Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisat niminikkarit, saisinko ideoitanne avuksi kolmannen neitosen nimen mietintään!

13.01.2008 |

Täältä olen aiemminkin saanut avuksi hienoja yhdistelmiä ja ideoita joten taas, kun aihe alkaa olla ajankohtainen niin kysäisen mielipiteitänne!

Vanhemmat sisarukset ovat Christa Melinda ja Celina Vivian ja kolmas prinsessa on siis 100% varmasti tulossa. (vilkutus tutuille ;) !)

C ei ole edellytys alkukirjaimeksi, mutta ei haittaisikaan. Minä pidän itse C-kirjaimesta! =)

Vaihtoehdot vaan ovat vähissä. Cecilia ei tule kysymykseenkään, se herättää jotain epämieluisia mielikuvia itselleni jostain syystä, muuten olisikin varmaan omissa ehdokkaissa.

Sukunimemme ei ole selvästi suomenkielinen, alkaa s-kirjaimella ja päättyy l-kirjaimeen.

Nimen pitäisi olla suhteellisen kansainvälisesti ymmärrettävä.

Käyttämättä jääneitä omia lemppareita ilman mitään järjestystä ensimmäiseksi tai toiseksi:

Amanda, Katariina (tämä ei iske C:llä, mutta olisiko K sitten sarjaan sopimaton?), Catriina, Rianna, Rhianna, Joanna, Carla.

Saisitteko näillä tiedoilla mitään apuja minulle pähkäiltäväksi!

Etukäteen ystävällisesti vaivautuneita suuresti kiittäen

piipaa

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ciandra -Tämä on kyllä jotenkin houkutteleva, mutta ehkä liian hankala

Sierra - ..Leone?

Colette,Cordelia,Cornelia, Cosima - Nämä ei nappaa jostain syystä yhtään

Andrina, Adriana - En pidä

Rosamunda - Uuniperuna! =D

Arlene - Lehmän nimi..

Carla - Tätä mä edelleen pyörittelen mukana

Ariadne,Arianna - Ei

Corinna, Catalina - Ei oikein

Cathrine, Catrina - Nämä on edelleen mukana vaihtoehtoina

Corisande - Omituinen

Amina , Jolanda - En pidä

Carlina, Carlena - Ei oikein

Catrine, Catriona, Cassandra, Calandra -Eikä nämäkään

Anastasia, Nastassia, Leandra - Hienoja, mutta ei

Karalina, Melisande, Marinda, Rosalinda, Miranda, Corisande, Elena, - nämä ei herätä oikein mitään tunteita

Ramona - Suomipoppia

Amanda Aura Katariina - aurasta en pidä yhtään, muten näitä suosikkiyhdistelmiä

Colette Una Rianna, Catalina Freia Amanda - Ei oikein

Sabrina Rianna Rosamunda - Tuo uuniperuna ei nappaa ja liikaa ärriä

Katariina Stella Amanda -Stellasta en pidä, muut onkin listalla.

Catalia tai Cataliia -Näistä tämäntyyppisistä tulee joku hautausmaa tai semmoinen mieleen. En ymmärrä yhtään miksi, mutta joku kolkko vaikutelma kuitenkin.

Mut mitenkäs nämä. Ovatko liian pitkiä? Saanko mielipiteitä ja lisää yhdistelmiä.

Rianna Amanda Katariina

Brianna Amanda Catharina

Sabrina Amanda Katariina

Amanda Katariina/ Katarina/ Catharina -tämä tuntuu tällä hetkellä yhdeltä mahdolliselta, mutta mikä näistä Katariinoista on se oikea..

Ja toisaalta tuo Amanda vaikka kaunis onkin ei kuitenkaan välttämättä ole mun lemppari etunimi vaan ehkä laittasin ne toisinpäin.

Kääk, enää kaks viikkoa aikaa.. Mä en nyt pääse eteenpäin näiden pyörittelystä, kun mikään ei kuitenkaan tunnu ihan oikeelta.

Vierailija
22/35 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi mun mielestä

Rianna Amanda Katariina

mut mikseipä tuo Rianna voisi olla myös K- tai C-alkuinen,

siis Kianna tai Cianna? Sopisi siskojen nimiin mukavasti.

Ja ehdotetuissa muissa ei tainnut vielä ole nimeä Clivia?

Cianna Amanda Katariina

Clivia Amanda Katariina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannu oliko jo ehdotettu, mutta C-alkuisista nimistä tuli mieleen Carina..? Tunnen nimittäin sisarukset, joiden nimet ovat Camilla & Carina :)

Vierailija
24/35 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carina olikin luokiteltu jo automerkiksi :)

Vierailija
25/35 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piipaa00:

Vanhemmat sisarukset ovat Christa Melinda ja Celina Vivian

Nimen pitäisi olla suhteellisen kansainvälisesti ymmärrettävä.

Käyttämättä jääneitä omia lemppareita ilman mitään järjestystä ensimmäiseksi tai toiseksi:

Amanda, Katariina (tämä ei iske C:llä, mutta olisiko K sitten sarjaan sopimaton?), Catriina, Rianna, Rhianna, Joanna, Carla.

piipaa

Noista edellämainituista Amanda ja Joanna musta kauneimmat. Voisihan toiseksi nimeksi ottaa C-alkuisen.

Katariina ja Katriina ovat mustakin ainakin pitkällä i:llä kirjoitettuina K-alkuisia - Catariina näyttää jotenkin sekakieleltä. Jos siis niitä C:llä, niin lyhyt i tai ehkäpä kokonaan erikielinen kirjoitusasu kuten Catherine?

Taisi tulla jo C-nimiä paljonkin katettua. C-nimistä viehättävältä kuulosti mm. Cordelia (vaikkapa Joanna Cordelia?). Tässä vielä muutama, joita tuli mieleen

Chiara

Carmen (...?)

Constanza / Constantine

oliko jo Cynthia?

Vierailija
26/35 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kommentit nipussa:

Cia - Kuin automerkki..

Ciia - sama kuin edellä

Cindy - Barbinimi =)

Catia - Ei oikein vaikka toisaalta nätti

Catja - sama kuin edellä

Frida - Abbaa..

Fiia - Ja automerkki..

Fanni - Liian tavallinen

Franceska - Kaunis, mutta turhan hieno

Felicia - Sama kuin edellä

Greta - ei

Isabella - Kaunis, mutta lähipiirissä

Aida - ei

Adelina - Nätti, voisi olla toinen nimi, mutta ei ehkä kutsumanimi

Lidia - Joku tv-sarja tästäkin kolkuttelee

Lydia - samaa kuin edellä

Mandi - Ei

Ofelia - En ole riittävän sivistynyt =)

Rebekka - Pidän, mutta ei

Saga - Pidän kovasti, mutta käykö se sarjaan

Tilda - Meillä on kissa nimeltä Matilda

Yasmin / Jasmin - Julkkiksen mukana kulunut

Carina - auto..

Carita - Mies ei ikinä suotu, ex työkaveri. Itse pidän paljon.

Bettina- Tästäkin on joku mielikuva mikä sanoo ei, en vain saa mieleen mikä..

Daniela- Liian miesmäinen

Dora, Dina, - Nämä ovat ehkä lemmikkinimiä minusta

Felicia- Liian hieno

Frida -Ei

Jessica - Ei

Natalia - Ei paha

Rosanna - Ei paha

Casandra - Ei hyvä

Sarelia, Sarelle - Söpöjä, mutta kuulostavat vähän tehdyiltä minusta

Gisele - Huippumalli haussa..

Cora - Ei

Celeste - Tästä pidän paljon, mutta mutta.. joku lastenohjelma.. hmm

Cara - Ei

Ciara - Pidän kyllä, mutta mies ei suostuisi

Cindy - Ei

Candela - Ei oikein

Candy, - liian makea! =)

Caranda, - Aika karun oloinen

Carelia, Caressa, Carmela - Vähän liian voimakkaita

Chantelle, Cindelle, - Söpöjä kyllä, mutta ei

Cinderella & Cinnamon :o) - Ei sitten millään =)

Clarinda, Cleora, Clorette, Clorinda - Nämäkin nättejä, mutta vähän " tehtyjä"

Cordelia, Corella, - Ei..

Corinna - Paras näistä samantyyppisistä

Cornelia - Tästä tulee mieleen joku paha vanha täti

Crenda - Erikoinen ja nätti, ehkä pitäisin kuitenkin enemmän Brendasta

s_m_l! Kiitos sinulle vielä kommenteistasi.

Catherine - Tätä olen tuumannut ja pidän kyllä kovin, mutta ehkä vain toisena nimenä voisi ajatella. Jotenkin tuo lausunta tässä maassa ei suosi. siinä mielessä Katariina olisi helpompi.

Joanna Cordelia - Tuo Cordelia on jotenkin kovin kova tai jotain, siis jokin siinä tökkii

Chiara - Tämä kirjoitusasu on kyllä kaunis, otan suosikkilistalle

Carmen (...?) - Ei

Constanza / Constantine - nämä ovat liian konstailevia! =)

Cynthia - En muista oliko jo, mutta en oikein pidä

Suosikit taitaa olla tänä iltana suht samat Joanna, Brianna, Rianna, Katariina, lisäksi Chiara, mutta mikä voisi olla etunimi ja mikä toinen, kas siinäpä pulma. Tuo Claribel jäi soimaan kivasti johonkin alitajuntaan myös!

Vielä saa lisää laittaa, jos joku vain jaksaa ja mielellään yhdistelmiä! =)

Vierailija
27/35 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se tuli mieleen! Siinä Babar-lastenohjelmassa oli joku Celeste-niminen tyyppi? Eikö vaan? Mietin, että mikä siinä " kummittelee" ...

Todellakin Cindy on Barbinimi, siksi perässä olikin ;)

Vierailija
28/35 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://uotila.tripod.com/uotila/etunimi.html

Jos ei noista löydy, niin ei mistään :D On tavis suominimet ja NIIIIIN paljon vieraampia/erikoisempia nimiä kuin vaan jaksaa kuvitella.

Vierailija
29/35 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi eilen kirjoittaminen vähän kesken ja oli pakko palata, vaikkei tästä teille olisikaan hyötyä...

Oliko Charlotta/Charlotte jo hylättyjen listalla? Musta teillä olisi harvinaisen herkullinen mahdollisuus antaa lapsille samalla kirjaimella alkavat nimet ja kuitenkin kaikilla nimi alkaisi omalla äänteellään.

Christa oletettavasti lausutaan K:lla (krista?) ja Celina taas S:llä (selina?) - kolmoselle taas ihan omaksi saisi suhu-S:n Charlotta (sharlotta).

Mietin oikein, tuleeko mieleen muita Ch-alkuisia mutta heikkoon jää...

Kauan sitten tunsin jenkkitytön, jonka nimi oli Charnelle tai Charmelle... (lausuttiin tietysti sharnel/sharmel, paino vikalla tavulla)... ja sitten tulee mieleen Charlene. Ovat hankalia suomeksi, ei voi kiistää.

Kuten sanottu, tästä ei varmaan apua, mutta oli pakko jakaa ajatus :-)

30/35 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tulossa ehdottamaan vielä suloista Charlottaa, mutta s_m_l ehti ensin :o)

Samoja perusteita mullakin; että on sama alkukirjain, mutta ei kuulosta samalta ja kaikilla on oma päävokaali. Mun makuun Charlotta ei ole liian makea (enkä muuten pidä makeasta!), vaan siskojen nimiin hienosti sopiva kansainvälinen ja naisellinen nimi. Olis kiva olla itsekin Charlotta niminen!

Christa, Celina ja Charlotta olis upea sisarussarja!

Vierailija
31/35 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iotus! Kiitos linkkivinkistä! Olipas tuolla melkonen määrä nimiä ja todella erikoisiakin. Mut silmissä vilisi kyllä sitä tahtia, että aika vaikea mun oli mitään järjellistä bongata..

s_m_l ja abaco! Siis kyllä Charlotta/e oikeastaan oli hylättyjen listalla vaikka noin esitettynä se kyllä ois ehdottomasti harkinnan arvoinen nimi. Ja kyllähän mä siitä kuitenkin itse pidän.. hmm..

Meillä vaan on suvulla ollu tarpeeks vaikeaa jo näiden kahden neidon nimien kanssa niin mitähän sitten, kun tulis oikeesti ihan pikkasen hankalampi.. :/

Mut täytyy antaa muhia ja kysyä miehenkin mielipidettä.

Se hyvä puoli siinä on, että ei kovin helposti väänny lempinimeksi. Mä oon niin tyytyväinen, kun oon saanu aiempien likkojen nimet pysymään ilman väännöksiä! =)

Olisiko ideoita toiseksi nimeksi?

Yhdistelmiä vielä kaipaisin! =)

piipaa

Vierailija
32/35 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei se yksi suosikeistasi, Catrina, käy? mun mielestä se sopisi siskojensa nimiin hienosti!

Vierailija
33/35 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään ei nää niin hyvin kuin silmillä!

Carelia olikin jo ehdotettu..

Vierailija
34/35 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Charlotta olisi " helpompi" nimi monessa yhteydessä kuin isosiskojen harvinaisemmat nimet. Se on kuitenkin ollut kauan käytössä ja suomenruotsalaisten keskuudessa käytetty (vaikka ei ehkä hirmu yleinen). Joten ainakin valtakunnallisesti asiakaspalveluissa ym. nimi tunnetaan hyvin ja kirjoitetaan juuri noin. Paljon kiinni tietysti siitä, missä asutte. Jos pk-seutu-Turku-Vaasa -akselilla rannikon puolella, nimi varmaan tunnetaan, mutta Itä-Suomessa ehkä harvinaisempi.

Ehdotan vielä niitä toisia nimiä. Otanpa lähtökohdaksi Joannan ja ehdotan siihen toiseksi C-alkuisia. Yritin katsoa kommenttisi läpi, mutta jotain saattoi mennä ohi.

Joanna Charlotta :-)

Joanna Celeste (vrk 42n) / Celestina (4n) - Celeste on kai Babarin vaimo, mutta myös oikea nimi!

Joanna Carolina

Ja sitten Charlotalle, käyvät varmaan monille muillekin. Minusta C-etunimen kanssa toisen nimen on syytä olla kv.kirjoitusasun mukainen eli vain lyhyitä vokaaleja jne.

Charlotta Maria / Mariana / Mariella

Charlotta Sofia

Charlotta Julia / Juliana

Charlotta Vilhelmina

Charlotta Eleonora

Vierailija
35/35 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiko se ollut joku jaatelokakku Suomessa?!

Ehdotan edellisten lisaksi nimea Catriona, se on helppo lausua ja sopii minusta sarjaan, eika silti liian samankaltainen.

Muita C-nimia:

Caterina

Cataleena

Corisanda

Clarinda ehka liian hienosteleva

entas Ciara tai Ciarra tai sama K:lla? Tyttareni kaverin nimi ja minusta helppo ja kiva

tykkasin edella ehdotetusta Claudia-nimesta myos.

Tyttareni toisen kaverin nimi on Fransesca enka pida tata liian hienona vaan klassisena nimena kuten esim Helena.

Hanen luokallaan on myos Caitlin ja Callida mutta nama ovat varmaan liian outoja Suomeen?

ei C-nimia:

Karen

Andrea

Melissa

Sienna

Freia

Melisande!!!!

yritin miettia missa nimessa olisi samat yhteiset kirjaimet (c, l, a ja i) kuten siskojen nimissa mutta se oli aika hankalaa...