Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla jouduitte lepoon odotusaikana?

22.09.2007 |

Te, jotka jouduitte vuodelepoon odotusaikana ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuuden vuoksi, kertokaahan:

- millä viikolla jouduitte makaamaan?

- sairaalassa vai kotona?

- miten kauan?

- mistä syystä?

- milloin vauva syntyi?

Kiinnostaa siitä syystä, että itselläni on vaara joutua vuodelepoon ennenaikaisten kivuliaiden supistusten vuoksi, rv 24.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- millä viikolla jouduitte makaamaan?

ekalla kerralla viikolla 26+ jouduin yllättäen alkaneiden säännöllisten supistusten, kohdunsuun kypsymisen ja vauvan laskeutumisen vuoksi sairaalaan

Nyt viikolla 27+ Supistuksia tuli samalla tavalla, mutta loppuivat aina itsekseen n. tunnissa.

- sairaalassa vai kotona?

ekalla kerralla olin alkun 1 1/2 viikkoa sairaalassa, kunnes ei enää tarvinnut supistuksia estävää lääkettä. Tämän jälkeen kotona.

nyt olen joutunut vain yhden illan viettämään sairaalassa. Olisivat pitäneet yön yli mutta lähdin itse kotiin. Kohdunsuu oli pehmentynyt. Lepään ja liikun tilanteen mukaan kotona. Kohdunsuun tilannetta seurataan viikon-kahden välein polilla. On avautunut ulkosuulta ja lyhentynyt 1.5cm:n mutta sisäsuu edelleen kiinni (uudelleen synnyttäjillä ei ole niin nuukaa).

- miten kauan?

Ekalla kerralla makasin (vessaluvat) yhteensä 4 viikkoa ja pari viikkoa elelin hissukseen (korkeintaan postilaatikolle) tämän jälkeen. Supistukset rauhoittuivat selvästi viikolla 30 ja viikolla 34 aloin liikkumaan normaalisti, jolloin supistuksia tuli siihen raskauden kestoon nähden normaalisti. Loppuraskauden harrastin liikuntaa monta kertaa viikossa ja nautin raskaudesta.

Nyt makoilin enimmäkseen yhden viikon (välillä pakosta joutui esikoista hoitamaan). Nyt pariviikkoa olen pystynyt elämään normaalia kotielämää, mutta suuremmat kauppareissut jäävät tekemättä. Tällä viikolla kokeilen jo normaalia liikkumista, jotta tietää pääsenkö enää palaamaan töihin. (nyt siis kohta rv 30 kasassa).

- milloin vauva syntyi?

Ekalla kerralla syntyi 38+1 alkoi yllättäen vesien menolla (niin kuin siskoni ja äitinikin on synnyttänyt ilman ennakoivia supistuksia) joten ihan normaaliin aikaan.

Tästä tulevasta ei sitten tiedä, mutta selvästi supistukset rauhoittuvat päivä päivältä, joten eiköhän tässä vielä samoille viikoille päästä kuin viimeksikin.

Ennakoivat supistukset kannattaa ottaa todesta varsinkin jos ensimmäistä on tekemässä. Toisilla kohdunsuu avautuu helpommin kuin toisilla, joten kannattaa mennä päivystykseen jos supistukset eivät rauhoitu tunnin-parin makoilulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla