Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20747)

Vierailija
8261/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pitäisi päästä eroon siitä hulluudesta, kun tarvitsee jotain, niin ostaa samalla kertaa kymmenen muuta juttua. Jos vaikka tarvitsen uudet housut ja tilaan ne, niin paketissa tulee vaikka mitä muutakin. Sama, ellei pahempi, jos käy kaupasta hakemassa. Helposti voin olla ostamatta mitään, mutta jos jotain on pakko ostaa, niin tulee vaikka mitä muutakin. Deodoranttia kolmen pakkaus, suihkusaippuaa, ja ripsiväri, kun kerran sinne kemppariosastolle meni. Ei auta ostoslistakaan, silmälaput varmaan auttaisi.

Tälle on nimikin se on muistaakseni Direrot effect. Joshua Becker selittää sitä YouTubessa.

Vähän sama kun jos maalata kotona yhden seinän niin se saattaa aiheuttaa vyöryn muita remonttitoimia, ja koko juttu saattaa lähteä lapasesta.

Vierailija
8262/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä pitäisi päästä eroon siitä hulluudesta, kun tarvitsee jotain, niin ostaa samalla kertaa kymmenen muuta juttua. Jos vaikka tarvitsen uudet housut ja tilaan ne, niin paketissa tulee vaikka mitä muutakin. Sama, ellei pahempi, jos käy kaupasta hakemassa. Helposti voin olla ostamatta mitään, mutta jos jotain on pakko ostaa, niin tulee vaikka mitä muutakin. Deodoranttia kolmen pakkaus, suihkusaippuaa, ja ripsiväri, kun kerran sinne kemppariosastolle meni. Ei auta ostoslistakaan, silmälaput varmaan auttaisi.

Tälle on nimikin se on muistaakseni Direrot effect. Joshua Becker selittää sitä YouTubessa.

Vähän sama kun jos maalata kotona yhden seinän niin se saattaa aiheuttaa vyöryn muita remonttitoimia, ja koko juttu saattaa lähteä lapasesta.

Korjaus Diderot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8263/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko kukaan eilen sitä aloitusta, jossa mies kertoi, että vaimo on täyttänyt koko kodin roinalla miehen työkeikan aikana?

Sydäntä kylmäsi, kun mietin missä olosuhteissa lapset joutuvat siinä kodissa elämään. Jollain kohdalla hamstraus muuttuu jo koko elämää haittaavaksi asiaksi.

Toivon niin että miehellä riittää voimia hakea vaimolle apua ❤️

Se voi olla aika hiuksenhieno ero tämän ketjun lukijoiden ja ko vaimon välillä. Yksi vinkkeliin mennyt ajatus, ja siitä se lähtee..

Tunteeko kukaan irl tälläistä jenkkilän ohjelmissa nähtyä oikeasti sairasta hamsteria?

Vierailija
8264/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin myös ennen liikaa noita 3 kympillä tms. tarjoustuotteita. Samalla kertaa lähti usein mukaan hammastahnaa, saippua ja vaikka mitä. Ja melkein aina kun huomasin että Citymarketissa tai Tokmannilla tms. on tietyn merkkiset meikit alennuksessa, niin piti käydä varalta ostamassa varastoon meikkejä/kosmetiikkaa, vaikka entisiä oli käyttämättä.

Nykyään mietin oikeasti tarvitsenko todella kerralla esim. kolme deodoranttia tai tarjouksesta hiuslakan, vai riittäisikö yksi uusi tuote tai olisiko kotona joku toinen epämieluisampi vähälle käytölle jäänyt tuote, joka olisi tässä välissä hyvä käyttää pois. Välillä on niin, että on todella järkevää ostaa kerralla se kolme saippuaa tarjouksesta (meillä on 3 vessaa) tai juuri se 40 prosentin alennus kannattaa hyödyntää uuteen kulmakynään tai meikkivoiteeseen, koska ne ovat pian loppumassa, mutta mietin näitä nykyään aiempaa tarkemmin. Ei ole mitään järkeä, että on joku yksi hylly/laatikko käyttämättömiä pakkauksia odottamassa. Kohtuus kaikessa. Ja kaikenlaisia alennuspäiviä tulee ja menee ihan jatkuvasti, ja pyrin opettelemaan siihen että sillä ihan normihinnalla voi myös ostaa tuotteen x kun sitä tarvitsee.

Vierailija
8265/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiko kukaan eilen sitä aloitusta, jossa mies kertoi, että vaimo on täyttänyt koko kodin roinalla miehen työkeikan aikana?

Sydäntä kylmäsi, kun mietin missä olosuhteissa lapset joutuvat siinä kodissa elämään. Jollain kohdalla hamstraus muuttuu jo koko elämää haittaavaksi asiaksi.

Se voi olla aika hiuksenhieno ero tämän ketjun lukijoiden ja ko vaimon välillä. Yksi vinkkeliin mennyt ajatus, ja siitä se lähtee..

Tunteeko kukaan irl tälläistä jenkkilän ohjelmissa nähtyä oikeasti sairasta hamsteria?

Ei siinä aloituksessa mainittu vaimoa, vaan puhuttiin puolisosta. Ärsyttää, että hamstrausta pidetään naisten ongelmana, sillä usein sitä harrastaa myös miespuolinen henkilö.

Vierailija
8266/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myynyt tän vuoden aikana kaikenlaista pikkutavaraa pois, pari isompaa 20e juttua mutta muuten noin 5e arvoisia. Laskin nyt että niistä oon saanut tänä vuonna 215e! Ihan kiva ylimääräinen summa näin hoitovapaalla. Ja olen yrittänyt omaksua uutta lähestymistapaa, kun aiemmin oli hankala luopua tavaroista jos niitä vaikka vielä tarvis, mutta nyt ajattelen että on kivempi jos tavarat pääsevät uudessa kodissa aktiiviseen käyttöön sen sijaan että mulla lojuu varastossa.

Vierailija
8267/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säästänyt käyttöohjeet, koska niitä on helpompi katsoa kuin etsiä netistä tai koneen tiedostoista. Olen repinyt pois vieraskieliset sivut ja jättänyt vain suomenkieliset osiot. Ohjeet mahtuvat yhteen koteloon. En välttämättä asu tässä asunnossa kovin kauaa, joten säästän kiinteiden koneiden ohjeita myös seuraavaa asukasta varten.

Mäkin olen tehnyt näin, olen ottanut sellaisen ohuen mallisen mapin ja kerännyt sinne suomenkieliset sivut kaikkien laitteiden käyttöohjeista, sieltä on helppo selata. Täytyy kyllä myöntää, että aika harvoin niitä tulee tarvittua...

Vierailija
8268/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaus Diderot

Jep tämä. Hieman ohis, mutta jos ajattelet pestä lattian, niin niitä siivouskohteita alkaakin kertyä niin paljon, että ei ala pesemään sitä lattiaakaan.

Vierailija
8269/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, apua, en ole nähnyt. Voisiko joku linkata tämän ketjun siihen, että pääsee terapiaan meidän kanssa?

Vierailija
8270/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tunnistanut itsessäni aivan uuden tavarahamsterimuodon. Ilmeisesti muuten onnistunut tervehtyminen on nyt purkautunut mm. ruokaostoksissa. Kyllä, kaikki nämä erilaiset hävikkikaupat ja muut. Olen ostanut mm. sipsipusseja, nuudeleita ja suklaata koko vuodeksi. Ellei ylikin. Huomasin jossain vaiheessa, etten enää halua syödä herkkuja, eikä ruokatarvikkeet mahdu kaappeihin ja että suklaan näkeminen etoo.

Sanoinkin miehelle, että meillä on jo jouluksi suklaatkin valmiina. Ihan käsittämätöntä ratketa ostelemaan jotain hömppäherkkua, samalla kun ostaa jotain järkevää. Esim. ne nuudelit nyt ovat ihan kelpo hätävararuokaa, joka säilyy hyvin ja pitkään.

Vierailija
8271/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tunnistanut itsessäni aivan uuden tavarahamsterimuodon. Ilmeisesti muuten onnistunut tervehtyminen on nyt purkautunut mm. ruokaostoksissa. Kyllä, kaikki nämä erilaiset hävikkikaupat ja muut. Olen ostanut mm. sipsipusseja, nuudeleita ja suklaata koko vuodeksi. Ellei ylikin. Huomasin jossain vaiheessa, etten enää halua syödä herkkuja, eikä ruokatarvikkeet mahdu kaappeihin ja että suklaan näkeminen etoo.

Sanoinkin miehelle, että meillä on jo jouluksi suklaatkin valmiina. Ihan käsittämätöntä ratketa ostelemaan jotain hömppäherkkua, samalla kun ostaa jotain järkevää. Esim. ne nuudelit nyt ovat ihan kelpo hätävararuokaa, joka säilyy hyvin ja pitkään.

Tähän ja tohon kolme kympillä -tarjouksiin sortumisessa on syynä se, että ostaminen yksinkertaisesti on kivaa ja erityisen kivaa se on tarjouksesta, kun tuntee voittavansa/olevansa ovela. Palkinto on välitön.

Kun huomaa ja sisäistää tuon, siitä pääsee yli. On kivempi ostaa tuote suoraan käyttöön ja ottaa samalla vaikka uusin hienoin XX-voide kuin ostaa nyt tarjouksesta se CC-voide kaappiin. Varautumisen voi siirtää myös sellaisiin tuotteisiin, joita käyttää varmasti ja aina samaa (esim. hammastahna).

Saippuoissa me ollaan siirrytty jo ennen koronaa niihin 3 litran kanistereihin. Sieltä käy kaatamassa vessojen nätteihin, tekstittömiin pumppupulloihin saippuaa. Ostaminen ei kauheasti sykähdytä, mutta se kyllä, että vessassa on aina siisti pumppupullo, eikä saippua ole koskaan loppu (koska uuden kanisterin ehtii ostaa hyvissä ajoin).

Vierailija
8272/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kerran vuodessa sen 3 l pönikän.

Ne mahtuu 7 pumppupulloon, joita on vuosien aikana kertynyt.

Ne ja pari palasaippuaa, joita tulee aina lahjaksi, riittää vuodeksi.

Tänään olin myymässä Siivouspäivänä.

Olin kerännyt myytävää keväästä asti

Sain 350 euroa. Pelkkää tarpeetonta.

Vierailija
8273/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioita ja lakanoita on liikaa, mutta kovasti tekisi mieli ostaa Cittarista Marimekon tuotteita, kun nyt saisi halvalla. Tuntuu, että pakko ostaa, vaikka haaveilen nykyistenkin astioiden karsimisesta.

Vierailija
8274/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astioita ja lakanoita on liikaa, mutta kovasti tekisi mieli ostaa Cittarista Marimekon tuotteita, kun nyt saisi halvalla. Tuntuu, että pakko ostaa, vaikka haaveilen nykyistenkin astioiden karsimisesta.

Älä hyvä ihminen lankea nyt. Joo, saat halvalla, ja kohta jo harmittaa.

Vierailija
8275/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä aloituksessa mainittu vaimoa, vaan puhuttiin puolisosta. Ärsyttää, että hamstrausta pidetään naisten ongelmana, sillä usein sitä harrastaa myös miespuolinen henkilö.

Minun moka, oletin kun oli lapsia, että nainen ei olisi pois kotoa montaa kuukautta.

Kävin nyt lukemassa ketjun ja tänään AP on käynyt toteamassa että tässä tapauksessa hamsteri on nainen.

Vierailija
8276/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vain siinä tapauksessa, että aidosti tarvitset Marimekon tuotteita, esim. sulla on huonoja ikealautasia tai kulahtaneita lakanoita, ja hankkiudut niistä välittömästi eroon.

Ja jos sinulla on mahdollisuus ostaa riitävästi niitä Marimekkoja.

Älä missään tapauksessa osta muutamaa astiaa vain siksi, että ne on kivoja ja alennuksessa.

Vierailija
8277/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sama juttu täällä! Kun ei juuri muuta ole ostellut niin kuivaruokakaappi pursuaa. Nyt puran sitä ja pidän jatkossa tarkkaan huolen että niille varattu vetolaatikko pysyy vain niin täytenä, että sieltä on helppo löytää kaikki.

Niin helposti sen ostovimman siirtää muihin asioihin.

Vierailija
8278/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin myös ennen liikaa noita 3 kympillä tms. tarjoustuotteita. Samalla kertaa lähti usein mukaan hammastahnaa, saippua ja vaikka mitä. Ja melkein aina kun huomasin että Citymarketissa tai Tokmannilla tms. on tietyn merkkiset meikit alennuksessa, niin piti käydä varalta ostamassa varastoon meikkejä/kosmetiikkaa, vaikka entisiä oli käyttämättä.

Nykyään mietin oikeasti tarvitsenko todella kerralla esim. kolme deodoranttia tai tarjouksesta hiuslakan, vai riittäisikö yksi uusi tuote tai olisiko kotona joku toinen epämieluisampi vähälle käytölle jäänyt tuote, joka olisi tässä välissä hyvä käyttää pois. Välillä on niin, että on todella järkevää ostaa kerralla se kolme saippuaa tarjouksesta (meillä on 3 vessaa) tai juuri se 40 prosentin alennus kannattaa hyödyntää uuteen kulmakynään tai meikkivoiteeseen, koska ne ovat pian loppumassa, mutta mietin näitä nykyään aiempaa tarkemmin. Ei ole mitään järkeä, että on joku yksi hylly/laatikko käyttämättömiä pakkauksia odottamassa. Kohtuus kaikessa. Ja kaikenlaisia alennuspäiviä tulee ja menee ihan jatkuvasti, ja pyrin opettelemaan siihen että sillä ihan normihinnalla voi myös ostaa tuotteen x kun sitä tarvitsee.

Olen päättänyt että ostan uuden vasta kun vanha on käytetty loppuun, tai niin että on enää muutama käyttökerta jäljellä esm shampoo.

Vain sellaista ostan seuraavan varastoon mitä en saa kohtuuhinnalla lähimarketista. Esim jos luontaistuotteet saa netistä puolet halvemmalla niin saatan ostaa valmiiksi. Joskus olen päivän ilman, eikä sekään ole mikään katastrofi.

Vierailija
8279/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut tämmöistä japanilaista minimalismia. Tosin siihen taitaa olla vielä vähän matkaa.

https://www.picpasteplus.com/v.php?i=067c652861

Vierailija
8280/20747 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että voisin pitää anti-hamsteri-dieetin eli katsoa kauanko pärjään syömällä vain kaapeista löytyvää tavaraa. Veikkaan, että voisin jatkaa pitkälle ensi vuoteen. Pitäisiköhän tehdä niin ja lisäksi aina välillä hieman salaattia ja pähkinää ym terveellistä, ettei keripukki iske :D Tässähän on loppuvuonna enää kekri, itsenäisyyspäivä, joulu ja uusivuosi. Muina päivinä hamsterivarastosta ruuat. Voisin vaikka kirjata joitain viikkoja ylös ja raportoida tänne, sikäli kun sellainen jotain kiinnostaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi