Arvoisat niminikkarit, saisinko ideoitanne avuksi kolmannen neitosen nimen mietintään!
Täältä olen aiemminkin saanut avuksi hienoja yhdistelmiä ja ideoita joten taas, kun aihe alkaa olla ajankohtainen niin kysäisen mielipiteitänne!
Vanhemmat sisarukset ovat Christa Melinda ja Celina Vivian ja kolmas prinsessa on siis 100% varmasti tulossa. (vilkutus tutuille ;) !)
C ei ole edellytys alkukirjaimeksi, mutta ei haittaisikaan. Minä pidän itse C-kirjaimesta! =)
Vaihtoehdot vaan ovat vähissä. Cecilia ei tule kysymykseenkään, se herättää jotain epämieluisia mielikuvia itselleni jostain syystä, muuten olisikin varmaan omissa ehdokkaissa.
Sukunimemme ei ole selvästi suomenkielinen, alkaa s-kirjaimella ja päättyy l-kirjaimeen.
Nimen pitäisi olla suhteellisen kansainvälisesti ymmärrettävä.
Käyttämättä jääneitä omia lemppareita ilman mitään järjestystä ensimmäiseksi tai toiseksi:
Amanda, Katariina (tämä ei iske C:llä, mutta olisiko K sitten sarjaan sopimaton?), Catriina, Rianna, Rhianna, Joanna, Carla.
Saisitteko näillä tiedoilla mitään apuja minulle pähkäiltäväksi!
Etukäteen ystävällisesti vaivautuneita suuresti kiittäen
piipaa
Kommentit (35)
lisaa miettimista:
Ciandra
Sierra
Colette
Cordelia (kuningas Learin kolmas ja suosikkitytar)
Cornelia
Cosima
Andrina
Adriana
Rosamunda
Arlene
Carla
Ariadne
Arianna
Corinna
Catalina, Cathrine, Catrina
Corisande
Amina
Jolanda
Carlina, Carlena
Catrine, Catriona, Cassandra, Calandra
Anastasia, Nastassia, Leandra
Karalina, Melisande, Marinda, Rosalinda, Miranda, Corisande, Elena, Ramona
Amanda Aura Katariina
Colette Una Rianna
Catalina Freia Amanda
Sabrina Rianna Rosamunda
Amanda Katariina/ Katarina/ Catharina oma suosikkini!
Sabrinasta ja Riannasta tulee laulajat molemmista mieleen, Brianna on vähän vaikea ja Joanna ei minussa herätä mitään tunteita.
Jos olette suomenkielisiä, niin tuo Camilla on kyllä paras lausumisenkin kannalta. Carola ja Caroline suomalaisittain lausuttuna taas olisivat vähän kuin Göran, ei kuulostaisi hyvältä... =)
Minä olen suomenkielinen, mies ei.
Camilla -Löytyy lähipiiristä joten ei käy
Carola - Tästä tulee aina mieleen euroviisu naapurimaasta
Caroline -Ihana nimi josta pidän paljon, mutta tuo lausuminen on kyllä miinus. Ja toinen miinus tietty boldareista.. Karoliina versiona olisi mukavampi, mutta sekin löytyy läheltä.
Tuo C ei tosiaan ole mikään ehdoton juttu joten mielelläni otan ihan minkälaisia ehdotuksia vastaan mitä vaan kukakin keksii!
Ja samoin nuo käyttämättä jääneet lempparini ovat vain mallina maustani, niiden ei tarvitse olla mukana.
Camilla tuossa jo äsken menikin ohi.
Claudia - Tätä en itse pysty kuvittelemaan vauvan nimenä, aikuisen kylläkin, vähän ehkä tätimäinen minusta, jos niin voi sanoa. =)
Kaunis, klassinen nimi tämä Clara, sopisi minusta mainiosti sisarussarjaan. Nimessä olisi myös samat kirjaimet kuin Carlassa, josta kerroit tykkääväsi.
ehdotuksia:
Beata
Daniela
Brita
Charlotta
Nicola
Fiona
Gisela
Micaela
Jolanda
Michelle
Miranda
Veronica
Alicia
Monica
Rebecka
Rianna ja Carla on miettimistäsi nimistä mun suosikit.
Vanhemmat sisarukset ovat Christa Melinda ja Celina Vivian ja kolmas prinsessa on siis 100% varmasti tulossa. (vilkutus tutuille ;) !)
C ei ole edellytys alkukirjaimeksi, mutta ei haittaisikaan. Minä pidän itse C-kirjaimesta! =)
Vaihtoehdot vaan ovat vähissä. Cecilia ei tule kysymykseenkään, se herättää jotain epämieluisia mielikuvia itselleni jostain syystä, muuten olisikin varmaan omissa ehdokkaissa.
Sukunimemme ei ole selvästi suomenkielinen, alkaa s-kirjaimella ja päättyy l-kirjaimeen.
Nimen pitäisi olla suhteellisen kansainvälisesti ymmärrettävä.
Käyttämättä jääneitä omia lemppareita ilman mitään järjestystä ensimmäiseksi tai toiseksi:
Amanda, Katariina (tämä ei iske C:llä, mutta olisiko K sitten sarjaan sopimaton?), Catriina, Rianna, Rhianna, Joanna, Carla.
Saisitteko näillä tiedoilla mitään apuja minulle pähkäiltäväksi!
Etukäteen ystävällisesti vaivautuneita suuresti kiittäen
piipaa
[/quote]
Clara -Kaunis kyllä, mutta lausuttuna Klaara ei nappaa
Clarissa - Todella kaunis, mutta tästä tulee mieleen uhrilampaat.. Eipä silti, hyvä elokuva. Toisaalta loppu -ssa ja S-alkuinen sukunimi, meneekö sössötykseksi?
Beata - Nätti on, mutta onko liian hankala?
Daniela - Ei
Brita - Ei myöskään
Charlotta -Lapsena leikin, että minulla on tyttö jonka nimi on Charlotta, mutta ehkä nyt liian hmm.. makea..
Nicola - Ei maistu
Fiona - ihana nimi, nyt vain tulee liiaksi mieleen vihreä jätti.. ;)
Gisela - Ei miellytä
Micaela - Ei tämäkään
Jolanda - Jotenkin kaunis, toisaalta liian maskuliininen niinkuin nuo kaksi edellistäkin
Michelle - Ei maistu
Miranda - naapurin kissa..
Veronica - Jotenkin julma
Alicia - Ei paha eikä hyvä
Monica - Lewinsky..?
Rebecka - Pidän, mutta ei käy
Rianna ja Carla - Vielä näistä. Tuo Rianna on kyllä yksi suurimpia suosikkejani. Nämäkin ovat toisaalta hiukan liian maskuliinisia joten siksi ehkä ovat aiemmin hylätty.
Brianna oli aika vahva ehdokas aiemmin myöskin, mutta sama syy kuin edellä.
Carla Joanna - Yksi omista suosikkiyhdistelmistäni joka on kyllä harkinnassa. Mutta mies ei aiemmin lämmennyt tuolle Carlalle ja sekin on hitusen liian maskuliininen. Mutta pidän silti..
Taidan olla aika kranttu ja lisäksi tv:n orja, kun niin monen nimen " pilaa" joku mielikuva jostain leffasta tms..
piipaa00:
Vanhemmat sisarukset ovat Christa Melinda ja Celina Vivian.
Cecilia ei tule kysymykseenkään, se herättää jotain epämieluisia mielikuvia itselleni jostain syystä, muuten olisikin varmaan omissa ehdokkaissa.
Nimen pitäisi olla suhteellisen kansainvälisesti ymmärrettävä.Käyttämättä jääneitä omia lemppareita ilman mitään järjestystä ensimmäiseksi tai toiseksi:
Ihana
Chrystal
tai
Cristal
Carlotta
Cyra
Clotilda
Clelia
Cindra
Claribel
meidän kummityttö on Beatta, mun mielestä myös nätti nimi, pehmeän tyttömäinen. Beata yhdellä t:llä sopisi teille ehkä paremmin.
Brianna on nätti myös.
Chrystal - On todella ihana, juuri mun makuinen, mutta taitaa olla liian samankaltainen kuin Christa.
Cristal - Se ainakin menee liian lähelle isosiskoa
Carlotta -
Cyra - En pidä
Clotilda - Ihan uusi juttu! Ekaks kyllä tuli mieleen perunalajike! =)
Clelia - Sekin on liian lähellä toista siskoa
Cindra - Aika mukavan oloinen
Claribel - Äkkiseltään outo, mutta suussa maistuu kyllä kivalle. Pidän koko ajan enemmän!
Christa, Celina ja ...
Cia
Ciia
Cindy
Catia
Catja
Frida
Fiia
Fanni
Franceska
Felicia
Greta
Isabella
Aida
Adelina
Lidia
Lydia
Mandi
Ofelia
Rebekka
Saga
Tilda
Yasmin / Jasmin
Miettimistänne pidän eniten ihanaisesta Joannasta. Hyvänä kakkosena Amanda ja Carla.
Kun voiskin itekin jotain ei niin perusnimeä ajatella, mutta kun ei... Jos vois, niin mulla ois varmaan tyttö nimeltä Gisele :)
Cora? Celeste? Cara?
Ciara? Entäs vanha kunnon Cindy? ;)
Tässä vielä joitakin C-nimiä. Joukkoon tupsahti muutama valoisa, makoisa, mausteinen ja prinsessa -nimikin!
Candela, Candy, Caranda, Carelia, Caressa, Carmela
Chantelle, Cindelle,
Cinderella & Cinnamon :o)
Clarinda, Cleora, Clorette, Clorinda
Cordelia, Corella, Corinna, Cornelia, Crenda
Rianna ja Brianna ovat myös ihania.
Täällä taas ja nyt siis ristiäiset jo lähestyvät, kun neitonen syntyi viikko sitten!
Nimiasia vaan jäi junnaamaan paikalleen.
Mitä ilmeisimmin C alkuisista sitä ei löydy, mutta varmaa sekään ei vielä ole. Neiti vaan ei näytä siltä. Amandaksi olemme häntä kutsuneet sairaalassa ja pidän siitä kyllä kovasti, mutta ehkä kuitenkin se voisi olla mieluummin toinen nimi tai ei lainakaan.. Voih, vaikeaa..
Tämän hetken suosikit joita pyörittelen:
Sabrina
Amanda
Katariina
Brianna/Rianna
Joanna
Yhdistelmistä ainoana päällimmäisenä pyörinyt Sabrina Amanda tai toisinpäin, mutta ihan oikealta sekään ei kuulosta. Jollain tavalla haluaisin tuon Katariinankin mukaan, mutta mutta. Ei se ole vättämätön. Oon jo yrittänyt miettiä kolmea nimeä, mutta se on jo tosi vaikeaa. Toisaalta ois kiva kaks pitkää nimeä ja joku lyhyt siihen väliin.
Jos vielä joku jaksaisi kommentoida ja/tai pyöritellä näitä nimiä avukseni ja ehdotella lisää niin olisin aivan valtaisan kiitollinen!
piipaa ja neito 1vk