Vihkiryijy viimeinkin valmis! Miehen kanssa melkein vuosi tehty iltaisin kahdestaan vihkiryijya ja tanaan saatiiin se valmiiksi.
Niin monta ihanaa tuntia tuon työn parissa ollaan vietetty, joskus ollaan tehty yksinkin sitä. Yhtään ei olla kinattu, vaan sovussa tehty.
Kyllä nyt kelpaa polvistua alttarille, kun alla on oma, yhdessä rakkaudella tehty ryijy.
Ovatko muut tehneet yhdessä ryijyä?
Kommentit (32)
Vierailija:
Itsekin vihkiryijyn aikoinani näpränneenä haluaisin kysyä;Kuinka hiton iso se teitin ryijy oikein oli, jos vuoden sitä kahdestaan värkkäsitte??
Ja kuinka aktiivisesti mies osallistui? (Omani lähinnä istui lankatelineenä...)
Ja ommelle vai kutoen?
ja työhön tuli pitkä tauko. Joinain iltoina ei ehditty tehdä kuin muutamia minuutteja. Jouduimme myös purkaa työtä alussa jonkin verran, kun sählättiin omiamme. Ryijy onl leveydeltään 160 cm ja korkeus on 200 cm eli onhan se ihan aika iso. Sopii tosi mainiosti meidän olohuoneeseen.
Mies teki ihan yhtä paljon varmaan kuin mäkin. En osaa sanoa, kumpi teki enemmän. Ommellen tehtiin.
ap
Vierailija:
ja en edes halua nähdä vaivaa ryijyyn, eikä se edes sovi sisustukseen. Ennemmin maalaus.
Miksi siis niuhotat?
Vauva siihen väliin, en yhtään ihmettele jos kesti. Ja toisaalta, mitä sitä suotta kiireellä, jos häihin on aikaa.
Itse sain idean kolme kuukautta ennen häitä, ja tein valmiilla piirustuksilla kahdeksassa viikossa meidän ryijyn, 120cm x 180cm
ja jouduin kiinnitämään siihen tiukasti ihan kaiken vapaa-aikani (välillä öitä myöten).
Ja kovettuma etusormen syrjässä jäi pitkäksi aikaa muistuttamaan käsityökärpäsen puremasta =)
-22
Upeaa, ap, että ootte saaneet tuollaisen aikaiseksi. Ilmeisesti olette molemmat taitavia käsistänne.
Vierailija:
Upeaa, ap, että ootte saaneet tuollaisen aikaiseksi. Ilmeisesti olette molemmat taitavia käsistänne.
Mä kyllä tykkään käsitöistä, mutta mun työn jälki on joskus aika suhruista. Mies on paljon tarkempi. Se tykkää askarrella kyllä enemmänkin puu- kuin tekstiilitöiden parissa ;-) Ei se esim. osaa neuloa ollenkaan ja virkatakin vain auttavasti.
ap
kun miehisyys on kiinni käsitöiden tekemisestä tai (toisessa ketjussa) seisaaltaan pissaamisesta.
Miehelläni pysyy neula kädessä ihan yhtä hyvin kuin minulla porakone.
Onneksi olkoon ap:lle, tuollainen yhteinen pitkäjännitteinen tekeminen kertoo tulevan liiton onnistumismahdollisuuksista enemmän kuin nämä miestäsi arvostelevat uskovatkaan!
niin mä oikeesti tunnen pariskunnan joka on just tollanen. se vaimo on lyllä melkoinen tapaus :)
Meillä on tossa seinällä mun isän tekemä ristipistotyö. Kaikille lapsille se on tehny isot jutut ja niillä kotona seinät pursuaa. Ja isä on nyt 75-vuotias.
Minunkin (tosi)mies ompelee joskus ompelukoneella, korjailee neulalla vaatteitaan tai tavaroitaan, on hoitanut lapsia vimosen päälle ja leikkii niiden kanssa. Tekee kotitöitä (tiskaa, siivoaa jne) aika ajoin jopa enemmän kuin minä. Ja todellakin on miehinen mies vaikkei sitä kaljaa kittaakaan ;-) Ehkä juuri siksi on aikaa ja intoa tehdä kaikenlaista muuta.
Ihanaa hääpäivää teille, ap, ja ONNEA!!!
on vihkivalansa vannonut jo neljännessä polvessa...
On se kuitenkin iso projekti ja tunnearvo suuri. Miksi toisten ilo pitää lytätä?