Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21843)

Vierailija
11701/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toripolliisin pitäjässä kirjoitti:

Mihin viette Oulussa ylimääräiset tavaranne? En jaksa nähdä myymisen vaivaa, mutta roskiinkaan en viitsisi heittää. Haluaisin kaikki kamat kerralla ulos talosta. Onko esim. ukrainalaisille vielä jotain keräystä tai joku taho, joka ottaa laidasta laitaan kaikkea vastaan. Aikuisten ja lasten vaatteita, leluja, jumppavälineitä, koriste-esineitä, keittiötavaratoita, kenkiä, juhlavaatteita, harrastusvälineitä jne. 

Mä en tiedä onko vielä ukrainalaisten keräyksiä. Hope taitaa ottaa ainakin jotain vastaan, mutta ei ihan kaikkea.

Jos haluat saada kaikki vain käsistäsi, vie tosiaan Limingamtullin Konttiin tai sitten Värttöön Kierrätyskeskukseen. Itse veisin ehkä kierrätyskeskukseen, koska siellä on niin paljon huonoakin kamaa, että hyväkuntoiselle olisi selkeästi pyyntiä. Kontti taas varmaan hukkuu melkein lahjoituksiin.

Jos haluat rahaa saada, Vadelmatarha Limingantullissa ottaa lasten ja naisten vaatetta vastaan täyspalveluun. Ikeakassillisen käsittelymaksu 20e ja provikka 50% tuotosta. Myös ainakin Wanillan kirppis Kempeleessä taitaa ottaa täyspalvelutavaraa vastaan, sinne voikin sitten viedä laidasta laitaan.

Itse vien nykyään vadelmatarhalle lasten ja naisten kamat täyspalveluun, josta on kyllä mukavasti ja vaivattomasti tullut rahaa, ja loput kodin tarvikkeet ja miesten jutut lahjoitan Konttiin tai Kierrätyskeskukseen. En jaksa enää pitää kirppispöytiä itse.

Vierailija
11702/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen pitkästä aikaa kirpparilla ja huomasin nyt konkreettisesti että mun ostotavat ovat muuttuneet. Eka meinasi iskeä suoranainen hulluus ja näin ihania vaatteita kaikkialla ja kuvittelin jo itseni kirmaamassa uusissa hameissa ja paidoissa. Kanniskelin sitten vaatteita mukanani ja ajatus alkoi kirkastua hetken kuluttua. Muistin etten ikinä käytä hameita tai mekkoja ja jos sellaisia ostan niin joudun ostamaan myös sukkahousut ja luultavasti en niitä hameita ja mekkoja käyttäisi siltikään, koska olen vaan 100% housuihminen ja ne toimii mun arjessa paremmin. Vein sitten hameet ja mekot paikoilleen ja lopulta ne paidatkin, kun muistin että en tarvitse yhtään paitaa enempää kun niitä on ihan tarpeeksi seuraavalle kolmelle vuodelle ainakin. Lopulta mukaan tarttui vaan lapselle yks seuraavan koon paita ja villahaalari. Olin niiiiiin tyytyväinen itseeni kun kävelin kotiin tämän reissun jälkeen. Olen siis vuosia ollut todella koukussa kirppiksiin ja sieltä haalinut lähinnä vaatteita vaikka millä mitalla. Ajatustyö alkaa tuottaa tulosta! 

Ja vielä toisena asiana kysymys teille hengenheimolaisille: mitä ajatuksia tuleva joulukausi herättää? Ahdistaako mahdollinen tuleva tavaratulva? Me ei aikuisten kesken lahjoja vaihdeta, mutta tiedän että lapsi tulee saamaan kasan lahjoja sukulaisilta ja tietty meiltä vanhemmiltakin.. Täytyy varmaan karsia jotain vanhoja käyttämättömiä leluja ennen h-hetkeä pois.. 

Joulun tavaratulva ei ahdista mutta siihen on hyvä syy: emme asu Suomessa ja tänne asti ei ketään houkuttele postitella paketteja (tai päinvastoin). Meillä ei myöskään ole joululahjojen innokkaimpia vastaanottajia eli lapsia. Pääsemme siis todella helpolla.

Puolisoni ja minä hankimme toisillemme lahjat periaatteella jotain, joka on sekä mukavaa että tulee käyttöön (mieheni saa uudet aamutossut koska huomasin, että nykyiset ovat kuluneet todella pahasti). Lisäksi hankimme yhteisenä lahjana lisäosan lautapeliin.

Syntymäpäivälahjoista luovuimme tänä vuonna; ei vain ole enää tarvetta tai tilaa oikein millekään ja jos joskus onkin tarvetta, hankinnat tehdään silloin. Ns. aineettomiksi lahjoiksi kelpaavia asioita, kuten oopperalippuja, taas ostamme aina yhdessä kun ne kulloinkin tulevat myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11703/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esim. ukrainalaisille vielä jotain keräystä tai joku taho, joka ottaa laidasta laitaan kaikkea vastaan. Aikuisten ja lasten vaatteita, leluja, jumppavälineitä, koriste-esineitä, keittiötavaratoita, kenkiä, juhlavaatteita, harrastusvälineitä jne. 

autaukrainaa.fi -palvelun kautta voit lähettää ilmaiseksi noista ainakin kaikkia eri vaatteita, leluja ja kenkiä. Nyt juuri on kova pula talvivaatteista, mutta kaikenlaista tarvitaan.

Toimii loistavasti ja tavarat menee varmasti oikeaan tarpeeseen. Onko Oulussa SPR:n Konttia? Nuo loput kelpaisivat Konttiin.

Vierailija
11704/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teeman astioidenkin hinta on noussut jopa Prismassa ja Citymarketissakin. Nykyään ovat oikeasti halvimpia Tokmannilla. Tarvitsin pari lisää ja tein juuri hintavertailua.

Todella paljon on muuten noussut. Vielä pari-kolme vuotta sitten sai Teeman 26 cm lautasen hintaan 8 e tarjouksessa, nyt on jotain 12-13 e. Onneksi ostin silloin tarpeeksi ja nyt on 10 lautasta.

Vierailija
11705/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin viette Oulussa ylimääräiset tavaranne? En jaksa nähdä myymisen vaivaa, mutta roskiinkaan en viitsisi heittää. Haluaisin kaikki kamat kerralla ulos talosta. Onko esim. ukrainalaisille vielä jotain keräystä tai joku taho, joka ottaa laidasta laitaan kaikkea vastaan. Aikuisten ja lasten vaatteita, leluja, jumppavälineitä, koriste-esineitä, keittiötavaratoita, kenkiä, juhlavaatteita, harrastusvälineitä jne. 

Spr Kontti.

Vierailija
11706/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroideni ja vaatteideni myyminen netissä koukutti minut myös ostamaan sieltä tuotteita, joten olkaa varuillanne, hamstraamiseen taipuvaiset. Tosin tein myös hyviä löytöjä, mutta vaatepuolella osteluvimmani oli liiallista. Nyt myyn tappiolla samoja vaatteita eteenpäin.

Vierailija
11707/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr Kontti.

Kontilla mainio palvelu (kokemus Espoon keskustan palvelusta). Kuolinpesän tavarat ja vaatteet noudettiin maksutta ripeästi. Valitettavasti eivät ota kaikkia suurikokoisia huonekaluja vastaan (kirjahyllyt).

Vierailija
11708/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt ihan ot, mut pakko kertoa. Kävin pitkästä aikaa kivijalka kirpparilla, jossa sekä vuokrapöytiä että kirppisyrittäjän omia pöytiä.

Oli niin uskomattomia hintoja joissakin tavaroissa, että voisi kuvitella että kaikesta on pulaa. Yhdessä pöydässä oli tyhjiä maustesirottimia, siis niitä missä mausteet ostetaan kaupasta, esm Santa Maria merkillä, hinta oli 1,80€ kpl. Mietin että joko tämä ihminen todella arvostaa tavaroitaan eikä halua niistä oikeasti luopua, tai sitten on joku lääketieteellinen ongelma.

Täällä me mietimme mihin kaiken turhan tavaran dumppaisimme ja joku myy likaisia maustepulloja 1,80€.

Jotenkin meni vähän pää sekaisin, että kuka tässä on kilahtanut ja pitäisikö munkin arvostaa tavaroitani enemmän.

Tästä on sosiaalipsykologisia tutkimuksia. Se, että on edes hetken omistanut jonkun vähäarvoisen tavaran, esim. kynä tai mainosmuki, nosti tavaran hintapyyntöä verrattuna siihen, että hinnoitteli toisen tavaroita.

Myös Ikean halvat kamat saattavat olla kirpparilla kalliimpia kuin kaupassa...

Erota omista tavaroistasi ne, jotka ovat oikeasti arvokkaita (sinulle), ja arvosta niitä. Luovu lopuista.

Olen onneksi jo melko pitkällä tässä projektissa, kirppariltakin etsin vain yhtä tiettyä jälkiruokakulhoa.

Ollaan asuttu mökillä nyt pari kuukautta tilapäisesti, ja kun ensi kuussa muutetaan takaisin kotiin, niin kyllä alkaa tapahtua. En ole montaa tavaraa kotoa kaivannut, joten on taas harvennuskierros edessä. Yritän tyhjentää viimeisetkin irtonaiset säilytyskalusteet (kirjakaappia lukuunottamatta), ja saada lisää selkeyttä ja lattiatilaa.

Me asuttiin ennen koronaa, kesä Amerikassa.

10 viikkoa.

Asuttiin siskoni luona, isossa omakotitalossa.

Tultiin kotiin, 3 krt pienempään. Haluttiin samaa avaruutta. Onnistui karsimalla

Vierailija
11709/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh, olen kolme viikkoa sitten muuttanut yksikseni työn perässä ulkomaille ja vuokrannut kalustetun ison yksiön. Tai oikeastaan tässä on 1,5 huonetta. Vuokraemäntä on haalinut tänne kaikenlaista krääsää. On huumorimukeja, magneetteja, koriste-esineitä, neljä erilaista raastinta, erikoisia lakanoita, järeät tikkaat jne. Asunto on muuten kiva ja riittävä minulle. Sijaintikin on erinomainen. Mutta tämä krääsän määrä! Meillä on ihan erilainen maku. Raivasin yhden kaapin roinalle. Poissa silmistä = poissa mielestä. Itse toin pienen rinkan + lentolaukun verran tavaraa.

Sama kokemus espanjalaisessa vuokra-asunnossa: hienot massiivipuiset "kirjahyllyt" ja jättimäiset vitriinikaapit täynnä posliinifiguureja, maljakoita ym. koriste-esineitä. Pakkasin ne ripeästi piiloon alakaappeihin.

Vierailija
11710/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi, mukava näkökulma kuolinsiivoukseen: https://yle.fi/uutiset/3-12632479

Aina tavaran ei tarvitse päätyä lahjaksi, roskiin eikä kierrätykseen. Se voi päätyä myös museoon! Erityisesti, jos sillä on tarina. Tässä ketjussa on ollut mukana myös paljon vanhaa tavaraa arvostavaa porukkaa, joten ajattelin heti linkittää jutun tänne.

Vierailija
11711/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä onko vielä ukrainalaisten keräyksiä. Hope taitaa ottaa ainakin jotain vastaan, mutta ei ihan kaikkea.

Jos haluat saada kaikki vain käsistäsi, vie tosiaan Limingamtullin Konttiin tai sitten Värttöön Kierrätyskeskukseen. Itse veisin ehkä kierrätyskeskukseen, koska siellä on niin paljon huonoakin kamaa, että hyväkuntoiselle olisi selkeästi pyyntiä. Kontti taas varmaan hukkuu melkein lahjoituksiin.

Jos haluat rahaa saada, Vadelmatarha Limingantullissa ottaa lasten ja naisten vaatetta vastaan täyspalveluun. Ikeakassillisen käsittelymaksu 20e ja provikka 50% tuotosta. Myös ainakin Wanillan kirppis Kempeleessä taitaa ottaa täyspalvelutavaraa vastaan, sinne voikin sitten viedä laidasta laitaan.

Itse vien nykyään vadelmatarhalle lasten ja naisten kamat täyspalveluun, josta on kyllä mukavasti ja vaivattomasti tullut rahaa, ja loput kodin tarvikkeet ja miesten jutut lahjoitan Konttiin tai Kierrätyskeskukseen. En jaksa enää pitää kirppispöytiä itse.

Itse vien oululaisena kirppistavarat Popopet ry:lle. Rahat menevät kaikki eläinten hyväksi, yhdistys pyörii täysin vapaaehtoisvoimin. Tavarat voi viedä keskustassa olevalle yhdistyksen varastolle joka on auki yleensä torstai-iltaisin, kannattaa varmistaa ennen vientiä: https://popopet.net/contacts/

Vierailija
11712/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitättekö hehkulamput ja ei-led valonauhat roskiin? Sähkö on toki kallista nyt, mutta kuinkahan kauan... kävin viikonloppuna varastoa läpi ja löytyi laatikollisen verran käyttämättömiä hehkulamppuja ja sitten vielä vanhoja jouluvaloja, joissa ei ole ledejä myöskään. Kuluttavat sähköä noin 4x enemmän kuin ledit. 🤑 en edes halua ajatella, että kuinka kauan nuo on vieneet meillä tilaa ja en tietty kierrätykseenkään laita.

Laitettu roskiin jo aikapäivää sitten. Ledit ollut koko talossa jo ainakin viisi vuotta, jos ei enemmän.

Juuh, saman teen nyt itsekin. Vertailin nuita hehkulamppuja meidän led ja energiansäästölamppuihin. Eroa jopa 6x. Harmittaa heittää roskiin ehjää tavaraa, mutta ei voi mitään.

Kierrätykseen (SER) ei roskiin!!!!

Tässä on tulkintaero. Osalle meistä kierrätys on niin itsestäänselvyys että kun puhutaan "roskiin viemisestä", sillä tarkoitetaan aina asianmukaista jätteiden lajittelua niin että pahvit menevät pahvinkeräykseen, sähkölaitteet SER-keräykseen, paristot paristokeräykseen jne. 

Vierailija
11713/21843 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt ihan ot, mut pakko kertoa. Kävin pitkästä aikaa kivijalka kirpparilla, jossa sekä vuokrapöytiä että kirppisyrittäjän omia pöytiä.

Oli niin uskomattomia hintoja joissakin tavaroissa, että voisi kuvitella että kaikesta on pulaa. Yhdessä pöydässä oli tyhjiä maustesirottimia, siis niitä missä mausteet ostetaan kaupasta, esm Santa Maria merkillä, hinta oli 1,80€ kpl. Mietin että joko tämä ihminen todella arvostaa tavaroitaan eikä halua niistä oikeasti luopua, tai sitten on joku lääketieteellinen ongelma.

Täällä me mietimme mihin kaiken turhan tavaran dumppaisimme ja joku myy likaisia maustepulloja 1,80€.

Jotenkin meni vähän pää sekaisin, että kuka tässä on kilahtanut ja pitäisikö munkin arvostaa tavaroitani enemmän.

Tästä on sosiaalipsykologisia tutkimuksia. Se, että on edes hetken omistanut jonkun vähäarvoisen tavaran, esim. kynä tai mainosmuki, nosti tavaran hintapyyntöä verrattuna siihen, että hinnoitteli toisen tavaroita.

Erota omista tavaroistasi ne, jotka ovat oikeasti arvokkaita (sinulle), ja arvosta niitä. Luovu lopuista.

Olen onneksi jo melko pitkällä tässä projektissa, kirppariltakin etsin vain yhtä tiettyä jälkiruokakulhoa.

Ollaan asuttu mökillä nyt pari kuukautta tilapäisesti, ja kun ensi kuussa muutetaan takaisin kotiin, niin kyllä alkaa tapahtua. En ole montaa tavaraa kotoa kaivannut, joten on taas harvennuskierros edessä. Yritän tyhjentää viimeisetkin irtonaiset säilytyskalusteet (kirjakaappia lukuunottamatta), ja saada lisää selkeyttä ja lattiatilaa.

10 viikkoa.

Tultiin kotiin, 3 krt pienempään. Haluttiin samaa avaruutta. Onnistui karsimalla

Olis varmaan kannattanut kaataa ne sisällä kasvavat puut. Pelkkä karsinta tuntuu hieman vaillinaiselta toimelta.

Kolme alapeukuttajaa ei näköjään tiedä, mitä karsiminen oikeasti tarkoittaa.

Vierailija
11714/21843 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuone alkaa olla valmis.

Viimeisenä silauksena imuroin joka nurkan ja kalusteiden alta, puhdistin listat, suihkutin huonekasvit, pyyhin pölyt ja pesin lattiat. Verhot ja ikkunat olin pessyt jo aiemmin.

Sohvaan kokeilin ruokasoodapesua, toimi erinomaisesti. Sohva on taas kuin uusi. Tyynynpäälliset ja torkkupeiton pesin koneessa.

Toteutin myös haaveeni isosta olohuoneen matosta. Löysin ihanan pehmeän 2x3m kokoisen maton -40% alennuksella. Nyt säkenöi!

Vanha matto oli liian pieni olohuoneeseen. Sille löytyy uusi paikka toisesta huoneesta.

Vierailija
11715/21843 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun suokikkini on Speidelin alushousut, 100% puuvillaa. Kestävät hyvin ja istuvat hyvin, kun koko on sopiva.

Mistä näitä saa? Stockalla näkyi olevan vain elastaanisekoitteisia.

Stockan sivuilla näkyis olevan erilaisia, tässä esim. 100% puuvillaa:

https://www.stockmann.com/speidel-alushousut/1170296851-1.html

Vierailija
11716/21843 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun suokikkini on Speidelin alushousut, 100% puuvillaa. Kestävät hyvin ja istuvat hyvin, kun koko on sopiva.

Menin katsomaan, ja siinä luki "3 asiakasta lisäsi tämän juuri ostoskoriin". 👍

Tämä (keskustelu) on nyt sitä oikeaa suosittelua, eikä mitään influensserin tyhjänjauhantaa "osta säkin tätä shampoota, mäkin pesen tällä!" vaikka oikeasti hän käyttää jotain ihan muuta merkkiä.

Vierailija
11717/21843 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsite on omistusvaikutus (engl. endownment effect) ja liittyy muuhunkin kuin rahalliseen arvoon. Jos tuntee olevansa taipuvainen siihen, voi karsintaa tehdä luotettavan ystävän kanssa. Ystävä voi hellästi ja kiltisti palautella maan pinnalle, jos alkaa pitää arvokkaana kaikkea mahdollista. 

Vierailija
11718/21843 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisikin kaikki häkkivarastoon...

Ja vähän enemmän tavaraa tarvitsee kuin tavaran per päivä, mutta sellainen airbnb-asunto yhdistettynä matkatavaroilla (vaatteita, kosmetiikkaa, elektroniikkaa) olisi aika unelmalähtökohta.

Vierailija
11719/21843 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihii, mullakin on just näitä. Näyttää kuvassa sellaisilta seksintappajilta mutta ovat mukavat jalassa ja jos on pikkuisen (tai enemmänkin) mahaa niin peittää sen hyvin. Ovat kestäneet jo monta vuotta. Suositus myös täältä!

Vierailija
11720/21843 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 viikkoa.

Mitä tarkoittaa 3 krt pienempi?