Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---> <3 SyysSissien alkuviikon turinat ma-ke <3 <---

14.01.2008 |

Uutta pinoa. En löytänyt uutta, toivottavasti kukaan ei ole samalla asialla juuri nyt...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut kai kukaan samaan aikaan samalla asialla.

Yö meni, no joo! Herra nukkuu kyllä, mutta neiti herätti mut 4 jälkeen, että koska sä äiti herätät mut. :D Olen luvannut hänelle, että herätän 6.50 alkavaan pikku kakkoseen. Sielä tulee kerran äiti muumiakin. :D Totesin sitten vaan, että nyt on vielä yö, laita pää tyynyyn ja simmut kiinni. No, itellä ei isommin ole simmut ollu sitten kiinni sen jälkeen...

No, nyt se neiti itkee tuola ylhäällä. Palailen päivemmällä.

Vierailija
2/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh taas mikä yö. Ensin neiti herää jo yhden jälkeen syömään ja kun saan syötettyä ja meinaan nukahtaa uudestaan niin hamsteri aloittaa kolistelun niin nousen viemään sitä kodinhoitohuoneeseen. Neljältä keskimmäinen huutelee äitiä ja kuinka ollakkaan on sänky märkä joten ei muuta kuin lakanan vaihtoon ja kun pääsen sänkyyn takaisin niin Peppi herää ja haluaa taas syödä. Viideltä sitten pääsin takaisn nukkumaan ja kello soi seiskalta.

Eilen oltiin vauvauinnissa, ai että kun meidän neiti tykkäs. Ollaan käyty poikienkin kanssa vauvauinnissa ja kaikki ovat tykänneet. Nyt tuo 6v osaa uida ja 4v sukeltelee.

Meillä nyt hakkaa vastaan tuon keskimmäisen leikkikouluun meno. On siis syksystä asti käynyt englantilaista leikkikoulua veljensä kanssa mutta sinne meno tökkii taas pahemman kerran. On alkanut joululoman jälkeen kastelmaan taas sänkyäänkin. Mä nyt vaan mietin että pitäiskö se ottaa kokonaan kotiin ja keksiä sitten vaikka jotain muuta. Täällä olis avoin päiväkoti vaihtoehtona. Miehen kanssa koitin aamulla keskustella mutta ei se oikein osannu sanoa juuta eikä jaata ja oli jotenkin ärsyyntynyt koko keskustelun aiheesta joten lyhyeen jäi juttutuokio. Kertokaapa te arvon ladyt mielipiteenne.

minttupipsa kera lasten 6v, kohta 4v ja 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin todeta jälleen tähän aamun että on PIKKASEN väsynyt.

Käytiin sitten vielä toistamiseen eilen päivystyksessä Mennin kanssa. Eipä siinä mittään uutta tullut ilmi - typerä lääkäri oli, antoi neuvoksi nukuttaa pää kohotettuna! Aijaa, kas kun ei itelle ollut tullut mieleen ;D

Suppoa vaan käskevät työntää peppuun. Ja niin on laitettukkin, kokonainen paketti on jo mennyt :O Yritin kysyä että kuin kauan noita suppojakaan uskaltaa käyttää; no, jos on korkeaa kuumetta. Niin, onhan sillä mut kuin kauan niitä voi lääkkeillä laskea?!

Että mua ärsytti istua ensin odottamassa 1,5 tuntia päivystyksessä, päästäkseni lääkärille ja sitten saan ohjeeksi nukuttaa pää kohotettuna.

Ja mä alan olla oikeesti tosi TÖÖÖT! Menni huutaa lähes koko ajan - ei edelleenkään syö kunnolla, siitäkin kysyin ja käski vaan tarjota tissiä - juu, niin mä teenkin mut mistä tietää millon alkaa kuivumaan?! Nukkuminen on myös edelleen tosi pätkittäistä, yskän takia. Sitterissä kiikutan, että pysyy unessa, uloskaan ei voi laittaa kun kuumetta, se varmaan muuten helpottais tota tukkoisuutta.

Jotain positiivista - Yskä on sentään helpottamaan päin - enää ei oksenna limaa, pystyy hengittämään, eikä ole mennyt korviin tai keuhkoihin!

Harvoin purnaan mistään asioista, mutta sallittakoon se nyt mulle, jookos ;D

On näistä aikaisista aamuista sentään jotain hyötyä - kodin kannalta. Nim. pyykkiä pyörinyt koneessa jo klo 6.00 lähtien.

Dumle ja edelleen sairastupalainen Menni 3,5kk

Vierailija
4/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko puhuneet tuolla leikkikoulussa asiasta? Onko siellä tapahtunut jotain, mikä aiheuttaisi pojalla vastarintaa ja yökastelua?

Meillä tuo Minja on sellanen " vatsalla eläjä" , että reagoi aina stressi tiloihin löysällä vatsalla tai ihan vaan mahakivulla. Kuten esikoulun aloittamisesta seuras pitkä jakso tätä maha oireilua.

Vierailija
5/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan joo puhuttu leikkikoulussa mutta mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Pojalla on kavereita ja osallistuu mielellään leikkeihin ja touhuihin siellä. Aamuisin useinmiten jää itkien mutta on myös aamuja kun menee reippaasti.

Tänään annan pojan olla kotona, on tosi yskäinen ja lämpöä kainalosta mitattuna 37.3.

Mut nyt mä meen metsästämään jostain mun lompakkoa, pirkule kun on taas teillä tietymättömillä.

Mennille toipumissäteitä!

minttupipsa

Vierailija
6/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=12146242&p=1&tmo…

Ja siellä Levinia jo noista supoista vastaili - Kiitos, niinhän se varmaan on että voi niitä käyttää useamman päivänkin. Meillä nyt siis neljäs päivä menossa. (täytynee soittaa vielä neuvolaan, jos kuume jatkuu)

Ja Uma - Kiinteistä. Tuli vaan mieleen että saakohan Vesli aterian aikana tarpeeksi maitoa, teetkö siis maitoon vai veteen soseet, vai onko kaupan soseet? Monta ateriaa saa päivässä? Itse olen ymmärtänyt niin että yhteen ateriaan pitäis kuulua soseen ohella aina sitä miatoakin. Ettei sose olisi pääasiallinen ravinto, vauvat tarvii sitä maitookin vielä tosi paljon! (ja isommatkin) Oikeastaan tuo malli, sose+maito on myös jatke myöhemmälle iälle, jolloin myös juodaan ruuan kanssa maitoa. Kohta kun soseiden määrä lisääntyy tulee myös vauvalle tarjota ateriat oikeina aikoina, eli 5 ateriaa päivässä ja sen ohella myös sitä maitoa.

Vedestä ei varsinaista hyötyä ole vauvoilla, etenkään jos on rintaruokinnalla.

Suosittelisin sua vähentämään soseen määrää per/annos niin että maitoakin menee, jotta se maito olisi pääasiallinen ravinto. Kun imettää, niin sitä paremmalla syyllä! Ja siis ensin sose ja sitten maito, mutta ei sosetta niin että tulee kylläiseksi :)

Sitten turvaistuin asiaa - 0-18 kiloisille tarkoitetut istuimet on tosi lyhyt ikäisiä, ehkä 1,5 vuotta menee. Eikö Vesli mahdu enää kaukaloon? Voisko sitä kaukaloa yrittää käyttää vielä muutaman kuukauden, jolloin vois siirtyä siihen 9- kiloisille tarkoitettuun. Ja ehottomasti kannattaa ostaa sellanen jonka saa molemmin päin, kasvot eteen ja taakse päin. Ja näistä testeistä - Niiden arvosanoihin ei kannata tuijottaa liikaa. Suomessa on pääasiallisesti kuitenkin tosi turvalliset istuimet, ne testit vaan on tosi tarkat. Eikä pelkkä arvosana kerro kaikkea, autoissa on myös eroja ja toinen on toisessa autossa turvallisempi kuin toisessa! Eli istuin joka käy omaan autoon on kuitenkin se järkevin ratkaisu.

Nyt palsta tilaa muillekkin..

Vierailija
7/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Äsken soitettiin sairaalasta ja meillä on aika karkauspäivänä 29.2. ensimmäiseen skleroterapiaan! Aamulla mennään ja nukutus on klo 12.30 ja muutama päivä ollaan osastolla. Hyvä, että tieto tuli ajoissa ja pääsen nyt suuntaamaan pääni sisusta tähän suuntaan.

Oltiin viikonloppu reissussa ja olen ihan poikki. Keskimmäinen ei osaa nukkua vieraassa sängyssä sitä vähää kuin kotona, joten olipas levotonta hotellissa. Muuten oli mukava reissu, hyvää ruokaa ravintolassa, kylpyamme hotellissa ja kastejuhla oli myös mukava. Eikä Asmo saanut kuin pienen ihottumalaikun minun ravintolaruuistani!

Sitten kommentit.

Dumle on teillä ollut rankkaa. Toivottavasti Menni on nyt parempi.

Umalle Dumle vastasikin jo niin kuten minäkin ajattelen. Minä olen aina sekoittanut ruuankin sekaan rintamaitoa, maidon ja maunkin vuoksi. Ruokajuomaa emme ole juurikaan antaneet lapsille, rintaa vain ennen tai jälkeen aterian. Rintamaito on kuitenkin imetetylle lapselle tärkein ruoka joten minä ainakin olen suosinut sitä, kiinteiden kustannuksella.

Minttupipsan leikkikoululainen. Minä en ottaisi lasta pois leikkikoulusta. Yrittäsin tehdä lähdöt ja kotiintulot mahdollisimman kivoiksi. Minä itse olen ollut aina vatsahermoilija ja se taipumus seuraa koko elämän. Kastelu taas voi johtua niin monesta asiasta. Vaikkapa siitä että leikkikoulupäivän jälkeen on niin väsynyt ettei herääkään pissalle yöllä vaan nukkuu vain sikeyttään. Nämä tuli näin äkkiä sumuiseen mieleeni.

Apinaemo viime viikolla mietti lasten päiväkodissa oloa. Minulle tämä on edelleen ristiriitainen asia, että isot on päiväkodissa. Yksi perusteluni päiväkodille on se ettei meillä ole sellaisia isovanhempia tai muita ihmisiä lähellä jotka voisivat lapsia välillä hoitaa. Kumpikaan tytöistä ei ole koskaan ollut yökylässä, koska kukaan ei ole oikein kiinnostunut heitä luokseen kutsumaan. Siksi ajattelen että täytyyhän heidän välillä nähdä muitakin aikuisia kuin meidät ja minäkin tarvitsen aikaa ilman noita ihania hulisijoita.

Voikaa hyvin, niistetään neniä....

Nyt menen poikasen kaikkuun päiväunille.

terv peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
8/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva viikonloppu takana. Mökkireissu sujui hyvin ja kotiin palasi levännyt, rentoutunut mamma ja tyytyväinen, lähes parantunut vauvahenkilö. Ihan parasta terapiaa oli tarjolla kaikilla mausteilla! Taas jaksaa :D.

Hyvin pikaisesti luin teidän viikonlopun viestit. Palailen kommentoimaan niitä myöhemmin.

Kiitoksia kivoista kommenteista, joita Olivian kuva oli herättänyt :D. ne aina jaksavat ylpeää äitiä ilahduttaa :).

Menni tytölle toivotan erittäin pikaista paranemista! Siellä on ollut nyt todella raskasta. Dumle, kyllä saat valittaa :) Se on ihan meidän jokaisen oikeus. Kovasti nyt vaan voimia sinne ja kaikki keinot käyttöön, kuten varmaan olette ottaneetkin (en niitä nyt ala luettelemaan). Kuivumisen huomaa mm. siitä, että pissaa ei erity tai virtsa on tummankeltaista, kyyneleitä ei tule, lapsi on veltto tai vetelä, huulet ovat kuivat, silmät ovat kuopalla, mahan iho on veltto. Jos kuumeilu jatkuu useita vuorokausia yli 3vrk, niin olisi jo hyvä katsoa labrat. Otettiinko niitä vielä?

Uma, dumle jo vastasikin tosi hyvin kysymyksiisi. haluan myös minäkin korostaa, että maito on lapsen pääasiallinen ja tärkein ravinnonlähde vielä tässä vaiheessa.

Palailen myöhemmin.

Vierailija
9/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttupipsa, tuntuisiko itsestäsi paremmalta ottaa poika kotiin pois leikkikoulusta? On varmasti kurjaa, että hän ei ole tottunut lähtemään leikkikouluun vaikka siellä leikkiikin reippaasti. Itse ehkä ottaisin pois jos sellainen mahdollisuus olisi jos sinne lähteminen ottaa noin koville eikä kyse ole kuitenkaan ensimmäisistä päivistä.

Dumle: Olipas turha reissu teillä päivystyksessä. Olisiko mahdollista päästä käymään yksityisellä lastenlääkärillä? Arvauskeskuksissa ei tosiaankaan saa parasta hoitoa, näin se vain on. Tsemppiä ja toivotaan että Menni alkaa toipua heti tänään.

Apinaemo kyseli Sello-treffeistä. Meillä on ensi viikko niin täynnä ohjelmaa että nyt emme ehdi, mutta jatkossa osallistun mielelläni tapaamisiin.

Luka-uimaripojalla sujunut eka uintikerta hienosti, kiva juttu. Meilläkin sujui hyvin, Aava nautti ja oli tosi reipas, vasta puettaessa tuli itku ja väsy. Mutta pukkarit + allas olivat kyllä niin täynnä, että oltiin miehen kanssa vähän pettyneitä ¿palvelun tasoon¿. Ehkä ollaan vaativia mutta tuntui että ohjaajalla ei ollut yhtään aikaa meille, oltiin ainoat vasta-alkajat ryhmässä. Se oli siis vähän pettymys, luulin että kaikki olisivat olleet vasta-alkajia siinä ryhmässä. Kuulin kyllä kun muutkin äidit suihkuhuoneen puolella valittelivat systeemejä. Yritän nyt hakea paikkaa toisesta uimakoulusta, toivottavasti saadaan parempaa palvelua jos paikka irtoaa.

Aavalla tänään 4 kk neuvola. Olen ollut vähän huolissani korvista, ne ovat täynnä vaikkua, useimmiten kuivunutta, ja viime yönä oikeasta korvasta valunut jotain märkää, joka sitten kuivunut korvanlehdelle. Tyttö myös jatkuvasti räplää toista korvaansa, siis terveen käden puoleista korvaansa, mutta ehkä kaikki vauvat tekevät niin?

Nyt Aava heräs päikkäreiltä, meillä tuollainen minitelkkari jonka avulla näen mitä puuhaa vaunuissa kun ulkona nukkuu, hyvä laite.

Ja nyt ummistikin uudestaan silmät, taidan alkaa laittaa lounasta niin että ehtii syömään.

Vierailija
10/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumlelle heti alkuun: mene käymään yksityisellä ja ihan lastenlääkärillä !! Mulla tuli mieleen heti että olisko sitä rs-virusta?? Meillä oli aika tarkalleen 2-vuotta sitten kun kakkonen oli 4kk niin juuri tuo kyseinen tauti. Olimme silloin Pohjoisen mummolassa ja piti vieraaseen paikkaan mennä lääkärille. Kävin siis ensin yksityisellä lastenlääkärillä ja ottivat labrakokeita. Sit käskivät Lapin keskussairaalan ensiapuun kun kello oli jo niin paljon. Siellä kanssa ottivat kaikenmaailman kokeita ja lopulta- tuntien odottelun jälkeen menimme osastolle sisään kun hoitajat olivat kysyneet mielipidettä lastenosaston ylilääkäriltä. Siellä me sitten olimme yön tytön kanssa ja rs-virus siis oli.

Meillä tyttö ei edes ollut kovin tukkoinen, mutta hyvä että reagoivat asiaan noinkin helposti. EIkä meilläkään tainnut korviin mennä, muistaakseni.. =)

Mutta suosittelen käymään yksityisellä kun tuo kuume on ollut noin korkea jo monta päivää.

Jaksamisia sinne :)

Minttupipsa: toivottavasti teillä alkaa taas sujumaan siellä leikkikerhossa. Olisihan se varmasti hyvä jatkaa siellä käyntiä. Tuo 4-v tuntuu olevan sellainen ikä että reagoidaan kaikkeen aika voimakkaasti! Meillä ainakin tuo neiti on melko junttura tiettyjen asioiden suhteen juurikin täytettyään 4-v.

Haikaranpolskalla ollut mukava viikonloppu, kiva kuulla =) Ja että Oliviakin parantunut, hyvä hyvä!! Tosiaankin oli oikein nätti pikkuneiti ;)

Hyvä peikkoäet että se aika tuli näinkin ajoissa tietoon niin voit alkaa valmistautumaan siihen.

Umalle oli dumle ja muutkin antaneet hyviä neivoja. Näinhän se asia menee =)

Meillä menee ihan mukavasti. Yöllä heräillään entiseen malliin, pikkuisen se välillä väsyttää... No, kyllä se tästä :)

Miehellä tänään pitkästä aikaa vapaata, kyllä isot tytöt on innoissaan!! Kyllä sen huomaa kun mies on aamusta iltaan poissa melkein joka päivä niin alkaa se tytöissä näkyä. Täytyy toivoa että tilanne jossain vaiheessa helpottaa!

Nyt pitää mennä, mukavaa päivää kaikille =)

outs@ ja Hilla 4.10.

Vierailija
11/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia Dumlelle ja muille vastauksista. Se imettäminen ennen tai jälkeen ei vain ole niin helppoa. Tänäänkin koitin antaa ekaks tissiä, mut ei huolinu. Soseita kyllä huoli heti ja välistä koitin antaa pullosta maitoa, mutta aika huonolla menestyksellä. Vettä saan nokkamukilla menemään jonkin verran. Jälkeenpäin ei tissiä huoli. Ihan kuin Vesli tietäs et on saamassa soseita ja ei tästä syystä huoli tissiä. Meillä on aina suunnilleen sama aika kun vesli syötetään. Siskon kanssa puhuin ja heillä oli sama juttu. Ei huolittu nesteitä. Muuten Vesli on kyllä tissillä vuorokaudessa toi tiheään. eikä syö edes koko purkkia koskaan kerralla.

Istumesta sen verran, et mahtuu vielä kaukaloon, mutta joudutaan antaan istuin pois kun serkkuni synnyttää. Hänellä laskettu aika huhtikuun 11, mutta on supistellu jo pitkään ja on auennutkin jonkin verran. Nyt jännätään et milloin syntyy. Mut koitetaan ostaa sellanen istuin joka on 9 kg eteenpäin.

Mutta nyt mentävä. Vesli kaipailee. Dumlelle voimia ja halauksia!!!

Vierailija
12/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elossa täälläkin ollaan. Kouluesitys meni hyvin ja perjantaina pidin vapaapäivän kouluhommista ja mentiin tyttöjen kanssa hoploppiin. Ihan kiva paikka, esikoisesta sai hyvin virran pois :)

Viikonloppuna ihmeteltiin miehen kanssa taas asuntoja ja sunnuntaina mies ajeli täyden päivän reissun Tampereella kämppiä katselemassa. Mitään sykähdyttävää ei löytynyt.

Tiiviisti rakennettuun olemme täälläkin tottuneet mutta haluaisimme sellaisen paikan jossa ei ole heti nurkalla mitään vuokrakerrostalokasarmia.

Alueskaala on Nokia, Pirkkala ja länsi-Tampere, uudiskohteita katselimme- vanhat näyttävät olevan melkein saman hintaisia.

Esikoinen kyselee jatkuvasti että onko meille jo löytynyt uusi koti, haaveilee prinsessa sängystä :)

Hiljalle annoin eilen ensimmäisen kerran peruna-porkkanasosetta purkista ja hyvin maistui. Velliä ei tahdo mennä nokkamukista joten koitin tuota ja sen verran on harjoiteltu että osasi sentään niellä. Tänään sitten lisää. Vielä ei pitänyt noita kiinteitä aloittaa mutta huuto oli ollut sen verran kova taas kun olin poissa että huoks. Ja tälläkin viikolla on pakollinen kouluilta eli pakko on jotain saada tytölle menemään. Myös yöunet ovat nyt lyhentyneet, viime yönäkin söi klo 23, 2.30 ja taas jo aamukuudelta. Tähän asti on pärjätty hyvin max. yhdellä syötöllä.

Ehkä tuo nyt sitten tuo parannusta kaikkeen, tissillä notkuu päivisin edelleen ja hyvä niin. Aika vaivatontahan tuo kuitenkin on sitä antaa.

Mennille ja muille taudin kourissa taisteleville voimia pöpöjen karkoitukseen. Meillä tyttö kaivaa suutaan + kuolaa niin kovasti että mietin voiko tulla jo hampaita? Esikoiselle ensimmäinen tuli vasta lähempänä 8 kk ikää eikä tämä nyt kai voi niin erilainen lapsi olla? Mites te muut joilla on jo useampia ipanoita, onko hampulit tulleet ihan saman kaavan mukaan kaikille?

Jonkun poika oli yökastelija ja hoitoon meneminen oli kurjaa. Meillä esikoinen on aina ollut varahoitoa vastaan ja sinne meneminen on yhtä tuskaa. Nyt kun itse olen kotona en tietenkään ole vienyt sinne huutamaan, mutta kaikilla ei ole yhtä hyvä tilanne että voisi sitten pitää lapsen kotona. Ymmärrän että lopettaminen tulee helpolla mieleen :) Toisaalta kyseessä voi olla tosi pienikin asia joka korjaantuu helposti kun selviää. Meillä perhepäivähoitajelle meneminen takkuili jossain vaiheessa ja syy oli se että hän ei päässyt rattaiden kyytiin vaikka oli tooosi väsynyt. Olivat olleet jossain metsässä eikä hoitaja voinut ottaa rattaisiin. Mutta kun asiasta keskusteltiin ja hoitaja lupasi tytölle että kyytiin pääsee jos väsyttää niin siihen loppui vastustelu. Tämä tapahtui siis joskus aikoja sitten, eihän nyt melkein neljävuotiasta kyytiin enää oteta mutta silloin se oli iso juttu. Yritähän siis kaivella selville mitä sellaista siellä on tapahtunut joka tekee menemisen ikäväksi.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! Hipsukka tuolla huutelee joten nyt sitten sitä perunamössöä lämmittämään...

t: Typykkä ja kuolanaamainen Hilja 2909

Vierailija
13/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaiseen ennenkuin pitaa isoimmille laittaa lounas eteen...

Alli kans syo nyrkkeja myoten sormiaan jo pidemman aikaa ja kuola virtaa... Mulla edelliset on kakkosta lukuunottamata saanu suht' samaanaikaan hampaitansa, siina 5-6 kk iassa. Kakkonen veti pohjat kun alahampaat tuli just taytettya 3kk!!

Eli kylla noilla voi perheen sisallakin olla eroja. Serkkutytto sai ekat hampaansa 1v lahjaksi, se vasta olikin hassu naky, kun mun samanikainen kakkonen oli suu tays jo samaan aikaan!

Mutta eipa kummempia meidan nurkille; kaantyillaan jo mahalta selalleen, jopa unissaan, joten aktiivista vaihetta vietetaan. Viime yona nukkui putkeen 8 tuntia. (harvinaista herkkua).

Joten jatkan taas myohemmin

-levinia ja Ally auringosta +12° -

Vierailija
14/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli molemmat pojat kovassa nuhassa, kuumetta ei onneksi tunnu olevan kummallakaan. Viime yö näytti pienemmän pojan osalta aluksi todella huonolta kun jo tunnin nukkumisen jälkeen alkoi hengitys rohisemaan ja nenä oli ihan tukossa. Mä siirryin sitten alakertaan pojun kanssa, jottei herätetä isompaa poikaa ja jotta isi edes saa nukuttua, sovittiin, että vaihdetaan vuoroa jossain vaiheessa jos pikkupoju ei nuku ollenkaan. Laitoin vaunuihin nukkumaan ja nostin selkänojaa vähän ylöspäin viistoon asentoon ja avonaiseen makuupussiin poitsun ja peiton päälle ja johan nukkui kuin tukki ensin viiteen asti, sitten söi ja puoli kasilta heräsi. Ja siis kyseessä poika, joka on tähän saakka herännyt syömään ainakin kahdesti ja viimeisen parin viikon aikana lähes puolentoista tunnin välein muuten vaan huutelemaan. Meillä taidetaan siis nukkua jatkossa vaunuissa, ja äiti sohvalla :)

Tsemppiä kovasti kaikille muillekin sairastupalaisille!!

Kiinteiden ja maidon kanssa minä olen tehnyt niin, että kun poju herää aamupäiväuniltaan, imetän ensin, mutta vaan toisen rinnan. Näin poika tulee sen verran täyteen,e ttä jaksaa jonkun aikaa puuhastella, sitten vähän ennen seuraavia unia annan maitoon sekoitetun soseruuan. Näin meillä toimii hyvin, koska jos annan soseen ensin, ei meilläkään maito maistuisi enää sen jälkeen. Hedelmäsosetta saatan antaa sitten taas toisten pitempien unien ja maidon jälkeen. Itsellenikin muistuttelin tuossa taannoin,e ttä maito on vielä pitkään vauvan pääasiallinen ravinto ja kiinteiden syöminen voisi hyvin olla vielä pitkään vaan sellaista erilaisiin makuihin totuttelua.

Kiva, että pikkusisseillä ja vanhemmilla oli ollut mukavia uintikokemuksia. Esikoisen kanssa olisi tehnyt mieli vauvauintiin, mutta meidän kaupungissa ei sitä ole ja ei sitten viitsitty naapurikaupunkiin aina lähteä sen takia ajelemaan. Mutta varmasti aivan ihana koko perheen harrastus jos vauva vaan tykkää, ja suurin osahan kylllä nauttiin täysin siemauksin vedestä. Uimahalliiin meinataan kyllä mennä pulikoimaan n. 9 kuisena kuten esikoisenkin kanssa.

Jep, nyt on poju nukkunut ulkona taas jo neljä tuntia, joten uskoisin, että kohta kutsu käy..

Mukavaa viikkoa kaikille (sairasteluista huolimatta!)

Jondeliini ja poju (28/8)

Vierailija
15/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla sitten ihanat pojat. Miten tuo vauveli voikin olla niin suloinen. Ja isoveli niiiiin hellyttävä. Laitoin miehelle töihin viestiä lasten touhuista ja sieltä tuli viesti takaisin että tulee poikia ikävä. Mitä lie huurua ilmassa? :)

Dumle ja muut kenellä lapset sairastelee, ihan hurjasti toivon teille parempaa oloa ja tervehtymistä! Se on kamalaa ku vauva on kipeänä. Ja voi järkytys miten hyödytön lääkärikäynti Dumlella oli takana. Jestas. Suututtaa. Varmaan tosissaan parempia neuvoja ja vastauksia kysymyksiin voisit saada neuvolasta kuin tuolta sairaalanmäeltä.

Meillä on nyt pari päivää sujunut varsin normaalisti tuon imetyksen kanssa. Ihanaa! Mahtava tunne tulee itselle, ku näkee että Onni syö mahansa täyteen. Mulla tuntuu nyt maito riittävän, ja tissi kelpaa pojalle ihan hyvin (välillä tietysti tarvitaan ne sadetanssit) ja kaiken huipuksi näyttää siltä, että Onni on kasvanut jo niin isoksi pojaksi että pärjää paremmin maitosuihkujen kanssa. Voi miten helpottavaa kaikkinensa.

Lisäksi meillä on jotain tolkkua tullut öihin, nyt on pari yötä nukuttu parin tunnin pätkissä. Viime yönä jopa tuli 3h pätkä. Ah miten ylelliseltä se tuntuu tällä hetkellä. Toivotaan että kehitys jatkuu.

Mulle on tullu takasin ne nälkäkohtaukset. Liekö tuo imetys kuluttaa nyt enemmän vai mikä on. Mutta ruokaa on saatava, usein, ja paljon!

Kiinteistä teillä oli paljonkin keskustelua, mulla ei siihen lisättävää juurikaan ole. Mahanväänteitä Onnilla on vielä sen verran, että en halua vielä alkaa kiinteitä syöttämään. Katsotaan se seuraava neuvolakäynti, että miten poika on kasvanut, ja tuumataan sitten. Esikoiselle alotin kiinteät vasta 6kk iässä ja se oli silloin hyvä niin. Jotenkin mulla on semmonen hassu olo, että en raaskisi mitään lusikkaa työntää Onnin pieneen suuhun. Oonko vähän hölmö?? :)

Kukas se olikaan joka jokin aika sitten mainitsi vauvan ketteryydestä ilman kestovaippaa? Täällä tehtiin sama havainto. Kertakaikkiaan yllätyin, ku laitoin lapsen mahalleen ilman vaatteita ja vaippaa lattialle. Voi sitä mönkimisen määrää! Kyllä se kestovaippa varmasti vähän kankea on näillä pienillä vauvoilla, mutta mitäs siitä. On sitten sitäkin hauskempia hetkiä kun on ilman vaippaa kokonaan. Nykyään meillä onkin tapana laittaa muovifroteet maton päälle ja poika siihen treenaamaan, se on kaikille hauskaa!

Tekeepä jo mieli kahvia. Mars keittiöön siis.

Vierailija
16/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa moni syyssissi kipeä ja nuhanen. Pitää koputtaa puuta nyt kun sanon, että meillä ollaan toistaseksi oltu ihmeen terveitä. Kyllä se räkäpöpö vielä meillekin löytää tänä talvena ihan varmasti.

Sonjan viime yö meni ruhtinaallisen hyvin. Nukahti yöunilleen klo.20.30 ja heräs 02.00 syömään...nukahti ja heräs 06.00. Olin siis aamulla pirteä kuin peipponen ja huusholli tuli jynssättyä ja kuurattua oikein kunnolla. Nyt on kiva vaan olla ja " haistella" raikasta kotia.

Pitää lähteä ruuan laittoon.

Risella ja sonja

Vierailija
17/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryystän tässä samalla kahvia, kun löysin pakastimesta vielä pullaa...ei kyllä olisi yhtään varaa syödä mitään pullaa... :(

Dumle se sitten surkuttelli, kun purnasi...kyllä saa ja pitää. Itse kukin täällä välillä. Kurjaa kun ei sillä Mennillä tahdo millään antaa periksi. Ihme lekuri. Kyllä minäkin kannatan sitä yksityistä.

Keittelin tuossa juuri bataattia ja laitoin sitten kerta-annoksia jääpalarasiaan ja sitten muutamaan pilttipurkkiin vähän enemmän.

Olen saanut uuden ystävän neidin kerhon kautta. Hän on sellainen erittäin puhelias, vähän kuin minäkin. Ei sitten noita ystäviä ole isommin ollut sen jälkeen, kun aloin tuon isännän kanssa seurustelemaan. Lapsien syntymän myötä hävinneet loputkin. Se on, kun baarissa ei käy... Kuinkas teidän ystävien on käynyt, kun lapset ovat syntyneet? Onko hävinneet vai säilyneet?

Huomenna olisikin sitten taas porin keikka. Miehellä on se viisuri leikkaus. Menen lasten kanssa sitten siksi aikaa yhdelle hyvälle ystävälle kylään jolla on saman ikäinen tyttö, kuin meillä neiti. Voipi olla, että pääse jo tunnin kuluttua menosta ja saattaa olla, että joutuu jäämään yöksi. Toivottavasti ei kuitenkaan ole kovin kipeä, kun olen sellainen sijaiskärsijä. Jos näen, että joku läheinen on kipeä (mies, lapset tai jopa kissa) niin olen itsekin kipeä tai sellainen hontelo...

Mutta nyt pitää mennä hakemaan lisää kahvia ja sitten antamaan Eetulle hedelmäsosetta.

vm78 ja Eetu 0809

Vierailija
18/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä " sairastupiin" ..

Täällä ei sitten kunnolla sairastuttu, mutta asia vielä seurannassa. Tuntuu, ettei omakaan olo ole vielä ihan ok, välillä tulee kummia vilun väristyksiä ja kovin vetämätön olo..

Oltiin tänään neuvolan lääkärillä Mikon kanssa, katsoi myös korvat ja kuunteli keuhkot. Ei mitään hälyyttävää. Pikkumies kasvaa ja kehittyy myös hänen mukaan normaalisti, joskin kasvu menee siellä yläkäyrällä.

Mukavaa, että haikarapolskan viikonloppu meni mukavasti. On tärkeitä nuo hengähdys tauot arkeen..

Mutta kunhan ilmoittelin, että hengissä ollaan.. Nyt ei kerkeä enempää..

Vierailija
19/43 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirahviina:kiva kuulla että olet siellä positiivisella mielellä=)

Sello tapaaminen:onnistuisi muuten mutta mun työillä on kuvaukset puolilta päivin kaupungilla.Sovitaanko ensi viikkoon ti??

Avaliinan vauvalla on vaikkua korvissa,niin meilläkin mutta ei märkää.Taitaa tosiaan vauvat vaan niitä korvia rapsutella sillä meillä on ainakin haronut niitä aina ja silloin kun oli nuha niin olin satavarma että on tulehtunut mutta ei ollut ja sama harominen jatkuu aina vaan,toki jos epäilyttää niin kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttamassa.

vm78,minttupipsa ja dumle,toivon teille parempia öitä nyt ja ja koska,tiedän todella että uuteen aamuun ei ole kiva herätä kun on nukkunut huonosti.Toivottavasti Menni nyt menee parempaan suuntaan,onneksi ei enään oksenna!

Minttupipsalle sanoisin samaa kuinmitä peikkoäetkin jo kertoi,että lähtö tilanteet kivoiksi ja sitten ilomielellä kotia kohti ja silloin voidaan vielä kerrata päivänleikit ja muut.Yökastelu on meilläkin koettu.Sara kasteli vielä ekalla luokalla niin kuin minäkin pitkään,on perinnöllistä.

Suppoja saa tietääkseni käyttää niin kauan kuin vaan sairaus kestää sillä eivät ole vaarallisia eivätkä menetä tehoakaan näin lyhyellä käytöllä.

Maidoista ja soseista oli juttua.Minä imetän ensin vähän ja sitten soseet ja lopuksi vaihtelevalla menestyksellä tarjoan rintaa tai pulloa.Itse tekemiin(mitä en oo nyt vielä tehnyt)laitan aina maitoa sekaan.

Peikkoaet;kiva juttu kun aika nyt selvillä.Tekisi mieli sanoa että älä turhaan panikoi sillä lääkärit osaavat hommansa mutta tiedän että itsekkin olisin ihan hermona.Rentouttavia tuulia lähettelen ja luottavaista mieltä tulevaan,kaikki menee hyvin!

Vauvauinnista,meidän iskä suunnitteli vievänsä Aatulin vauva uintiin mutta se nyt vain jäi osaksi sen takia että 1krt maksaa täällä 15-20e joten minusta turhan kallista.Vauvat varmasti tykkää mutta itse olsin pyörinyt kotona paniikissa kun laitetaan vauvat uppeluksiin(tiedän joo,että osaavat hengittää)mutta mä oon jotenkin ihan neuroottinen ton suhteen.7v ja 9v lapseni osaavat uida mutta silti niitä aina todellakin silmä kovana vahdin.En tiedä mistä moinen vesikammo mulle on tullut vaikka vedessä viihdyn minäkin hyvin.

Haikarapolskalla oli mukava viikonloppu takana,hyvä mieli tuli mullekkin=)

Me odotellaan innolla viikonloppua.Piti mennä kylpylään mutta miehen selkä(säteilee myös jalkaan)on niin kipeä että ei voi olla missään porealtaissa tai saunoissa.Mies varasi meille turusta suiten joten ei paha sekään.Käydään yhdessä saunassa(mies Käy)ja minä saunon.Olen varannut itselleni iltäpäiväksi meikkaajan ja täällä ennen lähtöä brasilialaisen vahauksen ja 2krt hierontaa=)

Mutta ny pitää lopetella.kauniita unia kaikki tyynni=)

Vierailija
20/43 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset nukkuu vielä joten hetki aikaa koneella.

Ollaan päädytty tuossa keskimmäisen hoitoonmeno-ongelmassa siihen ratkaisuun että tämä kuukausi vielä yritetään mutta jos edelleen tökkii niin otetaan pikkujätkä pois hoidosta. Kokeillaan siten että saa olla ma ja pe kotona. Jospa huomaisi miten tylsää äidin ja pikkusiskon kanssa on kotona olla kun ei oo mitään tekemistä.

Meillä tuo vauvauinti ei muuten ollut mun mielestä kovin hintavaa, 56e/10krt sis. kaksi aikuista ja vauvan. Ja ryhmät menee siten että alkavien vauvojen ryhmiä oli muistaakseni 3 joissa kaikki siis ensikertalaisia. Kovin meillä ovat suosittuja nämä vauva- ja perheuinnit sillä ryhmät ovat aivan täynnä.

Isommilla lapsilla on kuumetta ja yskää. Sunnuntaina alkoi keskimmäisellä ja edelleen nyt aamulla oli pikkuisen lämpöä kun kävin korvasta mittaamassa. Esikoisella oli illalla yskää ja on koko yön yskinyt välillä enemmän välillä vähemmän, lämpöä hänelläkin aamulla aavistuksen verran joten jäävät sitten molemmat tänään kotiin lepäilemään. Täytyy vaan toivoa ettei nyt tartuisi tuohon pikkupirpanaan.

no, nyt kuuluu tuolta meidän sängystä tuhinaa, tais vaavi herätä. Onkin nukkunut 10h, tosin söi puoli kolmelta ja kuuden aikoihin.

minttupipsa ja Peppi 130907