Onko 178 cm pituinen mies mielestäsi pienikokoinen???
Jossain toisessa ketjussa n. 185 cm:n miehiä pidetään keskikokoisena. Onko tosiaan näin?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Hieman keskimittaa lyhyempi. Kuten jo joku sanoi, niin 180 cm on miesten keskipituus. Yli 190 cm on pitkä.
2cm pituusero keskipituuteen on niin pieni ettei sillä ole kyllä mitään merkitystä... 175-185cm on keskimittainen ja siitä ali lyhyitä ja siitä yli pitkiä.
Olisi minua 8 senttiä pidempi, joten ei pituuden puolesta, mutta jos on riukulaiha niin kyllä saattaisin pitää "pienikokoisena". Minusta ei 170-senttinenkään ole "pienikokoinen", jos massaa on sata kiloa. Lyhyydestä voidaan sen pituusmitan alittavien suhteen kyllä puhua.
Semantiikkaa, joo.
Mun mies on 172cm. Onhan se keskimääräistä lyhyempi, mutta niin olen minäkin (163cm), joten minulle hän on just sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Olisi minua 8 senttiä pidempi, joten ei pituuden puolesta, mutta jos on riukulaiha niin kyllä saattaisin pitää "pienikokoisena". Minusta ei 170-senttinenkään ole "pienikokoinen", jos massaa on sata kiloa. Lyhyydestä voidaan sen pituusmitan alittavien suhteen kyllä puhua.
Semantiikkaa, joo.
Samaa mieltä. Jos on 178cm, tosi laiha ja huonoryhtinen niin saattaa vaikuttaa pienikokoiselle. Kun taas ylipainoinen 170cm ei oikein mene pienikokoisesta mitenkään.
Seurustelin miehen kanssa joks oli 183cm ja jossain yhteydessä hän mainitsi että kun on pitkä tms (taisi johonkin urheiluvarusteisiin tms liittyä) ja olin ihan hämmästynyt, vieläkin joskus mietin sitä toteamusta ja omaa hämmästystä joka siitä seurasi :D
Sillä minusta hän on keskikokoinen. Jopa vähän pienehkö. Mutta mietin, että se voi johtua kehon mittasuhteista hänen tapauksessa. Erityisen siro hän kun ei kuitenkaan ole. Jalat vaan on suunnilleen yhtä pitkän kuin minulla joka olen 168 cm.
Nyt seurustelen miehen kanssa joka on 196cm ja hänestä voi sanoa että pitkä.
Ei ole pienikokoinen. Minusta siinä 170cm kieppeillä olevat ja siitä lyhyemmät ovat pienikokoisia. Olen 168cm nainen, jos se on olennaista.
Mä pidän 170-180-senttisiä aika keskimittaisina (naisiissa 160-170cm) joten ei.
NO miesten keskipituus suomessa on 177 cm, niin 50% prosenttia on tuota lyhyempiä...
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kirahveja te olette jos pidätte yli keskimitan olevaa miestä pienenä? Varmaanikin samaa porukkaa, joiden mielestä alle 20 cm kulli on lyhyt... Ja keskimittahan tässä oli n 15cm :)
Onhan se, vaikka muuta luulet.
Ei mielestäni miehen pituus tai lyhyys ole suhteessa omaan pituuteeni, niin kuin täällä monet näyttävät ajattelevan, vaan muiden miesten. Silloin 178 on melko keskiverto. Eri asia on, että pitemmät miehet on puoleensavetävämpiä.
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html
väestöryhmä
Suomi
Miehet: 18+v 177.45 cm (keskiarvo)
Naiset: 18+v 163.20 cm (keskiarvo)
Eli tuo on miesten keskipituus (177 cm)
Ja tosiaan vaikka olisi esim 174 cm , niin kyllä on keskipituinen sillä keskipituinen ei ole vain 177 cm ja yli vaan alue 173-184 cm...
Miesten keskipituus meksikossa on 169 cm
Normaalin pituinen mies on about 172 cm- 184 cm pitkä
178cm/mm on ihan jees.
Jotenkin nihkeetä , jos on yli päätä pidempi.
Mun mies on 174cm. Ikinä ei ole tullut mieleen ajatella että olisi lyhyt. Toki missään nimessä en kuvittele pitkäksi :D mutta ihan perus pulliainenhan tuo on.
Mun mies on tuon mittainen. Itse olen yli 10 cm lyhyempi ja 50-kiloinen enkä ole ikinä mieltänyt miestäni pienikokoiseksi. Minulla on nuorena ollut parikin lähes 2-metristä kumppania ja he olivat turhankin pitkiä mun makuun. Kiva halata kun naama on miehen navassa
Ihan riittävän pitkä.
N164cm