Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ ♥ KESÄNUPUT ma-ke ♥ ♥

14.01.2008 |

Aloitan uuden viikon kun ei muutakaan otsikkoa meille näy... [color=ForestGreen]täällä to-su löpinät:[/color]

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12146845&p=1&tm…

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt sitten ollaan miehen kans uuden asunnon omistajat, tänään on tehty asuntokaupat, vihdoin.. :)

Mahtava fiilis kyllä.. muutto sitten 31.1..

Työpäivä meni ok mutta nyt sitten klo 16 lähtien oon potenut taas pahaa oloa. Luulin jo päässeeni niistä mut ei näköjään.. Tässä oon nyt yrittänyt vaan makoilla ja olla. Ällöttää.. :(

Äitiyspakkauksesta oli kyselyä. Eli kyllä otamme, mulle kun ensimmäinen lapsi on.. Oikein ootan sitä että pääsee lähettämään Kelaan paperit ja sitten saa sen pakkauksen ja pääse hipeltämään niitä vaatteita.. :)

Kovasti jaksamisia kaikille olojen, väsyjen ja sairastelujen kanssa!

a_j + pötkäle 19+5

Vierailija
22/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Oli siellä rakenneultrassa kaikki hyvin (huojennus). Saatiinpa tietää, että meille tulee toinen tyttö =). Mulla olikin aika vahva aavistus, että tyttö se on.

Toinen juttu, minkä arvasinkin, oli että istukka on etuseinässä. Liikkeet on tosiaan tuntuneet hirmu vaimeina ja lähinnä kyljissä. Esikoisen aikaan näillä viikoilla näkyi selvästi mahan päälle, nyt ei näy yhtään mitään, tuntuu vaan. Mut kiva oli tietää, että johtuu istukasta. Ei tartte miettiä onko joku pielessä.

Pakko kyllä rajoittaa tätä karkin syöntiä. Tänäänkin ostin karkkia ja piti ne syödä, vaikka oli valmiiksi täysi olo eikä edes tehnyt mieli karkkia. Jos vaikka pystyis rajaamaan karkin syönnin tuonne viikonloppuun...

Alkaa kyllä jaloissa tuntumaan päivän seisominen. Taidan mennä jo frendien jälkeen sänkyyn lueskelemaan ja lepuuttamaan jalkoja.

Tytteli-83 rv 20+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiotaan ottaa äitiyspakkaus, koska siinä on niin paljon tavaraa, ettei sillä rahalla sais kaikkea ostettua. Nyt oon vaan miettinyt, että tuleeko meille kesäkuisille vielä se vuoden 2007 pakkaus? Tietääkö kukaan, milloin tämän vuoden äippäpakkaukset tulee jakoon?

Kiitos jollekin (jonka niemeä en muista) vinkistä, että selkäkipuihin auttais lämmitetävä vehnätyyny. Siitä on ollut tosi paljon apua. Kannattaa kokeilla, jos selkä oireilee.

T. Nekku78 (rv 16 +6 )

Vierailija
24/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin ehdin itse istahtaa koneelle kirjoittelemaan muutakin kun tuon avauksen... Huomenna on sitten se maaginen rakenneultra. Koitan ehtiä kirjoittelemaan huomenna kuulumisia. Aion kysyä sukupuolta jos vaan itse en ehdi huomaamaan. Mieheni on siinä bongauksessa hyvä, mutta ei nyt sitten lastenhoidolta pääse valitettavasti mukaan : / Itselläni on vointi pysynyt hyvänä. En ole tuntenut edes yhtään [b]supistusta[/b] vaikka olen pomppinut BodyStepissä ja raahannut tuota nuorimmaista ym. tavaraa tänne hissittömän talon ylimpään kerrokseen.

[b]SannaNu, uuvistus (ja olikos joku muu?):[/b] Onnea ¿virstanpylväästä¿ eli rv20 ohituksesta : ) Perässä tullaan ihan pian, kun vaan muistas millon¿.

[b]Niina1983 &Tytteli-8 [/b]: Hienoa että rakenneultrassa kaikki ok : )

a_j : Onnea uudesta kodista ja hienoa, että pääsette jo pian muuttamaan ja asettumaan taloksi : ) Meillä muutto vielä edessä ehkä tuossa maaliskuussa päästään sitten ihanaan, uuteen ja tilavaan omaan kotiin : )

[b]Sf-mitasta eli kohdunkorkeudesta:[/b] On tosiaankin yksilöllistä ja ennen kaikkea mittaajasta kiinni - tulette huomaamaan jos th:lla sijainen ; )

[b]Äitiyspakkauksesta:[/b] Uusi ä-pakkaushan ¿lasketaan markkinoille¿ maaliskuun aikana. Sitten sitä vanhaa jaetaan niin pitkään kun vaan riittää ja uudet tulee sitten perään jakoon. Eli jos ihan viimetippaan jättää anomuksen, niin voi hyvällä tsägällä saada UUDEN 2008 paketin. Itse en sitä ota. Ekasta otin ja ne ¿parhaat¿ eli makuupussin, liinavaatteet, peiton, sakset ja joitakin vaatteita olen säilönyt. Muut vähemmän tarpeettomat olen laittanut eteenpäin ja uusia ¿uniikkeja¿ ihanuuksia kun on aina kiva ostaa (esim. toppapuku)

[b]Kauratyynystä:[/b] se on muuten sitten yksi niistä MUST-ostoksista kaikille äideille. Näin raskausaikana hyvä juuri tuohon lihasten lämmittämiseen. Sitten imetysaikaan loistava pakkautuneiden rintojen hoitoon (rintatulehduksen esto) ja sitten vauvalle, kun yleensä vauva nukahtaa rinnalle ja siirrettäessä omaan sänkyy herää ¿kylmyyteen¿ niin lämpimällä kauratyynyllä sängyn voi lämmittää ihanaksi pesäksi ; )

Tässäpä tältä päivältä, pitää laitta tuo esikoinen nukkumaan¿

[color=OrangeRed]art jolla rv:t n. puolessa välissä[/color]

Vierailija
25/39 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka suht ahkeraan tuleekin näitä kesänuppu-juttuja luettua, niin aina vaan oon uutta luettavaa - kivaa :)

Paljon on kaikkea uutta tapahtunut monelle ja taitaa olla ihan positiivisia asioita, kun on muuttoja ja hyviä ultrakuulumisia. Hyviä kuulumisia on sitten mukava lukea, tulee ihan itsellekin hyvä mieli, kun muilla menee hyvin :)

Näkyy olleen keskustelua siitä sf-mitasta. Mulla ei sitä kyllä rakenneultrassa mitattu tai sitten meni multa epähuomiossa ohi. Mutta kaikki oli kuitenkin hyvin, niin ei tullu ajateltua asiaa kuin vasta täällä keskustelua lukiessa.

Onko muille jo määrätty rautalääkkeitä? Mä sain sillon viime neuvolakäynniltä mukaan Matrifolin-tabletit ja niitä piti alkaa heti syömään. Hemppa oli sillon 128 (ekalla kerralla 142) ja terkkari suositteli rautakuuria vähän niinku ennaltaehkäisyksi. Toistaiseks nuo on ainakin mulle sopineet, joillekin kun rautalääkkeet tuntuvat aiheuttavan jotain epämukavuuksia.

Sitte mietin tossa eilen sellasta pikkujuttua kuin liköörikarkkeja - miten suhtaudutte odotellessa niihin?

Täällä tuli vielä vähän uutta intoa odotukseen, kun selvis että yks kaveri odottaa kanssa. Sillä on la vaan 10 päivää myöhemmin, joten tosi samoilla viikoilla mennään. On niin mukavaa, kun on täällä kotipaikkakunnallakin joku jonka kanssa jakaa odotuskuulumisia, ei ole sitten ihan niin nettiriippuvainen :)

Innostuin tässä pari päivää sitten tekemään jotakin konkreettista tulokkaalle. Neuloin pienet tumput, tossut ja pipon. Pienistä asioista on kiva alottaa - vaunujen sun muitten aika on sitten joskus...

Näin siis täällä. Kivaa odottelua edelleen kaikille!

makri, 17+6

Vierailija
26/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli taas tekstiä, ettei varmaan muista kaikkeen kommentoida. Onnea kaikille rakenneultrassa käyneet. Hyviä uutisia oli kaikilla.

Ja tuosta sf-mitasta, kyllä mullakin se huiteli siellä 18 hujakoilla. Terkka rauhoitteli, sanoen että näin alussa on usein yläkäyrillä ja sitten tasoittuu. Mulla kun on vaan pelko vielä isommasta, kun esikoinenkin oli yli 4 kg. Hb:ta ei edes mitannut, veri kuulemma ohenee (vai sakenee, kun ei muista...) ja hb lukema ei näillä viikoilla ole kovin luotettava. Terkka sanoi, että jos ei suuremmin väsytä ei ole tarvetta mittaillla tai aloittaa raudan syöntiä.

Me ei luultavammin oteta pakkausta. Multa jäi tosi paljon käyttämättä niitä vaatteita viime kerralla. Potkuhousutkin oli niin isoja, etten enää 7 kk:n ikäistä vauvaa osannut pukea sellaisiin potkareihin. Ja kun kaikki käytetyimmät eli makuupussit, peitot, lakanat, toppahaalarit on esikoiselta tallessa, en näe syytä ottaa pakkausta. Vaikka summa ei olekaan suuren suuri, käytän sen vaikka uusien matkarattaiden hankintaan.

Mulla oli eilen ensimmäiset liitoskivut. Ei mitään kivuliaita, mutta sen verran että alapäässä vähän juili. Aikaisin tuntuu nämä vaivat alkavan näin toista odottaessa. Toissa päivänä tuli oikein hirveän kova vihlova kipu kun kyykin vessan lattialla haara-asennossa. Olin siis esikoista pissattamassa. Onneksi meni nopeasti ohi.

Liikkeitä tuntuu täälläkin, ovat edelleen vaimeita eivätkä mitenkään runsaita. En jaksa asiasta stressata, kun viime viikolla neuvolassa kuitenkin sydänäänet kuuluivat hyvin.

Hitto, että mua ottaa pannuun nämä kelit. Tuntuu, että olen kireän kiukkunen ilmojen takia. Vaikka eihän niille mitään voi.

Eliador ja vimpula 19+5

Vierailija
27/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla oli 1.käynnillä 113 ja tokalla 109 ja en saanut minkäänlaista kehoitusta nostaa, kylläkin kävin antamassa labrassa verinäytteen pientä verenkuvaa varten=rautavarastot. Mulla on otettu se ennenkin mutta ne on aina ihan ok .Toisaalta minulla on luonnostaankin matalat arvot (alle 125), eivätkä siis haittaa elämääni mitenkään (normaaliarvoinenhan olisi näillä arvoilla jo ihan kanttuvei). 2.raskaudesta tippuivat alle 100 ja matalan verenpaineen kanssa laittoivan jo vähän väsyttämään ; )

Rautavalmisteista NESTEMÄISET auttavat itselleni parhaiten (pahin maku kylläki)...

Katsoin juuri tuosta 1.neuvolakortista että sillon mun hb:t on ollut 121-102 välillä ja ihan hyvin menin jopa hölkäten neuvolaan : )

Mutta yksilöllisiähän nämä ovat : )

art 20 tasan (?)

Vierailija
28/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea iloisia ultrakuulumisia :) Minullakin on istukka etuseinässä, mutta nyt uskallan kyllä ihan varmaksi sanoa tuntevani liikkeitä! Ihanaa... aika vaisua taputteluahan se on, mutta joku kontakti kuitenkin olemassa masuun. Oli viikonlopun jälkeen jotenkin aika vaisu ja masentunut olo. Meni vapaapäivät niin kiireisissä merkeissä, ettei tuttua kutittelua masun sisältä kai ehtinyt kuuntelemaan ja heti painoi huoli. Vielä kun myös raskaana olevalta siskollani paljastui listeria... pakosta tuli mietittyä vaikka mitä. Onneksi hänellä tilanne näyttää nyt hyvältä. Aika tarkkaan tulee tässä kyllä varmaan katseltua, mitä suuhunsa laittaa.

Ihanaa, kun oli pari aurinkoista päivää tuossa viikon alussa. Pitäisi yrittää karata töitten lomasta pikku kävelylle välillä. Maanantaina tein sen, ja teki tosi hyvää. Muuten pääsee ulkoilemaan vaan pimeässä tai hämärässä...

Iho on kuivunut hirveästi, ja minä olen jo aloitellut vatsan öljyämistä ;) Eilen juuri huomasin, että maha on " ihan yllättäen" pullahtanut jostain esiin! Ihan selvä juttu, selälläänkin. Nukun vielä osan yöstä selällään, toivottavasti ei pikkuista häiritse. Itsestä ei ainakaan tunnu epämukavalta.

Minä meinasin kyllä rientää myös ostamaan tuollaisen jyvätyynyn hetimiten. Kiittelivät myös synnytyspuolella hyväksi, ja ehkä toisi apua näihin pää- ja selkäsärkyihin, mitkä jotkut iskee. Liitoskivuista minä en onneksi tiedä mitään, en esikoisenkaan aikaan bongannut niitä.

Makri: tuo sf-mitta otetaan neuvolassa, mittanauhalla mahan päältä. Ehkä sinulla ei vielä ole mitattu? Minulla yhdellä kaverilla on LA muutama viikko omaani myöhemmin, ja muitakin odottajia on lähipiirissä. Onhan se hauskaa, riittää innostuneita juttukavereita!

Meikä teki muuten eilen pitkästä aikaa hernekeittoa. Herneet turposi liottaessa niiiiin massiivisesti, että piti etsiä huushollin isoin kattila. Eli keittoa riittää¿. Pitäisi varmaan laittaa osa pakkaseen, ennen kuin alkaa kyllästyttämään.

Taika, 17+4

Vierailija
29/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tuossa tuon 3-vuotiaan töppähönön kanssa ollaan kotimiehinä. En viitsi poikaa hoitoon viedä kerta itse olen kotona. Ja mikäs meidän on tässä ollessa. PostiPate on telkkarissa.

Tosin siitäkin oli heti aamusta kommellus. Meillä on yläkerrassa vanha dvd soitin, jonka hajoamista olemmekin jo odotelleet. No aamulla se romu teki totaalilakon ja pojalle tietty oli kova paikka kun kesken Paten pätkäsi. Halusi soittaa miehelle töihin että nyt meni " teeveedee rikki, Teppo (Seppo siis, ei osaa s:ää sanoa :) ) tule heti kotiin ja käy entin teeveedee kaupatta ja otta uuti. PottiPate levy on ehjä." Hirmu selvästi selitti koko jutun ja minä yritin hirnua käden takana kun nauratti niin pirusti.

No, onneksi on alakerran laite vielä jäljellä, ei ihan PostiPatetonna tarvitse kuitenkaan olla. :D

Jahas, sen verran kärsii istua että uutiset lukee. Pitänee alkaa imuroida tai jotain että saa liikuttua niin ei satu.

- kotimiehet Pirkko ja punkero rv 16+5 ja isoveli Töppähönö

Vierailija
30/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hulluja kipuja on mahassa, puukkoa on keskellä alhaalla, juilii kuin kunnon vatsajumpan jälkeen alamahassa, polttelee ja pistelee. Mitä lie tapahtuu, toivottavasti ei mitään pahaa. Neuvola määräsi lepoa, joten lepäillään...

Meille on tulossa esikoinen, joten äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti. Minäkin haluaisin odottaa ainakin kuvia siitä uudesta pakkauksesta, jospa se miellyttäisi enemmän, mutta jos mitään tietoa ei kuulu, haetaan sitten sitä vanhaa. Kiva se on joka tapauksessa saada.

Rakenneultra on vasta ensi viikon ti, ei malttaisi odottaa.

Vierailija
31/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin onnitteluja kaikille rakenneultrassa käyneille! Kiva kun kaikilla on niin hyviä uutisia.

art: Kiitos kauratyynyn käyttövinkeistä! Mulla autto sairaalassa se tyyny hieman jälkisupistuksiin, jotka oli hirmuiset silloin esikoisen synnytyksen jälkeen.

Meidän 4v. poika on ollut kipeä lauantai-illasta lähtien. Ilmeisesti influenssa :/. Kuume on ollut koko ajan 40 tienoilla ellei lääkettä anna heti kun edellisen tehot loppuu. Tänään ei ole vielä noussut, joten alkaa olla ohi menossa. muutenkin oireet viittää influenssaan, kun normaali flunssan oireet puuttuu, tai ne yleensä tulee vasta kuumeen taltuttua jos silloinkaan. Kurkkukipua nyt on vähän valitellut ja sekin taudin kuvaan liittyy. Toivottavasti ei meihin muihin tartu, on niin kamala tauti aikuisellekin.

Pojalla oli 4v.neuvola ja mulla sitten myös. Hemppa oli laskenu 124 mutta vielä ihan ok, jatkan rautamehun juomista. Yleensä mun hemppa on 148. Siellä oli th-opiskelija joka mittas sf-mitan ja sai tulokseksi 20! Ihmetteli et voiko olla ja th tarkisti ja sai tulokseksi 19, eli ihan yläkäyrien yläpuolella mennään. Esikoisesta oli 4vkoa myöhemmin tuollainen lukema. No, tasottuu kuulemma, sanoi meidänkin th. Sydänäänet löytyi etsiskelyn jälkeen. Mytty on ihan tuolla alhaalla taas piilosilla. Tasainen syke. Paino oli nyt jo noussut, 3.1kg kuukaudessa tullut. Kuulemma hyvä juttu ja pitikin jo alkaa nousemaan vaikka itse kauhistelin ;). Eipä juuri muuta...

Toissa aamuna tuntui liikkeeitä vatsan päälle, kun nukuin selällään ja heräsin yskään. Ilmeisesti vauva siitä säikähti ja tuli potkusarja. No, tietenkin kun herätin miehen kokeilemaan, niin ei mitään enää tapahtunut, typical ;). Nyt tuntuukin olevan taas pieni sellaisessa asennossa ettei niin hyvin potkut tunnu.

Rakenneultraan vielä vajaa 2 viikkoa,

hope+mytty 18+1

Vierailija
32/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut 1.synnytyksestä jälkisupistuksia juuri nimeksikään 2. olivatkin sitten jo AIKAS KIPEITÄ, joten tätä 3. odotan jo vähän kauhulla :/ Täytynee ottaa siis se pussi laukkuun mukaan sitten osastolle, tai onhan niitä siellä varmaan, mutta oma on oma : )

Vierailija
33/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään eniten synnytykseen liittyvistä asioista niitä jälkisupistuksia :D. Ne oli niin kamalat. Imettäessä en meinannut millään pystyä olemaan paikoillani ku sattu niin mielettömästi. Pelottaa jos ne on nyt VIELÄ kovemmat, jos se on edes mahdollista. Sulla ainakin on koventunut...iiks!

Vierailija
34/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinikin sanoi että joka kerta koveni ja viimeisestä eli neljännestä olivat IHAN KAMALAT. Mutta varmasti tässäkin on yksilöeroja ja kivunsietokin on erilainen. Tästä aiheesta oli muuten keskustelu jokin aika sitten ja OHJEENA OLI OTTAA TASAISESTI SÄRKYLÄÄKETTÄ. Sairaalassa antavat kyllä helposti (ainakin Taysissa sillon kun olen ollut)

Ja eivät ne sitten kovin kauan kestä (itselläni ei tullut kuin parina ekana pv:nä)

Vierailija
36/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä pyysin vähän väliä lääkettä sairaalassa ja joutuvat jo toppuuttelemaan :). Antovat sillon yhtä aikaa parasetamolia ja ibuprofeiinia...kuulemma parempi teho vaikka oon ollu siinä uskossa ettei olis hyötyä ottaa päällekkäin.

Vierailija
37/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kivut siksi varmaan niin kovat. Olen vähän huono syömäään särkylääkkeitä, mutta nyt kyllä ainon ottaa vaikka väkisin. Ja pieni aikahan se on tuskin niistä nyt siinä parissa päivässä ihan riippuvaiseksi tulee :DDDD

Vierailija
38/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taika: Oliks se sun siskos syönyt jotain epäilyttävää vai tuliko se listeria täysin puun takaa? En oo itse kuullut yhdestäkään listeriatapauksesta, joten tämä pisti hieman miettimään. Oon aika huoletta syönyt esim. pakastevihanneksia salaatissa. Pitäiskö alkaa jättämään ne väliin.

Kyllä on jalkapohjat kipeät taas seisomisesta. Ihanaa nostaa kohta jalat kohti kattoa ja mennä makaamaan.

Mie haluan ehdottomasti sen vuoden 2007 äitiyspakkauksen. Tykkään tosi paljon limen vihreästä ja siinä on paljon kyseistä väriä. Onhan meilläkin tosiaan melkeinpä kaikki tarvittava vauvalle, mutta otetaan silti se pakkaus. Kun en esikoisen aikaan päässyt sitä hypistelemään, niin josko nyt. (silloin ei tarvittu pakkausta kun saatiin kaikki tarvittava)

Nyt lähden huilimaan.

Tytteli-83 rv 20+2

Vierailija
39/39 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Löysin teidät vasta, ja ajattelin ns. ilmoittautua :)

Elppis 26v Helsingistä ja esikoista odotan, LA 3.6.

Kaksi neuvolaa ja rakenneultra jo takana, ensi viikon tiistaina taas neuvola. Alku, tai ensimmäinen puolikas on sujunut ongelmitta, viikot 5-9 pahoinvointia, sen jälkeen ajoittain aamuoksentelua, muuten ok. Liitoskipuja ollut tässä pari viikkoa, mutta ei mitään sietämätöntä tai kipulääkkeen tarvitsevaa. Päänsäryt vaivaa, mutta se on jo arkea! Töistä olen nyt vuosilomalla, erityisäitiyslomalla 1.2.08 alkaen toksoplasmoosi-riskin ja työolosuhteiden takia (olen vt. pieneläinhoitaja löytöeläin- puolella). Painoa ei ollut tullut rv 18 mennessä ollenkaan, päinvastoin, oli kilo hävinnyt vaikka pahoinvointia ei pahasti ollut ja pituus/paino oli 168/65 alussa (eli bmi 23 = normaali). Mikäs siinä, vatsan koosta päätellen seuraavalla neuvolakäynnillä saattaa tulla satikutia ;o)

Hyviä oloja ja jaksamisia kaikille! Ja jos joku Malmilta kaipaa kävelyseuraa, niin saa heilutella tähän suuntaan.

T. Elppis&Möykky rv20+2