tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21843)
Minun suokikkini on Speidelin alushousut, 100% puuvillaa. Kestävät hyvin ja istuvat hyvin, kun koko on sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vuosia sitten kirjoittanut kalenteriin milloin kesävaatteet varastoon jne.
3.t kesäkengät olivat tulleet tiensä päähän.Minusta tiensä päähän tulleet kolmet kengät kuulostavat aika paljolta. Olisi kiva kuulla tästä lisää, että miten ne hajosivat, millaista kulumaa niissä on ja mitä tarkoittaa se, että ne ovat tiensä päässä. Itse heitän kesän jälkeen yleensä 0-1 kengät pois. Syys/talvikenkiä yleensä vielä harvemmin, koska nahka vaan usein kestää niin hyvin.
Minäkin olen eri jolle vastasit, mutta minulla tahti menee usein juuri kaksien - kolmien kenkien syklissä. Käytän kenkiä vuosia, pikku hiljaa silmä tottuu niiden nuhjuisuuteen ja en edes huomaa niiden kulumista. Sitten olen jossain kylässä/kaupungissa ja näen kenkäni ns. toisten silmin ja tajuan kuinka huonokuntoiset ja loppuun kulutetut ne ovat. Sitten laitan ne suoraan roskiin ja hankin pari kolme kappaletta uusia kenkiä.
Minulle tiensä päässä olevat kengät ovat joko saumoista revenneet, korot kuluneet vinoon, pinttyneen likaiset, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3.t kesäkengät olivat tulleet tiensä päähän.Minusta tiensä päähän tulleet kolmet kengät kuulostavat aika paljolta. Olisi kiva kuulla tästä lisää, että miten ne hajosivat, millaista kulumaa niissä on ja mitä tarkoittaa se, että ne ovat tiensä päässä. Itse heitän kesän jälkeen yleensä 0-1 kengät pois. Syys/talvikenkiä yleensä vielä harvemmin, koska nahka vaan usein kestää niin hyvin.
Minäkin olen eri jolle vastasit, mutta minulla tahti menee usein juuri kaksien - kolmien kenkien syklissä. Käytän kenkiä vuosia, pikku hiljaa silmä tottuu niiden nuhjuisuuteen ja en edes huomaa niiden kulumista. Sitten olen jossain kylässä/kaupungissa ja näen kenkäni ns. toisten silmin ja tajuan kuinka huonokuntoiset ja loppuun kulutetut ne ovat. Sitten laitan ne suoraan roskiin ja hankin pari kolme kappaletta uusia kenkiä.
Minulle tiensä päässä olevat kengät ovat joko saumoista revenneet, korot kuluneet vinoon, pinttyneen likaiset, jne.
Itselläni on hieman erikokoiset jalat ja lenkkarityyppisistä kengistä toinen kantapää kuluu jossain vaiheessa sisältä puhki.
Nykykengillä on myös ikävä tapa hapertua pohjista, jos ovat pitkään käyttämättä, esim. talvi- tai juhlakengät.
Talvikengät repeävät herkästi vetoketjun vierestä ja ovat sen jälkeen tosi hankalasti korjattavissa.
Minulla oli liikaa kenkiä siitä samasta syystä kuin montaa muutakin tavaraa. Joku muu on ostanut kenkiä minulle! Meillä mies on se kenkäfriikki, ja on ostanut oman makunsa kenkiä minulle, vaikka itse en pidä samanlaisesta tyylistä. Samoin äiti ja anoppi ovat käyttäneet minua epäsopivien ostostensa loppusijoituspaikkana....
Keräsin vähän aika sitten kassillisen kenkiä roskiin ja ostin tilalle vain yhdet, täsmälleen oman maun mukaan valitut.
No huh, olen kolme viikkoa sitten muuttanut yksikseni työn perässä ulkomaille ja vuokrannut kalustetun ison yksiön. Tai oikeastaan tässä on 1,5 huonetta. Vuokraemäntä on haalinut tänne kaikenlaista krääsää. On huumorimukeja, magneetteja, koriste-esineitä, neljä erilaista raastinta, erikoisia lakanoita, järeät tikkaat jne. Asunto on muuten kiva ja riittävä minulle. Sijaintikin on erinomainen. Mutta tämä krääsän määrä! Meillä on ihan erilainen maku. Raivasin yhden kaapin roinalle. Poissa silmistä = poissa mielestä. Itse toin pienen rinkan + lentolaukun verran tavaraa.
Kutsu joku tuttu tai ystävä joka kärsii surutta kaiken turhan kahteen tai kolmeen läjän. Ne,jotka hävitetään raa'asti, tarpeettomat, kolmas voi olla muistoja asukkaalle jotka vielä saattavat jäädä.
Ihan kovakalloisin voi antaa lajittelijan valita suoraan hävitettävät ilman sensuuria. Tehoaa varmasti.
Jatkoin tänään vielä dvd-levyjen parissa. Säästin levyt, mutta laitoin roskiin ison boksin ja 8kpl suojakoteloita. Nyt kaikki cd:t ja dvd:t, sekä soitin kaukosäätimineen sopivat tv-tason yhteen laatikkoon.
Katsottiin eilen yksi elokuva dvd:ltä. Ei varmasti olisi tullut katsottua, jollei minun aloitteestani olisi käyty levyjä yhdessä läpi.
Minä myin torilla paljon turhaa tavaraa ja sain monta sataa näistä.
Nyt koti on siisti ja olen jo jankkinut vähän uutta vaatetta poismyytyjen tilalle.
Palljon lähti tavaraa varastosta ja kaapeista mitä vain säilöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä konmaritin kenkävarastoni aikoinaan niin tehokkaasti, ettei enää tee mieli uusia kenkiä. En käy kenkäkaupoissa enkä jaksa selata valikoimia netissä. Mutta käytössäni on yhä juoksu- ja kävelykenkiä ja niiden pohjat kuluvat oman askelluksen mukaan. Lenkkarityyppisissä pohja kestää pidempään, paitsi juoksukengissä ja niissä on tärkeä huolehtia siitä ettei kulunut pohja pilaa kehoa. Uusi pari vaan käyttöön tarvittaessa. Tennareissa taas pohja on ohut ja kuluu nopeammin. Käytän yhä yhtä paria, missä pohja on hyvin kulunut ja sisäpuolikin repsottaa. Kun ne laittaa jalkaan, tuntee ihan sen epätasapainoisuuden mitä siellä pohjassa on. Lyhyeen kävelyyn tai pyöräilyyn ne ovat silti vielä passelit. Tai en vaan malta luopua niistä :) Mikä on ihan ok, koska minulla on sopiva määrä kenkiä. Yksi vanha pari sopii joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi mielenkiintoista kuulla, kiitos myös muillekin tähän vastaneille.
Tänään lähtee rähjäinen lakana roskiin. Jotain tahroja siinä on, jotka eivät lähde pesussa, ei veritahroja ja on myös kulunut. Värikin on kyllä kamala.
Vierailija kirjoitti:
Minun suokikkini on Speidelin alushousut, 100% puuvillaa. Kestävät hyvin ja istuvat hyvin, kun koko on sopiva.
Mistä näitä saa? Stockalla näkyi olevan vain elastaanisekoitteisia.
Tämän päivän saldo: -3 +0 tavaraa
Tein kesälomalla karsintaa, ja sainkin poistettua 100 vaatetta ja reilut 100 muuta poistoa. Tuntui hirveän isolta määrältä, mutta ei omasta mielestäni näkynyt missään, muun perheen mielestä näkyi. Siinä ei ole siis vain omia vaatteitani, vaan myös lasten.
Kierrätin kaikki asianmukaisesti - paperit paperinkeräykseen jne. Vaatteet joko annoin pois, laitoin sekajätteeseen tai tekstiilien poistokokeiluun (farkkukangasrullakot, joita on jo joissakin kaupungeissa). Osan vaatteista/kankaista käytin myös omiin tarpeisiini (korjausmatskuna jne).
Huomasin myös, että aloin myös korjata jo olemassaolevaa enemmän eli aikaa vapautui siihen. Olen ennenkin korjannut, mutta välillä tuntuu, ettei siihen ole aikaa. Nyt sitä aikaa ilmaantui jostakin.
Tältä palstalta haen tähän tavarahallintaan inspiraatiota, ja olen sitä taas tänään saanut. Kenkäkeskustelusta innostuneena lähden lankkaamaan ja huoltamaan kenkiäni. En siis poista mitään, mutta huollan olemassaolevaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt koti on siisti ja olen jo jankkinut vähän uutta vaatetta poismyytyjen tilalle.
Olen itse vasta opettelemassa tori.fin käyttöä. Olen laittanut kolme ilmoitusta eilen ja kolme tänään.
Koitan laittaa myös viimeistään ensi viikonloppuna taas lisää. Toivottavasti minulle tarpeettomat, mutta hyväkuntoiset tavarat löytävät uudet kodit.
Onko kellään kokemusta vanhojen/iäkkäiden tavaroiden myynnissä vanhan tavaran kauppoihin?
Jotakin vanhoja työkaluja löytyy, samoin tauluja ja kynttilänjalkoja. Niiden myyminen tuntuu vähän hankalalta, koska on vaikea itse arvioida niiden arvoa. Tässä mietin siis, ottaisinko yhteyttä vanhan tavaran liikkeisiin vai laittaisinko niistä ilmoitukset toriin.
Miten risoja kenkiä oikein pidätte ihmisten ilmoilla? Ettekö korjauta ja putsaa heti, ja suojaa ja plankkaa säännöllisesti? Jos kenkiä ei saa korjattua tai puhdistettua, roskiskamaahan sellaiset on.
Vierailija kirjoitti:
Miten risoja kenkiä oikein pidätte ihmisten ilmoilla? Ettekö korjauta ja putsaa heti, ja suojaa ja plankkaa säännöllisesti? Jos kenkiä ei saa korjattua tai puhdistettua, roskiskamaahan sellaiset on.
Itse ainakin kirjoitin TENNAREISTA. Ne eivät ole edes valkoiset, vaan kuviolliset. En ole niitä ihmisiä, jotka hinkkaavat tennareitaan jollain pyyhekumilla ja pesevät niitä pesukoneessa. Kyllä niissä saa näkyä kuluminen.
Jos joku katsoo inhoten "risoja kenkiäni" eli lemppariconsseja niin ongelma on kyllä siellä katsojan päässä. Tai hänellä on elämässään hyvin pieniä ongelmia, jos ne tennarit on se suurin ongelma..
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että kenkiäkin tulee puhdistaa ja korjata/korjauttaa. Omat kenkänikin voivat olla välillä pölyisiä/jopa likaisia ja siten olla myös elämää nähneitä ja nuhjuisiakin, mutta eivät ne kuitenkaan ole heti "roskiskamaa".
Vierailija kirjoitti:
No huh, olen kolme viikkoa sitten muuttanut yksikseni työn perässä ulkomaille ja vuokrannut kalustetun ison yksiön. Tai oikeastaan tässä on 1,5 huonetta. Vuokraemäntä on haalinut tänne kaikenlaista krääsää. On huumorimukeja, magneetteja, koriste-esineitä, neljä erilaista raastinta, erikoisia lakanoita, järeät tikkaat jne. Asunto on muuten kiva ja riittävä minulle. Sijaintikin on erinomainen. Mutta tämä krääsän määrä! Meillä on ihan erilainen maku. Raivasin yhden kaapin roinalle. Poissa silmistä = poissa mielestä. Itse toin pienen rinkan + lentolaukun verran tavaraa.
Ihmettelen aina näitä krääsän kerääjiä ja avokaappeja. Kenellä on aikaa pyyhkiä pölyt näistä? Jos et pyyhi niin on tosi törkyistä ja jos pyyhit niin ihan hirveä savotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vasta opettelemassa tori.fin käyttöä. Olen laittanut kolme ilmoitusta eilen ja kolme tänään.
Koitan laittaa myös viimeistään ensi viikonloppuna taas lisää. Toivottavasti minulle tarpeettomat, mutta hyväkuntoiset tavarat löytävät uudet kodit.Onko kellään kokemusta vanhojen/iäkkäiden tavaroiden myynnissä vanhan tavaran kauppoihin?
Jotakin vanhoja työkaluja löytyy, samoin tauluja ja kynttilänjalkoja. Niiden myyminen tuntuu vähän hankalalta, koska on vaikea itse arvioida niiden arvoa. Tässä mietin siis, ottaisinko yhteyttä vanhan tavaran liikkeisiin vai laittaisinko niistä ilmoitukset toriin.
Meillä päin on yksi tällainen paikka, mutta niin kovat hinnat että ei mitään järkeä ainakaan ostaa sieltä mitään.
Nyt kun kaikilla on sähköpostit niin voithan laittaa sinne kuvia ja kysyä mitä maksaisivat.
Nythän on niin että et vain ollut johdonmukainen, eli konmarittamisen sijaan olisi siis pitänyt taas vaihtaa isompaan taloon. ;)