Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sade/kura-asuista, AUTTAKEE!

14.01.2008 |

pohdiskelen sade/kura-asuja päiväkotiin. Käytössä on kaksi laadukasta talvihaalaria, mutta päiväkoti toivoo kurakelejä varten kuravaatteet. En vaan henk.koht pidä että talvihaalarin päälle ängetään kuravermeet eikä lapsi pääse edes kunnolla liikkeelle, eli:

-Otanko vaan ison koon kuriksista että sopii paremmin haalarin päälle?

-elloksella on joku fleece-vuorillinen kurahaalari, onko hyvä?

-onko ticketillä tai ver de terrellä jotain suositeltavaa ratkaisua?

-kieltäydynkö viemästä ja pyykkään päivittäin?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pyykätä saa kurakeleillä päivittäin, vaikka olisi kuravaatteetkin. Itse ainakin koen, että on kivempi heittää kuravaatteetkin pesukoneeseen ja laittaa aina puhtaat kuravaatteet seuraavana päivänä mukaan. (Meillä on siis useat kuravaatteet.)

-Kuravaatteet on kätevämmät, jos hakee lapsen hoidosta autolla tai rattailla. Silloin täytyy riisua vain päällimmäinen kerros eikä tarvitse olla puhdasta haalaria mukana. (Meidän päiväkodissa ei ole ainakaan tilaa säilyttää kuin yhtä haalaria, joten jos lapsella ei olisi kuravaatteita, joutuisin viemään aina puhtaan haalarin pois hakiessani.)

-Notkeat kurahousut ilman vuorta ovat mielestäni parhaat.

Vierailija
2/6 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmaan samantyyliset kun mainitsemasi elloksen haalari. Perinteisiä kurahousuja en ole käyttänyt aikoihin, mun mielestä noi puvut on todella, todella hyviä. Olen kyllä kotiäiti, eli kokemusta päiväkodista ei ole, mutta toi kurahousujen helppo riisuttavuus on kyllä plussaa jos autolla hakee. Ja mä en kyllä pese pukuja joka käytön jälkeen, suihkutan puhtaaksi ja laitan kuivumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilattu Josefssonilta. Nimenomaan tällaisilla ilmoilla käytössä ja mielestäni parhaat mahdolliset. Hinta-laatu-suhde todella hyvä ja niitähän voi kätevästi paikata kurahousupaikalla (se miinus tulee siitä, että lähipiirissä useammat tuollaiset haalarit ratkenneet haaroista, myöskään jalkalenksut ei hirmukestäviä).

2 ja 4v. pojilla olleet reilun vuoden ja siis juuri tällaisilla keleillä pidetään, ei tosiaankaan kurahousuja toppapukujen päälle... Pojilla on myös kosteussuojatut talvihaalarit, joita pidetään silloin kuin vähemmän märkää (lue: ei uintikelejä). Vk-haalarien tai ohuempien vaatteiden kanssa meillä kyllä käytetään kurahousuja tarvittaessa.

Pojat 3pvä/vko hoidossa (ryhmis/pk), kuriksia ei kummallakaan hoidossa tällä hetkellä vaan tosiaan pistetään nuo kurahaalarit päälle jos kelit siltä vaikuttaa. Keväällä/syksyllä (kun lämpimämpää) on sitten meilläkin ollut kurahousut hoidossa, noiden ohuempien ulkovaatteiden kanssa käytettäväksi. Lähinnä silloin kun tuo fleecevuorinen kurahaalari on liian kuuma.

Hoitouraa pojilla takana reilu vuosi, hyvin mennyt näillä varusteilla eikä ole tullut kommenttia, että pitäisi jotain muuta olla vaan itseasiassa hoitajien kanssa todettu nämä käteviksi.

Ei välttämättä se esteettisin vaihtoehto, mutta noissa pystyy kuitenkin suht hyvin liikkumaan vrt. toppahaalari+kurikset ja tosiaan pitää sitten ihan varmasti veden, eikä haittaa jos pinta rikkoontuu (helposti paikattavissa).

Vierailija
4/6 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran niitä on kaivattu. Olen ostanut numeron tai kaksi suuremmat kuin haalarit. Varsinkin talvihaalarin päälle tulevan täytyy olla reilu, mutta ei kuitenkaan niin, että lahkeet osuu maahan. Hoitopaikka on käyttänyt noita tosi kuraisilla keleillä. Eli sateessa kävelyyn tai muuten märkään eivät laita, mutta silloin kun maa on mudassa.

Vierailija
5/6 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin joillain hoitolapsilla on ollut noita fleecevuorellisia kura-asuja. Ovat oikein mukavan tuntuisia ja varmasti kivoja käyttää. Mutta niissä on se ongelma, että jos lapsi saa mulpattua itsensä niin, et esim. lahkeesta menee vesi sisään (tai jos vaatteet ovat jostain hieman rikki) niin ovat tosi hitaita kuivumaan. Kuivauskaappiin kun ei kovin kuumalle voi laittaa ja muutenkin vesikelillä sitä kuivattavaa riittää kaapin täydeltä. Joskus ollaan oltu ihmeissään, et mitä lapselle laitetaan iltapäiväulkoiluun päälle, kun ainut ulkoasu on tuo vuorikankaasta vielä märkä kura-asu. Kovin paljon kuitenkaan ei voi pk:ssakaan säilöä niitä varahaalareita ym.

Toivottavasti ajatuksistani oli apua:)

:)Kangaka

Vierailija
6/6 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa toivovat, että jokaisella lapsella olisi sadevaatteet, joita käytetään talvellakin kurakelillä. Päiväkodin kuivatustilat ovat rajalliset, eteiseen ei mahtuisi usean lapsen kosteussuojavaatteet kuivumaan esim. henkareihin, jos sattuisi hihat tai lahkeet hörppäämään vettä. Jos taas haalari on yltä päältä kurassa sisälle tultaessa pitäisi se huuhdella ja viedä vettä valuvana naulakkoon, silloin taas kastuisi lapsosten sukat. Olen ymmärtänyt, että päiväkodin henkilökunnalle on helpompaa ottaa kuravaatteet pois eteisessä ja huuhtaista ne niille varattuun kuraeteisessä olevaan naulakkoon odottamaan seuraavaa ulkoilua. Meidänkään päiväkodissa ei ole tapana viedä kahta talvipukua, sillä varapuvuillekaan ei oikein ole tilaa. Siksi olenkin ostanut kuravaatteet päiväkotia varten, kotonahan niitä ei ole pakko käyttää. Itse olen todennut helpoimmaksi vaihtoehdoksi ostaa ihan tavalliset vuorettomat kurahousut, jotka on numeroa tai kahta isommat kuin talvihaalarit.