Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ ♥ KESÄNUPUT ma-ke ♥ ♥

14.01.2008 |

Aloitan uuden viikon kun ei muutakaan otsikkoa meille näy... [color=ForestGreen]täällä to-su löpinät:[/color]

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12146845&p=1&tm…

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne palstalle.

Odotus on sujunut niin rauhallisesti, että välillä melkein unohtaa olevansa raskaana :) Pienen pieni pömppä mahassa pullottaa,

mutta moni tuttu on ollut ihmeissään raskausuutisesta, kun maha on niin pieni.

Lisäksi neuvolan terkkari vähän ihmetteli, kun painoni ei ole noussut yhtään ensimmäisestä kerrasta. Se on omastakin mielestä aika outoa,

koska jumpassa olen käynyt viimeksi kaksi kuukautta sitten

ja ruoka maistuu ihan normaaliin tapaan.

Mutta nämä ovat vielä pieniä huolia.

Nautitaan nyt keveästä olosta, kyllä se paino varmaan alkaa kasaantua

jahka tästä päästään eteenpäin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille odottajille! :D

Haissa 18+5

Vierailija
2/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten tämän odotuksen teoreettinen puoliväli. Jihuu!

Juhlin puoliväliä ylimääräisellä neuvolakäynnillä. Perjantaina ja lauantaina alaselkäkipua, sekä aiemmin kivuttomia supistuksia, joten päätin käydä varmistamassa että kaikki on kunnossa. Onneksi pääsin th:n luo jo tänään ettei tarvinnu jännittää ekstraa. Pissa oli puhdas, sydänäänet tehokkaat, kohdunkaula ja -suu ok. Hiiva näytteen otti, huomenna selviää sen tulos. Tällä tietoa kaikki ok.

Nyt pitäs viihtyä töissä, mutta kun on niin hiljasta että hermostuttaa milloin hirveä kiire iskee.

Ehkä mun pitää ruveta liikkumaan enemmän, jos helpottais oloa. Lauantaina käytiin kävelyllä, eikä silloin ollut mitään ongelmia, ei edes puuskuttanut.

t.SannaNu ja tiuhti rv 20+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aamulla jännitti ihan kamalasti ennen ultraan menoa, ja heräsin jo puoli seitsemän maissa vaikka seitsemään saakka olisi saanut nukkua. Onneksi vauveli potki aina välillä mahassa, se sentään vähän rauhoitti.

Ultrassa sitten oli tosi mukava kätilö, joka kertoi koko ajan, mitä missäkin oli. Kaikki oli pikkaisella paikallaan, sydämessä neljä kammiota ja isot aivot muotoutumassa, pikkuaivot, maksa, munuaiset ja virtsarakko jo valmiina. Mitat vastasivat edelleen viikkoja, paitsi että pään halkaisijan mukaan olisi jo viikoilla 20+2! Pään ympärys kuitenkin oli kohdallaan, ja kätilö sanoi vauvan olevan vain pallopäinen .

Olin jossain vaiheessa vakaasti sitä mieltä, että en halua tietää vauvan sukupuolta etukäteen. Viime aikoina kuitenkin uteliaisuus on alkanut polttaa minun ja mieheni mieltä, ja niinpä tänään kysyttiin sitten sitä. En kuitenkaan voi kertoa sitä täällä, kun ainakin vielä pidetään salassa muilta, ja tuttujakin käy täällä lukemassa. Saatte siis kuulla vasta synnytyksen jälkeen, sori!

Viime torstaina oli muuten mukava päivä, kun mieskin sai vauvalta potkun käteen. Se taisikin olla viimeinen mahdollisuus, sillä nyt vauva on kääntynyt kohdussa pää alaspäin (kääntyi siis jo viime perjantaina), ja potkut tuntuvat paljon huonommin. Ultrassa näkyi, että istukka on kohdunpohjassa, joten jos vauva pää alaspäin potkii takaseinään, ei ihmekään, että potkuarsenaali on hiljentynyt. Eiköhän niitä sitten taas ala tuntea ulospäinkin, kun kokoa tulee lisää.

Ihana kokemus oli tänään siis kaiken kaikkiaan, ja nyt on todella hankala keskittyä graduun, etenkin kun gradu on ollut melkeinpä poissa mielestä joulun ajan.

Selma3:lle piti vielä vastata: eiköhän jonkinasteinen panikointi vain kuulukin raskauteen, minä ainakin olin tosi ahdistunut viime viikonloppuna, niin kuin viikko sitten kirjoittelinkin. Ehkä kannattaa kuitenkin ottaa asia puheeksi neuvolassa, minua ainakin helpottaa jo, kun asiasta saa jutella jonkun kanssa. Ehkä se sitten lähtee pois päästä, ja saat vielä hetken nauttia paremmista yöunista. 

Ja Haissalle: ei minunkaan painoni ole vielä noussut kuin pari kiloa, kai se on yksilöllistä, missä vaiheessa sitä painoa tulee (ja kuinka paljon). Sydänäänet ja kohdunpohjan korkeudethan ne taitavat enemmän kertoa vauvan kasvusta ja hyvinvoinnista kuin äidin painonnousu. Aloin kyllä kiinnittää huomiota syömiseen neuvolan jälkeen ja huomasin, että helposti jää aika vähälle, etenkin jos on kiire päivä ja paljon liikenteessä. Nyt olen sitten jonkun verran yrittänyt petrata.

Mukavaa alkanutta viikkoa, toivoo Niina 19+3

Vierailija
4/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola, turhaan sitä sydänääniä jännitti, olivat oikein hyvät ja kaikki muukin kunnossa. T.hoitaja tunnusteli ja mittasi kohdun ja tuumasi että tämähän on aivan upea. Mittaa 18,5 ja viikkoja siis 18+1. Aikas reilusti yli noiden käyrien siis mennään..

Millaisia mittoja teillä muilla suunnilleen näillä viikoilla?

Vierailija
5/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edelliskerralla vielä sf-mittaa mitattu, rv tuolloin 18+0. tänään th kokeili kohdun reunat, mutta ei mitannu. Oonkin miettinyt, että taitaa olla eri paikoissa eri ajatus siitä milloin kannattaa ruveta mittaamaan. Esikoiselta mitattiin ekan kerran rv 19+ ja silloin sanottiin, että mittaaminen on vielä vähän epävarmaan noilla viikoilla. vasta myöhemmin saa luotettavampia tuloksia.

t. SannaNu

Vierailija
6/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat täältäkin,

Mulla eka työpäivä takana pitkästä aikaa sairasloman jälkeen, viimeks oon töissä ollut 17.12..

Ihan hyvin se siitä lähti taas menemään..

Olokin on ihan hyvä! Todellakin toivon että pahat olot ois siis historiaa..

Viimeks oon potenut pahaa oloa torstain..

Niinalle onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista! :)

Minskuma kyseli onko sf-mittaa otettu. Eipä oo mullakaan otettu ei.

Seuraava neuvola on 31.1 jolloin viikkoja tasan 22. Jospa silloin? En tiedä..

Jaksaiskohan sitä kohtapuoliin lähtee hieman kuntoilemaan...

a_j + pötkäle 19+4 (tai 20+4)

Vierailija
7/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, miulla oli viikoll 18+3 kohdunpohjan korkeus 15 cm. Olen kuullut, että saattaa vaihdella vaikka mittaajastakin ja toisaalta että voi vaikka aluksi olla reilusti yli käyrien mutta tasaantua sitten.

Niina

Vierailija
8/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinkin a_j:n kanssa samaan aikaan koneen äärellä. Kiitos onnitteluista! Onko muuttopakkailut jo kovassa käynnissä, vai kykenetkö ylipäänsä pakkaamaan huonon olon takia?

Niina

Vierailija
9/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa, menossa mukana yhä. Harvemmin vain ehtii koneelle istahtaa.

Raskauden puoliväli täälläkin ja olo mitä mainioin. Maha on iso ja painoakin tullut jo 8kg, eli yllän varmaan samaan 20kg kun muissakin raskauksissa, onnekseni kaikki tippuu kuiten itsekseen pois.

Vauva riehuu mahassa jatkuvasti, tai ainakin kun istun alas :) . Mies jo kovasti odottaa, että vatsan läpi näkyisi liikkeet tai jalka/peppu ym. Edellisissä siis näkyi todella selvästi, en nyt ihan varpaita päässyt laskemaan, mutta kantapää ja peppu erottui.

Mukavaa noin puoliväliä kaikille!

Terkuin, kesämuru

Vierailija
10/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä voi luulla, ettei tarvi enää oksentaa, vaan niinpä alkoi aamu taas iloisesti pönttöä halaillen Voi jee! Pah!

Neuvola ois reilun kahden viikon päästä. Josko sitä tästäkin pömpästä jo mittoja otettais :)

iotus 16+5

Vierailija
11/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei oo enää pahaa oloa.. :) Viimeks to oon kärsinyt. Jospa se tästä.

Ihan jotain ollaan pakkailtu miehen kanssa mutta ei vielä kamalasti.

Huomenna tehdään asuntokaupat vihdoin pankissa ja sitten selviää vasta tarkka muuttopäivä, mutta ihan loppukuulle menee.

Kaks seuraavaa viikonloppua pitää käyttää sitten tehokkaasti pakkailuun jos ei arki-iltoina hirmusti jaksa.

Vierailija
12/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vaa' alla viikonloppuna ja paino on lähes grammalleen sama kuin lähtöpaino. Ja masu on kuitenkin tossa edessä ihan selvästi näkyvissä, joten alkupahoinvoinnin jäljeltä on vieläkin paino kadoksissa. Mutta hyvä näin, kyllä sitä varmaan ehtii vielä tulla. Haluaisin kovasti, että paino ei nousisi ihan kauheasti, tosin en ole vielä jaksanut lopetella jokapäiväistä herkuttelua ;) Ehkä pitäisi, oikeasti.

Rakenneultra on vasta viikon päästä ti, huoh, ei jaksaisi odottaa.

Meidän neuvolassa sanottiin, että kohtua aletaan mitata vasta rv. 20:n jälkeen, jolloin minulla on seuraava neuvolakäynti.

Poltsi 18+1

Vierailija
13/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin eilen vaunut, kun tutulta ja edullisesti saatiin lähes käyttämättömät ja melkein uudet ABC Designin Pramy Luxet. Pitäis varmaan ruveta niihin tutustumaan, nyt ne vain tönöttää tossa keskellä olkkaria :)

Huomenna pitäis jaksaa töihin, onneksi vain 6h päivä. Flunssa alkaa olla voitettu ja äänikin lähes palautunut.

Maha on " tuntunut" ja ollut vähän kipeäkin taas useana päivänä.

Alcatraz 18+3

Vierailija
14/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Sf-mitasta. Mulla mitattiin ust jotain 18+ viikolla ja mitta oli 18,5cm. Toista kun odotan, niin se kohtukin kasvaa nopsemmin.

Painosta: Mulla on tullut vissiin 1,5 kiloa painoa (tänä aamuna mitattu). Nyt on selvästi alkanut nousemaan, nimittäin viikon aikana on tullut sen puoli kiloa. Itse en ole muuttanut ruokailutottumuksia mihinkään suuntaan, joten kaikki paino mitä tulee, on tarpeen.

Huomenna aamulla kauan odotettu rakenneultra! Jänskättää! Mulla onkin helppo lähteä kesken työpäivän ultraan kun se on samassa talossa. Mies tulee tietty mukaan.

Äsken kävin taas mammajumpassa. Eilen kävin sauvakävelemässä. Kyllä liikunnasta vaan tulee ihan superhyvä olo. Heti kun tuo esikoinen nukahtaa, niin pitää painua suihkuun ja sitten iltapalalle.

Tuun sit huomenna illlalla kertomaan ultrakuulumiset!

Tytteli-83 rv 20+0

Vierailija
15/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttelille tsemppiä huomiseen rakenneultraan! :)

Painosta.. mulla on tullut alusta lähtien jotain 4-5 kg väliltä, varmaan nyt lähempänä sitä viittä..

Ihan alussa kun sain tietää että oon raskaana, tuli melkein heti se 2kg. Sit kesti tosi kauan että tuli 05,kg.. ja nyt sit reilu 2kg on tullu tässä ihan n.1kk:n aikana.. Pikkuhiljaa kuitenkin.

Mä en painosta ota minkäänlaista stressiä, se tulee mikä tulee. Kyllä mä välillä katon tarkemmin mitä suuhuni laitan ja välillä herkuttelen jos siltä tuntuu. Liikuntaa harrastan kuitenkin ihan säännöllisesti useita kertoja viikossa, ainakin vielä pystyy..

Jos en liikkuis yhtään, sit varmaan iskis jonkin sortin morkkis ja saattais noi kilot ehkä ahdistaakin mutta nyt ei.

Raskausaika on loppujen lopuks niin lyhyt aika.. ja johan tässä puoleen väliin on päästy.. :)

Kävin nyt tänä iltanakin kävelylenkillä ja vähäsen salilla jotain tein. Ja siitä sai taas hyvän ja energisen olon :)

Vierailija
16/39 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan pääsin, on niin väsyttänyt. Mutta sairasloma tuli kipeästä iskiaksesta. Yritä sillä nyt sitten istua 8h/pv. Ja huomenna olisi pitänyt lähteä Jyväskylään ja istua siellä täysi päivä palaveereissa. Istuminen ja seisominen ovat pahat, ainoastaan kävely ei satu enemmälti.

Tuosta sf mitasta, minulla viime viikolla (rv 16 tasan) mitattiin ja oli 15 cm. Mistä lie johtuu ettei kaikilta mitata noin aikaiseen?

- Pirkko 16+4

Vierailija
17/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sf-mitasta on ollut puhetta. mulla ei ole sitä vielä mitattu. muta kun ite mittalin niin oisko n 15cm ja viikkoja 17+3. (toinen raskaus)

Ihan hyvin on nyt jaksanut töissä. Paitsi päivittäinen pääkipu.. ja joskus tuo issias vaivaa..

Onko kellään muulla ollut istumatyöstä johtuvaa vaivaa... eli kun nousen pitkän istumatuokion jäkeen ylös tuntuu painetta alapäässä, vähä niinku kohtu tippus.. aika ikävä tunne.. voisko johtua siittä että veri ei tahdo kiertää alakropassa ku istuu ja sitten lähteekin kiertämään tohinalla kun nousee seisomaan? Ei tämä istumatyö mitään herkkua ole näin raskaana ollessa kun ei ennen raskauttakaan tahtonut kroppa jaksa..

Tänään pitäs jaksaa mennä salille heti töiden jäkeen.. jospa siittä sais vähän virtaa..

mariatar84 rv 17+3

Vierailija
18/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli viikonloppuna vatsatauti,yöks.. kauhea tauti. ihmettelen, kun ei pojalle ole tullut, ainakaan vielä.. olin kyllä niin kipeä, että ajattelin,ettei tule mitään.mutta lopen meni sitten nopeasti kyllä ohikin.

minulla mitattiin tänään neuvolassa ekaa kertaa sf mitta ja oli 18.5, viikkoja siis tasan 20 nyt. terkkari sanoi,että useimmilla sf mitta aluksi huitelee yläkäyrillä,mutta tasaantuu sitten. kaikki vaikutti olevan ok. kun vain omakin mieli osaisi rauhoittua. minä kuulun niihin -aina jotain murehdittavaa-tyyppeihin ;) mietin edelleen sitä rakenneultaran vauvan käden jatkuvaa koukkuasentoakin..huoh..

pikkuhiljaa pitäis tässä alkaa selvittämään uuden kotipaikkakunnan neuvolaa, johon kuulun yms. vielä vähän reilu kk muuttoon. eikä mitään ole asian eteen vielä tehty. enkä edelleenkään osaa edes ajatella,että oikeasti asuisin jossain muualla kuin täällä.

juu, eipä kait tässä muuta.

uuvistus+asuasukki 20 tasan

Vierailija
19/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakaan ei ole mitattu vielä sf-mittaa, mutta eiköhän sekin sitten ajallaan tule. Nyt se sitten alkoi, nimittäin närästys....plaah! Nyt on jo kolmena päivänä närästänyt kovasti joten kaivelimpas sit renniet kaapista, olen niitä jo jokunen viikko sitten ostanut valmiiksi kun osasin odottaa että tässäkin (niinkuin aiemmissa raskauksissa) raskaudessa tulen niitä tarvimaan. Kuopustamme odottaessa närästys iski jo rv12 alkaen! Joten sinänsä ihana juttu et täs raskaudessa vähän myöhemmin alkoi =)

Yöt nukun muuten hyvin mutta kaksi kertaa joudun nousemaan pissalle, ja sit kun olen käyny veskis niin tuntuu ettei enää saa unta.

Pää on ollut mulla jo kolmisen viikkoa kipeä lähes päivittäin ja siihen luultavasti syynä mun niskat, huomenna onneksi pääsen hierontaan ja toivotaan että siitä apu löytyisi. Kylläpä tuli nyt omaa napaa....

Täällä oli taas hyviä rakenneultra kuulumisia, hieno juttu! =) Omaa ultraa saan vielä tovin odotella kun se on vasta 11.2

Kuinka moni on ajatellut ottaa äitiyspakkauksen? Me ajattelimme ottaa vaikka esikoiselta ja kuopukselta on jäänytkin talteen paljon vaatteita yms kamppeita. Tämä raskaus on luultavasti viimeisemme joten olisi vielä kerran kiva päästä " penkomaan" laatikkoa =) Aikoinaan esikoiselle otimme paketin ja kuopukselle emme ottaneet.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Kauris ja pulla rv17+4

Vierailija
20/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin th:lle eilisestä hiivanäytteestä ja kuulemma tulos oli negatiivinen. Nyt vaan ollaan normaalisti ja seuraillaan tilannetta. Jos jotain tulee niin oon taas yhteydessä neuvolaan.

Ilmoittelin tänään töissä etten aio lähteä viikon ulkomaan työreissulle enää tänä keväänä. Reissu on siirtynyt moneen kertaan ja vieläkään sen ajankohdasta ei ole selvyyttä. En jaksa istua montaa tuntia lentokoneessa ja kärsimään aikaeron vaikutuksia.

uuvistus: kannattaa selvittää tosiaan noi neuvola asiat etukäteen ja miellellään tarkkaan että kaikki tosiaan hoituu. Raskausaikakaan kun ei kuitenkaan ole loputon :) Ainakin lastenneuvolan puolella papereiden siirtyminen paikasta toiseen voi olla hidasta. Me muutettiin vuosi sitten, varasin ekan lastenneuvolankin (1,5 v tarkastus) reilusti etukäteen että paperit tulis ajoissa mutta eivät olleet tulleet. Nyt kun soittelin niin paperit oli kyllä tullut (esikoinen nyt 2 v 2kk) jossain vaiheessa. Me muutettiin melkein viereiselle paikkakunnalle.

t. SannaNu ja tiuhti rv 20+1