Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥~♥~ PITKIKSET 2008 tammikuu ~♥~♥~

13.01.2008 |

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[/quote]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Kolmonen (LA 02/08) tärppäsi ekasta kierrosta. Ihmeitä tapahtuu, myös PCO:laisen kropassa :) [/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Pitkään odotettu plussa tuli ja ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi. Identtiset kaksostytöt syntyivät 6.4.07![/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink] minä 24, mies 26, keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-9. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ensimmäisemme laskettu aika on 6.8.2007[/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyi maaliskuussa 07.[/color]

[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]

[color=darkorchid]koziol[/color] [color=deeppink]28 tulee ikää mittariin. Aina on ollut ongelmana epäsäännöllinen kierto ja kun lopetin parikymppisenä pillerit, jäivät kuukautiset kokonaan tulematta lähes vuodeksi, teroluteilla niitä käynnisteltiin ja kolmen kuukauden kuurin jälkeen esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta. Toista kun alettiin haaveilemaan, tulosta ei tullut ja molemmat tutkittiin. Lääkäri tuumas että pitkät kierrot on ongelmani, limakalvot ei ole siinä kunnossa että sinne ihmisen alku kiinnittyisi. Jälleen kerran keltarauhashormonia 3kk satsi ja ekassa luomukierrossa oli taas tärppi. Nyt kuurit on syöty ja jännityksellä odotellaan kuinka käy.[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 6.2.08 [/color]

[color=43CD80]Mikaela77[/color] [color=FF6A6A]la 23.2.08 [/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]

[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]

[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]

[color=darkorange]Möhköfantti84[/color] [color=crimson] (la 23.3.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 26.3. pituus 50 cm, paino 3370g, py 36cm[/color]

[color=darkorange]Kristiin@[/color] [color=crimson] (la 19.4.07)[/color] [color=crimson]tytöt syntyivät 6.4. pituus 47cm/48cm, paino 2740g/2710g[/color]

[color=darkorange]myttö75[/color] [color=crimson] (la 27.4.07) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 6.5. paino 3605g, pituus 51cm, päänympärys 35cm [/color]

[color=darkorange]RuuPikkuinen[/color] [color=crimson] (la 5.7.07) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.6. paino 2750g, pituus 46cm, päänympärys 33,5cm [/color]

[color=darkorange]Pumpsu[/color] [color=crimson] (la 6.8.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 13.8. pituus 50 cm, paino 3465g[/color]

[/quote]

[color=darkorange]MAYA79[/color] [color=crimson] (la 1.10.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 8.10. pituus 52 cm, paino 3765g[/color]

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin pistäytyä pitkästä aikaa lukemaan palstaa, mutta en löytänyt tämän vuoden puolella alotettua pinoa, joten vanhasta muistista vielä sain sen aikaiseksi. Uusia en lisännyt pinoon, lyhyt esittely niin se on helpompi jonkun tehdä.

Ihanaa nähdä että täällä vielä on tuttuja nimimerkkejä! [color=red]Mikaelalla [/color] onkin jo pian taas h-hetki lähellä, jännittääkö? Vai millaiset tuntemukset on?

Sitten taas sitä omaa ).(

...vaikka eipä tuo oma vyötärö nyt ole ihan tuollaisessa kunnossa kun ennen tyttöjen odotusaikaa... =)

Tosiaan ikää naperoillemme on kertynyt jo 9kk! Kovaa vauhtia kehitytään; ryömitään, kiipeillään, ensimmäiset hampaat tuli juuri molemmille, äiti ja vettä-sanaa yritetään kovasti sanoa...

Nyt on ollut pientä flunssaa ja ensimmäinen korvatulehdus toisella, toivottavasti jäisikin tuohon ensimmäiseen ettei vaan ala mitään kierrettä, muuten ollaan onneksi oltu terveinä.

Tytöt ovat erittäin ihania, nukkuvat omassa huoneessaan koko yön, päivät pääasiassa ovat hyväntuulisia ja kovasti touhuavaisia. Menevät ympäri asuntoa toinen toisen perässä niin että koirat joutuvat väistymään, välillä tulee kinaa jostakin mielenkiinnon kohteesta jolloin esiintyy pientä erimielisyyttä. Ihana seurata heidän keskinäistä kommunikointia, se on jotain aivan uskomatonta, kaikki muu jää huomioimatta kun keskenään jotain touhuavat.

Tyttöjen täyttäessä vuoden olisi minun tarkoitus lähteä takaisin työelämään, en tiedä miten voin olla erossa kullannupuistani niin kauan! Toisaalta se helpottaa että mummu hoitaa tyttöjä kotona. Ja muutaman kuukauden jälkeen vietän pitkän kesäloman kotona tyttöjen kanssa.

Tällaista meille! Lähes joka ilta/yö istuskelen tässä koneen ääressä koulun lopputyötä työstäessä, joten tulen lueskelemaan mikäli joku pitkisläinen tänne taas kuulumisia tulee kirjoittelemaan...

Vierailija
2/38 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinusta, Kristiina, sekä tuplatytöistänne :) Mitkäs heidän nimensä on vai haluatko paljastaa nimiä netissä? On varmasti mielenkiintoista seurata kaksosten touhuja, sanotaanhan muutenkin, että heillä on sitä sanatonta yhteyttä. Tosi kiva kuulla, että teillä menee yöt ja päivät noin hienosti ja tytöt viihtyvät hyvin yhdessä. Ja mukavaa myös, että mummi pystyy hoitamaan tyttöjä kotona aluksi. Ja pian tosiaan alkaa sitten jo kesälomakin :) Mitäs koulua sä käytkään?

Oma napa: Mulla on erittäin odottavat ja positiiviset tuntemukset ja varsinkin synnytystä odotan innolla. Ainoa mutta voi olla se, että jossain vaiheessa oli epäilys että vauva olisi perätilassa (4d-ultrassa rv26+ oli jalkatarjonnassa) ja sen jälkeen meni pitkään että vaihtoi asentoa monta kertaa päivässä. Nyt on kuitenkin reilun viikon tuntunut että olisi rt:ssa ja neuvolantäti oli samaa mieltä tällä viikolla kun paineli kohtua, mutta asia varmistetaan vielä ultralla. Mahdollisesti tehdään vielä ulkokäännös. Mutta kyllä mulla on nyt aika vahva tuntemus että on ihan oikein päin. Hassua, ettei kolmannessakaan raskaudessa vielä itse 100% varmana voi tietää miten päin vauva on! Navan seutuvilla tuntuu sellainen kova möykky, joka on joko pää tai peppu. Sydänäänet ja hikka kuuluu alavatsalta, mutta toisaalta jos on ihan perätilassa peppu alhaalla, niin eipä ne sydänäänetkään hirveän korkealta voi kuulua. No mutta, asia selvinnee tässä parin seuraavan viikon aikana kyllä.

Jäin tämän viikon keskiviikosta sairaslomalle äitiysloman alkuun asti (alkaa 19.1.) ja tytöt olivat torstaina viimeistä kertaa päiväkodissa. Eli kotiäitinä saan taas häärätä, mitä olenkin odottanut koko 4kk pituisen työrupeamani :)

Eli hyvää kuuluu minulle, vauvalle ja tytöillekin. Tunnetta tosin varjostaa ystäväni kolmas keskenmeno :`(

Kertokaahan muutkin kuulumisianne!

Mikaela rv 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa!! vaik joka päivä kyllä palstaa luen:)

olipa kiva kuulla kristiinasta ja kaksosista!! niin se aika vaan vierähtää!

Ja Mikaelalla synnytys lähestyy, miten jännää!!!!hyvää äippäloman alkua!!

Tänne kuuluu hyvää pääosin, miten nyt Aava on ruvennu riekkumaan keskellä yötä aina pari kolme tuntia kerrallaan. Ikää kohta jo huimat 3.5kk, mikään hätä sillä ei oo, on vaan energiaa täynnä. Päivisin on niin nauravainen neiti:)

Tällä hetkellä kaipaisin teijän kokeneenpien neuvoja.

Nimittäin neuvolan täti ylläri ylläri käski ruveta antamaan korviketta kun neidin paino on niin vähän ,5215g 3kk neuvolassa, pituutta kyllä tullu huimasti 62 cm, eli on pitkä ja hoikka, täysin kuten mä pienenä, melkein grammalleen kun oma äitini kaivo mun neuvolakortin.

Täti kirjotti korttiin että kasvu on hidastunu, mitä siis en pysty käsittää.

Edelleen oon täysimettänu tytön ja en siis oo korviketta antanu, kun ei tosiaan vaikuta mitenkään nälkäseltä paisti joskus yön pimeinä tunteina, välillä oon antanu omaa maitoa pakkasesta ja välillä taas lypsäny päivällä maitoa yötä vasten, mitä siis annan kun alottaa riekkumisen. En siis haluais alottaa korvikkeen antoa, vaan esim. mielummin alottaisin esim. perunan antamisen, luulen et Aava sitä hienosti söis kun on kiinnostunu lusikasta. ja tuijottaa meijän muiden syömistä.

Välillä tuntuu et maito olis vähenemässä, Aava tosin on syöny TOSI tiheesti läpi elämänsä.

Neuvola täti ehdottomasti kielsi kiinteiden alotuksen ennen 4kk, mut siitä en jaksa välittää.

Mut en sit tiedä ratkaseeko perunan alotus yövalvomisia...

Vinkkejä???

-maya ja aava reilu 3kk-

Vierailija
4/38 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla maissivelliä iltapalaksi, ensin rintamaitoon sekoitettuna, sitten pelkästään. Se on vähän " paksumpaa" kuin maito, eli senkin kautta voi auttaa nukkumaan yöt heräämättä sekä vaikuttaa painoonkin. Pianhan tyttö on jo 4kk ja sitten voi aloittaa perunalla.

Musta on sääli, että niitä käyriä tuijotellaan, jotka kuitenkin perustuu vain lasten keskiarvopainoihin ja -pituuksiin. Meillä on esikoinen ollut 3½v ikään asti pitkä ja hoikka. Pituus +1 käyrällä ja painon&pituuden suhteutetulla käyrällä pahimmillaan jossain -15-20:ssa. Mutta on vain rakenteeltaan sellainen. Kasvua tapahtui aina, ja muodosti pian ihan oman käyränsä jota on hienosti seurannut. Vasta 3½v neuvolassa oli tasan nollakäyrällä painon/pituuden suhteen. Pituus siis edelleen +1 jota tulee varmasti seuraamaankin aina, mutta painoa oli tullut siihen suhteeseen " tarpeeksi" .

Mun vinkki siis on, että kokeilisit sitä maissivelliä. Eli pumppaat ensin maitoa talteen ja annat illalla sitä ja maissivelliä sekaisin. Pienellä annoksella kannattaa aloittaa, että ehtii makuaisti ja vatsa totuttelemaan.

Tsemppiä!

Vierailija
5/38 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu hyvää. Raskaus etenee hienosti ja torstaina pääsenkin jo rakenneultraan. Jännittää kovasti! On se vaan joka kerta yhtä jännää, vaikka meillekin on jo tulossa kuitenkin neljäs lapsi.

Terveinä olemme olleet ja tuo meidän kohta 1v2kk ikäinen pikku-ihmisemme suorastaan juoksee paikasta toiseen. Sanojakin jo tulee ja ymmärrys pelaa kun hänelle puhutaan.

Maya kyseli yökukkumisesta. Ehkäpä kyseessä on nälkä, jos kerran käyrätkin on menneet alaspäin. Sen verran kuitenkin on käyriin uskominen, että jos tyttö on omalta käyrältään keikahtanut alaspäin, niin syytä on miettiä mistä se voisi johtua. Tuo yökukkuminen saattaa johtua joko nälästä, kylmästä tai liian märästä vaipasta. Meillä Aino herää nykyään joka aamu 4.30 tai 5.30 kukkumaan ja kukkuu seitsemään saakka ja mielestäni hän herää siksi, että se vaippa on kylmä ja märkä. Olenkin vaihtanut vaipan ja saanut hänet nukahtamaan monesti uudelleen. Usein hän kuitenkin piristyy siinä määrin, että on noustava aamupalalle.

Mikaelalle vielä onnittelut kotielämän alkamisen johdosta!

Nyt pitää lopetella. Tulen kyllä kertomaan ultrauutiset tällä viikolla vielä :)

Kanelisokeri 19+3

Vierailija
6/38 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: Jopa on aika mennyt nopeasti, säkin olet jo puolivälissä raskautta! Mitenkäs olet jaksellut? Tulehan kertomaan ultrakuulumiset, täällä odotellaan mielenkiinnolla :)

Meidän Noora on hirmuinen papupata. Puhelee jo 4 sanan lauseita. Ja laulelee ihanasti jo monta laulua :) Meillä varmaan laulellaan vielä pitkään joululauluja, nyt ainakin vaikuttaa siltä. Repertuaariin kun kuuluu poikkeuksetta mm. " joulupuu on rakennettu" ;) Sit likka yllätti meidät jouluna, laski kuusesta palloja ja laski seitsemään! Ikää tuolloin siis 1v10kk. Nyt osaa laskea jo kymmeneen.

Masussa jotain pientä uutta. On supistellut nyt parina päivänä aika paljon ja kohdunsuulla tuntuu aikamoisia " puukoniskuja" , eli toivottavasti jotain pehmenemistä olisi tapahtunut. Perjantain lääkärissä selvinnee, viimeistään siinä ultrassa. Jänskättää kyllä kovasti miten päin vauva majailee..

M rv34+3

Vierailija
7/38 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli parin kuukauden kuluttua olen 25v. ja isäntä 30v. Vauva-projekti aloitettu heinäkuussa 2006. Nyt alkaa toinen terolut-kierto. Pitkät ja epäsäännölliset kierrot (32-52 pv.) olleet riesana siitä asti kun kuukautiset ovat aikoinaan alkaneet!

Täytyy sanoa että on ollut pitkä ja mäkinen tie tämä puoltoista vuotta. Muutama päivä sitten olin varma että on tärpännyt kun uni maistuu entistä enemmän ja rinnat ovat olleet kipeät. Täti saapui kuitenkin sunnuntai-iltana pienenä tuhruna (mitä ei ole koskaan tapahtunut) ja eilen aamulla tuli ns. normaalisti. Ihmettelen vaan että mikä nyt on kun en ole ollut lainkaan kipeä, yleensä kipuilen jo kuukautisia edeltävänä päivänä kun mahaa niin kipristää. Tämä ollut muuten ihmeellinen kierto kun jo pari viikkoa sitten oli olevinaan menkkamaisia kipuja ja juilimisia... No luoja yksin tietää =)

Tässä taas tuli tuijoteltua oikeikin roimasti omaan napaan, mutta palailen vielä uudelleen lukemaan toistenkin " tuijotuksi" , taitaa tämä pino olla minua se lähinnä oleva...

Vierailija
8/38 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne joukkonne! Ihana lukea että niin monilla on täällä onnistanut huolimatta pitkistä ja epäsäännöllisisä kierroista, antaa toivoa:) Itse olen siis ihan aloittelija, niin täällä keskusteluissa kuin vauvahommissakin. Haaveilemme nyt mieheni kanssa esikoisestamme ja yritystä on takana vasta n.kuukausi, mutta mieltäni painaa jo tässä vaiheessa pitkän pitkät kiertoni. Tunnelmat heittelevät laidasta laitaan kun menkat ovat taas olleet poissa pienen ikuisuuden, joka samanaikaisesti antaa toivoa, että oisko meille voinut käydä niin onnellisesti että olisi jo tärpännyt ja toisaalta huoli painaa, ettei kaikki ole kunnossa kun kierto venynyt vain entisestään. Kuinka te kokeneemmat olette päässeet alkuun? Kuinka usein olette tehneet raskaustestejä kun koskaan ei voi tietää? Oletteko tutkineet, tapahtuuko ovulaatio kumminkin usein myös näin pitkissä kierroissa? Ennen edellisiä menkkojani tein ovulaatiotestin joka näytti, että arvot olisivat olleet koholla ja tästä parin viikon kuluttua menkat sitten tulivat, tällöin emme olleet siis vielä aloittaneet vauvaprojektiamme vaan tein testin pelkästä mielenkiinnosta. Nyt sitten tässä kierrossa sain ovisplussan n. puolitoistaviikoa sitten ja otimme siitä kyllä kaiken ilon irti, että ehkä teen raskaustestin sitten parin viikon päästä jos menkkoja ei näy. Tuntuu vain niin epärealistiselta että olisin onnistunut löytämään ovulaation näin järjettömän pitkässä kierrossa, etten oikein tiedä kuinka noihin ovulaatiotesteihin suhtautua..Minkälaisia kokemuksia teillä on? Paljon kysymyksiä, varmasti aika hassujakin konkareille..Onne odottajille ja yrittäjille! XX

Vierailija
9/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on maailmankirjat aivan sekaisin....!Täti saapui siis tuhruna sunnuntai-iltana ja maanantaina jo vuosin lähes normaalisti. Eilen iltapäivällä vuoto loppui kuin seinään ja tänään olen saanut paperiin parin vessareisun yhteydessä pienen tuhrun... Kävin just ostamassa testin ja testailenkin jo huomen aamulla. Koskaan elämäni aikana ei ole ollut tuhrua ja vuoto kestänyt vähintään neljä päivää.

Nyt on siis käytössä toinen terolut-kierros, tai siis alkoi maanantaina. Onko kenellekään käynyt näin te jotka olette syöneet/syötte terolutteja!? Huomenna soitan terkkariin ja kyselen mitä minä nyt teen, ja oliko tuo maanantai kierron eka päivä vai mikä se oli....

Vierailija
10/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahelille nyt peukut ja varpaat pystyssä, että testi olisi positiivinen ja kailli menisi hyvin! Teroista minulla ei valitettavasti ole kokemusta.

Jenifer: En ole tikuttanut ovista, mutta minulla on yleensä oviskipuja joista suurinpiirtein tiedän jos ovulaatio tapahtuu. Kakkosesta plussasin melko pitkästä kierrosta, koska laskettu siirtyi yli kaksi viikkoa.

nyt en jaksa muuta kirjoitella, palailen paremmalla ajalla..

Vierailija
11/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kiitos möhköfantille peukutuksista, niitä tarvitaan. Yritystä on jo takana puoltoista vuotta ja välillä on aika vaikeeta tuon mielen kanssa kun tekee tepposia....

Kaikille paljon plussa onnea ja peukutuksia bd bd bd

Vierailija
12/38 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sun tilanne on nyt Pahel? Oletko jo tehnyt raskaustestin? Tuli mieleen, että olisiko toi voinut olla niitä kiinnittymisvuotoja? Toivotaan parasta! Minkälaiset kokemukset sulla on ollut muuten niistä Teroluteista?

Möhköfantille kiitokset tervehdyksestä ja vastauksestasi. Kunpa kaikille kääntyisi pian tämä jännitys ihaniksi vauvauutisiksi! Paljon voimia ja onnea kaikille jännäyksiin! Xx

Vierailija
13/38 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennifer: tein aamusti tyylipuhtaan negan... Hiukka ottaa päähän, mut tästä taas noustaan. Menkat loppu tyystin siihen tiistai-iltapäivään, eli vuotoa oli kaikki puoltoista päivää.... Outoa! Tämä oli eka terolut kiertoni... Muita kokemuksia kyseisistä lääkkeistä ei minulla olekaan.

Soitan huomenna naistensisätautien osastolle ja kysyn et koska sit aloitan seuraavan kuurin, oliko siis tuo maanantai kierron eka päivä....

Vierailija
14/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiin@82:

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Kolmonen (LA 02/08) tärppäsi luomusti ekasta kierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Pitkään odotettu plussa tuli ja ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi. Identtiset kaksostytöt syntyivät 6.4.07![/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink] minä 24, mies 26, keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-9. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ensimmäisemme laskettu aika on 6.8.2007[/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyi maaliskuussa 07.[/color]

[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]

[color=darkorchid]koziol[/color] [color=deeppink]28 tulee ikää mittariin. Aina on ollut ongelmana epäsäännöllinen kierto ja kun lopetin parikymppisenä pillerit, jäivät kuukautiset kokonaan tulematta lähes vuodeksi, teroluteilla niitä käynnisteltiin ja kolmen kuukauden kuurin jälkeen esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta. Toista kun alettiin haaveilemaan, tulosta ei tullut ja molemmat tutkittiin. Lääkäri tuumas että pitkät kierrot on ongelmani, limakalvot ei ole siinä kunnossa että sinne ihmisen alku kiinnittyisi. Jälleen kerran keltarauhashormonia 3kk satsi ja ekassa luomukierrossa oli taas tärppi. Nyt kuurit on syöty ja jännityksellä odotellaan kuinka käy.[/color]

[color=darkorchid]pahel83[/color] [color=9BCD9B] Eli parin kuukauden kuluttua olen 25v. ja isäntä 30v. Vauva-projekti aloitettu heinäkuussa 2006. Nyt alkaa toinen terolut-kierto. Pitkät ja epäsäännölliset kierrot (32-52 pv.) olleet riesana siitä asti kun kuukautiset ovat aikoinaan alkaneet![/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 6.2.08 [/color]

[color=43CD80]Mikaela77[/color] [color=FF6A6A]la 23.2.08 [/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]

[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]

[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]

[color=darkorange]Möhköfantti84[/color] [color=crimson] (la 23.3.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 26.3. pituus 50 cm, paino 3370g, py 36cm[/color]

[color=darkorange]Kristiin@[/color] [color=crimson] (la 19.4.07)[/color] [color=crimson]tytöt syntyivät 6.4. pituus 47cm/48cm, paino 2740g/2710g[/color]

[color=darkorange]myttö75[/color] [color=crimson] (la 27.4.07) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 6.5. paino 3605g, pituus 51cm, päänympärys 35cm [/color]

[color=darkorange]RuuPikkuinen[/color] [color=crimson] (la 5.7.07) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.6. paino 2750g, pituus 46cm, päänympärys 33,5cm [/color]

[color=darkorange]Pumpsu[/color] [color=crimson] (la 6.8.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 13.8. pituus 50 cm, paino 3465g[/color]

[color=darkorange]MAYA79[/color] [color=crimson] (la 1.10.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 8.10. pituus 52 cm, paino 3765g[/color]

Vierailija
15/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: tulehan kertomaan ultrakuulumisia!

pahel83: Tervetuloa mukaan! Tosi kiva saada vähän " uutta verta" tänne joukkoomme :) Olitko sä käynyt joskus kohdun ja/tai munasarjojen ultrassa? Sorry en muista, voi olla että kerroit jo aiemmassa pinossa mutten just muista. Ja pahoittelut negasta :( Tietysti kannattaa vielä testata esim. 2-3pv päästä uudestaan jos vielä oirehdinta jatkuu. Mä olen syönyt joskus teroja 3kk ja kierrot tasaantuivat hienosti tasan 28 päiväisiksi. Mitään outoja vuotoja ei ollut, vaan ihan normaalimittaiset (ainakaan en muista mitään erikoista). Ovistikut näyttivät myös aina kp14 selvän plussan, mutta viimeisessä terokierrossa otettu verikoe osoitti, ettei ovista ollutkaan ollut. PCO:han saattaa vääristää ovistestien tulosta, koska usein hormonit ovat epätasapainossa. Minun kohdallani hormonit ovat ihan oikeissa suhteissa, joten en tiedä mistä se mun väärä tulos sitten johtui. Olen myös tältä palstalta lukenut, että jos terot aloittaa ennen ovista, ovista/kiinnittymistä (en muista, on niin paljon aikaa) ei ehkä pysty tapahtumaan. Kyselin sitä neuvolalääkäriltä silloin ja hän sanoi hyvin ympäripyöreästi, että " no et sä ihan väärässäkään ole" , mutta ettei asiaa oikein olla pystytty tutkimaan tms. Oletko sä Clomifeneistä kysellyt tai onko sulle niitä ehdotettu? Nehän lyhentää myös kiertoja ja kypsyttää munasoluja, eli toimii just ovuloimisongelmissa. Kannatta kysellä niiden perään jos näyttää ettei terot tuota tulosta. Mulla ainakin niiden 3 terokuurin jälkeen kierrot jatkuivat taas normaaleina eli ylipitkinä.

Jennifer23: tervetuloa myös sinulle mukaan pinoomme! Laitathan lyhykäistä esittelyä itsestäsi niin päivitän sinut mukaan listalle? Kyselit ovistesteisteistä ja kirjoittelinkin tuohon ylle mun kokemuksiani. Clomien kanssa mä en ole tehnyt ovistestejä, koska oli ilmeisesti aika ruuhkatonta aikaa silloin hoidoissa, joten mut ultrattiin jokaisessa 5:ssä clomikierrossa ja sen perusteella sitten hommailtiin kotona, oikein " lääkärin määräyksestä" ;) Olitko sä käynyt ultrissa jossa olisi katsottu munasarjat ja kohtu? Kannattaa mennä käymään, sen jälkeen voi olla paaaljon viisaampi ja saada heti hoitoa pitkiin kiertoihin. Se puoli vuotta-vuosi mitä yleensä pyydetään yrittämään itse koskee lähinnä niitä ihmisiä, joilla kierrot ovat tasaiset ja normaalit. Mutta pidähän meidät ajan tasalla, jos olisitkin bongannut oviksen oikein ja olisikin käynyt ihanasti :) :) Pidetään kovasti peukkuja sulle!

Omassa navassa taas jotain uutta :) Tulin äsken lääkäristä, oli synnytystapa-arvio. Kerroin, että on nyt pari viikkoa tuntunut että vauva olisi raivotarjonnassa ja lääkäri varmisti että näin on. Pää tuntui alakautta, ei kuulemma voi olla peppu koska on niin kova ja kiinteä. Mutta aika ylhäällä pää vielä tuntui. Kohdunkaula oli myös lyhentynyt sentillä (nyt 2cm käsikopelolla) ja pehmentynyt. Sanoinkin, että on ollut just sellaisia tuntemuksia, eli jos mitään ei olisi tapahtunut, olisin ollut ihmeissäni. Eli on ollut supisteluja, vauvan puskemisia, niitä " puukoniskuja" yms yms tuolla alapäässä. Eli jos vauva ei nyt mitään ihmeen käännöksiä tee, niin ei tarttee sinne ultraankaan mennä vaan luotetaan että vauva pysyy rt:ssa. Eli nyt voi hyvin olla ainakin toistaiseksi hyvin mielin vauvan tarjonnan suhteen.

Nyt pitää mennä tekee ruokaa!

Mikaela rv34+5

Vierailija
16/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt käy kumminkin käy niin, että menkat alkaisivat, yritän sinne ultraan päästä piakkoin..On jotenkin niin kuluttavaa tämä kuukautisten odottelu ja arvailu, koin sen sellaiseksi jo ennen vauvahaavetta. Toivottavasti kaikki selviää, ja elättelen vielä toivetta tästäkin kierrosta:)

Liittyisin mielelläni pinoonne..Tässä joitain tietoja itsestäni:olen siis tänä vuonna 24-v.täyttävä, ensimmäisestä vauvasta haaveileva ja asun pk-seudulla 30-vuotiaan kihlattuni kanssa. Mitään kummempia tutkimuksia en ole vielä ehtinyt käydä, paitsi että, endometrioosi epäilyt kumottiin joitain vuosia sitten. Vauvaprojektimme on siis vasta ihan aluillaan ja yritän nyt täältä lukemalla ja kirjoittelemalla saada vähän juonen päästä kiinni:) Ihanaa äitiyslomaa Mikaelalle ja onnellista odotusta! Ja kaikille onnea vauvahaaveisiin ja paljon, paljon plussaonnea!!!++++

Vierailija
17/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela: Yksityinen lääkäri teki ultra tutkimuksen jossa katsoi monirakkulaisuuden mahdoliisuuden (ei ollut) ja katsoi mm. vatsanpeitteet jne. varsinaista aukiolo-tutkimusta ei ole vielä tehty.

Tänään olo on ollut aamusta asti jotenkin huono ja rinnat olleet oudon kipeät, välillä nippailee/viiltää jommalta kummalta puolelta alavatsaa... OUTOA! Vuotoa ei enää tule.

Soitin juuri sinne polille ja naislääkäri pyörsi kaikki yksityisenlääkärini ohjeet ja neuvot...Ensin käski nostaa terojen määrän kahteen tablettiin/päivä, mutta kun selvisi että yritämme lasta, käski jättää ne vallan pois! Eivät mitenkään auta raskaaksi tuloon!Kyseli ikäni, pituuteni ja painoni (olen hieman ylipainoinen, mutta laihdutuskuuri on koko ajan päällä!), ehdotti laihdutusta, mutta samaan hengenvetoon lisäsi ettei sekään todennäköisesti auta!Kierotoni venyi kuulemma liian pitkäksi ja vuotopäiviäkin oli liian vähän....Ota siitäkin nyt sitten selvää! Yritin selittää että lääkäri määräsi terot just tasaamaan kiertoani, joka todennäköisesti voisi olla syy lapsettomuuteemme, koska kaikki muut arvot ovat kohdallaan. Lapsettomuudesta puhui kovaan ääneen ja että lapsettomuusklinikalta saa oikeat lääkkeet. Tuli sellainen olo että meidän perheeseen, hänen mielestään, ei ilman kunnon hoitoja lapsia saada. =( En ole koko sairaalassa edes käynyt saati nähnyt/keskustellut koko lääkärin kanssa, joten tämä nainen sai kyllä meikäläiseltä kaikkoamaan loputkin lapsi haaveet. Tämän puhelun jälkeen heitin pyyhkeen kehään ja ajattelin että minun puolestani tämä projekti sai nyt jäädä tähän. Keskustelen asiasta vielä isännän kanssa kunhan töistä kotiutuu ja hän saa sit sanoa jatkammeko, vai annammeko vain asian olla. Tuohom sairaalaan ei kyllä tekisi mieli mennä ja yksityiselle ei ole varaakaan...

Heille ei kuulemma pääse ennenkuin minut on tutkittu ja samoin mies...

Mikaelalle onnellista odotuksen jatkoa ja kaikille, niitä tarvitseville, paljon plussatuulia!

Vierailija
18/38 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Mikaela[/color] En halua tyttöjen nimiä tuoda julki, vaikka ei tässä nyt mitään salailtavaa olekkaan. Tyttöjen nimet ovat kyllä niin erikoiset ja kaksoset herättävät kummasti huomiota et varmaan mahdolliset tutut (ja " tuntemattomat" ) tunnistaisivat.

Illat tai oikeastaan yöllä yritän tehdä sosionomiopintooihin liittyvää opinnäytetyötä. Toiveena olisi et keväällä valmistuisin, mutta saa nyt nähdä onko liian mahoton toive!!!

Voimia sinulle vielä loppuraskauteen!!!

[color=blue]pahel83[/color] Muistan itse kun aikoinani jätin pillerit pois eikä mitään alkanut tapahtua. Sitten jossain välissä alettiin puhumaan lapsettomuushoidoista, mulle se oli jotenki... niinku iso, ikävä asia... en osaa oikeen kuvata sitä tunnetta, mut en ite ajatellu vielä mitään lapsettomuutta, ku menkat mullakin vaan temppuili... kaikki kokeet/tutkimukset jännitti ja erityisesti niiden tulokset... itse myös miettisin aina välillä että pitääkö sitä nyt vielä esim. tähystykseen mennä et jos kattellaan, jos kuitenki... mut aina toimenpiteissä olon jälkeen olin tyytyväinen että saatiin asiaa eteenpäin. Nekään eivät tapahdu meinaan hetkessä, äkkiä meni vuosi.

Siis yritän sanoa, että omasta kokemuksestani voin kertoa että nämä ovat erittäin arkoja asioita. Erityisesti lääkärit eivät aina ajattele mitä sanovat tai miten käyttäytyvät ja niistä helposti " ottaa itseensä" , mutta ÄLÄ missään nimessä anna yhden lääkärin lannistaa vauvakuumettasi! Sitä ei edes tiedä kohtaisitko juuri ko. lääkäriä siellä polilla. Usein kuulee että lääkärit mielummin kattelee ja oottelee ennenku tutkimuksiin pääsee... joten mieti vielä...!!! ...positiivisia ajatuksia...

Vielä omasta poppoosta...

Itselleni iski vauvakuume jo muutama kuukausi tyttöjen syntymästä, mutta mies alkoi heti jarruttelemaan. Itsekin olen sitä mieltä että ei ainakaan vielä vähään aikaan, koska minulla on kaksi pientä tyttöä jotka jakavat nyt äidin huomion, ja jos vielä tulisi kolmas vauva olisi se heiltä taas pois. Niin ja lääkärikin jälkitarkastuksessa puheli seuraavasta mahdollisesta raskaudesta koko ajan monikossa siis toisista kaksosista. Sitähän ei koskaan tiedä... kun on yhdet saanut on riski myös tulla toiset vaikka se vissiin on suhteellisen harvinaista.

Toinen tytöistä nousee jatkuvasti seisoskelemaan ja nyt pari päivää mennyt konttausasentoon ja heijaa itseään. Mietittiin jo että mahtavatko lainkaan kontata vai lähtevätkö suoraan kävelemään. Menohalut ovat kuitenki kovat... ryömien vielä pääsee nopeiten eteenpäin.

Meillä iltarutiineihin lisätty hampaanpesu (huom. molemmilla on tosiaan yksi pieni tirsu pystyssä) on kivaa, kunnes äiti menee ottamaa harjan pois niin sitten tulee harmitus. Ehkä vielä tästäkin pääsemme joskus yhteisymmärryksessä ylitse.

Jaahas, jos alkaisi taas työstämään koulutehtäviä!!!

Vierailija
19/38 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kiitos sanoistasi. Onhan tuokin totta ja en yleensä ole sellainen ihminen että antaisin tullaisten itseäni lannistaa.

Keskustelimme isännän kanssa hänen tultua kotiin ja kerroin hänelle mitä polilta sanottiin, itkuhan siinä pääsi. Sanoin että minun puolestani projekti saa jäädä tähän, mutta pallo on hänellä. Kysyin että meneekö hän tutkimuksiin. Pitkällisen mietinnän jälkeen hän sanoi että ei halua tietää jos se vika kuitenkin on hänessä.... Ymmärrän häntä ja kerroin kuitenkin että meidän suhdetta se ei muuttaisi, olisi se vika kummassa tahansa. Me emme siis halua mihinkään varsinaisiin lapsettomuus hoitoihin. Menen kuitenkin käymään ensi viikolla lääkärissä (kyselemään hänenkin mielipidettä näihin teroihin) ja pyydän miehellekin sen lähetteen, jos mieli kuitenkin muuttuu kun aikaa kuluu. Olo on aika ajoin surullinen ja toisaalta olen kuitenkin onnellinen että olen vihdoin löytänyt sen elämäni miehen (olemme toki olleet jo pidempään yhdessä). Elämä ei aina suju kuin elokuvissa....

Voihan se olla niinkin että kun sitä vähiten odottaa niin johan tärppää!

Kaikille kuitenkin oikein hyvää viikonlopun jatkoa ja paljon plussatuulia tältäkin koneelta!!!!

Vierailija
20/38 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]pahel83[/color] Me myös mietimme tuota että kummassa on vika, haluammeko edes tietää... Mun menkat olivat mitä sattuu niin mulle määrättiin terot, myöhemmin clomit ja sitten tehtiin laparoskopia (eli se munasarjojen/johtimien tähystys) josta selvisi et toinen oli tutkimuksessa tukossa (voi kuulemma olla ihan hetkellinen vaikka tutkimuksesta johtuva) mutta toinen ok, joten raskaudelle ei ollut estettä. Sitten vasta meille sanottiin että miehen sperma pitää tutkia, jonka jälkeen taas katotaan mikä tilanne on. Mieheni koki ikäväksi sen, et näyte piti antaa sairaalassa koska kotoa sairaalaan oli yli tunnin matka. Siitä saimme hieman vastaavan laisen tuloksen, kun minun kokeestani.

Useammalla kaverillani on ollut myös vastaava tilanne. Yksi pari ei halunnut kokeisiin juuri tuon syyllisyyden tunteen vuoksi, muutama muu on kokenut saman kuin me, mutta vikaa ei ole löytynyt -osa saanun lapsen, yksi nyt raskaana ja yksi pari ei ole vuosien yrittämisen jälkeenkään saaneet lasta, kaikki ovat niin yksilöllisiä tapauksia.

Pääasia on että olette tukena toisillenne ja keskustelette asioista. Se ainakin auttaa jaksamaan ja varmasti parantaa parisuhdetta! Niinku ite kirjoitit niin aika voi olla ratkaisu kypsytellä asioita ja niinhän sitä sanotaan, et kun sitä vähiten odottaa niin voi tärpätä!

...mutta ainakin itsestäni tuntui ajattelevan sitä taka-alalla ja alitajuisesti... Pari tuttuani ovat rakautuneet häiden suunnittelun aikana, joten jos ette ole naimisissa niin häitä suunnittelemaan, siirtyy stressin aihe toiseen... =)

Jaksamista teille molemmille!