tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20599)
Vierailija kirjoitti:
Joku aiemmin kertoi sirottelevansa vanhaa ruokaa eläimille metsään. Samalla jotenkin söpö ja naiivi ajatus. Luonnonvaraiset eläimet eivät tarvitse ihmisten ruokaa, ehkä jotkut siemenet linnuille ok. Tällaiset houkuttelevat rottia myös, joten toivottavasti tämä ruokkiva puuhailee kaukana ihmisasutuksesta.
Sama ongelma taajamissa on myös lintujen ruokkimisen kanssa. Ei niin hienoa ruokintahärveliä olekaan jottei se hiiriä ja rottia houkuttelisi. Myös kompostit houkuttelevat.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa läheisiänne tänä jouluna tavaralahjojen sisään syötävillä lahjoilla tai lahjakorteille just vaikkapa kampaajalle tai muuhun hemmotteluun.
Hahaa.. siis tarkoitin SIJAAN
Minäkään en tunne yhtään ainoaa köyhää tai työtöntä. Johtuu varmaan siitä että olen aikoinaan opiskellut ja työllistynyt alalle jossa ei juuri ole ollut työttömyyttä. Ja lähes kaikki ystävät tulevat juuri opiskeluajoilta ja työpaikoilta. Lisäksi olen aina asunut kotoa muuttamisen jälkeen joko työsuhdeasunnossa tai omistusasunnossa niin eipä naapurissakaan juuri työttömyyttä ole ollut.
Itse laitan vanhat vaatteet Uffille, Konttiin tai Fidaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin lahjakeräykseen osallistumisen sijaan jakaa ennen joulua roskalavaryhmässä kaikkea ylimääräistä kotoa pois suoraan tarvitseville ilman välikäsiä, esim. lahjaksi kelpaavaa uutta/käyttämätöntä tavaraa ja vaatetta sekä avaamattomia joulukalentereita. Ei ole viikossa kelvannut mikään kenellekään. Olen tosi hämmentynyt. Ryhmässä on kuitenkin yli 20 000 jäsentä. Asutaan ilmeisesti sitten niin hyvällä alueella, ettei kukaan tarvitse mitään?
Erikoista, ettei roskalavaryhmässä mene! Meillä paikallisessa ryhmässä reilu 16.000 jäsentä, maantieteellisesti iso kunta, ja vaikka asumme selkeästi sivussa pääväyliltä, tuolla menee kyllä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä edellisen kanssa. Ehkä joillakin ihmisillä on vaikea tuntea vieraita ihmisiä kohtaan empatiaa? Sama kuin netissä ja helppo huudella, mutta kasvokkain toinen alkaakin tuntua ihan tavalliselta tyypiltä, ehkä kivaltakin.
Mä myös vierastan näitä FB-ryhmien armopalojen jakotilaisuuksia, tyyliin päätän itse kenelle annan. Kirjoita alle, miksi juuri sinulle.
Joskus näin FB:ssa talvikenkiä tarjolla vain SUOMALAISELLE yksinhuoltajaäidille. Huh huh.
Tarvitsevia on monia ja puute voi olla niin monen tyyppistä.
Joillakin voi olla kyse tästäkin, mutta uskoisin että useimmilla on vain tullut kova luottamuspula hyväntekeväisyysjärjestöjä ja -keräyksiä kohtaan. Järjestöjen suhmuroinnista on tehty paljastusjuttuja jo monta vuotta - mitä isompi järjestö, sitä ryvettyneempi maine yleensä - ja vähän väliä joku pienempikin joulupukkikeräys, apua pienille syöpäpotilaille/ Ukrainaan/Palestiinaan/Timbuktuun/Pihtiputaan jalattomille lapsille, tms. paljastuu jonkin röyhkeän huijarin järjestämäksi. Kadulla almua pyytävät kerjäläisetkin ovat jonkin mafian palkkalistoilla. Viimeistään netin jouluapu-ryhmissä karisee auttamishalut, kun "vähävaraiset" pyytävät Applen uusinta laitetta ja valittavat, että saatu joulukinkku oli väärän merkkinen, joten se piti heittää roskiin.
Ja kuitenkin kaikki tietävät, että oikeasti apua tarvitsevia on kyllä. Niin maailmalla kuin Suomessakin. Valitettavasti röyhkeät ja huijarit pitävät kaikista eniten meteliä itsestään. Siksi kai ihmiset toivovat jotain helppoa keinoa tunnistaa helposti todelliset avuntarvitsijat ja luotettavat tahot. Suomessa kun useimmilla lahjoittajillakaan ei ole paljon ylimääräistä rahaa.
(Muistan kun jossain joulukeräyksiä koskevassa ketjussa niitä poskettomia toiveita - jotka pyysivät Karibian risteilyä tai mopoautoa - puolusteltiin sillä, että eihän nämä ole teiltä pois, vaan ne on rikkaille lahjoittajille tarkoitettuja toiveita. Jos nämä keräykset olisivat vain rikkaille lahjoittajille suunnattuja, aika vähäiseksi jäisi anti. Suomessa kun on aika vähän niitä rikkaita, ja useimpia rikkaita kiinnostaa vähän erilaiset hyväntekeväisyyskohteet kuin Suomen lähiöiden keskivertoköyhät.)
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tunne yhtään ainoaa köyhää tai työtöntä. Johtuu varmaan siitä että olen aikoinaan opiskellut ja työllistynyt alalle jossa ei juuri ole ollut työttömyyttä. Ja lähes kaikki ystävät tulevat juuri opiskeluajoilta ja työpaikoilta. Lisäksi olen aina asunut kotoa muuttamisen jälkeen joko työsuhdeasunnossa tai omistusasunnossa niin eipä naapurissakaan juuri työttömyyttä ole ollut.
Jaa että omistusasujilla ei ole työttömyyttä? Työttömätkö elelevät vuokramurjuissaan eri piireissä kuin omistusasujat, lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että omistusasujilla ei ole työttömyyttä? Työttömätkö elelevät vuokramurjuissaan eri piireissä kuin omistusasujat, lol.
En tietenkään ole sitä mieltä, valitsin nyt sanani vähän huonosti. Varmasti on työttömyyttä myös omistusasunnoissa mutta en tunne ketään työtöntä mitä olen ihmetellytkin usein koska työttömiä on paljon. En myöskään tunne yhtään tupakoitsijaa mitä myöskin olen usein ihmetellyt. Asun pienkerrostalossa ja tunnen kaikki naapurini joista noin puolet on eläkeläisiä ja puolet töissä, yksi äitiyslomalla. Nämä ajatukset vaan tulivat mieleeni kun joku sanoi että haluaisi auttaa köyhää naapuriaan. Enkä koskaan käytä vuokra-asunnosta nimitystä vuokramurju, kuten sinä. Oletan nykyisten vuokra-asuntojen olevan yhtä hyvässä kunnossa kuin omistusasunnotkin.
Ei kai joku tosiaan mieti että ei voi viedä työpaikalle ylimääräisiä teepaketteja koska työkavereilla on varaa ostaa omat teet? Heitetäänkö ne mieluummin roskiin? Eikö tärkeintä ole että teet tulee juotua eikä mene hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään ole sitä mieltä, valitsin nyt sanani vähän huonosti. Varmasti on työttömyyttä myös omistusasunnoissa mutta en tunne ketään työtöntä mitä olen ihmetellytkin usein koska työttöm
Etkö tajua miltä kuulostat? ''Oletan nykyisten vuokra-asuntojen olevan yhtä hyvässä kunnossa kuin omistusasunnotkin.'' Kuule, sekä vuokra-asunnoissa että omistusasunnoissa on kaikenkuntoisia, rouva ''en ole koskaan asunut kuin työsuhdeasunnossa tai omistusasunnossa. Ps. useimmat suomalaiset asuvat opiskeluaikansa vuokra-asunnossa...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joku tosiaan mieti että ei voi viedä työpaikalle ylimääräisiä teepaketteja koska työkavereilla on varaa ostaa omat teet? Heitetäänkö ne mieluummin roskiin? Eikö tärkeintä ole että teet tulee juotua eikä mene hukkaan.
"Mutta ennemmin antaisin jollekin, jolla olisi enemmän tarve"
Lukiko tuossa että mielummin heittäisi roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Hopealusikan olet saanut joten pidä sitä arvossa. Mulla on ollut ympärillä mm vammaisia koko elämäni ajan joten vähävaraisuus on kyllä tullut tutuksi vaikka sitä ei suoraan omalla kohdalla olisikaan ollut. Samoin vapaaehtoistöissä sairaiden parissa on tullut nähtyä vaikka ja mitä. Kaikillehan ei tosiaan kerry samaa elämänkokemusta, osa ei ole koskaan edes nähnyt esim. vaikeasti sairasta ihmistä. Sellainen voi kuvitella olevansa itse, ja läheistensä myös, terveitä ja rikkaita hautaan saakka.
Lainaus ei onnistu... Minä asuin kotona, siis lapsuudenkodissani, koko opiskeluajan. Sen jälkeen työsuhdeasunto joka oli vuokra-asunto, muttei todellakaan mikään vuokramurju. Olen ollut onnekas asuntoasioissa, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei onnistu... Minä asuin kotona, siis lapsuudenkodissani, koko opiskeluajan. Sen jälkeen työsuhdeasunto joka oli vuokra-asunto, muttei todellakaan mikään vuokramurju. Olen ollut onnekas asuntoasioissa, tiedän.
"Enkä koskaan käytä vuokra-asunnosta nimitystä vuokramurju"
Etpä tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta ennemmin antaisin jollekin, jolla olisi enemmän tarve"
Lukiko tuossa että mielummin heittäisi roskiin?
Mistä niitä ylimääräisiä teepaketteja on tullut? Eikö mitenkään pysty itse käyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Enkä koskaan käytä vuokra-asunnosta nimitystä vuokramurju"
Etpä tosiaan.
Käytin sitä NYT koska sinä käytit sitä sanaa ENSIN, olettaen että minä pidän vuokra-asuntoja murjuina koska itse asun omassa asunnossa. Ei pidä paikkaansa.
Hopealusikan olet saanut joten pidä sitä arvossa. Mulla on ollut ympärillä mm vammaisia koko elämäni ajan joten vähävaraisuus on kyllä tullut tutuksi vaikka sitä ei suoraan omalla kohdalla olisikaan ollut. Samoin vapaaehtoistöissä sairaiden parissa on tullut nähtyä vaikka ja mitä. Kaikillehan ei tosiaan kerry samaa elämänkokemusta, osa ei ole koskaan edes nähnyt esim. vaikeasti sairasta ihmistä. Sellai
Harmittaa että tulin avautumaan tänne kun heti alkoi tulla pjaskaa niskaan. Ilmeisesti keskustelupalsta on vain huono-osaisille? Olen kokenut kyllä ikäviäkin asioita, sairauksia sekä kuolemaa ihan lähipiirissä niin ettei kenenkään kannata kadehtia. Enkä todellakaan halveksi työttömiä tai köyhyyttä vaikkei se itseäni ole koskettanut.
Vierailija kirjoitti:
Hopealusikan olet saanut joten pidä sitä arvossa. Mulla on ollut ympärillä mm vammaisia koko elämäni ajan joten vähävaraisuus on kyllä tullut tutuksi vaikka sitä ei suoraan omalla kohdalla olisikaan ollut. Samoin vapaaehtoistöissä sairaiden parissa on tullut nähtyä vaikka ja mitä. Kaikillehan ei tosiaan kerry samaa elämänkokemusta, osa ei ole koskaan edes nähnyt esim. vaikeasti sairasta ihmistä. Sellai
Harmittaa että tulin avautumaan tänne kun heti alkoi tulla pjaskaa niskaan. Ilmeisesti keskustelupalsta on vain huono-osaisille? Olen kokenut kyllä ikäviäkin asioita, sairauksia sekä kuolemaa ihan lähipiirissä niin ettei kenenkään kannata kadehtia. Enkä todellakaan halveksi työttömiä tai köyhyyttä vaikkei se itseäni ole koskettanut.
Jätä nuo ikävät kommentit omaan arvoonsa. Meillä kaikilla on omat koettelemukset ja omat onnenhetket. Täällä tuntuu nyt moni ottavan jotain outoja kierroksia siitä, miten kukakin mieluiten kierrättäisi omat turhat tavaransa ja kaikki tuntuu olevan jollain tavalla väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä nuo ikävät kommentit omaan arvoonsa. Meillä kaikilla on omat koettelemukset ja oma
Mäkin olen tehnyt viikonloppuna vain niitä vääränlaisia poistoja, jotka ei jonkun mielestä ole poistoja vaan ihan vaan roskia ;) eli käytin vihdoin loppuun yhden shampoon, yhden suihkusaippuan ja yhden deodorantin, jotka ei tuoksujen vuoksi niihin lemppareihin kuulunut, mutta sitkeästi käyttämällä sain pois hyllytilaa viemästä.
Niistä tiukkojen sukkien resoreista joku kyseli, voi leikata pois ja kääntää reunan kerran tai kaksi kertaa, ommella reunaan koneella siksakin reunaa venyttäen. Toki voi ommella myös käsin. Jos ei ihan matalat varret ole niin pysyvät hyvin jalassa.
Toinen konsti on vedellä resorista ne ohuet kuminauhat pois, tosin jos on niitä hiuksenhienoja kumilankoja voi olla vähän haasteellista.
Muistakaa läheisiänne tänä jouluna tavaralahjojen sisään syötävillä lahjoilla tai lahjakorteille just vaikkapa kampaajalle tai muuhun hemmotteluun.