Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuiset vko3 ma-ke

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta. En ole käynyt synnytysvalmennuksessa kummassakaan raskaudessa (ei ole tarjottu sitä mahdollisuutta kun synnytän " väärässä" sairaalassa), joten en ole moisia nähnytkään.

Mutta esikoisen synnytyksessä avautumisvauhti oli niin hurja ja kivut sen mukaiset, että en olisi huomannut vaikka sinfoniaorkesteri olisi tullut viereen soittamaan bassorumpu korvan juureen...

Olin niin sekaisin kivusta, että en tiennyt edes oliko lopulta spinaalin laittanut narkkari mies vai nainen ja että sattuiko sen laitto vai ei. Ei mitään tajua.

Eli sellaiset muistot edellisestä synnytyksestä, niin odotusarvot musiikille tmv. on aika alhaalla...

Toki monilla se varmasti toimii, en epäile. Minulla tilanne oli vain aika kammottava.

ipu

Vierailija
62/67 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu uskon kyllä että synnytys voi edetä sellaistakin tahtia ettei siinä paljon ehdi rentoutumismetodeja tai muita ennakkosuunnitelmia ajattelemaan :P

Kuuntelin sen puolen tunnin löpinät siitä levyltä, ja täytyy kyllä sanoa että vaatii varmasti useamman " suggestiokerran" ennen kuin alkaa mennä luihin ja ytimiin. Puhujan mukaan tietoisuuden tilan olisi pitänyt olla jossain ihan muissa sfääreissä rentoutuksen aikana, minä kuuntelin kun jääkaappi hurisi + kiinnitin kovasti aina huomiota puhujan " syvemmälllle" -sanan huvittavaan lausumiseen enkä tosiaan ollut missään syvemmässä tilassa :) Mutta päätin nyt kyllä kuunnella tuota joka päivä, jos siitä jotain apua saattaisi olla.

Aloin leipomaan pullaa uudella Kenwoodin yleiskoneellani, onhan tuo vekotin odottanut käyttöä jo melkein kuukauden päivät... Mies pyysi aamulla josko viitsisin lämmittää leivinuunia + takkaa, kun on olevinaan niin kylmä talossa. Lupasin, mutta saa nähdä ehdinkö kun ukko tulee tunnin päästä töistä. Tosin mua ei paljon lämmittäminen kiinnosta, huomasin tänään että on iskenyt jonkun hikoilun vitosvaihteen mulle päälle, hyvin tarkenis shortseissa ja topissa kuljeskella.

Mulla alkaa olla jo sellainen olo että tämän kankeuden ja hankalan olon takia vauva sais jo syntyäkin, mutta toisaalta pelottaa! Ei se synnytys välttämättä niinkään hirveästi, mutta sitten se että ootkin vastuussa 24/7 sellaisesta pienestä piiperöstä... ja osaako sitä hoitaa... :/

Nojoo, pitääpä antaa tilaa muillekin kirjoitella :)

Tolleroinen 38+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikka on meidänkin vauvalla vähentynyt viime aikoina, mutta useamman kerran päivässä hikkaa edelleen. Ja yleensä juuri hengitysharjoitusten jälkeen. Aika usein myös syömisen jälkeen, mutta mä olen tulkinnut, että vauva vaan herää, kun mä syön(?).

Äitiyspakkauksen peiton formaldehydistä kirjoiteltiin kyllä iltalehtiä myöten silloin kun se todettiin. Tosin raja-arvo ylittyi vain hieman, joten enpä siitä menisi panikoimaan, vaikkei peittoa jaksaisi pestäkään.

Aksiina: Toivottavasti ei autoon tullut pahaa jälkeä! Tosi ärsyttävää, että jonkun muun törttöilyn takia tulee itselle harmia, vaivaa ja kulujakin, jos korjaamaan joutuu.

Ipu: Tällä kertaa mulla on (mulle) poikkeuksellisen pieni maha, mutta edellisellä kerralla oli sun viikoilla sf-mitta 42 cm... Viimeinen mittaus oli rv 40+4: 44 cm. Riippuu varmaan ihan siitä, miten maha noin muuten asettuu, kuinka paljon tuo hankaloittaa oloa. Mulla kun vauva ei laskeutunut, niin ei painanut nivusiin. Närästys oli kyllä melkoinen. Muuten mä olin varsin huvittava näky, mutta maha ei juuri menoa silti haitannut. Vauva painoi 3,8 kg kun syntyi 40+6. Tsemppiä ja pikaista synnytystä sulle! Onkohan se sitten niin, että käynnistämisyritykset vaan on suht turhia, jos tilanne ei muuten ole yhtään kypsynyt. Sulla ei vissiin kai ollut ketään, joka voisi esikoistasi hoitaa edes jonkun päivän, että pääsisit vähän helpommalla(?).

Tolleroinen: Hih, mä olen niin kaikkea " epäinsinöörimäiseen" ja ei tieteellisesti tutkittuun epäluuloisesti suhtautuva, että mä en missään nimessä menisi laittamaan rahaa suggestioon. :) Toivottavasti siitä on kuitenkin apua - jos vaikka useammalla kuuntelulla sitten. Se on kyllä ah niin kipeän totta, että oma mieli on varmasti vahvin ase mm. synnytyskipuja vastaan. Mulla se vaan menee niin päin, että kun tietää, mistä kipu johtuu, niin sen kestää aika hyvin.

Hassua sinänsä, että edelleenkään en usko pätkääkään lähteväni synnyttämään ainakaan tällä viikolla tai ensi viikon alkupuolella. Toisaalta kakkonen syntyi " huomenna" aamulla. Ja kertaakaan ei ole ollut mitään ennakkovaroituksia olossa ennen synnytyksen käynnistymistä. Hmmm. Noh, kolmosen syntymäviikkoihin on vielä kolme viikkoa aikaa ja esikoisenkin viikkoihin reilu viikko, joten uskotaan, että ehdin vielä notkua kotona mahani kanssa jonkun aikaa.

Strutsi ja minihupi 38+0

Vierailija
64/67 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille hikkakommenteista!! Helpotti mieltä, kun välillä aina alkoi ihmetyttää.

Tsemppiä Ipu!.. Toivotaan, että luonnollisesti napsahtaa synnytys pian käyntiin.

Tolleroinen: taisin lainata kirjastosta sen saman CD:n joka sullakin on. En tosin kertaakaan ole kuunnellut.. Voi olla että jää. Vaikka hyvää varmasti tekisi ja saisi kaikki keinot käyttöön sit tosi tilanteessa. Varmaan ahkera kuuntelu palkitaan, jos tarkoitus on saada se tuonne alitajuntaan asti. Meikäläinen on mogannut siis jo homman ;)

Tänään olin kampaajalla ja jalkahoidossa. Yritän saada itseni jotenkin siedettävään tilaan.. Väsytin itseni muutenkin kaupungilla. Yritän tuollaista tainnuttamismeininkiä vastaan hormonit ja kivu+tuskaisuus..

Vauva vääntää mahassa niiin että tuntuis tulevan vatsasta läpi..

Mitkähän niistä akupisteistä olis kaikkein parhaat aloittaa painelu? Jos joku saa jotain tulosta tai fiilistä, niin otan mielellään vinkkejä vastaan. Muuten sohin niitä kaikkia, mut en kykene saamaan mitään aikaan. KIITOS!

KEskiviikon tsempitykset!!

Magda_lena

Vierailija
65/67 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kerennyt käydä kurkkimassa täällä, että ketkäs ovat jo nyyttinsä hakeneet. mutta hirmuisesti onnea kaikille, joilla oma nyytti jo kainalossa on. :)

en ole kerennyt edes vauva-puolelle vielä kertaakaan pinoutumaan. kiirettä siis pitää, vaikka tuo meidän pakkaus aika rauhallinen onki. :)

on tää vauva-arki kyllä ihanaa, vaikka välillä meinaa tällä mamilla vähän väsyttää. poika oli hienosti kasvanut, kun tänään käytiin neuvolassa (pituutta löytyi reilu 50cm [syntyessään 47cm], painoa 3410g [synt.3140g] ja pää 35cm [synt.32cm]). tänään oltiin myös ekaa kertaa ulkona ja kyllä piristi, kun pääsi vihdoin ja viimein neljän seinän sisältä ulos. :)

hirmuisesti tsempiä niille joilla vielä odotusta jäljellä! kohta se odotus jo palkitaan! ;)

//mutsiko ja pikku-prinssi 2vkoa

Vierailija
66/67 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iuiu:

...usein joudun käyttämään myös sairaalan liivejä kun pitäis muuten ostaa yhdet ainakin d-kupin liivit, enkä vihti niitä kyllä ostaa viikon takia. Sairaalan liivit eivät ainakaan paina mistään kun sitä tissiä on kyllä kainalossa asti alkuun.

Juuri eilen ostin alan liikkeestä kalliit imetysliivit - myyjä vielä auttoi ihan sovituskopissa asti, että ovat sitten maidon nousun jälkeen oikean kokoiset. Mutta ostinko ne turhaan, joko se koko yhden viikon jälkeen muuttuu? Pieneneekö se siis? Voi hitsiläinen :( No en ainakaan sitten kai käy ostamassa toisia liivejä, kun mietin että oisin ostanut vaihtoliivit jostakin halvemmasta kaupasta nyt, kun koko on selvillä... :(

Tolleroinen: Mullekin kaveri lainasi viikonloppuna sen Synnytä rentoutuneena -cd:n, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi kuunnella...

Pajunkukka+Tiitiäinen 38+5

Vierailija
67/67 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kummallinen tuo enter-näppäin... hih. Onko porukka synnärillä kun on niin hiljaista????

tulin ilmoittautumaan eli edelleen ollaan kotona. plaah....

Eilisestä illasta asti ollut taas oikeastaan koko ajan menkkasuppareita, mutta kun ei edelleenkään kipua niissä... rupeaa tuskastuttamaan että tuleeko niihin " kärkeä" ollenkaan ja kuinka kauan tälläistä kestää? entäs jos ei muutukkaan kivuliaiksi? voiko niin olla? limasta ei tietoakaan! jos joku osaisi vastata noihoin kyssäreihin...

Huomenna taas neuvolaan olisi raahauduttava. rupeaa sekin jo tökkimään.... niinkuin kaikki muukin tuntuu tökkivän... no onneksi ilmeisesti viimeinen neuvola!!! maananataina siis synnärille kontrolliin ja sitten jos ei rupee jotain tapahtuu niin.... voi elämän kevät.

Alan olemaan tosi kypsä tähän oloon jos ei joku vielä huomannut.

Eilenkin kaupassa meinasi taju lähteä joka askeleella kun issiasta niin vihloi...

tulipa valitus tekstiä toden teolla, mut niin se vaan tänään on...

hemi 41+1