Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia laskutoimituksia teidän eskarilaiset osaa ?

Vierailija
14.01.2008 |

Meillä poika laskee itseäni nopeammin päässälaskuna esim: 4 x 4 + 5 + 8

Kaverin ekaluokan matikankirja oli pojan mielestä ihan lälly.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että on isänsä tapaan lahjakas matematiikassa. Lukeminen ei ihan vielä onnistu, kirjoittaa kyllä jonkin verran. Luulisin, että tulee pärjäämään koulussa ja opiskelussa.

4-vuotias pikkusisko taas on samalla tasolla isoveljen kanssa lukemisessa, itsekin opin lukemaan 4-vuotiaana. Sisko on myös yhtä taitava esim. uimisessa ja luistelussa, joten motoriikan puolella ehkä hiukan lahjakkaampi. Uskon myös siihen, että tulee pärjäämään jatkossakin, vaikka matikkaa ei näytä hoksaavan yhtä hyvin kuin isoveli. :)

Vierailija
2/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Ekaluokalla lähdetään siitä, että lasketaan lukuja yhteen niin, että tulos on aluksi alle 10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lällyn lällyjä sen mielestä vielä lukionkin matikan oppimäärä...

Vierailija
4/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarilainen tykkää tosiaan oikeasti laskea tuollaisia laskuja!

Vierailija
5/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6-vuotias laskee yhteenlaskuja sataan asti, juuri laskeskeli sellaisia laskuja kuin 63+8 tai 56+7. Lisäksi osaa kertotaulun 5 asti. Vielä ei ole opetettu sekaisin yhteen- ja kertolaskuja, niiden aika on ilmeisesti myöhemmin.

Mutta meillä lapsi on koulussa toista vuotta (ulkomailla), ja nämä laskut kuuluvat opetusohjelmaan. Ja kyllä suurin osa näistä 6-vuotiaista osaakin nämä laskut, kun heille on opetettu pari vuotta laskemista.

Vierailija
6/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen tuntia meni tehdä ekaluokan matematiikan kirja.

Vierailija:

Meillä poika laskee itseäni nopeammin päässälaskuna esim: 4 x 4 + 5 + 8

Kaverin ekaluokan matikankirja oli pojan mielestä ihan lälly.

Vierailija
7/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Vierailija
8/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit aloituksen, jos sulla kerran oli käytössä eka luokan matikan kirja, mistä saatat katsoa, että minkä tyyppisiä laskuja siinä on?

Halusitko vaan varmistuksen sille, että kyllä, lapsesi on nero?

Eri asia, jos et olisi tiennyt, mitä esim. eka luokalla opetetaan ja olisit halunnut tietää onko lapsesi samassa veneessä muiden kanssa.

Jos lapsesi on 6veenä tajunnut ihan itse, ilman kenenkään apua, että 4x4 tarkoittaa 4+4+4+4 ja siihen lisää vielä jotain niin eläköön, nero on!

Vierailija
9/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 4+5 ja 9-4 yms...

Vierailija
10/10 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa. Minulla ei ole käytössäni ekaluokan matikankirjaa, vaan poika kertoin kaverinsa matikan kirjan olleen ihan lälly. Minä en siis tarkalleen tiedä, millaisia laskutehtäviä kirja sisältää. (voin toki kuvitella että lähdetään liikkeelle helpoista yhteenlaskuista, mutta en tiedä, millaisia laskuja loppuosassa on)

Meillä ei ole opetettu pojalle matikkaa, vaan hän on oivaltanut asioita itse. Toki jonkinverran on kysellyt matikkaan liittyviä kysymyksia ja me olemme vastanneet.

Poika pyytää, että hänelle esitetään esim. automatkalla laskutoimituksia.

Hän siis itse nauttii laskemisesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan