Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20735)

Vierailija
7781/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyykkikori pestään tyhjäksi pari kertaa viikossa. Hikoontuvia vaatteita kuten paita, sukat, kalsarit vaihdetaan päivitetään. Ei haise pyykkikori.

Vierailija
7782/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hirveästi pyyhkeitä, eritoten käsipyyhkeitä. ---

--- Minulla oli vakaa aikomus käyttää ensin pois nuo vanhat, jotka kieltämättä jo ovat vähän kulahtaneita, ja sitten kun olen ne kuluttanut, ottaa käyttöön nuo kivemmat.  Mutta eihän nuo kulu ikinä loppuun, kun niitä on niin paljon!

Kulahtaneemmat käsipyyhkeet siirrän käsienkuivaushommista muihin, raskaampiin hommiin.

Kuivaan niillä esim. kylpyhuoneen lattian (ensin lastalla enimmät vedet ja sitten lastan kanssa pyyhkeellä, niin lattia kuivuu nopeasti). Tämä vaihe on pyyhkeelle sen verran rasittavaa, että kuluminen nopeutuu selvästi.

Sitten kun pyyhkeet alkavat olla niin kuluneita, että loppu häämöttää,

niin siistin niillä parveketta/varastoa/teen ikkunapeltien pesua tms. likaista (ja heitän roskiin käytön jälkeen).

Viimeksi levittelin kenkälankkia kenkiin täysin palvelleesta pyyhkeestä leikatulla palasella. 

Jos on autotalli, niin siellä voi olla loppukäyttöä myös. Ehkä joku autovahan kiillotuskin voisi olla sopiva loppukäyttö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7783/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma väliaikaisesta lattialla nukkumisessa on? Eron jälkeen luovuin sängystä ja nukuin puoli vuotta paksulla runkopatjan tapaisella patjalla lattialla. En kokenut mitään ongelmaa. Voisin tehdä sitä edelleen, mutta sänky nyt vaan on sisustuksessa siistimmän näköinen.

Näin just, ja makuuhuoneen oven voi laittaa kiinni kun joku tulee asuntoon, ei sinne ole kellään mitään asiaa. Tosin ihmisillä ei muutenkaan käy ketään nykyään, että sikäli ei sitäkään väliä.

Vierailija
7784/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma väliaikaisesta lattialla nukkumisessa on? Eron jälkeen luovuin sängystä ja nukuin puoli vuotta paksulla runkopatjan tapaisella patjalla lattialla. En kokenut mitään ongelmaa. Voisin tehdä sitä edelleen, mutta sänky nyt vaan on sisustuksessa siistimmän näköinen.

Moni nukkuu näin perhepedissä.

Vierailija
7785/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudehko talvitakki jossa on vetoketju rikki, vaan en saa vietyä ompelijalle. Viime talven jo odotti kaapissa, liekö onnistuu tänäkään talvena. Roskiin?

Vierailija
7786/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudehko talvitakki jossa on vetoketju rikki, vaan en saa vietyä ompelijalle. Viime talven jo odotti kaapissa, liekö onnistuu tänäkään talvena. Roskiin?

Vie heti huomenna!

Ei tarvitse odottaa talveen asti.

Vierailija
7787/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uudet lenkkarit, ja ajattelin että nyt vanhat kauhean näköiset lähtee roskiin. Metsälenkille lähtiessä iski hamsteri, etten voi mennä sinne kuraan uusilla lenkkareilla, ne menee pahan näköiseksi. Lähdin niillä vanhoilla jotka mun piti heittää roskiin.

Satoi ja ne ei pitäneet yhtään vettä, joten muistin miksi tarvitsin uudet lenkkarit, ja heitin vanhat roskiin kotiin tultua. Läheltä piti.

Vierailija
7788/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie heti huomenna!

Vähän hidastaa myös se että vetoketjun vaihto näyttää maksavan melkein saman verran kuin itse takki maksoi. Edulliset työpaja ym ompelupaikat ovat niin kaukana ettei niihin autottomana pääse. Ja aina on kiire ja kaikki muut sata kiireisempää asiaa ajaa ohi. Ehkä pitää vain luovuttaa, uuden talvitakinkin tilasin jo viime talvena kun tuli kylmä.

Vierailija
7789/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata korjata. Ovat nykyään niin huonoa laatua.

Yhden takin vetoketjun vaihdatin, mutta uusi oli niin jäykkä, ettei enää istunut hyvin. Toisen takin vetoketjun ompelin takaisin itse, mutta kangas repesi vierestä. Kolmannen takin vuori jäi koko ajan ketjun väliin myös vaihtamisen jälkeen.

Suosittelen luovuttamaan tässä kohtaa, ennen kuin heität lisää rahaa huonoon tavaraan. Jopa vetoketjut ovat helposti kovin huonolaatuisia.

Vierailija
7790/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie heti huomenna!

Kierrätykseen tietenkin, vaikka UFF:in vaatelaatikkoon.

Älytöntä viedä roskiin uudehkoa takkia, kun joku esim työtön tai köyhä opiskelija, joka viitsii vetoketjunkin itse korjata, voi saada sen parilla eurolla.

Vierailija
7791/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nextiili vastaanottaa puhtaat vaatteet, kankaat ja tekstiilit. Ne voivat olla myös rikkinäisiä tai reikäisiä.

https://www.nextiili.fi/

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
7792/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie heti huomenna!

Älytöntä viedä roskiin uudehkoa takkia, kun joku esim työtön tai köyhä opiskelija, joka viitsii vetoketjunkin itse korjata, voi saada sen parilla eurolla.

EI UFFILLE!

Niitä ei korjata siellä, eli tuo menee roskiin.

Voi laittaa Toriin ilmoitukseen, että annetaan takki, vetoketju risa.

Vierailija
7793/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelvannut FB-kirpparillakaan kenellekään rikkinäinen takki. Ei nuorilla nykyään ole ompelukoneita eikä kaikilla vanhemmillakaan, ei ole viitsimisestä kyse korjaamisessa. Vaatteet on nykyään niin edullisia ja elämä tiivistahtista.

Vierailija
7794/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie heti huomenna!

Oletko montakin kertaa vaihtanut talvitakin vetoketjun? Ammattilainen ottaa tuosta työstä viisikymppiä, ja työtön tai opiskelija ei todennäköisesti edes osaa sitä. Uffilla ei kyseiseen työhön ole henkilökuntaa, eivätkä he myöskään myy rikkinäisiä vaatteita. Joten ne henkilöt, joiden mielestä vetoketjun vaihto on pikkujuttu, voivat varmasti vaihtaa omiin ja kaverien takkeihin ehjät vetoketjut ennen kierrätykseen vientiä.

Ei ole tarkoitus kuittailla, mutta käsittääkseni tässä ketjussa tarkoituksena on sisäistää, mikä on tavaroista huolehtimisen vaiva.

Vierailija
7795/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin vaatteet ovat kulahtaneita? Pelkään että kuljen jossain ryysyissä, pukeutuminen ja muoti ei kiinnosta yhtään ja vaatekaupoissa käyminen on myrkkyä, mutta haluaisin kuitenkin näyttää siistiltä. Mistä tietää että vaate on ”liian kulunut”? Sen huomaan jos esim t-paita tulee pesusta venahtaneena tai vaate on mennyt huonon leikkauksen vuoksi kieroon, mutta entä sellainen pikkuhiljaa tuleva kuluma? Nythän kulutetutkin kuosit on muotia, mitä eroa onko se kaupasta tullut vai itse kulutettu. Nukkapallot huomaan ja poistan nukanpoistajalla, mutta entäs se semmoinen hento yleisnöyhtä/pesunukka vai mitä se on.. tai valkoisen/mustan värinmenetys, milloin on liian kulahtanut? Tai jos tulee reikä ja sen paikkaa, mutta muutamankin piston paikkaus näkyy väkisinkin, muuttuuko ryysyksi?

Oon niin hukassa 😅

Ei sitä kukaan muu tiedä kuin sinä. Kuinka huoliteltu haluat olla? Minä käytän aika kulahtaneita vaatteita, jos pidän niistä muuten. Käyttäisin myös paikattua vaatetta jos vain osaisin paikata. Eihän koko paikkaamisessa ole järkeä, jos vaate heitetään pois. Teen tavallista toimistotyötä ja useimmiten samojen ihmisten kanssa. Kun siellä osa porukasta on huppareissa tai hellemekoissa, ei minunkaan vaatteitteni tarvitse olla ihan priimaa. En lähtisi iltapukujuhlaan nyppyisessä asussa, mutta arjessa riitää ehjät ja puhtaat vaatteet. Kotivaatteessa tingin ehjyydestäkin.

Lähinnä kai hain sellaista yleistä näkemystä vaatteista, mikä ”taso” olisi vielä suurimman osan mielestä siistiä tai huoliteltua. Joskus tulee vastaan henkilö joka oikein huokuu huoliteltua olemusta, ja arvelen että tällöin vaatteet ovat uusia tai max ?kuinka kauan? käytettyjä. (Ei liitetä tähän vaatteen laatu keskustelua, vaikka se onkin olennainen osa, mutta laatua on nykyään vaikea arvata ostaessa)

Itse en halua lähteä kotivaate/menovaate jaotteluun koska haluan ensisijaisesti että voin kiskaista kaapista minkä tahansa vaatteen mihin tahansa menoon ja ne sopii toisiinsa ja ovat siinä kunnossa että niitä kehtaa pitää. Okei, iltapukujuhlat voidaan jättää tämän ulkopuolelle, sellaisia on ehkä kerran 5-10vuodessa joten vuokraamo. Mitään erikoisia menoja mulla ei ole arjessa ja työvaatteetkin työn puolesta, jonkin verran olen kyllä työvaatteissa iltaisinkin 😅 univormupukeutuminen olisi mun juttu myös vapaa-ajalla, koska sitten ei tarvitsisi uhrata yhtäkään ajatusta pukeutumiselle, työajalla se jo toteutuu. Täytyisi työstää tuota..

Supertyylikäs uniformu kotiin:

- siistit leggingsit/jeggingsit/muut joustavat housut

- neutraali toppi/t-paita

- neuletakki

Tätähän se mulla taitaa just ollakin, farkut/toppi/neuletakki. Tyylistä en tiedä mutta pyrin pitämään vaatekappaleet siisteinä ja materiaalit mukavina, ainakin kashmirneuletakki on pehmeä ja farkut sopivan joustavat. Tosin vedän tää sama asu päällä myös kauppa/kyläily/yms asiointireissut, eli ei ole pelkkä kotiuniformu

Vierailija
7796/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on ihan voittamaton. Unikouluttajatkin suosittelevat pinniksessä nukkumista 3v saakka kun lapselle on kehittynyt impulssikontrolli ja sängyssä pysytään. Muut voi istua sänkyjen vierillä,mulla ei siihen ole kiinnostusta eikä aikaa.

Keskitytään niihin sisustusvinkkeihin, mielellään edullisiin. En osta uusia patjoja pariksi vuodeksi roskiin heitettäväksi. Enkä nuku siellä lattiallakaan kuin täydessä hädässä todennäköisesti.

Yksöisvaunut laitoinkin jo saunaan mutta eivöt sinne oikein mahdu. :( Ehkä yritän vielä siirrellä niitä.

No, tämä siis ei ole enää sinulle, koska sinä näytät tietävän hyvin mitä tehdä.

Muille saman ongelman kanssa painiville, joskus sitä sokeutuu ratkaisuille, ja jumittaa hintaan. Ei voi luopua jostain viidenkympin tavarasta, vaikka siitä tuleva hankaluus on rahallisesti paljon suurempi, vaikka kokonaisen huoneen tarve niille. Tai ei voi ostaa paria muutaman kympin patjaa, että saisi nukkua, jopa makuuhuoneessaan, ja käyttää olohuonetta oleskeluun. Että on pakko säilyttää kallis runkopatja, ja sitten nukkuu sohvalla, tämän tyyppistä.

Omalla kokemuksella perhepedin idea on, että lapset rauhoittuu aikuisen läheisyydestä ja lämmöstä ja ehkä kädestä selän päällä. Sängyn reunalla ei enää tarvitse nuokkua, kun voi mennä vain vierekkäin nukkumaan ja nukahtaa yhdessä. Känisevää lasta ei yöllä tarvitse lähteä toiseen huoneeseen katsomaan, kun voi puoliunessa ojentaa käden ja nukahtaa itsekin takaisin.

Vierailija
7797/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie heti huomenna!

Oletko montakin kertaa vaihtanut talvitakin vetoketjun? Ammattilainen ottaa tuosta työstä viisikymppiä, ja työtön tai opiskelija ei todennäköisesti edes osaa sitä. Uffilla ei kyseiseen työhön ole henkilökuntaa, eivätkä he myöskään myy rikkinäisiä vaatteita. Joten ne henkilöt, joiden mielestä vetoketjun vaihto on pikkujuttu, voivat varmasti vaihtaa omiin ja kaverien takkeihin ehjät vetoketjut ennen kierrätykseen vientiä.

Ei ole tarkoitus kuittailla, mutta käsittääkseni tässä ketjussa tarkoituksena on sisäistää, mikä on tavaroista huolehtimisen vaiva.

Hienosti kiteytetty. Ja ketjun tarkoitus on, että emme olisi tavaroiden vankeja. Tämäkin henkilö on jo toista vuotta vanhan, rikkinäisen takin vanki, vaikka on jo hankkinut tilalle uuden, ehjän ja toimivan.

Me emme voi olla vastuussa siitä huonolaatuisesta roskasta loputtomiin, joka meille myydään pahaa aavistamatta ja kovaan hintaan. Tuonkaan takin vetoketjun ei todellakaan olisi pitänyt hajota noin pian. Jos osaisimme ommella takkeja, meidän ei tarvitsisi ostaa niitä.

Vierailija
7798/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin vaatteet ovat kulahtaneita? Pelkään että kuljen jossain ryysyissä, pukeutuminen ja muoti ei kiinnosta yhtään ja vaatekaupoissa käyminen on myrkkyä, mutta haluaisin kuitenkin näyttää siistiltä. Mistä tietää että vaate on ”liian kulunut”? Sen huomaan jos esim t-paita tulee pesusta venahtaneena tai vaate on mennyt huonon leikkauksen vuoksi kieroon, mutta entä sellainen pikkuhiljaa tuleva kuluma? Nythän kulutetutkin kuosit on muotia, mitä eroa onko se kaupasta tullut vai itse kulutettu. Nukkapallot huomaan ja poistan nukanpoistajalla, mutta entäs se semmoinen hento yleisnöyhtä/pesunukka vai mitä se on.. tai valkoisen/mustan värinmenetys, milloin on liian kulahtanut? Tai jos tulee reikä ja sen paikkaa, mutta muutamankin piston paikkaus näkyy väkisinkin, muuttuuko ryysyksi?

Oon niin hukassa 😅

Ei sitä kukaan muu tiedä kuin sinä. Kuinka huoliteltu haluat olla? Minä käytän aika kulahtaneita vaatteita, jos pidän niistä muuten. Käyttäisin myös paikattua vaatetta jos vain osaisin paikata. Eihän koko paikkaamisessa ole järkeä, jos vaate heitetään pois. Teen tavallista toimistotyötä ja useimmiten samojen ihmisten kanssa. Kun siellä osa porukasta on huppareissa tai hellemekoissa, ei minunkaan vaatteitteni tarvitse olla ihan priimaa. En lähtisi iltapukujuhlaan nyppyisessä asussa, mutta arjessa riitää ehjät ja puhtaat vaatteet. Kotivaatteessa tingin ehjyydestäkin.

Lähinnä kai hain sellaista yleistä näkemystä vaatteista, mikä ”taso” olisi vielä suurimman osan mielestä siistiä tai huoliteltua. Joskus tulee vastaan henkilö joka oikein huokuu huoliteltua olemusta, ja arvelen että tällöin vaatteet ovat uusia tai max ?kuinka kauan? käytettyjä. (Ei liitetä tähän vaatteen laatu keskustelua, vaikka se onkin olennainen osa, mutta laatua on nykyään vaikea arvata ostaessa)

Itse en halua lähteä kotivaate/menovaate jaotteluun koska haluan ensisijaisesti että voin kiskaista kaapista minkä tahansa vaatteen mihin tahansa menoon ja ne sopii toisiinsa ja ovat siinä kunnossa että niitä kehtaa pitää. Okei, iltapukujuhlat voidaan jättää tämän ulkopuolelle, sellaisia on ehkä kerran 5-10vuodessa joten vuokraamo. Mitään erikoisia menoja mulla ei ole arjessa ja työvaatteetkin työn puolesta, jonkin verran olen kyllä työvaatteissa iltaisinkin 😅 univormupukeutuminen olisi mun juttu myös vapaa-ajalla, koska sitten ei tarvitsisi uhrata yhtäkään ajatusta pukeutumiselle, työajalla se jo toteutuu. Täytyisi työstää tuota..

Onko kaikilla muilla ihmisillä iltapukujuhlia 5-10 kertaa vuodessa? Olen ilmeisesti todella outo, kun en muista yksiäkään sellaisia. Akateemiset juhlat ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta muuten ei.. häätkin ovat olleen sellaiset, että niissä on pärjännyt juhlamekolla/housuasulla.

Vierailija
7799/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon niin hukassa 😅

Niillä huolitelluilla ihmisillä on vaateharja ja kenkälankki ahkerassa käytössä ja he hoitavat vaatteitaan. Minulle jo silittäminen on liikaa ja olen hyväksynyt, että olemus on aina hiukan homssuinen. Se ei johdu vain vaatteiden kunnosta vaan minulla on paksut kihartuvat hiukset auki, kasvot kiiltelevät ja rasvaiset sekä usein vaatteet ja asusteet jotenkin huonosti, joku roiske vaatteella ja vähänkin rypistyvät vaatteet ihan runtussa. En tavoittele mitään lentoemäntätyyliä vaan hyväksyn itseni.

Minun myönnytykseni pois homssuisuuden suosta kohti siistiyttä on se, että harjaan hampaani alasti. Kyllä, koska siinä roiskuu  ja monta kertaa olen huomannut olevani täplikäs jos teen tämän toimenpiteen puhdas asu ylläni.

Vierailija
7800/20735 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie heti huomenna!

Minä olen vienyt vaatteita ompelijalle ja kenkiä suutarille. Olen todennut, että en jaksa itse lyhennellä helmoja ja muita, vaan maksan siitä että ammattilainen tekee sen ja hyvin. Samoin kenkien pohjallisia vaihdatan säännöllisesti ja teetätän korjauksia. Maksan mielelläni näistä palveluista.

Nyt olen löytänyt pesulan ilot ja todennut, että esim. talvitakin pesettäminen ei ole kovin kallista. Jos takki on kallis tai itselle rakas niin kannattaa panostaa pesuun eikä mahdollisesti itse pilata takkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan