Nukkumisjärjestelyt, lapset 2v ja 1kk
 Meillä siis tuotaa ongelmia tämä nukkuminen. 2v esikoinen nukkuu perhepedissä. 1kk vauva nukkuu omassa sängyssä samassa makuuhuoneessa. Mutta esikoinen herää vauvan ääntelyihin ja itkuun ja on sitten päivisin väsynyt, kun herää usein yöllä. Nyt ollaankin tehty niin, että toinen vanhemmista nukkuu toisen kanssa yläkerrassa ja toinen toisen kanssa alakerrassa. Mutta miehellä koittaa pian paluu työelämään ja lähtee jo aamulla klo 6 töihin, niin eihän esikoista uskalla jättää yksin alakertaan nukkumaan äidin nukkuessa vauvan kanssa yläkerrassa.. huoh *
 Miten muut olette toimineet ?
 Meillä on vain 1 makuuhuone sekä ylä- että alakerrassa.
 -Marica77 ja pojat
Kommentit (7)
 Sitä mekin ollaan tehty, että toinen on nukkunut olohuoneessa vauvan kanssa. Sitterissä meidän vauva nukkuu hyvin, mutta voiko sitterissä nukuttaa koko yötä ??
 Ja olohuonekin on makuuhuoneen vieressä, joten äänet kuuluu seinien läpi :(

äiti, isi, esikoinen 3v ja vauva 5kk.
 En muista heräilikö esikoinen vauvan alku aikoina paljon, mutta nykyään ei ainakaan herää. Tottuisko siihen??
 Meillä ei ollut mahdollisuutta mennä mihinkään muualle. Olohuone makkarin vieressä joten äänet kuuluu siitäkin yhtä hyvin.
 En ehkä nukuttaisi sitterissä koko yötä...
 Ei tainnut olla tästä paljon apua... Tsemppiä kuitenkin!
 Meilläkin isä nukkui 2v kanssa yläkerrassa ja äiti vauvan kanssa alakerrassa. Jos isä lähtee aikaisin, olisiko itkuhälyttimestä apua? Minä kyllä ihan kuulinkin esikoisen touhut. Erillään nukkuminen oli meillä kuitenkin pakko, koska vauvalla oli 4kk koliikkia ja yöt oli huutelua.Ja aika nopeasti esikkokin oppi todella kailottamaan heräämistään tai tuli omatoimisesti mun luokse. Ei siis kannata turhaa pelätä käytännön pakottamaa erillään nukkumista.
 Sitterissä ei saa eikä kannata nukuttaa koko yötä eikä muutenkaan pitää kauan. On vauvan selälle todella huono.
Meillä 6 kk ja 2,5 v lapset nukkuvat yhdessä omassa huoneessaan. Erotuksena teidän kämppään, meillä vanhempien huone on samassa kerroksessaan. En voisi kuvitella, että tuo vanhempi olisi yksin eri kerroksessa jatkuvasti. Mutta aamu-unet voisi hyvinkin nukkua eri kerroksessa, meillä ainakin nukutaan usein. Uskoisin, että heräät kyllä, kun hänkin (lapsi pitää siitä huolen) ja voisihan miehesi tietysti lähtiessään virittää sen itkuhälyn.
Meillä nukkuu 1v alakerrassa yksin ja 2vkoinen vauva vanhempien kanssa yläkerrassa. Toimii tosi hyvin ja kaikki nukkuu hienosti.Tosin 1v on viel pinniksessä eikä pääse itse sieltä pois.
  Meillä myös sekä alhaalla että ylhäällä yhdet makuuhuoneet ja isäntä nukkuu 1,8v kanssa ylhäällä ja minä 6 kk kanssa alhaalla !! Ja mies lähtee aamusat töihin ja jättää ovet ylös auki, jotta kuuöen kun taapero heräilee ja hyvin toimii!!
 Joten ihan hyvin voipi nukkua aamun yksikseen =)

2-v herää etenkin aamuyöstä herkästi vauvan itkuun. Me ollaan ratkaistu asia ainakin toistaiseksi niin, että minä ja vauva ollaan siirrytty olohuoneeseen nukkumaan (minä sohvalle, ja vauva vaunuihin), isi ja 2-v nukkuu makkarissa.
Kunhan yöt tästä rauhoittuu, ja jos vauva ei heräilisi näin tiuhaan, niin sitten äiskäkin pääsee ehkä joskus omaan sänkyyn nukkumaan:)