Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20653)

Vierailija
6061/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön homeen köry. En ollut huomannut sitä siellä kirpparin tunkkaisessa ilmassa. Ei enää ikinä kirppiksellä kirjoja, oli niin hirveä kokemus. Kuka kehtaa viedä sinne homeisia kirjoja, Sitten casta tajusin että äiti oli säilyttänyt sitä pöytää kylmässä ja homeisessa ulkovarastossa ja heitin sen ulos. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Nyt pelottaa että voiko se home kuinka nopeasti tarttua tavaroista taloon?[/quote]

=====

Kirppistavaroiden riski on home ja luteet.

Kaverini osti homeisen pöydän, ja joutui lopulta heittämään menemään suuren osan huonekaluistaan ja tekstiileistään, kun haju tarttui.

Olkaa tarkkana.

Ja ihmiset kehtaa todellakin viedä täyttä skeidaa kirppikselle.

Vierailija
6062/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut paljon kirjoja käytettynä, mutta en enää viime vuosina. Aiemminkin tein aina ennen ostoa haistelutestin ja jätin "homeisimmat" kauppaan. Huomasin kuitenkin, että pidemmän päälle kotiin alkaa tulla vanhoista kirjoista ummehtunut haju vaikka varsinaista hometta ei olisikaan. Nyt olen kovalla kädellä raivannut kirjastoani ja kun muutin uuteen asuntoon, kolmannes kirjoista meni joko kierrätykseen tai roskiin.

Jos kotona sattuu olemaan vielä sokeritoukkaongelma, niin niille kelpaa hyvin kirjojen liimasidokset, Eli ei kannata senkään takia varastoida isoa määrää kirjoja tai ainakin muistaa imuroida ja pyyhkiä aika ajoin hyllyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6063/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saatiin kaaoksen kesytykseen apua ammattijärjestäjältä. Hänellä oli hyvä näkemys eri tilojen ja säilytysratkaisujen suhteen. Ei olisi ikinä itse keksinyt tai edes jaksanut kaiken sen tavarapaljouden keskellä. Saatiin myös apuja miten saada järjestys säilymään myös jatkossa. Tässä esim. yhden ammattijärjestäjän sivut, joilta saanut paljon vinkkejä tavaravalmentaja.fi

Vierailija
6064/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki home ole sädesientä, joka on se pelätyin. Tutustu hieman aiheeseen, niin et pelkää jokaista homeessa olevaa tavaraa :)

Onko sädesienellä joku tietty haju?

Se päänsärky oli sellainen että kun tästä palaudun, niin haistelen kyllä kaikki kirjat ja haisevat lähtee surutta.

Onko yleensäkään mahdollista saada kirjoista hajuja pois, jos nyt haluaisin jonkun haisevan pelastaa. Tosin olen kyllä yhdessä asunnossa altistunut homeelle, en tiedä mille, ja aika helposti tulee päänsärkyä, poskiontelo-ongelmia ja muita ihoärsytyksiä. Että ehkä ei ole kovin terveellistä säilyttää mitään haisevaa.

6065/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe aloitettu 2014.Yhtäaikaa häipyy  ajankohtaiset aiheet .... Kuka helvetti tämän päättää. 

Vierailija
6066/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aina ajankohtainen aihe. Ilmeisesti ketju myös kiinnostaa, kun on pysynyt hengissä näin pitkään.

Vierailija
6067/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Aihe aloitettu 2014.Yhtäaikaa häipyy  ajankohtaiset aiheet .... Kuka helvetti tämän päättää. 

Siellä yläreunassa on se hakutoiminto, niin voit pitää suosikkiketjusi hengissä ❤️ niin mekin se tehdään!

Vierailija
6068/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Siellä yläreunassa on se hakutoiminto, niin voit pitää suosikkiketjusi hengissä ❤️ niin mekin se tehdään!

Uudet ketjut jotka häipyo täältä sassiin on "Puheen taso politiikassa"

Vauva. fi keskustelupalsta

Millä tavalla noitavainot eroaa islamin uskonnosta

Tässä ketjussa ei puhella ulkopuolisia eli pyydän ettet kirjoittele kuin tavarapaljouteen liittyviä ja niitäkin hyvällä hengellä.

Vierailija
6069/20653 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin juuri myynti-ilmoituksen tismalleen samanlaisesta yksiöstä kuin minulla on. Merkittävin ero on, että kiinteiden komeroiden lisäksi tuohon asuntoon on rakennettu lisäkaappeja niin, että säilytystilaa on kaksi kertaa sen verran kuin minulla. Mietin, että kuinka paljon enemmän asukkaalla on tavaraa; omaan käyttööni nuo komerot riittävät tosi hyvin. Mieluummin olen tässä avarassa yksiössäni kuin tuossa, jossa lisäkaapit vievät arvokasta pinta-alaa.

Sillä asukkaalla on hyvin voinut ollut harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, jotka on vienyt tilaa. Ei kaikki ole hamstraajia hamstrauksen takia, vaan monella on keräilykohteita, monenlaisia urheiluharrastuksia joiden varusteet tarvitsevat tilaa, joku ehkä pitää pienimuotoista verkkokauppaa kotoaan ja tarvitsee varastolle ja pakkausmateriaalille säilytystilaa, joku on harrastelijaompelija jolla on kangaspinoja ja muita ompelutarvikkeita. Jollain on useampia harrastuksia jotka kaikki tarvitsevat säilytystilansa.

Ei me kaikki olla samanlaisia.  Jollekin riittää kirjastonkirjat ja lenkkarit harrastusvälineiksi, toisille ei. Joku ei tarvitse kuin yhdet talvikengät. Toinen tarvitsee loskasäälle yhdet kengät, siistit talvisaappaat kaupungille, lämpimät kengät ulkoiluun koville pakkasille, jne. Elämäntyylit on erilaisia. Roskan säilöminen on sitten toinen juttu.

Oot aivan oikeassa, ja ihan vilpittömästi ihmettelin, mihin kukaan tarvitsee sellaista määrää säilytystilaa. Elämäntapamme ja tavarasuhteemme on selkeästi tosi erilaiset tämän naapurin kanssa.

Vierailija
6070/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianmukaisesti säilytettyjen vanhojen kirjojen tuoksu on huumaavan ihana, nostalginen.

Ulkoladoissa säiden armoilla säilytettyjen vanhojen kirjojen homeen lemu taas on järkyttävä, minäkin saan siitä kovia päänsärkyjä, jos sellaisia erehdyn kotiin tuomaan.

Jatkuva ihmettelyn aiheeni onkin, MIKSI ihmisen hamstraavat kylmiin, hatariin ulkorakennuksiin ja ties mihin kosteisiin kellareihin kirjoja ja tekstiilejä - ja sitten kehtaavat viedä ne kirppikselle myyntiin!

6071/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Uudet ketjut jotka häipyo täältä sassiin on "Puheen taso politiikassa"

Vauva. fi keskustelupalsta

Millä tavalla noitavainot eroaa islamin uskonnosta

Tässä ketjussa ei puhella ulkopuolisia eli pyydän ettet kirjoittele kuin tavarapaljouteen liittyviä ja niitäkin hyvällä hengellä.

Voin kuitata sen teille ; 

Heittäkää, lahjoittakaa, myykää. Ei tähän viiden vuoden keskustelua tarvita. 

Vierailija
6072/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeelle haisevat - tai vain haisevat - tavarat kantaisin surutta sekajätteeseen, olivatpa sitten kirpparilta ostettuja tai saatuja. Terveyden kanssa ei kannata leikkiä.

Vanhoissa kirjoissa voi olla myös turkiskuoriaisia tai niiden toukkia. Kannattaa ravistella sivut läpi ennen kuin laittaa hyllyynsä. Turkiskuoriainen syö villa- ja turkisvaatteiden lisäksi myös ilmeisesti sitä kirjaliimaa mitä siellä takaosassa on.

Vierailija
6073/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kosmetiikkapurnukoiden vähennystalkoot meneillään.

Olen koko ikäni ollut kova hamstraamaan kosmetiikkaa ja kylppärit ovat olleet varsinaisia purnukkameriä. Ties kuinka monta voidetuubia, shampoopulloa, kasvovettä, seerumia, dödöä jne.

Nyt se saa siis luvan loppua. Kävin kylppärin läpi ja poistin ensimmäiseksi kaikki kauan sitten avatut ja käyttämättä jääneet purnukat ja pullot.

Sitten otin erilliseen laatikkoon sellaiset tuubit, jotka haluan käyttää pois ja availen niitä saksilla sitä mukaa kun tuote loppuu. Nämä käytän ensisijaisesti pois.

Otan myös käyttöön avaamattomia tuotteita ja pyrin käyttämään ne pois kohtuullisessa tahdissa niin, ettei ne ehdi vanhentua.

Ja kaikista tärkeintä on tietysti olla ostamatta liikaa kosmetiikkaa ja lopettaa turha hamstraaminen. Olen takonut järkeeni sen, että aina saa kaupasta uutta ja on turhaa täyttää nurkat purkeilla, vaikka olisi mikä tarjous kaupassa. Uuden saa ostaa sitten kun on edellinen purkki loppumassa pian tai tippa voidetta jäljellä, ei ennen.

Vierailija
6074/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni ollut kova hamstraamaan kosmetiikkaa ja kylppärit ovat olleet varsinaisia purnukkameriä. Ties kuinka monta voidetuubia, shampoopulloa, kasvovettä, seerumia, dödöä jne.

Nyt se saa siis luvan loppua. Kävin kylppärin läpi ja poistin ensimmäiseksi kaikki kauan sitten avatut ja käyttämättä jääneet purnukat ja pullot.

Sitten otin erilliseen laatikkoon sellaiset tuubit, jotka haluan käyttää pois ja availen niitä saksilla sitä mukaa kun tuote loppuu. Nämä käytän ensisijaisesti pois.

Otan myös käyttöön avaamattomia tuotteita ja pyrin käyttämään ne pois kohtuullisessa tahdissa niin, ettei ne ehdi vanhentua.

Ja kaikista tärkeintä on tietysti olla ostamatta liikaa kosmetiikkaa ja lopettaa turha hamstraaminen. Olen takonut järkeeni sen, että aina saa kaupasta uutta ja on turhaa täyttää nurkat purkeilla, vaikka olisi mikä tarjous kaupassa. Uuden saa ostaa sitten kun on edellinen purkki loppumassa pian tai tippa voidetta jäljellä, ei ennen.

Itse saan ostaa 10 loppuunkäytetyyä purkkia kohtaan yhden uuden. Ja jos on vika, sen tilalle uusi.

Omistan paljon hiusnaamioita, jalkavoiteita ja kuorintavoiteita.

Vierailija
6075/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samantapainen projekti ollut käynnissä nyt tämän koronavuoden. Olen yleensä ostellut kosmetiikkaa ulkomailta, joitain luottomerkkejä ja jotain, mitä saa edullisemmin. Niinpä niitä on sitten kertynytkin "varoiksi". Samoin on kertynyt erilaisia hotellien pienpurnukoita, joita olen kuvitellut tarvitsevani joillain yhden yön reissuilla - mutta niiltähän saa aina uuden purnukan, kyllähän joka paikasta nuo jo löytyy. No, hiusten hoitoainetta ei ihan joka paikassa ole.

Näitä olen nyt käyttänyt pois, juuri mitään ei ole tarvinnut ostaa. Ja kosmetiikkakaappiin on tullut kummasti tilaa:)

Vierailija
6076/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista hotellien pikkupurnukoista on uudelleentäytettäviä, eli ne on tavallaan avattu jo täyttövaiheessa. Eli kannattaa laittaa sellaiset myös pois, ei ole ehkä pesty ennen täyttöä ja niissä voi kasvaa edellisen asukkaan pöpöt. En ainakaan säilöis näitä kovin pitkään.

Vierailija
6077/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aina ajankohtainen aihe. Ilmeisesti ketju myös kiinnostaa, kun on pysynyt hengissä näin pitkään.

Naisilla on paljon tollasta neuroosia että ei saisi olla yhtään mitään tavaraa esim. pöydillä.

Ja tavaroita saisi olla korkeintaa se määrä mitä pystyy muistamaan ja löytään minuuteissa.

Usein näillä on myös siivousneuroosi.

Jääkaapinkin pitäisi olla tyhjä että olisivat tyytyväisiä, ihan siis oikeesti.

Vierailija
6078/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Ostakaa sitä tavaraa vielä 8 vuotta niin ilmasto on pilalla! 

Vierailija
6079/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on paljon tollasta neuroosia että ei saisi olla yhtään mitään tavaraa esim. pöydillä.

Liekö sitten kyse sukupuolesta tai ylipäänsä neurooseista, mutten minä 44V mies välitä että pöydillä on erityisemmin tavaraa. Siistimmän näköistä kun ei ole paljoa tavaraa ja toisaalta pölyjen pyyhkiminen helpompaa.

Vierailija
6080/20653 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se kyllä menee yhdestä ääripäästä toiseen, ensin vuosikausia hamstrataan rojua ja ostetaan lapsille ja saadaan rompetta sukulaisilta, kunnes tulee äkkikyllästyminen ja -käännös, kaikki pitäisi saada äkkiä veks ja missään ei saisi olla juuri mitään tavaraa. Ja lipsutaan siivouskurista ostamalla jotain "tosi ihanaa" ja taas vekslataan kamaa edestakaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi