saan mahtumaan kaikki vauvan hygieniatavarat. Ostin pari seinään kiinnitettävää lokeroa johon saa kaikkia puteleita ja muita, mut vaipoille esim. ei ole mitään hyvää säilytyspaikkaa... (ja mitään ylimääräistä kaappia ei pieneen kylpyhuoneeseen mahdu!) Kylpyamme onneksi menee saunaan lauteiden alle piiloon. 

Sitten on vielä kaikenlaista sekalaista tavaraa, rintapumppua, kantoreppua, jne... Kyllä niille kaikille joku paikka löydetään varmasti, mut ahdistaa vähän se kun kaiken pitää olla tarkkaan mietittyä ja täyteen ängettyä, tykkäisin et säilytystilatkin voisi olla väljiä.

Luultavasti menee vielä pari-kolme vuotta ennenkuin pääsemme muuttamaan isompaan asuntoon, joten tiedän että sitä ennen joudun luopumaan omasta työpöydästäni joka on olohuoneen nurkassa (no, eipä lapsen synnyttyä olekaan sit niin paljon aikaa/tarvetta/käyttöä työpöydälle...), jotta saan johonkin tilaa tehdä lapselle pienen leikkinurkkauksen. Lastenhuonetta emme tässä asunnossa vielä saa, sillä toinen makuuhuone on miehen käytössä työhuoneena koska tekee etätöitä, ja ellei vaihda työpaikkaa sellaiseen missä käydään toimistolla töissä, niin työhuone on välttämätön. No, ainakin motivoi pitämään lelujen määrän pienenä, kun niille ei ole paljoa säilytystilaa, heh. (Mutta kertokaa, miten saada anoppi ymmärtämään, että meillä ei todellakaan ole tilaa ottaa vastaan mitään suuria leluja, esim. mieheni lapsuudesta säilytetty potkupaloauto?? :D vihjasin kyllä jo hänelle että jos sen tänne tuo niin se menee sit suorilta pihaleluksi)

Leikkimatot ja sitteri on käytössä loppuviimetteeks tosi lyhyen aikaa, että ei kannata uusia ostaa. Ne voi sit huoletta laittaa kiertoon heti kun ei enää käytetä. Samoin kaikki vaatteet heti kiertoon kun ei mahdu tai huomaat että ei tule jostain syystä käytettyä. Torissa nippuina myyntiin edullisesti tai konttiin. Kun kasvu hidastuu noin vuoden kieppeillä niin ei tarvitse ostaa varastoon hirveästi seuraavan koon vaatteita. Heti kun lapsi liikkuu itse, niin yleensä vaipat tulee vaihdettua lattialla maton tai pyyhkeen päällä, tai jopa lapsen seistessä eli vaihtopöytää ei tarvitse välttämättä erikseen.

Älä ota vastaan tavaroita, joita lapsi käyttää vasta vuoden päästä tai myöhemmin. Sanot vaan että ei ole tilaa.

Vierailija
9235/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkimatot ja sitteri on käytössä loppuviimetteeks tosi lyhyen aikaa, että ei kannata uusia ostaa. Ne voi sit huoletta laittaa kiertoon heti kun ei enää käytetä. Samoin kaikki vaatteet heti kiertoon kun ei mahdu tai huomaat että ei tule jostain syystä käytettyä. Torissa nippuina myyntiin edullisesti tai konttiin. Kun kasvu hidastuu noin vuoden kieppeillä niin ei tarvitse ostaa varastoon hirveästi seuraavan koon vaatteita. Heti kun lapsi liikkuu itse, niin yleensä vaipat tulee vaihdettua lattialla maton tai pyyhkeen päällä, tai jopa lapsen seistessä eli vaihtopöytää ei tarvitse välttämättä erikseen.

Älä ota vastaan tavaroita, joita lapsi käyttää vasta vuoden päästä tai myöhemmin. Sanot vaan että ei ole tilaa.

Lisäys edelliseen, luin jostain jutun, että lapsella tulisi olla kerrallaan käytössä vain noin viisi lelua, se auttaa älyllisessä kehityksessä. Eli niitäkään ei tarvitse paljoa olla.

Vierailija
9236/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako kukaan enää 15 vuotta vanhoja lasten vaatteita vai ovatko ne lumppua ?

Vierailija
9237/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OULU kirjoitti:

Onko täällä Oululaisia? 

Värtön kierrätyskeskus.

Vierailija
9238/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OULU kirjoitti:

Onko täällä Oululaisia? 

Värtön kierrätyskeskus.

Pistä toriin isoina nippuina ja vain postitus.

Vierailija
9239/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako kukaan enää 15 vuotta vanhoja lasten vaatteita vai ovatko ne lumppua ?

Tuskin ostaa. Uusia ja nykyaikaisia lastenvaatteita myydään kirppareilla niin paljon, että noin vanhat tuskin kiinnostavat ketään. Vie ne poltettavaan jätteeseen tai Nextiiliin tai vastaavaan tekstiilikeräykseen. Kauppojen tekstiilikeräyksiin en veisi.

Vierailija
9240/20768 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, sain luettua koko ketjun! Osissa siis tietysti, en muista milloin tähän törmäsin mutta varmaan ainakin pari kuukautta sitten 😀

Itselläni ei edes ole paljon tavaraa, asun kerrostalokaksiossa ja muutin tähän ulkomailta vain vaatteet mukanani muutama vuosi sitten. Mutta silti tietyt ylimääräiset kamat on ahdistaneet. Tai oikeastaan en ole tarkkaan tiennyt mikä häiritsee, mutta huomannut, että jos tasoille kertyy tavaraa, tulee jotenkin levoton olo. Jossain tuolla 300 sivua taaksepäin siitä olikin hyvää pohdintaa, että ylimääräiset ärsykkeet tuon aiheuttaa, vaikkei noita tavaroita aktiivisesti ajattelisikaan.

Nyt olen saanut karsittua keittiöstä pois tavaroita, joita en ole käyttänyt. Uudelleenjärjestelen sen tänään, koska tarkoitus on saada yhteen alakaappiin paikka palautuspulloille, jotka nyt lojuvat lattialla kassissa.

Tämä asunto on tosi kiva, ja keittiössä on kyllä säilytystilaa mutta muualla ei sitten olekaan. Eteisessä on vain siivouskaappi ja makuuhuoneessa yksi hyllyllinen kaappi ja yksi pariovellinen tankokaappi. Niiden yläpuolella on sitten pienet kaapit vielä, joihin olen tunkenut matkalaukun ja kylmälaukun. Kellarikomero on tyhjillään.

Uutta säilytystilaa en suostu hankkimaan. Mutta keittiöstä lähti mm.

Jouluinen punainen kulho, jonka sain kaverilta yli vuosi sitten ja jota käytin tasan kerran.

Yksinäinen salaattiotin (haarukka), jolle ei ollut paria. Mulla on kokonainen pari olemassa.

Lasinen pyöreä tarjoiluastia, jossa kolme lokeroa. Kivan näköinen, sain varmaan sukulaiselta muiden astioiden muassa silloin kun muutin, mutta kertaakaan kolmessa vuodessa en ole käyttänyt.

Muuta muovikippo ja spagettikauha yms.

Sain nämä tosi hyvin kierrätettyä, ja nyt (koska muovikipot on pois viemästä tilaa) saan varmaan tuon uudelleenjärjestelyn toteutumaan.

Kaveri katsoi kummissaan kun kerroin laittavani tavaraa pois, että miten se on mahdollista edes kun ei mulla ole mitään :D Mutta niin sitä vaan löytyy.

Vaatteita laitankin hiutumisen mukaan nykyään surutta polttokelpoiseen jätteeseen. Yksi ainoa liian pieni huppari tuolla on, koska se oli siis tilatessa liian pieni, unohtui palauttaa ja olen koittanut myydä. Maksoi kuitenkin sen 50€ ja on siis käyttämätön. Hupparista ei vaan saa sille oikeutta tekevää kuvaa, joten en ihmettele ettei ole mennyt kaupaksi vielä 😀 Kai mä siitäkin luovun jossain vaiheessa, jossei se mene. Itse tuskin tulen siihen mahtumaan vaikka olenkin laihtunut, se oli hartioista niin kapea.

Osa 1/2

Matkalaukku ja kylmälaukku kellariin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme