Tietokonetumpulat on ärsyttäviä
Tiedättekö ihmistyypin töissänne: Jos koko talolle tulee viesti, että tee niin ja niin, he menevät paniikkiin. Meidän työpaikassamme ohjeet ovat erittäin erittäin visuaalisia ja helppoja. Tyyliin " näet kohta kolme nappia, sinisen, punaisen ja keltaisen. Sinun ei tarvitse painaa kuin punaista nappia eikä tehdä mitään muuta" .
Silti tätä ei pystytä tekemään. Koska kyse on huihuihui tietokoneista, johan sitä mennään paniikkiin vähemmästäkin! Punainen, mikä se on? Nappi, no mikä se on? Painaa, mitä silloin pitää tehdä??? Ja kyse ei siis todellakaan ole mistään bittislangiohjeista, vaan aivan mahdottoman yksinkertaisista ohjeista.
Sitten itketään, kun ohjelma ei toimi. No ei se toimi, jos et ole painanut sitä punaista (ei sinistä eikä keltaista) nappia.
Kommentit (7)
on turhia ja hoaxeja ja joissain tapauksissa ns " turkulaisia tietokoneviruksia (" Tämä on turkulainen tietokoneviirus: me ei viittitä ohjelmoda mitään mutta olepa niin kiltti ja formatoi nyt kovalevysi" ). Mä en ainakaan tee mitään ennen kuin olen varmistanut että viesti on sitä mitä väittää olevansa ja tulee sieltä mistä väittää tulevansa.
tietokonepalveluiden pitäisi jo oppia tämä. jos ja kun he joka toinen kerta haukkuvat ihmiset siitä, että näitä viestejä totellaan, heidän ei pitäisy yllättyä siitä, ettei niitä totella sitten kun se viesti onkin oikea. EROTTAKAA NE OIKEAT VIESTINNE JOTENKIN NIISTÄ PAHUKSEN VÄÄRISTÄ!
Saavat viestin, joka on lähetetty kaikille, niin tulostavat sen ja kopiovat ja jakelevat sitten pitkin osastoa tohkeissaan/tärkeänä.
" Pomo laitto tämän viestin minulle, tää on tosi tärkee" , joo mutta kun se sama pomo lähetti sen KAIKILLE.
Ei auta vaikka sanoo, että se kaikille tai näyttää mistä voi katsoa kenelle kaikille se on lähetetty.
Johan helpotti.
Nim. Taas oli tulostettuna sähköposti pöydällä aamulla.
Jep, samaa porukkaa!
Ja meillä on sen verran pieni talo, että kyllä pitäisi erottaa tärkeät asiat. Kuuluu vähänniinku ammattitaitoon.
Tulee mieleen miehen työpaikka...on myös mikrotukena varsinaisen työn ohella ja ei voi kun ihmetellä kuinka ihmiset joilla vuosia on kone työkäytössä ollut eivät osaa yksinkertaisiakaan juttuja. Aina huudetaan tuki apuun samoissa asioissa. Jos tuki ei ole talossa/pääse neuvomaan niin jopa on hätä housussa...Siis kyse esim siitä että pitäs kopioida ja siirtää jotain eri paikkaan tyyliin copy+paste. Eikö ne uskalla yhtään itse yrittää?
7:
...Siis kyse esim siitä että pitäs kopioida ja siirtää jotain eri paikkaan tyyliin copy+paste. Eikö ne uskalla yhtään itse yrittää?
Borgå72:
Pitääkö niistä koneista sitten tehdä niin vaikeita?
Sitä paitsi, mikrotuki on aina lähellä [b]jos tietokone menee rikki.[/b]
Jos ihan perus konttorikäytöstä on kyse, niin eihän niihin tule kuin virusohjelmien päivityksiä tai vastaavia. Yleensä riittää kun parikertaa painaa NEXT:iä ja/tai OK:ta.
En ole eläessäni onnistunut rikkomaan tietokonetta.
Mitä te niillä teette, että tietokone menee rikki?
Sitä paitsi, mikrotuki on aina lähellä jos tietokone menee rikki.