Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20672)

Vierailija
6281/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole milloinkaan ollut kuin se mitä todella käytämme ja tarvitsemme.Paitsi nyt.

Olemme muuttaneet usein ja niiden yhteydessä olen vienyt kirpparille tavaraa, mitä ei uudessa kodissa tulla tarvitsemaan ja myynyt huonekaluja, mitkä eivät sinne mahdu. Muutenkin on ollut tapana pitää kirppari 1kert/v.

MUTTA nyt koronan tultua minulla oli sisustusprojekti liittyen huonontuneeseen terveydentilaani ja jouduin hankkimaan uutta. Isoista tavaroista oli helppo päästä Torin kautta, mutta verhoa, päiväpeittoa, valaisinta ja mattoja on kerty nurkkiin. Aluksi kirpparit oli kiinni ja sitten koronan myötä kun ihmiset innostuivat enemmän sisustamisesta ja kaikkialta tulvi  DIY-ideoita miten voi vanhasta taikoa uutta ymv. Joten minäkin innostuin ja projekteja on nyt kaapit väärällään.

Lopputulos on se, että ensimmäistä kertaa eläissäni minulla on tavaraa liikaa. Havahduin kuitenkin siihen etten ole  heittänyt mitään roskiin, vaikka meillä onkin kauniiksi ylistetty koti ja se lämmitti mieltä ja kynnys heittää roskiin, kasvoi.

Olen yleensä aina ostanut myymällä edellistä pois ja hankkinut uutena ihan siitä syystä, että autottomana Toriostoksien taksilla kuskaaminen ja tulee kalliimmaksi sillä uutena hankittuina selviän yhdellä kotiinkuljetuksella. Käytettynä olen ostanut jos myyjä tuonut korvausta vastaan tai ostos on pieni. Olen oppinut vuosien saatossa myös entisöimään (sekä tekemään itse) niin, että minulta jopa tilattaisiin huonekaluja...kun vaan terveydeltäni ehtisin tehdä.

Ongelma on tavarapaljouden kanssa ollut pitkälti korona. Olisin lahjoittanut kirkon kautta talvivaatteita + hyväkuntoista käyttövaatetta paljon, mutta ne eivät kelvanneet hygieniasyistä!

Uffille en vaatteita anna kun tahdon ihan oikeasti olla jollekin tarvitsevalle avuksi.

Vaatteet on pesty ja viikattu sekä pakattu varastoon, Ihmettelen kun ei oteta vastaan (diakonilla oli jopa tiedossa pari perhettä, ketkä olisi ne tarvinnut). 

Nyt tulevan muuton takia pitäisi kaikki ylim viedä kirpparille. Kun vaan nyt terveys kestäisi en halua uudenveroista heittää roskiinkaan ja huonekaluja edes voi(joten menevät torille pian halvalla Elle-untuvasohvasta antiikkilipastoon). Ensimmäistä kertaa eläissäni olen tässä tilanteessa, että tavaraa on neliöihin nähden liikaa, mutta toivon keksiväni ratkaisun säilyttää silti käsitöihin ja askarteluun liittyvä sillä niitä olen tarkoituksella keräillyt ja hankkinut välineitä kudontakehyksistä alkaen. 

Sohva olisi ainakin ihan pakko vaihtaa uuteen ja pienempään. Asumme monen mielestä ahtaasti, mutta koti ei koskaan ole näyttänyt ahtaalta, mutta tätä menoa pian kävisi niin ellen ryhdy toimiin. Mietin myös minne ihmeeseen saan menemään pienet luistimet? Ei kukaan tahdo kesän kynnyksellä luistimia ostaa. Mun oli tarkoitus heti alkuvuodesta pitää kirppari viikon tai kaksi, mutta tosiaan terveydentila esti sen. Miten te muut toimitte myytävien asioiden kanssa, jotka eivät ns.sovi kyseiseen vuodenaikaan?

Vierailija
6282/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien niihin lahjoituskaappeihin tms mihin voi vain heittää vaatteet muovipussissa. Ja muut viedään kaatopaikalle. Turha niistä roskista on tehdä ongelmaa, jos ei ole tavaralle ottajaa niin sitten lajitellaan ja poistetaan ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6283/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivosin kylppärin ja heittelin surutta pois tavaraa. Oli kymmenittäin pieniä tuotenäytteitä, niitä mitä saa joskus lehtien mukana tai kylkiäisinä ostaessa tuotteita. Ajatellut joskus kokeilla, mutta osa ollut varmaan 10 vuotta kaapissa.

Lisäksi olin säilönyt ison määrän osaksi käytettyä kosmetiikkaa, joka ei sitten ollutkaan itselleni sopivaa. Kasvorasvaa, suihkugeeliä, hiustuotteita. Ei ole voinut laittaa roskiin, koska eihän käyttökelpoista tavaraa voi tuhlata. Olen halunnut säilyttää siltä varalta jos joskus käyttäisin kuitenkin tai jos antaisin jollekin tutulle. Vaan miten ihmeessä minulle nyt sopimaton muuttuisi myöhemmin sopivaksi? Tai kenelle noita antaisin? Tuttavani ovat keski-ikäisiä ja jokaisella on jo omat luottotuotteet, ei kukaan halua toisten kosmetiikan jämiä. Eikä nyt korona-aikana edes näe ketään. Hyväntekeväisyyteenkään ei oteta avattuja hygieniasyistä. Osa tuotteista oli jo härskiintynyt, aivan turhaa säilöä pienessä kylpyhuoneessa viemässä tilaa. Vähän kirpaisi heittää roskiin, vaan nyt on ihanaa kun kaapeissa on vain ne omat luottotuotteet joita käytän. 

Mä otin noi käyttöön. Näytteet, aurinkorasvat, vähän heikossa hapessa jalkarasvoiksi.

Huonot hoitoaineet saunahoitoaineiksi. Kookossuihkusaippua, tuoksui aivan kamalalle, käytin vessan pesussa.

Vuosi meni. Rahaa säästyi, kun ei tarvinnut uutta ostaa ja opin tarjoukset jätän väliin, shampoot ja muut pumppupulloihin, kuluu vähemmän

Ei ikinä kannata käyttää aurinkorasvaa mihinkään muuhun kuin auringolta suojautumiseen. Ja sen jälkeen pestä pois. Aurinkorasvat sisältävät paljon haitallisia kemikaaleja.

Hieman off topic: fysikaaliset aurinkosuojat eivät sisällä niitä kemikaalisia estoaineita. Olen herkkäihoinen ja käytän aina vain fysikaalisia suojia. Kaikki niistä eivät ole sellaista valkoista sinkkitahnaa kuin ennen muinoin. Yleensä lasten suojat ovat aina fysikaalisia. Ja aurinkosuojavoiteita ei kannata jemmailla vaan melkein sanoisin, että ne kannattaa uusia aina vuosittain.

Vierailija
6284/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju ja täyttä kultaa. Muutama rikka rokassa ei haittaa. Jokaiseen vanhaan suosittuun ketjuun tulee aina ja säännöllisesti pari huokaisua "tää on jo vanha juttu" ja "en jaksa enää", se kuuluu asiaan. Ignoorataan ja mennään eteenpäin. Eikä hermostuta siellä. Ollaan ihan rauhassa kaikkien tavaroiden tai rauhaa huokuvien tyhjien seinien keskellä :D

Vierailija
6285/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni on juuri mielenkiintoista lukea tavaroiden vähentämisestä eri näkökulmista. Siksi varmaan tämä ketju on aikaa kestänytkin. Jos ei aihe kiinnosta, löytyy palstalta varmaan muutakin luettavaa. Jos taas näkökulma on mielestäsi väärä, kerro ihmeessä omasi!

Vierailija
6286/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni on juuri mielenkiintoista lukea tavaroiden vähentämisestä eri näkökulmista. Siksi varmaan tämä ketju on aikaa kestänytkin. Jos ei aihe kiinnosta, löytyy palstalta varmaan muutakin luettavaa. Jos taas näkökulma on mielestäsi väärä, kerro ihmeessä omasi!

Pääasiassa viestit onkin juuri kuin pitää, mutta välillä jankataan toisten tavoista ja jos vaikka kerron meillä olevan aitta, niin heti tulee haukkuja, että siellä säilötään arvotonta roskaa eli nämä arvosteluviestit on mielestäni niitä turhia jankkaamiseksi meneviä.

Vierailija
6287/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju mennyt samoista asioista jankkaamiseksi ja toisten tapojen arvosteluksi.

Aloitettu 2014 ja sivuja 314:  taatusti toistuu samantyyliset kommentit. Kuinka moni jaksaa tai on edes aikaa lukea jokaista alusta saakka? Eikä tämä ole mikään tiedotuskanava vaan mielipidekeskustelu. Itse arvostelen toisten tapoja siksi että etenkin nuoret aina vaahtoaa joka paikassa kierrätyksestä ja ekologisuudesta ja tällä palstalla suurin osa on heittämässä kaatopaikalle käyttökelpoista tavaraa eikä lahjoita tai myy niitä, ihan silkkaa laiskuuttaan. Ovat isoon ääneen vaatimassa (toisilta) ilmastonmuutoksen pysäyttämistä mutta sitten ne henkilökohtaiset teot on tätä samaa: ei jaksa, heitän roskikseen. Itse olen ollut jo 80-luvulta saakka ekologinen, ei ole mikään muotitrendi. Kämppää ei tarvitse siivota konmari- huumassa viikossa vaan siihen oikeasti voi käyttää vaikka vuosia ja tehdä sen ekologisesti kestävästi. Veikkaan että hitaassa tyhjentämisessä kasvaa samalla se järki päähän että ei hävitä toisesta päästä ja juokse ensimmäiseen aleen ostamaan lisää tarpeetonta. Aina voi skipata kommentit ja keskusteluketjut joista ei saa mitään irti ja tehdä oman aloituksen aiheesta.

Älä yleistä, ”nuoret” eivät ole mikään yhtenäinen joukko, jossa kaikki toimivat samoin. Nuorista löytyy runsaasti ekologisesti ajattelevia ihmisiä, jotka myös elämässään toimivat ideologiansa mukaan. Sitten löytyy ihan vastaavasti sitä porukkaa, joka ostaa pikamuotia ja heittää biojätteet sekajätteeseen.

Vierailija
6288/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole milloinkaan ollut kuin se mitä todella käytämme ja tarvitsemme.Paitsi nyt.

Olemme muuttaneet usein ja niiden yhteydessä olen vienyt kirpparille tavaraa, mitä ei uudessa kodissa tulla tarvitsemaan ja myynyt huonekaluja, mitkä eivät sinne mahdu. Muutenkin on ollut tapana pitää kirppari 1kert/v.

MUTTA nyt koronan tultua minulla oli sisustusprojekti liittyen huonontuneeseen terveydentilaani ja jouduin hankkimaan uutta. Isoista tavaroista oli helppo päästä Torin kautta, mutta verhoa, päiväpeittoa, valaisinta ja mattoja on kerty nurkkiin. Aluksi kirpparit oli kiinni ja sitten koronan myötä kun ihmiset innostuivat enemmän sisustamisesta ja kaikkialta tulvi  DIY-ideoita miten voi vanhasta taikoa uutta ymv. Joten minäkin innostuin ja projekteja on nyt kaapit väärällään.

Lopputulos on se, että ensimmäistä kertaa eläissäni minulla on tavaraa liikaa. Havahduin kuitenkin siihen etten ole  heittänyt mitään roskiin, vaikka meillä onkin kauniiksi ylistetty koti ja se lämmitti mieltä ja kynnys heittää roskiin, kasvoi.

Olen yleensä aina ostanut myymällä edellistä pois ja hankkinut uutena ihan siitä syystä, että autottomana Toriostoksien taksilla kuskaaminen ja tulee kalliimmaksi sillä uutena hankittuina selviän yhdellä kotiinkuljetuksella. Käytettynä olen ostanut jos myyjä tuonut korvausta vastaan tai ostos on pieni. Olen oppinut vuosien saatossa myös entisöimään (sekä tekemään itse) niin, että minulta jopa tilattaisiin huonekaluja...kun vaan terveydeltäni ehtisin tehdä.

Ongelma on tavarapaljouden kanssa ollut pitkälti korona. Olisin lahjoittanut kirkon kautta talvivaatteita + hyväkuntoista käyttövaatetta paljon, mutta ne eivät kelvanneet hygieniasyistä!

Uffille en vaatteita anna kun tahdon ihan oikeasti olla jollekin tarvitsevalle avuksi.

Vaatteet on pesty ja viikattu sekä pakattu varastoon, Ihmettelen kun ei oteta vastaan (diakonilla oli jopa tiedossa pari perhettä, ketkä olisi ne tarvinnut). 

Nyt tulevan muuton takia pitäisi kaikki ylim viedä kirpparille. Kun vaan nyt terveys kestäisi en halua uudenveroista heittää roskiinkaan ja huonekaluja edes voi(joten menevät torille pian halvalla Elle-untuvasohvasta antiikkilipastoon). Ensimmäistä kertaa eläissäni olen tässä tilanteessa, että tavaraa on neliöihin nähden liikaa, mutta toivon keksiväni ratkaisun säilyttää silti käsitöihin ja askarteluun liittyvä sillä niitä olen tarkoituksella keräillyt ja hankkinut välineitä kudontakehyksistä alkaen. 

Sohva olisi ainakin ihan pakko vaihtaa uuteen ja pienempään. Asumme monen mielestä ahtaasti, mutta koti ei koskaan ole näyttänyt ahtaalta, mutta tätä menoa pian kävisi niin ellen ryhdy toimiin. Mietin myös minne ihmeeseen saan menemään pienet luistimet? Ei kukaan tahdo kesän kynnyksellä luistimia ostaa. Mun oli tarkoitus heti alkuvuodesta pitää kirppari viikon tai kaksi, mutta tosiaan terveydentila esti sen. Miten te muut toimitte myytävien asioiden kanssa, jotka eivät ns.sovi kyseiseen vuodenaikaan?

Jos paikkakunnallanne on kierrätyskeskuksia, niin useimmat niistä hakevat tavarat pois joko ilmaiseksi tai pientä korvausta vastaan. Jollain paikkakunnilla ne jopa tuovat ostetut huonekalut välillä kotiin asti ilman kuljetusmaksua. Kannattaa tarkistaa tilanne. 

Vierailija
6289/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju mennyt samoista asioista jankkaamiseksi ja toisten tapojen arvosteluksi.

Aloitettu 2014 ja sivuja 314:  taatusti toistuu samantyyliset kommentit. Kuinka moni jaksaa tai on edes aikaa lukea jokaista alusta saakka? Eikä tämä ole mikään tiedotuskanava vaan mielipidekeskustelu. Itse arvostelen toisten tapoja siksi että etenkin nuoret aina vaahtoaa joka paikassa kierrätyksestä ja ekologisuudesta ja tällä palstalla suurin osa on heittämässä kaatopaikalle käyttökelpoista tavaraa eikä lahjoita tai myy niitä, ihan silkkaa laiskuuttaan. Ovat isoon ääneen vaatimassa (toisilta) ilmastonmuutoksen pysäyttämistä mutta sitten ne henkilökohtaiset teot on tätä samaa: ei jaksa, heitän roskikseen. Itse olen ollut jo 80-luvulta saakka ekologinen, ei ole mikään muotitrendi. Kämppää ei tarvitse siivota konmari- huumassa viikossa vaan siihen oikeasti voi käyttää vaikka vuosia ja tehdä sen ekologisesti kestävästi. Veikkaan että hitaassa tyhjentämisessä kasvaa samalla se järki päähän että ei hävitä toisesta päästä ja juokse ensimmäiseen aleen ostamaan lisää tarpeetonta. Aina voi skipata kommentit ja keskusteluketjut joista ei saa mitään irti ja tehdä oman aloituksen aiheesta.

Kannattaa vain lukea ketju alusta saakka, sitten tietäisit että valtaosalle keskustelijoista karsinta on pitkä ja harkittu vuosia kestävä projekti. 

Vierailija
6290/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin taas yhden pikkukaapin eteisestä, joka tuntuu vetävän puoleensa sekalaista roinaa. Oli heijastimia, postikortteja, kirjoja, nappikuulokkeita jotka ei enää toimi nykypuhelimissa. Osa meni lahjoituslaatikkoon, osa roskiin, osan järjestelin järkevästi tulevaa käyttöä varten. Jospa tuo kaappi pysyisi hetken siistinä.

Onko muilla paikkoja joihin tulee arjen kiireiden keskellä tuupattua sekalaista tavaraa?

Vierailija
6291/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ongelma päiväkirjojen kanssa. Suurimman osan olen hävittänyt, mutta joitain olen säästänyt, kun tuntuu jotenkin ikävältä, jos en yhtäkään jättäisi jäljelle. Mutta mietin, että kun kuolen (olen nuori ihminen enkä oletettavasti kuole ihan pian, mutta tästä elämästä ei koskaan tiedä), niin joku kuitenkin lukee ne sitten, ja sitä en todellakaan halua. Kirjoissa on asioita, jotka varmaan loukkaisivat läheisiäni. Joskus mietin, että laittaisin kirjat laatikkoon, jonka päälle kirjoittaisin, että hävittäkää lukematta, mutta jotenkin epäilen, että tuota toivetta ei kunnioitettaisi, vaan ihmiset uteliaisuuttaan kuitenkin lukisivat ne. Pitäisikö vain hävittää kaikki nyt kun itse sen voin tehdä? Toisaalta tiedän, että haluan aina välillä kuitenkin lukea vanhoja päiväkirjoja. Hankalaa.

Mulla on papereita, jotka haluan nuorehkona säästää (eläkkeellä heitän pois) mutta joista toivon, että niitä ei lueta. Ne on sinetöidyssä laatikossa ja sen päälle lukee "Liisan papereita, tuhottava lukematta". Sanoin puolisolle, että siellä on jotain Vastaamon vuodon tyyppistä tietoa minusta, joten toivon, että kunnioitatte merkintää.

Normaalin ihmisen uteliaisuudella on rajansa.

Tästä on puhuttu tässäkin ketjussa aiemmin ja valitettavasti tuollaiseen ilmoitukseen tai edes lupaukseen ei voi mitenkään varmasti luottaa. Vaikka lupaus on nyt ihan vilpitön, useimmat ihmiset reagoivat yllättävillä tavoilla valtavan surun keskellä ja voivat toimia irrationaalisesti. Täälläkin joku kertoi kuinka miehensä kuoleman jälkeen oli kaivanut läpikotaisin kaikki puhelimet, tietokoneet, paperit, aivan kaiken jotta saisi vielä edes jotain kosketusta rakkaaseen mieheensä ja olisi aivan taatusti lukenut tuollaisetkin paperit, vaikka miestään kovasti kunnioittikin. 

Väittäisinpä että yllättävän kuoleman sattuaessa on melkeinpä todennäköisempää että tuollaisella merkinnällä olevat paperit tulee luettua, kuin että ne hävitettäisiin vainajan toiveiden mukaisesti. Joten jos papereita ei todellakaan halua saada kenenkään silmille, ne on parempi digitalisoida ja säilyttää vaikka kryptattuna muistitikulla. 

Vierailija
6292/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyy kohta ja tuun ehkä hulluksi tän tavarashown kanssa, mikä siitä seuraa. Rattaita, kaukalo, pinnasänky, sitteri, vähän väliä vaihtuvia vaatekokoja... Nyt sentään oon ton vaatekierron saanut ehkä? toimivaksi, eli seuraavat vaatekoot helposti omissa läpinäkyvissä laatikoissa ja hoitotason yläpuolella vaatekaappi, alapuolella kaapeissa iso laatikko, jonne voi suoraan nakella pieniksi todetut.

Vaan sitten on vielä tulossa se seuraava vaihe... Tämä vauva tuskin saa pikkusisarusta ihan heti, mutta toivottavasti joskus muutaman vuoden päästä ehkä. Eli pitäisi miettiä, mitä tavaroita sittem taas haluaa säilöä ja mitä kannattaa myydä pois, jos mahdolliseen seuraavaan lapseen menee useampi vuosi. Tai entä jos ei menekään.

Eteinen on täynnä lasten ja aikuisten toppavaatteita ja kevätvaatteita ja kahden kauden kenkiä, kun vielä on pakkaspäiviäkin. Tulen ehkä hulluksi tän tavaramäärän keskellä, mutta en tiedä voinko sille hirveesti mitään. Paitsi etsiä aina vain sitä parasta järjestystaktiikkaa.

Vierailija
6293/20672 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva syntyy kohta ja tuun ehkä hulluksi tän tavarashown kanssa, mikä siitä seuraa. Rattaita, kaukalo, pinnasänky, sitteri, vähän väliä vaihtuvia vaatekokoja... Nyt sentään oon ton vaatekierron saanut ehkä? toimivaksi, eli seuraavat vaatekoot helposti omissa läpinäkyvissä laatikoissa ja hoitotason yläpuolella vaatekaappi, alapuolella kaapeissa iso laatikko, jonne voi suoraan nakella pieniksi todetut.

Vaan sitten on vielä tulossa se seuraava vaihe... Tämä vauva tuskin saa pikkusisarusta ihan heti, mutta toivottavasti joskus muutaman vuoden päästä ehkä. Eli pitäisi miettiä, mitä tavaroita sittem taas haluaa säilöä ja mitä kannattaa myydä pois, jos mahdolliseen seuraavaan lapseen menee useampi vuosi. Tai entä jos ei menekään.

Eteinen on täynnä lasten ja aikuisten toppavaatteita ja kevätvaatteita ja kahden kauden kenkiä, kun vielä on pakkaspäiviäkin. Tulen ehkä hulluksi tän tavaramäärän keskellä, mutta en tiedä voinko sille hirveesti mitään. Paitsi etsiä aina vain sitä parasta järjestystaktiikkaa.

Tiedän tunteen. Nimimerkillä kolmas tulossa ja kahdelta edelliseltä kaikki säästetty, koska en halua hankkia tavaroita moneen kertaan ja yleensä törmään kirppareilla vain nukkasiin ja kuluneisiin vaatteisiin, jotka eivät varsinaisesti sykähdytä. Onneksi tämän jälkeen saa heivata kaikki pois, enempää lapsia ei tule. Mutta on tässä jo tovin kyllä ahdistanut kaikki se vaatemäärä (jota toki tulee kokoajan lisää vanhimmalle), vaunut, lelut turvakaukalo jnejne.

Vierailija
6294/20672 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paikkakunnallanne on kierrätyskeskuksia, niin useimmat niistä hakevat tavarat pois joko ilmaiseksi tai pientä korvausta vastaan. Jollain paikkakunnilla ne jopa tuovat ostetut huonekalut välillä kotiin asti ilman kuljetusmaksua. Kannattaa tarkistaa tilanne. 

Itse laitan tori.fi:n annetaan palstalle ja tiedoksi "nouto" eli tavaran haluava saa itse tulla hakemaan sen alaovelta. Näppärästi pääsee eroon tuotteista eikä tarvitse muuta kuin ottaa kuva, kirjoittaa teksti, ladata sivulle ja sopia noudon ajankohta.

Jos hakija alkaa tinkimään tai vänkäämään, vaihdan seuraavaan halukkaaseen.

Vierailija
6295/20672 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä viikonloppuna sattui kaksi asiaa. Tuli vastaan yhdet tyhjät postikortit, joita pidin teininä seinällä, ja toivat nyt mieleen muistot siitä tietystä ajanjaksosta. En oikein tiennyt mitä niillä korteilla tekisin. Ne ovat muistoja, mutta ne ovat myös roinaa.

Musiikinkuuntelun lomassa Spotify arpoi minulle yhden musiikkikappaleen, joka ajoittuu siihen täsmälleen samaan ajanjaksoon. Pidin siitä kappaleesta älyttömän paljon ja pidän siitä vieläkin.

Sain mieleeni ne täsmälleen samat muistot.

Postikortit saavat mennä. Ne ilahduttivat minua silloin teininä, mutta enää niillä ei ole samaa funktiota.

Sama pätee melkein mihin tahansa muistotavaroihin. Riittää, että säästää yhden tai pari kivointa tavaraa - tai pelkästään valokuvan tai muun sähköisen muiston.

Vierailija
6296/20672 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokosin vaatekaapista parin muovipussillisen verran kierrätettävää vaatetta. Harmi, että Kontti on aivan toisella puolella kaupunkia ja pitää siis vähän sumplia kuljetusta mutta silti kiva tunne saada nuo vaatteet pois tilaa viemästä. Samalla siivouksella löytyi kuluneita sukkia, jotka otan tehokäyttöön jos vaikka kuluisivat lähiviikkoina puhki ja saisin sukkalaatikon väljemmäksi.

Vierailija
6297/20672 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokosin vaatekaapista parin muovipussillisen verran kierrätettävää vaatetta. Harmi, että Kontti on aivan toisella puolella kaupunkia ja pitää siis vähän sumplia kuljetusta mutta silti kiva tunne saada nuo vaatteet pois tilaa viemästä. Samalla siivouksella löytyi kuluneita sukkia, jotka otan tehokäyttöön jos vaikka kuluisivat lähiviikkoina puhki ja saisin sukkalaatikon väljemmäksi.

Minä silloin joskus edellisessä elämässä pistin aina kuluneet sukat ja alkkarit matkoilla päälle. Heitin ne sitten siellä käytön jälkeen roskiin.

Puoliso ei ymmärtänyt tätä tapaa ollenkaan. :)

Vierailija
6298/20672 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä silloin joskus edellisessä elämässä pistin aina kuluneet sukat ja alkkarit matkoilla päälle. Heitin ne sitten siellä käytön jälkeen roskiin.

Tein tätä samaa joskus! Kotona keksisi helpommin syitä säästää niitä vielä hetken mutta matkalla se hävitys on helpompaa.

Vierailija
6299/20672 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toiminut samoin ja voin vaan kuvitella miten hotellin siivoojat ihmetelleet alushousuja roskiksissa ;)

Samoin otan usein hammastahnaputkilon jämät ja jätän sinne kuten myös usein vaihdan harjankin jättämällä sen hotelliin

Vierailija
6300/20672 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toiminut samoin ja voin vaan kuvitella miten hotellin siivoojat ihmetelleet alushousuja roskiksissa ;)

Samoin otan usein hammastahnaputkilon jämät ja jätän sinne kuten myös usein vaihdan harjankin jättämällä sen hotelliin

Mulla oli samanlaisia tapoja ja lisäksi ostin toisinaan uudet talvikengät ja laitoin ne vanhat sitten roskiin. Kerran päätin tehdä tämän lentokentällä ja asetin vanhat kengät sinne lentokentän roskikseen. Matkustelu on loistava tapa päästä eroon vanhoista ja loppumaisillaan olevista tavaroista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän