Tammikuiset vko3 ma-ke
Kommentit (67)
siitä äiti-vauva-afrosta vielä:
Vauvat tykkäsi siitä ihan älyttömästi, kaikilla oli autuaat virneet naamalla siinä äidin rinnalla keikkuessa. Yksi vauva nukkui ja toinen kikatti ääneen :)) Siinä tarvii siis olla kantoliina tai rintareppu.
Ja äidinkin kannalta oli tosi hyvä se tunti, alkulämmittelyt vahvistaa niska- ja hartiaseutua ja lopputunnista tehtiin lantionpohjalihaksia.
...perun sanani. Itsekin alkaa olla jo niin kypsä tähän olotilaan että.. huomaa että muutkin ovat koska on hiukan valivaliviestejä tullut muiltakin. antaa tulla vain. hyvä huomata että yksin ei ole v*t*tus tilassa :)
supistuksia ei kuulu. ei sitten millään. pitää alkaa tosissaan kuntoilee ja siivoilee.
nyt ruokaa tekemään. ja sitten jos lähtis sinne lenkille. nyt otetaan projektiksi toukan saaminen ulos.
turhautunein terveisin ja vointeja kanssasiskoille toivottaen
MiiKAro rv 40+2
Mä juuri teidän muiden juttuja lueskellessani huomaan nyt olevani jotenkiin NIIN eri tilanteessa kuin te muut... Viime pe sain siis kuulla että suunniteltu sektio tehdään. Nyt mulla on olo rauhoittunut (henkisesti) kun tietää milloin ja miten asiat tulee tapahtumaan.. Välillä on kyllä jopa sellainen olo että olisi ollut kiva odottaa jännityksellä merkkejä synnytksen lähestymisestä ja suunnitella miten aikoo synnyttää... Mutta toisaalta taas sillä ei ole mitään väliä, terve vauvahan tässä on pääasia, mun kohdalla tuo sektio on vaan fiksuinta että siihen lopputulokseen turvallisimmin päästään.
Ja onhan tässä vielä se tietysti pelkona että entä jos se alkaakin syntyä ennen sektioaikaa... Mutta en jostain syystä hirveästi usko että niin kävisi....mulla ei ole edes sairaalakassi pakattuna. Toinen mikä nyt on mietityttänyt, on se että entä jos meidänkin vauva päättää viime metreillä kääntyä oikeinpäin...jos se huomataankin vasta leikkausaamuna... mitäs sitten tapahtuu??? Laitetaanko mut takaisin kotiin odottamaan että saa syntyä normaalisti? Se tuntuisi varmaan kamalalta, kun nyt on niin valmistautunut että sektio tehdään ja vauva syntyy juuri sinä päivänä! En ole kyllä aivan varma tehtäisiinkö edes niin, kun lääkäri sanoi että mun lantiolla tiukkaa tekisi synnyttää vaikka olisikin oikeinpäin, että asia pitää sitten mahdollisissa muissa raskauksissakin tarkistaa että mahtuuko... Onkohan sellainen sitten yleistäkin, ettei mahdu normaalisti synnyttämään, vai oonko mä joku luonnonoikku...?
Anoppi juuri laittoi vietiä että joko jännittää kun on nyt kymmenen päivää leikkausaikaan... Itseasiassa mua ei oikeastaan se vielä jännitä, kymmenen päivää tuntuu kuitenkin vielä aika pitkältä ajalta. Sitten joskus 3päivää aiemmin voi olla ihan eri juttu. Nyt on kuitenkin mennyt aika ihan hyvin kaikkia käytännön juttuja järjestellessä. Oikeastaan ihan hyvä etten liian aikaisin valmistellut kaikkea niin riittää tekemistä loppuodotukseen. Ja vointikinhan mulla on ihan hyvä, joten ei siitäkään suurempia ongelmia. Tää koneella istuminen vaan alkaa sattua kylkiin aika nopeaan...pakko päästä säännöllisesti aina pötkölleen.
Jaksamisia kaikille, jännittäkää minunkin puolestani kun minä en nyt osaa..!
Frimmy rv38+2
Hyvät oli sydänäänet ja vauva alkoi sitten liikkumaankin kun oli kuminauha aika tiukalla masun ympärillä.
Mutta...
Sekä kätilö että lääkäri kumpainenkin sanoivat, että mieluummin tulee vaikka kymmenen kertaa turhaan tarkastamaan voinnin, kuin kerran liian myöhään ja turha stressi vaan pidentää raskauden kestoa.
Mutta nyt laittamaan ruokaa esikoiselle.
Torstaina seuraava neuvola, eiköhän sinne vielä joudu menemään...
eve 40+1
ONNEA TOUKOMAA JA BOUGH + PII-TU, SEKÄ MUUT VAUVAUTUNEET!!!
Heh..
On tämä mennyt aika hormonihöyryiseksi toiminnaksi. Hermot napsahtelee ja meikällä väänsi eilenkin yhtäaikaa rajua vi*t*sta ja itkua. Suklaa auttaisi, mutta ei voi syödä kun viimeksi oli paino noussut niin rajusti.
Kiitos strutsi tuosta kantoliina infosta! Juuri sopivan lyhyt ja ytimekäs. Taidan hankkia siis sellaisen pitkän liinan ja jos näyttää että tyyppi viihtyy siinä, sitten hankin jonkun pikaliina-henkisemmän. Onko joku tietty nettikauppa mistä kannattais tilata? Olis kiva tilata netistä suoraan..
Tänään pyörin päivän kaupungilla. Näin pari kaveria. Henkisesti helpottaa tehdä jotain. Ei se nettipäivystäjän rooli oikein istu mulle. Tuun ihan sekopääksi.
Vauvalla on parikin kertaa päivässä hikka! Yhtenä päivänä oli viisi hikkaa.. Aloin jo huolestua, että onko siellä masussa kaikki ok.. Huomaan että monesti se hikka tulee vielä silloin kun mä esim. syön tai juon.. Onko kukaan muu huomannut tällaista!
Bongasin tuolta yleiseltä puolelta viestin otsikolla: verenpaineenmittauskammo.. Enpä ole siis yksin enää senkin kanssa.. Kuten sopivasti tuntuu täältäkin löytyvän hormonihöyryisiä naisia. Kiitos teistä!! Joku kelaili nousseita paineita. Varmasti nousee myös siitäkin, että olo on raskaampi ja tukalampi. Verenpaineethan reagoi myös tuollaiseen. Onneksi neuvolassa käydään nyt niin usein, että yleensä myrkytys selviää.
Toivotaan, että Eventus saa vähintääkin mielenrauhaa vauvan liikkeiden suhteen!!!!
Voi että tekis mieli sitä suklaata!!!!!!!!!!
TIISTAITSEMPITYS! PIdetään peukkuja, että ensi yönä pukkaa hirveän monelle sellaiset supparit, että vauva aloittaa tulonsa.
Magda_lena
Voi meitä masukkaita. Tuntuu olevan pinna tiukalla vähän kaikilla ja raskas olo. Mä en taida enää kehdata kohta kirjoitella, kun mulla ei vieläkään ole yhtään malttamaton olo. Viikonloppuna ei enää/vielä ole ohjelmaa, mutta tässä viikolla on niin paljon, etten mä tänäänkään ole ehtinyt edes ajattelemaan mitään sairaalakassin pakkaamista. Kolmatta odottaessa olin kyllä aivan varma, että tulee 37+ tai viimeistään 38+ viikoilla. No, eihän se tullut vaan yli meni toisin kuin isoveljensä. Ei siis yliaikainen mitenkään, mutta l.a.' sta mentiin viikolla yli. Kokemusta siis toisenlaisestakin odottamisesta on. Toivon vaan, että tällä kertaa onnistun säilyttämään tällaisen henkisen olotilan synnytykseen asti.
Eventus: Hienoa, että vauvalla kaikki hyvin ja sulla taas parempi mieli!
Magdalena: Katso aluksi vaikka www.kantoliinakanava.fi. Siellä on liinoista enemmän tietoa kuin jaksat sulattaa. ;)
Suklaata tekis munkin mieli! Kaapissa sitä olis, eikä kilotkaan huoleta liikaa, mutta tähän aikaan illasta en enää uskalla sitä syödä, muuten kuolen närästykseen nukkumaanmennessä.
Mulle ehdottomasti _ei_ yhtään supistuksia ensi yöksi eikä huomiseksi päiväksi! Miehellä on työreissu (onneksi tosin ei kovin kauaksi), mulla rakentamiseen liittyvä tarkastus sekä sovittuna verhojen laittamista lasten huoneisiin äitini kanssa. Verhoista viis, mutta tuo tarkastus tarvii kyetä hoitamaan, niin kauan sitä on yritetty saada järjestymään!
Strutsi ja minihupi 37+6
En hoksannut ottaa sivua ylös niin sattuisko jollakin olla ne vai pitääkö koluta vanhat pinkat?
kyseessä on siis akupistepainelukohdat jotka saa synnytyksen kuulema käyntiin. joku laitteli sen sivun viikko-kaks sitten...
MiiKaro 40+2
Olen kyllä tammikuinen itsekin, mutten ole koskaan jaksanut kirjoitella kahteen paikkaan, kun tuolla suurperheodottajissa olen jotain lätissyt. Välillä kuitenkin salaa seurailen teidän juttuja, kun niin samoissa mennään =)
Tarkoititko MiiKaro tätä (itsekin näitä juuri etsiskelin, kun muistelin jostain lukeneeni ja löysin jonkun teidän viesteistä)
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainan ta.html
T. Pikkis 37+6
MiiKaro:
En hoksannut ottaa sivua ylös niin sattuisko jollakin olla ne vai pitääkö koluta vanhat pinkat?kyseessä on siis akupistepainelukohdat jotka saa synnytyksen kuulema käyntiin. joku laitteli sen sivun viikko-kaks sitten...
MiiKaro 40+2
Magda_lena:
Vauvalla on parikin kertaa päivässä hikka! Yhtenä päivänä oli viisi hikkaa.. Aloin jo huolestua, että onko siellä masussa kaikki ok.. Huomaan että monesti se hikka tulee vielä silloin kun mä esim. syön tai juon.. Onko kukaan muu huomannut tällaista!
Magda_lena
Sellainen piti tuohon hikotteluun kommentoida, että meillä sama juttu. Olin jo vähän huolissani, mutta neuvolassa vakuutettiin vaaratonta olevan. Nyt on ollut päiviä, jolloin ei ole tuntunut hikkaa, mutta parhaimpina päivinä edelleen useaan kertaan., mutta trendi tuntuis olevan vähenemään päin. Ja nimenomaan useasti oman syömiseni ja juomiseni jälkeen kohta alkaa pompsutus.
Melkoisia vekkuleita ovat jo vatsassa.. :-D
Finja rv. 38+3
Onpas täällä sopivan v**tuntunutta porukkaa, joten voi tuntea olonsa kotoisaksi! Edelleen täälläkin yhdessä koossa ollaan, supistelut on vähentyneet, mitä nyt lisääntyvässä määrin on vihlovaa kipua kohdunsuulla. Tuskin se kuitenkaan mitään siellä saa aikaan, huoh...
Mulla oli kiva mahatauti tässä alkuviikosta. Onneksi selvisin vähillä oksentamisilla, mutta etova olo ja syömättömyys on kyllä verottanut voimia. Vauva ei onneksi tunnu olevan moksiskaan äidin taudeista. Kyllä otti päähän tuon taudin osuva ajoitus, meillä olis eilen ollut esikoisen kuntoutusneuvola lääkäreineen ja terapeutteineen, nyt se siirtyy hamaan tulevaisuuteen ja hoitotuki ja terapiat on katkolla...
Tuosta hikasta: mulla on aina ollut se käsitys, että se on vähintäänkin vaaratonta ellei ihan toivottavaakin lähinnä keuhkojen kypsymisen kannalta. Multa kun ultrataan tuota vauvelia oikein antaumuksella, niin joskus olen seurannut miten hikka on yleensä hengitysharjoituksien seuraus ja näin on lääkärikin sanonut. Meillä hikotellaan myös usein ja lähes poikkeuksetta riehumissessioiden päätteeksi.
Sitten henkilökohtaisen v**tutuksen alkulähteille: mies vei lapset hoitoon aamulla, tiet oli tottakai peilijäällä ja hiekottamatta. Eiköhän joku törppö ollut tullut päiväkodin pikkutietä hieman liian suurella tilannenopeudella sillä seurauksella että mies oli joutunut väistämään ojanpenkalle ja liikennemerkkiin... Pieniä naarmuja vain puskurissa mutta aikamoiset itkut ja riehumiset sai meikäläisessä aikaiseksi, olis edes oman autonsa mennyt ryttäämään mutta tietenkin oli liikkeellä minun uudella (minulle uusi) autolla... argh!
Verenpaineista: nehän nousee aivan luonnostaan kun synnytys on lähellä. Ei kannata stressata myrkytystä mikäli muita oireita ei lievästi kohonneen verenpaineen ohella ole (päänsärky, vannemainen kipu ylävatsalla, näköhäiriöt, proteiinit +, turvotus...) Ja proteiinithan voi olla yhdellä plussalla myös valkovuodon takia. Kannattaa kysyä terkkarilta josko antaisi stiksejä kotiin, antavat kummasti mielenrauhaa kun voi päivittäin tikuttaa proteiinit.
Mulla ärsyttää tuota joko-jokoa enemmän tämä tokaisu " pääasia että on terve" . Esikoista odottaessa kilahdin eräälle totaalisesti ja sanoin että " otatpa melkoisen vastuun tuolla kommentillasi, sairas lapsiko ei sitten olekaan yhtä arvokas ja hyväksyttävä" . Enkä tietenkään tarkoita etteikö jokainen toivoisi oman lapsensa olevan terve, mutta minun mielestä tuo kommentti on vain niin julma ja ajattelematon.
Strutsin kanssa samoilla linjoilla, eli aivan hyvin pärjää sairaalan verkkoalushousuilla. Omia vaatteita en aio liata siellä imetysliivejä lukuunottamatta. Siteet on sairaalassa mitä on, mutta niitäkin menee niin tuhottomasti kun joka vessakäynnillä vaihtaa etten taida omia ottaa kuin kotiintuloa varten. Mulla jälkivuoto painottuu pariin synnytyksenjälkeiseen päivään ja kätilön kohdunpaineluihin joten aluksi saakin olla hehtaarisiteet käytössä.
Alkaa ottaa tämä istuminen niin nivusiin, että parempi siirtyä tuonne sohvanpohjalle tai lähteä katsomaan autotalliin vaurioita nyt kun olen hieman rauhoittunut... Huomenna taas äitipolille synnytyslääkärille.
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä meille kärvistelijöille!
aksiina 38+
Hei kaikille!
Olen lukenut aktiivisesti tammimammojen kuulumisia, mutta en ole itse jaksanut kirjoitella. Nyt kuitenkin sellainen tieto, että halusin sen teille jakaa, kun on ollut muutenkin puhetta tuotteista, mitä olette pesseet äitiyspakkauksesta. Eli sunnuntaina 13.1.oli Länsiväylä lehdessä seuraava uutinen:
Äitiyspakkauksen peitostakin löytyi formaldehydiä yli sallitun määrän. (valmistaja Finnlayson). Aikaisemmin joulukuussa ruokalapusta löytyi formaldehydiä yli sallitun rajan. Ruokalappu kohun jälkeen tullilaboratorio testasi kaikki pakkauksen tuotteet. Vaatteiden tuoteturvallisuus osoittautui kiitettäväksi, mutta peiton formaldehydipitoisuus ylittää niukasti alle 2-vuotiaiden lasten tekstiileille sallitun rajan.
Tämän halusin kertoa kaikille tiedoksi, koska en ole nähnyt tietoa muualla kuin Länsiväylässä. Itse pesin nyt peiton esipesun kanssa. Ruokalapusta ainakin lähti aineet pois pesun avulla ja samalla pesin myös makuupussin, jonka olin myös jättänyt pesemättä.
Omat kuulumiset muuten näin pähkinän kuoressa, la oli 14.1. , kontorolli lääkäri oli 15.1. ja ultra raskausajan diabeteksen takia. Lähettivät mamman kotiin odottamaan, että synnytys alkaisi luonnostaan. Vauveli on ihan alhaalla lähtöviivalla, eli täällä odotellaan ja mieli on ihmeen rauhallinen.
Tsemppiä kaikille ja onnea teille, jotka olette pienokaisen jo maailmaan saanet!
- tiikeri
Mä olen viikoilla 38 ja ihan kypsä jo! En jaksaisi enää olla tällainen norsu. Tänään menen ystävälle vyöhyketeerpiaan ja huomenna menen joogaan. Jospa saisi jotain aikaiseksi!
vitutus on melkoista. olen ihan kärttyinen kaikesta ja mikään ei huvita. Ei edes tämä kirjoittaminen, joten ensi kertaan!!!
onnea vauvan saaneille taas.
Milla+chiquito rv 38+1
Kelit sen kun lisäävät tätä nautinnon astetta, +3 astetta ja vettä taitaa tihuttaa. Tietkin on sen verran pelottavan jäisen näköiset että uskaltaakohan tuonne edes pienelle lenkille. Tuskin.
Tiikerille piti sanoa että itsehän taisin olla viimeinen tällä palstalla joka äitiyspakkauksen sai, ja näissä viimeisimmissä paketeissa olikin laitettu iso lappukin mukaan että PEITE PESTÄVÄ ENNEN KÄYTTÖÄ. Ja minähän tuossa kyselinkin, ovatko muut pesseet makuupussit ynnä muut ja päädyin itsekin pesemään kaikki tekstiilit pakkauksesta, ihan varmuuden vuoksi.
Mun maha tuntuu aina vain piukeammalta pallolta, eilenkin entinen työkaveri kauppareissulla jäi palloa mittailemaan ja naureskeli että ei hyvänen aika minkä näköinen! Nooh, mua lähinnä huvitti vielä itseänikin... illalla masua rasvaillessani tuli kyllä jo mieleen että tää nahkahan on kohta jo ihan verettömässä tilassa ja raskausarpia on kertynyt sitten jo varmaan sen tuhannen kappaletta! Ja ylös alas ja sivuille... Vaikkei painoa olekaan tullut yhtään ylimääräistä muualle kroppaan niin kyllä tuo maha varmaan melkosen näkönen on sitten kun vauva sieltä pois on päättänyt tulla :P Noniin, sehän on se pieni haitta siitä miten hyvän palkinnon sieltä saa :)
Hohhoijaa, pitäis mennä käymään kylillä Kelalla, työpaikalla (odotan sellasta väliä että pomo ei oo siellä :) ja autokorjaamolla... että eipä tässä muita uutisia tällä kertaa. Koittakaahan jaksella *hali*
Tolleroinen rv 38+0
Täälläkin yksi norsu lyllertää palstalle!
Minulla kans kelpaa aivan hyvin ne sairaalan alushousut, nehän on ainakin täällä niinku sukkahousuja ilman lahkeita. Sairaalassa voin kyllä olla niinku sairaalassa, usein joudun käyttämään myös sairaalan liivejä kun pitäis muuten ostaa yhdet ainakin d-kupin liivit, enkä vihti niitä kyllä ostaa viikon takia. Sairaalan liivit eivät ainakaan paina mistään kun sitä tissiä on kyllä kainalossa asti alkuun. Mutta huonohan niistä on imettää ja yleensähän kyllä vauvat vaan sairaalassa nukkuvat.
Huomenna olis taas neuvola, jotenki kypsyttää jo koko hyppääminen. Oon miestä houkutellut mukaan kun hän on sairaslomalla, mutta sanoi just aamulla että tuskin sinä mihinkään neuvolaan huomena olet menossa. No, eiköhän tuonne olla menossa.
Vauva on tosi alhaalla mutta pitää kyllä kunnon jumppahetket ainakin jaloille muutamaan kertaan päivässä. Eilen sain hypätä taas puolen tunnin välein vessassa kun vauva painaa niin. Ja takakeno kävelyasento onkin vaihtunut etukenoon ku vauva painaa niin että on alamaha mielettömän kipeä.
Pitäs tässä ajankuluksi hieroskella itsekin noita pisteitä. Jotenki olen kyllästynyt kuitenkin kaikkeen yrittämiseen. Illalla mennään sinne kummitytön synttäreille, eiköhän tuokin suunnitelma toteudu.
Nyt tulee lapsille tappelu, pitää lähtä erotuomariksi. Onneton kun ulos ei ole menemistä, no ehkä luistimet jalassa.
Minä taidan tänään rohkaista mieleni ja pakata sen sairaalakassin. Onhan tuo tullut ennenkin tehtyä niin miksei nytkin!
Jaksuja!
Iuiu
Sain neuvolasta lähetteen äpkl:lle kun sf-mitta oli jo 37 ja mun olo on ollut ihan kamala jo useita viikkoja. Epäili siis että avautuminen vauhdissa ja jättivauva tulossa. No, pääsin sitten lääkärille ja totuus on tässä:
Sf-mitta 38, eli maha on VALTAVA. Ja joka hetki kun olen pystyasennossa, on sellainen kestosupistus ja maha on kivikova. Ja liitoskivut ovat tosi kivuliaita vihlaisuja, vähän väliä.
Ja kohdunsuu pehmeä, mutta täysin kiinni. Lääkäri sanoikin, että jos olisi ollut vaikka 3cm auki, olisi kalvot voitu puhkaista ja siinä se. Mutta nyt on niin epäkypsä tilanne että ei kannata tehdä mitään muuta kuin odottaa.
Vauvan kooksi arvioi käsin 4,2 kg, mutta ultra antoi 3,8 - 3,9 kg. Eli ei siellä mikään mammutti ole tulossa. Mahan iso koko hieman ihmetyttää ja tekee olon tukalaksi...
Aika monilla teillä on lapset hoidossa, mutta meillä esikoinen on siis kotona. Ja mies töissä (ja hänellä on keskimäärin 14 tunnin työpäivät). Siksikin tämä oleminen on aika haasteellista. Olen ihan poikki kun en pysty edes nukkumaan ja lapsi vaatisi aktiviteetteja. Kai tämä joskus loppuu, vaikka nyt ei siltä tosiaan tunnu.
On se mukavaa kun äiti on ihan romuna jo ennen synnytystä. Olen kärsinyt kivuista jo 3 kk ja loppua ei näy. Ja kun tämä kai käynnistykseen menee, niin katsotaan millaisen maailmanennätyksen meinaavat sairaalassa tehdä, eli kuinka pitkälle tämän annetaan mennä. Huh. Ehkä pääsiäisenä saisi nyytin syliin.
En kai mitenkään vaikuta veetuuntuneelta, en kai? Mutta suoraan sanoen ihmetyttää, että mahassa köllii 4-kiloinen vonkale ja mulla on ollut jo pitkään kamalat tuskat ja verenpaineet korkeat ja turvotusta tulee kilo viikossa. Ja sitten sanotaan että katsotaan nyt viikolle 42 ja aletaan sitten käynnistellä. Johan olen ruumiina sitä ennen.
Kiukkuisena
ipu rv 39+4
Itselläni sf-mitta on 35, ja ollut melko korkea koko ajan. Neuvolan mukaan se johtuu kuitenkin vain siitä, että olen muuten melko pienikokoinen, eli kaikki " ylimääräinen" on yhdessä paikassa mahan päällä. Itse vauvan koko osoittautui minulla arviossa normiksi, n. 3 kiloa viikolla 38. Jopa saattaa olla vähän pienempi. Arvio ei ollut ihan tarkka, kun vauva oli jo niin alhaalla, että mittaaminen oli vaikeaa.
Mitähän muuta? Verenpaine on kohonnut ja tänään ollut myös huono olo. Pissa oli kuitenkin normaali. Täällä on myös ollut vauvalla hikka monta kertaa päivässä, se on oikeastaan aika söpöä ja on mukava tuntea vauvan liikkuvan.
Vettä satelee täällä, joten en taida lähteä ulos vaikka kovasti tekisi mieli raittiiseen ilmaan...
Mami_08, rv 38+6
Tulipa sellainen kysymys mieleen että onko kukaan ostanut/lainannut kirjastosta niitä rentoutus-cd:itä, Synnytä Rentoutuneena tms.? Meille niitä ainakin kovasti synnytysvalmennuksen alkupuolella heti mainostettiin, ei ole kyllä mitään hajua että ostiko tai lainasiko monikin niitä. Jos jollain on kokemusta niin kertokaa! :)
Itse menin tekemään sellaisen jutun että näin *ajoissa* tilasin Hyvinvoinnin Tavaratalosta netistä oikein hypnoosi-cd:n, Synnytysvalmennus-nimisen. Uskon itse kovasti tuohon mentaalipuoleen, vaikkei kokemusta vielä synnytyksistä olekaan... mutta eipä tuo varmaan pahaa tee vaikka kokeileekin. Pitää nyt päivittäin alkaa kuuntelemaan tuota lättyä, jos siitä sitten olisi jotain apuakin :D Levy tuli tänään postissa (huippu nopea toimitusaika), ja ehdin tuossa kuunnella vasta sen esittelyosion. Ajattelin tuossa syödä kohta valmista kalakeittoa ja sitten heittääntyä olkkarin sohvalle puoleksi tunniksi hypnoosin (suggesstion) valtaan ;)
Kertoilee Tolleroinen...
Espoon työväenopistolla on muistaakseni kolme ryhmää, joista yksi on Leppävaarassa, yksi Olarissa, ja yksi vielä jossakin muualla. Ne kaikki ryhmät on mun käsittääkseni nyt täynnä, mutta koska alunperin niihin alkoi ilmoittautuminen jo syksyllä, niin kaikki ilmoittautuneet tuskin tulevat.
Itse olen siinä Olarin ryhmässä, ja siellä oli viime kerralla vain kuusi äitiä paikalla - ohjaaja epäili että osa ilmoittautuneista on vielä raskaana. Sanoi että jonossa siihen ryhmään on kolme - joten jos nuo Espoon ryhmät sua kiinnostavat, niin voisithan ilmoittautua jonon perään :)