Tassarna bort från Sibbo!
Vittu!
Kommentit (15)
mikä se tassarna on??
vähän vaikee esittää suomenruotsalaista ja osallistua keskusteluun, jos en ymmärrä oleellista sanaa?!
Ap, toivottavasti EU sentään tekee päätöksen, joka ei sodi kuntien itsemääräämisoikeutta vastaan.
Vierailija:
Jo on otsaa, rohmuta toisen kunnan maita!!!
infrastruktuurin.
Turha vinkua jos ei viitsi tehdä töitä kehityksen eteen muuten kuin pakolla.
Omaan napaan tuijottaminen kostautuun aikanaa. Eli nyt.
vähän valaista, millä perusteilla Helsinki nämä maat saa itselleen? Tuntuu hiukka omituiselle, että toinen kunta saa tulla ja ryövätä toisen kunnan maita!
Ne alkuperäiset tarrojen tekijät oli suomenkielisiä, ja niille sattui pieni kielimoka... ;)
Mutta itse asiasta olen ihan samaa mieltä: näpit irti!!
Sipoo on 20 vuotta estänyt rakentamista antamalla rakennuslupia vaan ruotsinkielisille ja kunnan päättäjien kavereille. Kun Helsinki vihdoin kyllästyi katselemaan sitä korpea pääkaupungin kupeessa tuli Sipoolle kiire kaavoittaa.
Sipoon kaava ei ole mitään muuta kuin silmänlumeeksi tehty hätäkaava. Olisi saanut Helsinki nielaista koko Sipoon.
tavallisilla pulliaisilla on ilonpäivät. Eihän nää suurmaanomistajat ole oottanu muuta kun maan hinnan nousua, sitäpaitsi helsinki omistaa satoja hehtaareita sipoossa jo ny, mitä sipoo ei o halunnu kaavottaa, eli ei o voinu rakentaa sinne, ku ei o kaavaa.
Helsinki voi päättää että no otetaanpas tuosta Sipoosta JA Vantaasta palat pois! Siis mitä?? No, jos vaikka me Vantaalaiset otettais sitten vaikka pala Keravaa! Tai voisihan sitä tilkkutäkkiä luoda ja napsaista vähän Espootakin mukaan :)
Mä en vaan tajua. Jotain diktaattorimeininkiä? Oli puhetta että Sipookin nyt ehkä rupeaisi vaatimaan jotain korvausta menetetyistä maista..eli Helsinkin saa noin vain varastaa muilta? En ymmärrä..olen kai tyhmä. Otetaan sitten se Karjalakin takaisin.
Olen samaa mieltä, että Sipoo on jo pitkään kaivanut verta nenästään. Kaavoitus ollut heikkoa ja rakennuslupa-asioista on tehty sellaista tiedettä, että huh huh! Mutta tuo, että vain ruotsinkieliset ja kaverit saisivat rakennusluvan helposti, ei kyllä ole enää parikymmeneen vuoteen pitänyt paikkansa. Seiskytluvulla näin vielä oli. Suomenkielisiähän on alueelle virrannut tasaiseen tahtiin ja siksi täällä on nykyään suomenkielisten enemmistökin. Mutta valtapuolue on edelleen ollut RKP ja siitä saadaan nyt maksaa...
Mutta tapa, jolla asia on hoidettu, on kyllä ihan peestä. Tässä nyt ihmetellään nouseeko veroprosentti entisestään, löytyykö kohta täältä tynkä-Sipoosta enää mitään palveluja jne. Pelkäänpä, että poliitikot ja virkamiehet eivät kuitenkaan uskalla investoida ja pikku hiljaa tämäkin kylä näivettyy. Saapi nähdä :(
heidän palvelunsa paranevat. Huonommin menee niillä jotka joutuvat jäämään Sipooseen. Ehkä oli ollut parempi liittä koko Sipoo Helsinkiin.
Oletteko muuten kuulleet Vantaan kitisevä menettämiensä maiden perään?
tassarna på finska?!