Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen rakastunut Helsinkiin! Ihanaa kasvattaa lapset täällä.

Vierailija
14.01.2008 |

On mahtavaa saada asua täällä kauniissa, samettisessa Helsingissä, jossa talojen välissä naruissa kiinni olevat lamput heiluvat tuulessa... jossa ihmiset ovat uusia, mutta kuitenkin joka päivä kaupungilla törmää tuttuun. Missä saa ulkoilla Töölönlahdella ja pistäytyä museioissa, missä ei tarvitse mennä markettiin eikä ajaa autolla.

On ihanaa saada asua Helsingin niemellä ja katsella kuinka espoolaiset ja maalaiset rynnivät ees taas autoillaan kun itse saa kävellä työmatkansa.

On vaikea selittää miksi rakastaa tätä kaupunkia niin paljon, olen syntynyt täällä ja lapseni ovat syntyneet ja heidän isänsä on synytynyt ja osa isovanhemmista... Ehkä se on sitä kun kasvattaa juuret asfalttiin, mutta Helsingissä asfalttikin tuoksuu mahtavalta. Kesällä se pölyttää helteellä ja sateella kiiltelee, talvella peittyy hiljaisuuteen ja rospuuttona hiekat sattuvat päkiöissä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katsoin että lapset on kuitenkin kivempi kasvattaa jossain muualla. Toki helsingin omakotitalojen hinnat ja tonttien koot myös vaikuttivat. Nykyään se meno siellä on ihan erilaista kuin silloin kun mä olin pieni lapsi, tai nuori.

En kuitenkaan kovin pitkälle lähtenyt. Viikottain käyn Helsingissä, ja aina olen siellä kuin kala vedessä. Mutta koti on nyt täällä ja täällä on hyvä olla ja asua.

Vierailija
2/19 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuntasin pohjoisemmaksi ja näin on meillä hyvä.

Nautin Helsingissä kesäisin meren tuoksusta, puistoista, katukahviloista ja olutterasseista. Enää en sinne halua asumaan, aikansa kutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienissä kaupungeissa (ml. Helsinki), jos se tuntuu liian isolta, kiviseltä ja kaukana luonnosta olevalta...

Vierailija
4/19 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kivaa, että ihmiset ovat ylpeitä omasta kotiseudustaan.

Vierailija
5/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, että mua ahdistaa se luonnon ja raikkaan ilman, tilan puute.

Vierailija
6/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Siis en vaan tajua miten joku ei rakastu tähän kaupunkiin, mutta onhan niitä makuja monia.

Tää on vaan paras ja siistein paikka maailmassa!

Vierailija
7/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ydinkeskusta on pelkkää kiveä. Sääliksi käy koiriakin, kun ei ole puuta jonka juureen pissata.

Vierailija
8/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä myös asuu sukuni vanhimmat. Valitettavasti ei ole riittävän isoja asuntoja perheille siedettävään hintaan.

Vierailija
9/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja se ydinkeskusta on pelkkää kiveä. Sääliksi käy koiriakin, kun ei ole puuta jonka juureen pissata.

Ap on oikeassa. Valitettavasti joudun käymään töissä Espoon puolella. Onneksi ruuhkat on vastakkaisiin suuntiin.

Vierailija
10/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se rautatieaseman tienoo makkarataloineen ym. kusenhajuisine käytävineen on vaan niin kaamea. Olen kyllä sittemmin huomannut että Helsingissä on muutakin : )

Vierailija
11/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Helsingissä ja luontoa tulee joka kolkalta. Enpä osaisi täältä lasten kanssa mihinkään lähteä, ehkä eläkeläisenä muutan maalle. Mutta lasten on paras kasvaa täällä.

Vierailija
12/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hoitopäivän pituus ei tosiaan ole kuin minimaalinen. Lapset tutustuvat jo varhain hoitopaikan kanssa mm. Ateneumin taidemuseoon, käyvät teattereissa jne.

Kaikki koulut ovat aivan vieressä, tarvitsee vain valita mikä soveltuu kullekin lapselleni perhaiten. Kaikki kielikoulut (ruotsi, englanti, ranska, saksa) ovat saavutettavsisa, samoin Montessori, Stainer jne pedagogiikka, samoin tavalliset koulut esim. Töölössä, Kalliossa ja Eirassa ovat erinomaisia.

Mihin minä täältä haluaisin?

Vierailija
13/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kuvitella... Vaikka asunkin Jyväskylässä ja pelkkä ajatuskin Helsinkiin tulosta ensi viikolla ahdistaa.

Vierailija
14/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka on rempattu viimeksi 50-luvulla. Mutta maksoihan se vaan puoli miljoonaa euroa...

Vierailija
15/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja joka on rempattu viimeksi 50-luvulla. Mutta maksoihan se vaan puoli miljoonaa euroa...

Vierailija
16/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos siellä asuisin , niin tahtoisin asua sellaisessa vanhassa kerrostalo asunnossa , jossa huoneet korkeat , ihanat ulko - ovet , sisäpihat . . .

Jos saisin valita kaupungin minne muuttaisin olisi se ehdottomasti Turku : ) Enkä ole sieltäkään itse kotoisin : )

Vierailija
17/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
18/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaikki eivät ole varattomia. Ainakaan Helsingissä. ;-)"

Vierailija
19/19 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA AAMEN!