Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen äärimmäisen ahdistunut ilmastonmuutoksesta ja siitä, miten pirussa tää homma oikein menee.

Vierailija
15.01.2008 |

En ole varma, ahdistaako enemmän oman perheen selviäminen väistämättä muuttuvassa maailmassa vai yleisesti ihmiskunnan kilpajuoksu tuhoon.

Voih.

Teksisi mieli ravistella ihmisiä. Olen ihan varma, että ehitys saataisiin hidastumaan ja maailma jopa hiukan paranemaan, mutta se vaatisi tietenkin älyttömän laajaa ja kertakaikkista suunnanmuutosta. Eikä tietenkään sekään onnistuisi uhreitta, mutta tulevaisuus voisi olla valoisampi. Mutta ei se niin mene, vaan se menee näin.

Tulee ihan mieleen se kirja Isä tekee aina oikein. Iloisesti vaan ja aina alamäkeen.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee eurooppaan kuivuutta, kuumuutta, tulvia ja katastrofeja ja ruoka ei riitä kaikille. Sitten kuollaan nälkään. Näin eu haluaa tappaa " turhat" ihmiset eu:n laitamilta. Vain saksalaisten ja ranskalaisten tarpeistä huolehditaan, koska ne ovat eu:n " valittu kansa" .

Vierailija
2/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kannattaisi mennä itseensä ja miettiä ostaako esim. Kiinassa tuotettuja tavaroita/vaatteita. Voisikohan sitä Thaimaan-loman sijaan mennä jonnekin vaikka Suomessa jne.

Valintoja, sisaret, valintoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan nuo taatusti paremnpia kuin monet nyk. valinnat, mutta ihmiskunnan perusasetelma on ihan p:stä.

Vierailija
4/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sen suhteen mikä on kuluttamisen rooli ihmiselämässä.

Vierailija
5/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ovathan nuo taatusti paremnpia kuin monet nyk. valinnat, mutta ihmiskunnan perusasetelma on ihan p:stä.

Vierailija
6/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ahdistaa silti, kun tietää väistämättömän suunnan. Tämä oma tekeminen tuntuu niin planktonilta.

Vierailija
7/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin kysymys todellakin on, että

HALUANKO TEHDÄ ENEMPÄÄ LAPSIA TÄHÄN KITUVAAN MAAILMAAN?

Olisiko se karhunpalvelus?

Vierailija
8/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todellakin planktonilta lajitella maitopurkkinsa ja jättää jälkiruoka ostamatta, kun samaan aikaan esim. jenkit syytää sotateollisuuteen ja sen tuotteiden käyttämiseen hillittömät määrät energiaa ja muita luonnonvaroja.

Vierailija
9/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivakaa jostain vähän tietoa ilmastosta. Esim. 30-luvulla oli ihan yhtä lämmintä kuin nyt ja 20 vuoden päästä on mitä todennäköisemmin taas kauheat pakkaset. Pelkäättekö sitten jääkautta?

Ainahan ilmasto on muuttunut aaltomaisesti kylmästä lämpimään.

Hankikaa tietoa niin ei tarvii tuskailla kaikesta.

Vaikkakin ei nuo " ekoteot" pahasta ole, mutta eipäs nyt liiotella. Meidän lapset evätkä edes lapsenlapset tule kärsimään mistään maailmanlopun alusta.

Vierailija
10/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ei vielä mihinkään ekokatastrofiin kuole. Ja sen jälkeen kun itse olen kuollut, en ylipäänsä varmaan voisi olla vähempää kiinnostunut siitä mitä täällä pallolla tapahtuu.

Vierailija
11/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaivakaa jostain vähän tietoa ilmastosta. Esim. 30-luvulla oli ihan yhtä lämmintä kuin nyt ja 20 vuoden päästä on mitä todennäköisemmin taas kauheat pakkaset. Pelkäättekö sitten jääkautta?

Ainahan ilmasto on muuttunut aaltomaisesti kylmästä lämpimään.

Hankikaa tietoa niin ei tarvii tuskailla kaikesta.

Oletko itse kaivanut tietoa ja todellakin kiinnostais tietää mistä...

Vierailija
12/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tätä maailman menoa katselee, niin ei silti tunnu hyvältä. Oletko ihan varma kannastasi? Mistä voisin löytää monipuolisia ja luotettavia artikkeleita ja tutkimuksia, joita ilmeisesti olet itse löytänyt? Olen suoraansanottuna aika skeptinen sanomisestasi ja tuntuu minusta vain toisasioiden kieltämiseltä. Mutta kuten sanottu, toivottavasti olet oikeassa! :)

Vierailija
13/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa KAIKKI matkustavat etelässä monta kertaa vuodessa kun siellä on niin " ihanaa ja valoista" jne

Kuinka paljon yksi lentomatka kuluttaa energiaa ja lisää päästöjä ? tietääkö kukaan ?

Vierailija
14/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt nelikymppinen, ja jo silloin kun olin lapsi ja nuori puhuttiin paljon luonnon saastumisesta, väestönräjähdyksestä yms. Mutta siitä tämä kulutustahti on vain räjähdysmäisesti kiihtynyt. Tuntuu että silloin 70- ja 80- luvulla elämä oli vielä melko vaatimatonta nykyaikaan verrattuna. Nyt monissa perheissä on kaksi tai useampikin auto, asunnot on isoja, rahaa käytetään shoppailuun ihan eri tavalla. Ja kiinalaiset ja intialaiset vasta aloittelevat tätä...

Mietin usein mikä on mun lasten tulevaisuus jos ilmasto muuttuu radikaalisti ja sen seurauksena tulee hirveät taistelut elintilasta, puhtaasta vedestä tms. Jos ilmasto muuttuu ja elinolosuhteet huononevat radikaalisti esim. parinkymmenen vuoden päästä, mä olen jo suht vanha. En niinkään välitä mitä itselleni käy, mutta lapset on silloin nuoria aikuisia...

Mä kierrätän, en shoppaile, yms. teen mitä voin mutta ei se riitä. Ihmiset eivät lopeta tätä hillitöntä kulutusta ennen kuin on ihan pakko. Vasta sitten kun lentolippu Thaimaahan maksaa vaikka 5000 E, lentomatkailu vähenee. Tai bensa maksaa niin paljon että on ihan pakko harkita montako kilometriä ajaa.

Vierailija
15/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei olekaan siitä, etteikö koskaan aikaisemmin ole ollut näin lämmintä. On ollut monestikin. Kyse on lämpenemisen nopeudesta. Ennen lämpeneminen on tullut pikkuhiljaa, mutta nyt muutos on ollut todella nopea. Huolestunut tarvitsee olla. Minä ainakin uskon, että jokaisen omallapanostukserlla on merkitystä. Meillä lajitellaan joka ikinen roska, vältetään auton käyttöä, tehdään kotimaan matkoja etelän matkojen sijaan, säästetään sähköä jne. Toivottavasti tämä " talvi" herättäisi ihmiset tajuamaan tämän tulossa olevan ympäristökatastrofin.

Vierailija
16/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään järkytyin kun huomasin, ettei kaverini perhe lajittele yhtään mitään. Tai no lehdet vievät paperinkeräykseen, mutta samaan sekajäteastiaan menevät peltipurkit, ruuantähteet, maitopurkit, jogurttipurkit, lasipurkit siis aivan kaikki! Teki mieli ravistella ja sanoa, että herää nainen! Eikö sinua hävetä? Tällaisia tapauksia on valitettavan paljon.

Vierailija
17/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vaan että turhaan siitä on aivan kamalasti ahdistua ja pilata omaa elämäänsä murehtimalla sillä ei tämä lämmin talvi johdu ainoastaan ilmaston lämpenemisestä vaan on mitä suurremmilta osin täysin normaali ilmiö.

Jossain vaiheessa (mutta EI lähitulevaisuudessa) jotain tapahtuu ja tämä " saastuttava" elämäntyyli loppuu joko hyvällä tai pahalla. Mutta se ei tarkoita todellakaan koko ihmiskunnan tuhoa vaan muutosta.

Mun mielestä elämä on liian lyhyt murehtimiseen.

T: 11

Vierailija
18/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harmittaa tosi paljon lastenkin puolesta, kun on tällainen talvi. Ei pääse pulkkamäkeen, ei hiihtämään, ei luistelemaan, ei tekemään lumilinnoja...kaikkea sitä mitä omassa lapsuudessa teki kaiket päivät talvisin. Kierrätys ym. ovat hyviä asioita mutta aina mahtuu maailmaan ihmisiä ketä tällainen ei kiinnosta vaikka siitä tulisi laki. Kierrätyksellä ei ilmastonmuutosta paranneta, kyllä ne on paljon isommat asiat mitkä siihen vaikuttaa.

Vierailija
19/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. USA:lle päästörajoitusten saaminen aikaan on ihan toisaikainen juttu, kaikkein tärkein on talouskasvu hinnalla millä hyvänsä.

Kaikki jotka puhuvat luonnonsuojelusta ja kulutuksen rajoittamisesta leimataan ekohörhöiksi ja viherpiipertäjiksi, ja mehän kaikki tiedämme ettei heitä oteta vakavasti. Teollisuuden lobbaajilla ja liike-elämällä on niin suuret intressit pelissä, että he pistävät kampoihin kaikkea mikä rajoittaisi taloudellista tuottavuutta.

Vierailija
20/69 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa myös ja lujaa. Musta on tullut oikea ympäristöaktivisti ja mua ahdistaa kun tuntuu että USEIMMAT eivät välitä paskaakaan! Esim. nyt jouluinen kulutushysteria oksettaa mua. Kasvavat liikennemäärät, luonnon saastuttaminen huolestuttavat.

Sitten vielä sellainen asia, että meidän maassammehan ajetaan alas kaikki lähipalvelut. Ihmiset joutuvat käyttämään autoa yhä enemmän tai muuttamaan kasvukeskuksiin. Onko se oikea suuntaus sekään? Tulee mieleen, että eivätkö oikeasti päättäjät voisi tehdä JOTAIN!!!??

Katainenkin haluaisi vain verottaa yksityisautoilua. Mutta miten ihmeessä sitten kukaan voi asua maaseudulla tulevaisuudessa? Ei siellä ole palveluja ja tulee kallista asua sekä huono luonnolle kun autoa pitää jatkuvasti käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi