Masennuksesta kärsineet: oletteko uskaltaneet hankkia lisää lapsia? Kuinka lasten kanssa on sujunut?
Meillä on toisen lapsen hankkiminen ajankohtainen kysymys - tavallaan on vauvakuume ja kiva olisi saada esikoiselle pikkusisarus, tavallaan hirvittää ja mietin, onko minulla oikeutta toiseen lapseen. Masennukseni ei johtunut lapsesta, ei siis ollut synnytyksen jälkeistä masennusta. Päin vastoin lapsen ensimmäiset 3 vuotta sujuivat varsin hyvin ja nautin varsinkin vauva-ajasta. En kuitenkaan ole mikään " vuoden äiti" ja lapseni joutui olemaan vuoden " turhaan" tarhassa, kun minä viruin kotona masennuksen kynsissä saamatta mitään aikaiseksi, vaikka piti opiskella. Toivuin lopulta kuitenkin lääkkeiden avulla, sain opintoni päätökseen ja olen jopa työllistynyt nykyään. Mitä jos masennus kuitenkin uusii ja sitten on jo kaksi lasta siinä sopassa?
Kommentit (4)
täällä kans pähkäillään et tulisiko toinen lapsi vai ei.. jotenki kans mietityttää. miten muut olette tehneet päätöksen?
Minä kyllä sairastin jo ennen lasten syntymää. Olen ajatellut samoin kuin seiska eli nyt tiedän heti miten toimia jos oireita ilmenee.
ap