Lapsen korvien lävistäminen ei ole pikku juttu - tuli tämäkin koettua eilen oikein kantapään kautta!
Itse olen myös ollut sillä linjalla, että pieni tyttö ei korviksia tarvitse eikä niitä pitäisi hänelle laittaa, koska ei osaa vielä omaa mielipidettään asiasta ilmaista. Mieheni kuitenkin halusi tytölle korvikset ja suostuin lopulta, koska ajattelin, että kyse on kuitenkin loppujen lopuksi aika "pikkujutusta".
Tytöllä on korvikset olleet n. 2 vuotta ilman ongelmia, mutta eilen kun tuli päiväkodista, huomasin, että korva oli mennyt aivan hirveän näköiseksi ja korviksen taustaosa oli mennyt reiän sisään!
Tyttö vietiin lastenklinikalle, jossa minä ja mies pidimme rimpuilevaa tyttöä kaikin voimin kiinni ja lääkäri irrotti korun. Tyttö huusi ja itki :( Nyt on antibioottikuuri päällä. Tytölle tuli varmasti kauhea lääkärikammo tästä ja klinikalla vielä sanottiin, että joskus näistä tulee tosi ikäviä tulehduksia.
Ette usko, kuinka pahaa teki! Eli kyse ei todellakaan ole aivan pikkujutusta!
Kommentit (30)
Helpompi liikutella eikä lukko lumpsahda liian tiukalle.
ja niiden lukko voi pyörähtää reiän sisään myös. Olen nähnyt sellaisiakin tapauksia :/
Onko miehesi suomalainen? Kukaan tuntemani mies ei ehdottaisi edes tuollaista pienelle lapselle. Kaikissa tietämissäni perheissä nämä on niitä äitien ja tyttärien juttuja ja miehille hömpötystä lähinnä.
Meillä tyttö 4v. ja korvikset saa sitten, kun pyytää itse. Ei ennen ala-asteikää luultavammin. Ehkä 8-10 -vuotiaana.
"Heitä tyhmä mies ulkoruokintaan. SIIS MINKÄ HELVETIN TAKIA lapsella pitääolla mitään tollasia typeryyksiä, joista ei ole yhtään mitään hyötyä, mutta pahimmillaan isoa haittaa."
"Jos joku on ollakseen pedofiili, siihen tuskin enää korvakorujen myötävaikutusta tarvitaan."
Kyllä pedofiili todennäköisesti pitää pientä tyttöä jolla on korvikset houkuttelevampana kuin vaikka vieressä seisovaa identtistä kaksosta jolla korviksia ei ole.
Jos oikein haluaa pukea pedofiili-imuriin niin kypärämyssy, lapaset ja haalarit lapselle pihaleikkeihin.
- hänen kotimaassaan on täysin normaalia, että pikkutytöllä on korvikset.
Korvisten hoitoa ei oltu laiminlyöty, vaan lukko oli mennyt tiukalle lapsen nukkuessa päiväkodissa päikkäreitä ja korva oli painautunut tyynyä vasten. Kyseessä kuitenkin kalliit kultakorvikset..
AP
mutta en voi olla miettimättä sitä, että elämässä voi lapselle sattua pahempaakin. Vaikka mitä tapaturmia jne. Ja lääkärikammoa ei välttämättä tule yhdestä kerrasta, toivottavasti tyttönne unohtaa tapahtuneen pian.
T:25