Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---> <3 SyysSissien alkuviikon turinat ma-ke <3 <---

14.01.2008 |

Uutta pinoa. En löytänyt uutta, toivottavasti kukaan ei ole samalla asialla juuri nyt...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi mitkä kelit vaan jatkuvat. Espoossa lämpötila +4 ja harmaata ja synkkää riittää. Ei ihme että itsekin on jotenkin voimaton ja väsynyt.

Hilja heräili syömään kyllä vasta puoli kolmen maissa ja nukkui sitä ennen kymmenestä siihen asti. Ei siis vauva valvota mutta jotenkin sitä vaan heräilee öisin ja aamulla on ihan zippi.

Esikoinen syntyi keväällä ja heti oli ihana kesä edessä, joten en muista tällaista koomatilaa lainkaan siltä kerralta.

Jotain hyvää sentään, esikoisen vanhat kesävaatteet on alkaneet mennä hyvin kaupaksi netissä. Jippii, saan paljon tyhjennettyä tuota myyntilaaria. Ilmeisesti porukat suuntaavat etelään ja kesävaatteita ei ole kaupoissa tarjolla. Muuttoa ajatellen pitäisikin kaikki mahdollinen saada täältä pois.

Eilen taas spekuloimme tätä asunto-asiaa ja tämän hetken visio taitaa olla että pitää etsiä sitten vuokra-asunto sieltä Tampereen suunnalta. Ja katsella sitten rauhassa niitä ostettavia kohteita. Tietääpä sitten ainakin että saako tämän nykyisen miten myytyä ja helppo on vääntää kauppoja kun rahat on tilillä. Mutta ne kaksi muuttoa ei kovasti houkuta, eikä myöskään se että tytöillä saattaa olla hoitopaikan muutos edessä aika pian :(Mutta eipä siihen ole tainnut kukaan kuolla, äidin omatunto vaan soimaa moisesta. Ei noita pieniä haluaisi " kiduttaa" muutoksilla yhtään.

Kiitos Levinia hammaskommenteista. En usko että meidän neidille kyllä hampaita vielä tulee, kunhan muuten on tuollainen lutkutus vietti. Esikoinen lutkutti tuttia niin en vaan osaa ajatella että tällä nyrkki on tuo tutti.

Nyt taas kahvit tippumaan, jos saisi tämän orastavan päänsäryn taltutettua ja sitten koulutöiden kimppuun.

Tsemppiä sairastupiin, meilläkin isomman hoitopaikasta oli pari poikaa pois yskän ja flunssan vuoksi- odotellaan siis kauanko kestää että se pöpö rantautuisi meille. Plaah!

Tulisi vihdoin se kunnon talvi joka tappaisi kaikki bakteerit!

Mukavaa tiistaipäivää!

t: Typykkä ja Hilja neiti partsilla nukkumassa

Vierailija
22/43 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä tutkiskellut erilaisia lomavaihtoehtoja netissä. Mieli halajaisi aurinkoon, mutta onhan hankala enää saada viisihenkiselle perheelle tiettyyn ajankohtaan ja tietynlaisiin hotelleihin enää matkoja. Sen siitä saa, kun on näin myöhään liikkeellä. Jatkan etsintää.

Typykän perheessä eleleillään uusien suunnitelmien pyörteissä. Isoja muutoksia tiedossa, mutta käsittääkseni teille kuitenkin ihan mieluisia muutoksia. Toivotan onnea uuden kodin etsinnässä. Asioilla on tapana järjestyä ja lapsetkin soputuvat. Niin se vain on :). Tampere on muuten mielelstäni tosi kiva kaupunki. Pari hyvää ystävääni asuu perheineen siellä ja juuri viikonloppuna sieltä tämän toisen, esikoisen kummitädin, hain kyytiini kun matkasimme mökkeilemään.

Apinaemo, tuli tuo kutsu sinne Selloon niin nopsasti minulle, että en oikein ehtinyt reagoida. Minullekin sopisi paremmin joku toinen ajankohta, vaikka ensi viikolla. Unikkohan tuota Selloa myös joku aika sitten ehdotti. Muuten, missä luuraat Unikko? Kiva olisi tavata isommallakin poppoolla.

Vm kyselit ystävyyssuhteista. Minusta ystävät ovat elämän suola, jos perhe on sokeri. Elikäs olen yrittänyt elää niin, että vaikka perhe on ykkönen, niin ystävät tulevat heti perässä, hyvänä kakkosena. Pidän heihin yhteyttä mahdollisuuksien mukaan. Joskus tietenkin saattaa mennä pitkäkin aika, että ei olla tavattu, soiteltu, mutta hyvä ystävyys kyllä jatkuu siitä mihin edellisellä kerralla jäätiin. Suurin osa ystävistäni on perheellisiä, joten he kyllä samassa elämäntilanteessa ymmärtävät, että aina ei ehdi, kerkeä, jaksa. Ajattelen ystävyyden olevan kaksisuuntaista vuorovaikuttamista ja asioiden jakamista, niin että todellakin molemmat osapuolet saavat siitä itsellensä samassa määrin kuin itsestänsä antavat. Joskus jotkut kaveruussuhteet ovat päättyneet yksinkertaisesti siksi, että ei enää ole tuntunut hyvältä olla siinä ja on tuntenut itsensä aina siksi antavaksi osapuoleksi saamatta suhteesta itselleen mitään. Joskus elämäntilanteet ja odotukset ovat olleet niin erilaisia, että ystävyys ei ole jatkunut enää samankaltaisena kuin se ehkä joskus oli. Se on omalla tavallaan aika surullista, mutta niin vain joskus käy. Kaikissa elämänvaiheessa on kuitenkin erittäin rikastuttavaa tavata uusia ihmisiä, joista voi tulla ystäviä, vaikka juuri noin kuten Vm mainitsit. Samassa elämäntilanteessa olevat ihmiset kummasti löytävät toisensa :). Vähän niin kuin me SyysSissit olemme löytäneet toisemme :).

Jaahas, nyt on parasta lopetella ennen kuin menee liian syvälliseksi.

Mitenköhän Menni siellä jakselee?

Kirahviinallakin jo valoisempia uutisia kerrottavana :) .

Peikkoäet, hienoa, että nyt ajankohta operaatioon selvä. Keikki menee hyvin.

Haikarapolska ja Olivia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas tsekattua tuota Selloakin ekaa kertaa. Olin siellä Oonan kanssa kahden, kun piti käydä esikoiselle hakemassa toppavaatteet alesta. Isosta Omenasta ei enää löytynyt kokoja. Kyllä oli vähän liian laaja paikka mun makuun, mutta ehkä sinne joskus eksyn uudelleen. Ei kuitenkaan ihan joka viikko. Mulla on muutenkin hieman hankalampi sopia noita treffejä, kun lapsoset ovat kotosalla. Tänään kaksi oli mummolassa. Mutta eipä hätää, seurustelen näin linjoja pitkin.

Käytiin myös neuvolassa lääkärillä äsken, eli nyt on ollut päivälle tarpeeksi tohinaa ja pätkiä neidin uniin. Loppupäivä rauhoitutaan.

Tsemppiä erityisesti dumlelle ja Mennille. Toivotaan, että pian helpottaa. Täällä jyllää vatsatauti ja kuulemma rs-virustakin liikkeellä. Toivon, että menevät takavasemmalta ohi. =)

Nyt neiti vaatii...

Voikaa hyvin!

apinaemo ja oona

Vierailija
24/43 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kulunut sisustus puuhissa. Saa hieman kämppä uutta kuosia. Nyt kovin vaan kaikki kesken, mutta taidan jatkaa huomenna. Tuntuu todella, ettei itsekkään ole vielä täysin toipunut sairastelusta.

Viher kasvini muuten tekevät lähes joakinen kuolemaa. Liekö tämä todella pimeä ja synkkä ilmasto vaikuttaa. Uhkasin jo heittää kaikki menemään, kun kituuttavat tuossa, eivätkä enää näitä kauniilta. Annan ehkä kuitenkin niille vielä hetken jatkoaikaa.

Miko on myös hieman vielä normaalia äkäisempi ja kaipaa paljon lepoa. Siksi en edes miettinyt tapaamiseen lähtöä. Seuraavan kerran sitten...

Piiu ja Miko

Vierailija
25/43 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sitten jäi poriin yöksi. 3 hammasta sitten kiskastiin/leikattiin pois nukutuksessa ja lääkettä menee suoneen. Pikkusen oli kuulemma pöllyis, kun oli annettu kipupiikkiä ;D Ei taida isukki kovin kauheesti huomenna syödä lihaa, kun kotiin tule...

Mitähän sinne Mennille kuuluu? Sitä tulin paremminkin katsomaan...

Mutta nyt menen viettämään tytsyn kanssa tyttöjen iltaa. Pikkusen on ontto olo, kun tietää, että toinen on leuat kipeenä tuola... Ovet on säpis...ja lujasti.

Mukavaa illan jatkoa ja vointeja sinne sairastupiin!!

vm78 ja mukulat

Vierailija
26/43 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen piipahdus täällä.. Meilläkin on sairastettu oikein kunnolla. Ensin vatsatauti ja sitten flunssa. Kolme viikkoa ollaan oltu kipeitä.. Alkaa voimat olla ihan loppu. Onneksi valoa tunnelin päässä näkyy, kuumeet on laskenut ja ripulit loppuneet. Huh, oli siinä työtä.

En todella muista mitä kommentoida.. No mutta, hengissä ollaan siis vielä! Ü

En muista onko asiasta ollut jo puhettakin mutta kysymys kuitenkin, koska meinaatte palata töihin tai alkaa työnhakuun?

Itse teen hyvin osa-aikaista työtä ja olen jo marraskuussa palannut töihin.

Mutta nyt HYVÄT YÖT täältä!

Väsynyt Fiia ja pienet pojat

Vierailija
27/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks vastaan Fiian kysymykseen töistä.

Minä en aio palata töihin ainakaan vielä vuoteen...katsotaan sitten mitä tai minne meen. Vakitöitä mulla ei ole, mutta olen ollut päiväkodeissa ja vanhainkodeissa lähihoitaja-sijaisena ja sitten välillä sukulaisten firmassa töissä. Aina on töitä kuitenkin riittänyt kun niitä olen halunnut.

Sonja on ekoilla aamupäivä nokosillaan. Yö meni ihan hyvin taas 20.00-06.00 kahdella syötöllä.

En ole nyt paljon ehtinyt lueskella juttujanne kun teen kotona suursiivousta. Lattioiden pesua/pyykkiä, pyykkiä, pyykkiä/vaatekaapin siivousta...sonjalle muuten menee vielä jotkut 62cm vaatteet ihan hyvin. Ens maanantaina on 4kk neuvola ja näen paljonko neiti on kasvanut.

Taidan keittää vielä kupillisen kahvia...

Risella ja pyykkivuori

Vierailija
28/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zzzzz...

Joo, ei pitäisi valittaa, mut vähän väsyttää. Hilla meni vasta 22.30 jälkeen nukkumaan ja heräs 7.30. Tietysti monet heilumiset ja tissisuuhun jutut välillä... Kyllä se tästä =)

Mitäs sille Dumlelle ja Mennille kuuluu? Toivottavasti jo parempaa! :)

Fiialle kans jaksua sinne toipilaiden kanssa =)

Ja tietysti kaikille muillekin kellä sairastellaan.

Risellalle jaksamisia siivousurakkaan ;)

Meillä ei ihme kyllä olla pahemmin sairasteltu *koputan puuta ja lujaa!!*

Jospa tuo kakkonen heräisi niin pääsisi aloittamaan päivän oikein kunnolla :) Ja kohtaha tämä Hilla sit meneekin ekoille unille. Näin se menee.

Päivänjatkoja =)

outs@ ja Hilla 4.10.

Vierailija
29/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin pääsinpä minäkin pitkästä aika koneen äären. Voi kurja että teille on iskenyt flunssa. Mullakin on ollut vähän huonoja kokemuksia terveyskeskuslääkäreistä noiden muiden lasten kohdalla. Niinpä olen siirtynyt kokonaan yksityiselle puolelle. Kallistahan se on, mutta on niin kiva kun löytää hyvän lastenlääkärin ja tulee tutuksi hänen kanssaan. Sieltä varmasti saisit paremman avun ja vähän erilaisia vastauksia kuin lääkäriltä jolla kävit. Kyselepä tutuilta kellä olisi kokemuksia hyvästä ja ystävällisestä lastenlääkäristä.Mä soittelin kaverilleni Jyväskylään ja hän lupasi tekstailla mulle jonkun hyvän lääkärin nimen. Lähetän sen sit sulle mahd.pian. Tänään. oonaiina

Vierailija
30/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vasta nyt katselemassa noita viestejä eteenpäin.Siellä oli joku muukin kehottanut menemään yksityiselle.Hyvä juttu. En muista enää kuka.Sori.No tässä olisi nyt nämä lääkärin tiedot.Mun kaveri oli kysellyt kavereiltaan kuka olisi hyvä. Lääkäriasema Mehiläinen-Anja Korhonen puh 010 4149600 Toivottavasti saat apua! Terv. oonaiina

Vierailija
31/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Piti kertomani vaan pikaisesti että ainakin Ison Omenan Prismassa alennettiin eilen loppurysäkseen loputkin vauvanvaatteet. Eli vielä alemmaksi alennetuista hinnoista. Näistä minäkin aina olen tytöille vaatteet ostanut. Eilen mukaan tarttui taas vaikka mitä (ja minunhan piti vähentää tätä tavaraa muuton alta- huoks!) Esim. kollegepukuja 3,5 euroa, bodyja parilla eurolla jne. Itselle ostin ihme kyllä myös parit farkut. Lähinnä pakon sanelema juttu sillä alan olla kymmenisen kiloa alle lähtöpainon ja se tuntuu kyllä vaatteissa.

Mutta jos siis liikettä on jollakulla Prismojen suuntaan ja vaatteille tarvetta niin nyt kannattaa katsastaa vielä ne osastot.

Nyt Hiljan kanssa vaatelaatikoiden järjestämispuuhiin!

t: Typykkä ja pikkuneiti (köllöttelee raukka vielä lattialla yöpuvussa kun äiti vaan notkuu koneella)

Vierailija
32/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan Menni jo tänään parempi?

Kamalaa aikaa tämä vuodenvaihde. Joka puolella tuntuu olevan tauteja. Oliko niin että Piiu ja Fiia ovat jo paremmalla puolella? Hyvä niin.

Itse ole pikkuhiljaa tolpillani viikonlopun virkistysreissusta. Hoh. Nyt on pullataikina kohoamassa ja tytöt riitelee olkkarissa. Meillä on ihan kamala siivo. Täytyy siivotakin tänään. Nyt taas jaksan. Alku viikko meni aivan toipuessa.

Eilen aloitin jumpan. Aluksi tuntui aivan hirveältä varsinkin selässä, mutta siitä kun lämpeni niin jopa nousi jalka. Enkä ole ihan hirveän kipeä ainakaan vielä. Mites Uma sun selkä voi? Auttaako sulla jumpat?

Nyt menen erotuomariksi.

Niin Typykkä, vuokralla asuminen aluksi voi olla viisasta. Saa etsiä paikanpäältä sellaisen kodin josta oikeasti tykkää. Me kerran hätköitiin, kun oli pakko löytää koti. Ja eihän siitä hyvä tullut. Ja tuli tietenkin se kaksi muuttoa silti. Harmittaa ja paljon paloi rahaa. Mutta pankithan antaa kivasti lainaa..... ;)

Nyt tuomaroimaan...

Jaksakaa tautien kanssa.

terv peikkoäet

Vierailija
33/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhtä huutoa eilinen ilta.. Ja yö! Kannoimme poikaa vuoron perään. Tulimme äsken lääkäristä ja korvatulehdus hänellä oli. Toinen korva aivan märkä ja toiseen ei edes nähnyt. Mennään huuhteluun lääkekuurin jälkeen. Maanantainahan neuvolan lekuri katsoi korvat, silloin oli vielä ihan ok, hieman vain punotti. No, jos suunta tästä nyt ylös päin. Korkeaa kuumetta tuo ei nostanut, mutta kyllä sen vaan tietää kun on aika mennä lääkärille.

Mitenkäs Menni? Siellä tilanne kuulosti melkoisen ikävältä. Täällä saimme kyllä asiallista tutkimusta ihan kunnallisella.

Lähden nyt hellimään pienokaista.

Vierailija
34/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin taas vain päällimmäiset kuulumiset (Menni kitisee jo sitterissä) - Mutta huomasin kuinka olitte toivotelleen jaksamista ja muuta, kiitos siitä!!

Menni siis on jo ihan oma itsensä, pieni iloinen pallero. Yskää vielä, mutta ei niin että oksentaisi. Kuumetta ei enää eilen ollut, että sekin siitä onneksi meni ohitte, 4 päivää yhteensä oli kuumetta.

Huomaa kyllä että reppana ei syönyt kunnolla, kun nyt saattaa olla tunninkin välein tissillä - Ja tietenkin öisinkin ;) Että väsynyt olen, täytyy myöntää!

Mut kovasti on jäänyt hommia rästiin, siivouksi ja pyykkäyksiä myötem, joten paikkailen vähän tätä kotia ja tulen jahka kerkiän taas palstoille notkumaan :P

kiitos vielä kaikille, ootte kullan arvoisia!

Dumle ja Menni-pieni pallero 3,5kk http://kuvablogi.com/nayta/860473/

Vierailija
35/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä et Menni on jo parempi!

Laitan heti tähän alkuun kaks kuvaa Veslistä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1454713.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1454719.jpg

ja viimisessä on pikkasen paha mieli...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1454727.jpg

Meillä Veslillä ollu pikkasen nuhaa ja välillä vähän yskiny. Toivon todella et jää tähän. Öihin ei ole onneks vaikuttanu mitenkään. On vaan ollu enemmän tissin perään tutti mielessä. Tästä syystä mun nännit onki ollu tosi kipeet!! Veslillä on hirvee imemisen tarve ja siihen kelpaa kaikki mahollinen mut ei tutti. Pehmolelu kirahvin jalka on ihan ykkönen ja se onkin koko ajan ihan litimärkä. Eilen sain imemään tuttiakin muutaman minuutin kun kastoin sitä kuningatarsoseeseen. Iloitsin jo asiasta, kunnes ei sit loppujen lopuks enää huolinu sitä ollenkaan... joop joo.

Tein eilen ekaa kertaa sosetta jossa oli maissia ja hyvin maistu vaikka olikin vähän kokkareisempaa maissin kuoresta johtuen. ootteko te saanu maissisosetta ihan siliäks jollain? Mä sauvasekoittimella teen kaikki, mut sillä jää niitä kuoren palasia vai mitä ne on. Nyt ajattelin ostaa ens viikolla sit parsakaalia ja kokeilla sitä.

Kohta ois kaks viikkoa menny ja 5 jälellä ennenkuin mies palaa. Ikävä on kamala, mut enää ei ole tullut itkukohtauksia. Ja onneks joka päivä sähköposteillaan ja lähetellään tekstiviestejä. Noin kahesti viikossa puhutaan skypen ja puhelimen kautta. Onneks pystyy näinkin paljon pitää yhteyttä.

Ystävistä ollu puhetta. Mulla ei hirveesti ystäviä oo enää ollu täällä kotikaupungissani, kun kaikki melkein muuttaneet pois. Mutta nyt veslin myötä olen tutustunu muutamaan muuhun äitiin, joilla on suunnilleen samanikäiset pojat. Paras ystäväni (asuu 100 km päässä) on nyt viimeisillään. Ens viikon tiistaina olisi laskettu aika. Mä täälä jännään milloin tulee lähtö. kauan hän on jo supistellu ym. Heille pitäis syntyä kans poika. Niin ja kaks muutakin hyvää ystävääni saavat vauvat. Harmi vaan toinen asuu Irlannissa ja toinen Ranskassa...

Niin joo. Mun on pakko sanoa teille jotain. Minä joka sanoin kauan, et en ikinä synnytä enkä halua toista lasta. Nyt mulle on tullu tunne et haluan vielä toisen!!!!! En vielä, mut ehkä joskus sitten kun Vesli on parin vuoden vanha, mutta kuitenkin. Kirjoitin tästä eilen miehellekin, mut vielä ei ole tullu kommenttia. :) Hänhän on aina halunnut vain yhden lapsen, kaks maksimissaan ja siitä keskustellaan! Ja kahen jälkeen sit piuhat poikkin. Saa nähä mitä saan vastaukseks, vai kommentoiko asiaa mitenkään.

Mutta nyt menen rentoutumaan sohvalle uuden kotivinkin pariin.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Uma+ Vesli 210907

Vierailija
36/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk lääkärineuvolassa käytiin siis tänään, ikää on jo reilusti 4,5 kk ja meidän pienen suuren miehen mitat on seuraavat 8520g ja 69,5cm, joten aikamoinen jässikkä tämä meidän poitsu. Ei siis ihme, että käytössä jo 70cm vaatteet ja isommatkin..samat jotka veljellään oli reilu puolivuotiaana. Kaikki oli muutenkin kunnossa ja poju vaan jaksoi naureskella ja hymyillä terkalle ja lääkärille vaikka uniaika oli jo käsillä.

Nuha on pienellä edelleen ja yskääkin oli viime yönä. Levoton yö siis takana jälleen. Puoli yhden aikaan päästiin itse vasta nukkumaan ja ennen seiskaa jo herätys, ja siinä välissä tietty yksi syöttö ja muutama tutin laitto. Vähistä ja rikkonaisista yöunista huolimatta kummasti sitä vaan kuitenkin päivä päivän jälkeen jaksaa porskuttaa eteenpäin. Pakko vaan ajatella, että ei tätä oikeasti kauaa kestä!! Kyllä näistä pienistä palleroista oikeasti saa kummasti voimaa ja jaksamista! Ihan positiivisella mielellä siis tänään.

Töihin paluusta joku kyseli. Itse aion olla tämän vuoden vielä kotosalla ja tod.näk. ensi vuoden alusta sitten töihin. Pakko saada siis vähän rahaa säästöön nykyisistä tuloista loppuvuotta varten, meidän kunnassa kun ei mitään lisiä ole, joten se 300e/kk ei pitkälle riitä. Onneksi nyt saa kuitenkin sen verran, että jotain jää säästöönkin. Ja olen kyllä todennut, että kun näiden kahden kanssa on kotona niin ei sitä rahaa kauheasti saa kulumaankaan näin arkielämässä, kaupungille kun ei oikein tule lähdettyä ja reviiri on kerhot-puistot-ruokakauppa-koti -linjalla. Esikoisen vauva-aikana kuljin paljon enemmän ja kaupungilla tuli shoppailtua ihan turhan kanssa.

Varattiin nyt sitten kesäkuulle etelän aurinkoon matka, päädyttiin sellaiseen vähän parempaan isoon perhehotelliin, jossa tekemistä tuntuu riittävän kaiken ikäisille, lapsille etenkin. On ranta, iso allasalue, leikkialueita yms. Ja mun vanhemmat lähtee mukaan niin saadaan vähän apuja lasten hoitoon. Nyt siis vaan kesää odottelemaan kun ei tuota talveakaan tunnu tulevan..

Nyt soi puhelin, palaillaan..

Vierailija
37/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissista saa tasaisen soseen, kun puskee sen soseutuksen jälkeen vielä siivilän läpi. Hävikki on suuri, mutta siitä saa tosi tosi makeaa herkkua verrattuna kaupan purkkisoseeseen. Ja kuorien kanssa kannattaa seurata herran masua, niistä voi tulla vatsa kovaksi. Olen huomannut saman isommilla lapsilla.

Mutta kokeilkaas kaikki tuota bataattia! Aikuisille voi tehdä bataattipihvejä esikypsentämällä keittäen ja paistamalla viipaleet voissa. Päistä saa sitten pienelle hyvää makeaa sosetta.

nyt kotihommiin...

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
38/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka vaan notkuu hereillä, miten pitkään teidän piiperoisenne ovat valveilla päivällä? Meillä on nyt ollut jo kolmisen tuntia ja on siis ehditty siivoamaan laatikko poikineen. Nyt vasta vetää tuolla meidän sängyssä sellaista unilaulua :)

Töihin paluusta joky kyseli, minulla se on edessä 5.8. Äitiysloma loppuu kesäkuun lopussa mutta sitten on vielä 5 vkoa lomaa pitämättä. Samalla tavalla palasin töihin esikoisen kanssa ja onhan se tuollainen noin 10,5 kk ikäinen tosi pieni jättää hoitoon mutta esikoinen ainakin jo kävellä viipotti silloin eli ei tarvinnut ihan muiden jalkoihin jättää. Nyt mies miettii että olisiko hänellä mahdollista olla tyttöjen kanssa kotona edes se kuukausi niin Hipsukkakin olisi isompi taas jonkun verran. Mutta noista kuvioista kun ei tiedä kun hän ei ole vielä töitä kysellyt sieltä uudelta suunnalta toisin kuin minä. En vaan viihdy kotona, uskottava se on. Tosin tällä kerralla menee jo huomattavasti paremmin kuin ekalla äippälomalla. Silloin olin suurinpiirtein 3 kk päästä jo täysin valmis palaamaan ja seinät kaatuivat niskaan vaikka mitä muskaria ja kerhoa käytiin. Tahtoo ihmisten ilmoille, nam!

Jotain muutakin piti vielä kommentoida mutta nyt itkulaulu muuttui virreksi, pitää mennä nukuttelemaan tuota pikkaraista. Taitaa ne parin päivän peruna-porkkanamössöt tehdä tiukkaa mahassa, kakkaa ei ainakaan ole näkynyt eilen eikä tänään.

T: Typykkä taas

Vierailija
39/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menni nukkuu ulkona, isompi saanut välipalansa, pyykit ripustettu narulle ja marsut päästetty juoksentelemaan. Hyvä minä :)

Minttupipsa - Meillä tuo vauvauinti maksaa 14e per/kerta, että aika kova hintaero. (mut siis me ei käydä siellä uinnissa) Kovasti on suosittua täälläkin päin nuo.

Typykälle avointa stressitöntä muutto-mietintää ;)

Vm - Voi kurja miestäs :P Meil kans mieheltä leikattiin syksyllä (oli sillon lasketunajan tienoilla ja jännättiin kerkeekö toipua ennen synnytystä) Viikko meni ihan toipuessa.

Fiian perheeseen jaksuja vielä taudeista toipumiseen. Kurjaa aikaa tosiaan tautejen puolesta eletään. Meil on miehellä vatsatauti kans viikko sitte, onneks ei tullut meihin muihin!!

Oonaiina - Tuo Mehiläisen lastenlääkäri kaarti onkin jo varsin tuttua, kun esikoisen kanssa siellä paljon rampattiin. On meillä tuo vakuutuskin, että ihan hyvin voidaan käyttää yksityistä, jos siltä tutuu. Tällä erää nyt kuitenkin onneksi meni jo tauti ohitse.

Mikolla oli korvatulehdus iskenyt, toivottavasti lääkkeet puree hyvin ja jää siihen yhteen.

Uma - Tuli mieleen tuosta maissi-soseutus-ongelmasta, että olen kuullut joidenkin käyttävän iha maissijauhoja. Mutta tehdäänköhän siitä puurontyyppistä vai miten(?), sitä en tiedä. Maissin voi kait myös siivilän läpi sihdata. Tai kaikista helpointa ostaa valmiina purkissa, sitä kun nykyään löytyy yksittäin :) Kivoja kuvia oli. Oliko tuossa yhdessä kuvassa äippäpakkauksen toppis ja makuupussi?

Jondeliini - Juu, aikamoinen jässikkä :) Meillä vielä hyvin 62cm vaatteet menee ja olipa yks päivä 56 cm paitakin päällä.

Töihin paluusta - Mulla ei sitä työpaikkaa ole odottamassa, joten aika avointa on vielä miten ja milloin kotiäitiyden päätän. Toivoisin olevani ainakin 2 vuotta kotona, kiire ei ole kotoa pois! Hyvin paljon mahdollista että aloitan opiskeluita seuraavaksi. Ainakin opiskelu intoa tuntuis olevan - tai sitten voisin aloitta oppisopimuksella isäni firmassa kirjanpitohommia.. Mutta aika ja kukkaro näyttää minne nokka näyttää.

Ystävistä - En ollut pitkään aikaan edes kaivannut uusia tuttavuuksia, mutta nyt kun on ollut hetken aikaa kotosalla - kummasti alkaa pohtia että mihin on hävinnyt aikuis-elämä. Varsinaisia ystäviä on tällä hetkellä minullakin vähän, yksi tuolla metikön reunalla majailis - kun vaan laittais tikkua ristiin ja oltais vaan enempi yhteyksissä (" Ebba" taitaa tietää kenestä puhutaan ;) ) Ois nämä lapsetkin lähes saman ikäisiä.. Onneks on ollut tuo sisko-kulta myös päivät kotona lasten kanssa ja paljon vietämme aikaa arkisin! Ihan pari kertaa oon myös käynyt MLL:n vauva/perhekerhoissa, nekin iha kivoja. Vauvajumppaan myöskin on ollut tarkoitus ilmottautua, mutta saa nähä onko enää paikkoja.

Jaahas, nyt heräs pieni peikko lapsi - Jos hakis sen sisälle ja jatkais marsujen häkin siivoomisella.

Hyviä vointeja taas kaikille!

Vierailija
40/43 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on siivousurakka saatu valmiiksi ja huomisen aionkin ottaa ihan lunkisti...meillä on kans tuossa yhdessä lastenvaatekaupassa tosi edullisia tarjouksia...bodeja 3e kpl ja muita vaatteita 5e kpl.

Nyt ei vaan parane tuhlata turhia kun pitää säästää siihen kesäkuun matkaan.

Me mennään lasten kans all inclusive hotelliin. Eli siis kaikki ruuat ja juomat kuuluu hintaan. Siellä on kans lasten uima-allas ja pieni " puisto" lapsille. Ai, että kun kesä tulis pian.

Nyt Sonja kaipaa seuraa kun ääni on niin käskevä.