Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihkiryijy viimeinkin valmis! Miehen kanssa melkein vuosi tehty iltaisin kahdestaan vihkiryijya ja tanaan saatiiin se valmiiksi.

Vierailija
13.01.2008 |

Niin monta ihanaa tuntia tuon työn parissa ollaan vietetty, joskus ollaan tehty yksinkin sitä. Yhtään ei olla kinattu, vaan sovussa tehty.

Kyllä nyt kelpaa polvistua alttarille, kun alla on oma, yhdessä rakkaudella tehty ryijy.

Ovatko muut tehneet yhdessä ryijyä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mua vain harmittaa etten itse tajunnut tehdä vihkiryijyä... No, en olisi kyllä ehtinytkään. Mutta olisi ollut niin ihana sitten pitää sitä seinällä vaikka elämän loppuun asti, se olisi kaunis muistutus avioliitosta ja sen alusta.

En tajua näitä jotka täällä nauraa miehelle joka tekee vihkiryijyä. Ja olettaa että se tekeminen on jotenkin tylsää tai tyhmää (jos kerran mukavampaakin tekemistä olisi). Siinä tehdessähän voi jutella kaikki asiat maan ja taivaan välillä, tai olla välillä hiljaa.

Siis mulle tuli nyt aivan kaihomieli tästä alotuksesta. :)

Vierailija
2/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hurahdin heti ja nyt on heti perään jo toinen menossa. Naimisissa jo ollaan, mutta silti ryijyt on kivoja omassa kodissa, etenkin kun kumpikin on tehty tiettynä elämän vaiheessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vihkiryijyni yksin kolmessa viikossa. Tavallista ryijyä ei käytännössä pysty tekemään kahdestaan, kun kangaspuille mahtuu vain yksi kerrallaan. Vuorotellen voi tietysti tehdä, mutta mikä yhteinen harrastus se silloin on ? Eli enpä taida uskoa ap:tä.

Vierailija
4/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitähän ei normaalisti kukaan edes erota vihkimisestä, kaava on niin samalainen.

Vierailija
5/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveän ryijyn ääreen mahtuu ompelemaan myös kaksi, ja ryijyähän ei tarvitse tehdä kerros kerrokselta, vaan voi tehdä myös ylöspäin, jos vaan pysyy nukkakartan kanssa kärryillä.

Vierailija
6/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuulu kirkkoon, mies kuuluu joten menemme naimisiin maistraatissa ja kirkossa on avioliiton siunaus.

Teimme ryijyn kahdestaan ommellen, ei meillä ole kangaspuita. Hyvin pystyy tekemään kahdestaan. Toinen laittelee lankoja, pätkii niitä lenkkejä ja auttaa muuten vaan. Ja kyllä siinä mahtuu kaksi ompelemaankin, jos oikein sovussa ollaan.

Kerroin tuolla jo aiemmin, että ryijy on kooltaan noin 120 x180 cm. Jouduimme alussa purkamaan, kun sählättiin. Purkaminen on muutes tosi hidasta... Sitten syntyi vauva ja työhön tuli pitkä tauko. Joinain iltoina ei tehty montaakaan minuuttia.

ap

Vierailija
7/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä repesin=)))

Vierailija
8/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan parasta komiikkaa hei!

Vierailija
9/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä mallin teitte ja mistä hankitte tarvikkeet? Ilmeisesti ompelitte sen?

Vierailija
10/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tekeminen taitaisi jäädä minun kontolleni...Eliel Saarisen Ruusu-ryijy vaikka olisi hieno seinällä.

Vierailija
11/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kyllä toi ryijyjen merkitys on mitätön, kun aletaan katsoa mille teidän liitto perustuu.

Vierailija
12/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkimiseen.

Vierailija
13/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi ryijyt voivat olla hyvinkin kauniita ja ihania sisustuselementtejä. Itse tekemällä säästää myös rahaa - valmiiksi kudottu ryijy kun maksaa noin 2000 - 5000 euroa.

Vierailija
14/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itsekin, että aloituksesta tuli jotenkin imelä.

Suunnittelin äitini kanssa yhdessä mallin, ryijyssä on vain muutamaa väriä, joten se ei ollut vaikea tehdä, mutta aikaa meni tietenkin.

Langat hankimme Helmi Vuorelmalta, tarvikkeisiin meni rahaa vain noin 150 euroa. Valmiit ryijyt maksavat n. 2000 e.

Ei olla muuten uskovaisia, mä en edes kuulu kirkkoon. Ja tiedän, ettei meidän avioliitto millekään ryijylle perustu...

Mun mielestä yhdesä tehty vihkiryijy on ihana asia. Mieskin oli ihan innoissaan mukana, kun alkuun päästiin. Ja mun mies on niin tosimies, ettei sen miehuus mistään ryijyn teosta tai tekemättömyydestä ole kiinni.

ap

Vierailija
15/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja mun mies on niin tosimies, ettei sen miehuus mistään ryijyn teosta tai tekemättömyydestä ole kiinni.

ap

Vierailija
17/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vihkiryijyn aikoinani näpränneenä haluaisin kysyä;

Kuinka hiton iso se teitin ryijy oikein oli, jos vuoden sitä kahdestaan värkkäsitte??

Ja kuinka aktiivisesti mies osallistui? (Omani lähinnä istui lankatelineenä...)

Ja ommelle vai kutoen?

Vierailija
18/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle ei ole koskaan ollut mikään ongelma tehdä kotitöitä, vaihtaa vaippoja, hieroa mun jalkoja, rakentaa palapeliä saati sitten tehdä mun kanssa vaikka ryijyä. Itseasiassa mä en ikinä voisi olla " miehen" kanssa, jonka identiteetti perustuis noin heikolle tolalle. en mäkään ole yhtään vähempää nainen, vaikka vaihtaisinkin joskus auton renkaat tai jopa hehkulampun kotona. Niin ihmeellistä meinikiä. Tosimies juo sohvalla kaljaa eikä takuulla missaa Tappara-KalPa matsia vaikka anoppi kuolis?

Vierailija
19/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee paljonkin akkojen hommia. nytkin on vauvaa nukuttamassa ja mä istun tässä :)

mutta eipä se tommoseen hömpötykseen mukaan lähtis, enkä kyllä mäkään.

yhdessä voi tehdä niin paljon kaikkea mukavampaakin.

Vierailija
20/32 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en edes halua nähdä vaivaa ryijyyn, eikä se edes sovi sisustukseen. Ennemmin maalaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän