Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheessä on vähintään kuusi lasta

Vierailija
15.01.2008 |

Ihmettelen kun puhutaan perheistä joissa kolme-neljä lasta suurperheenä.

Mikä sinun määritelmä suurperheeksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 4 lasta. En ole missään tapauksessa suurperheellinen. 4 on vähän, 7 tai enemmän on monta, ehkä 6 jo suurperhe tai vasta 10-12

Vierailija
2/8 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miellän suurperheen just sellaseks et on enemmän entä kuusi. Asui pääkaupunkiseudulla tai maalla...

Meillä 5 ja en koe että olisimme viel suurperhe.:)

Joku toinen pitää tosiaan jo suurperheenä jos on kaksi lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on sanonut, että teillehän tulee ihan suurperhe... itse olen aina ajatellut, että suurperhe on 4 lasta tai enemmän..

Vierailija
4/8 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on ihan sama tehdä lihapullia 400 grammasta jauhelihaa kuin kahdesta kilostakin?

Vierailija
5/8 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytetty, vakiintunut nimitys yhdysperheelle, jossa siis asuu avioparin ja lapsien lisäksi myös isovanhempia, naimattomia tätejä ja setiä ym.

Käsitettä on sekaannusta aiheuttavalla tavalla ryhdytty käyttämään myös suuresta ->ydinperheestä eli poikkeuksellisen monilapsisesta perheestä.

Vierailija
6/8 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ollut silloin kun meillä oli esim 4 lasta.

Vierailija
7/8 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maalaisjärjelläni tosin kolme lasta on aika normaali, neljästä lapsesta+vanhemmista voisi jo puhua suurperheenä. Vaikka aika pieni suurperhe sekin olisi.

Vierailija
8/8 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperhe (Sosiologia) tarkoittaa yleensä perhettä, johon ydinperheen (pariskunta ja lapset) lisäksi kuuluu ainakin isovanhemmat, toisinaan naimattomia tätejä tai setiä / enoja. Joskus myös naimisissa olevia setiä/enoja ja näiden puolisoita sekä serkkuja. Suurperhe oli tavanomainen muoto itäsuomessa. Itäsuomen suurperheen katsotaan olleen osa laajempaa itäistä perhejärjestelmää.

Arkikielessä suurperhe nimitystä voidaan käyttää perheestä, jossa on paljon lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä