Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hidas kasvu

12.01.2008 |

Onko muita, joiden vauvan kasvu olisi hidastunut?

Meidän 7kk vauva on pikkuinen kirppu, 69,3cm ja 6700g. Parilla edellisellä neuvolakäynnillä on painoa tullut vain vähän. Pituutta kuitenkin koko ajan ihan normaalisti oman käyrän mukaan. Vauva on rintamaidolla, syö hyvin. Kiinteitä menee vähän, vaikka miten yritän niitä tarjota ja öljyäkin niihin neuvolan ohjeen mukaan lisään. Kasvis-lihasosetta ehkä n. 1dl yhteensä koko päivänä, puuroa + marjoja myös 1dl ja lisäksi joitakin lusikallisia hedelmä tai marjasoseita. Sormiruokana annan lisäksi maissia ja perunanpalasia. Vauva syö aina muutaman lusikallisen hyvin, mutta kun se stoppi tulee, niin mikään ei enää auta. Kai se söisi jos nälkä vielä olisi??

Muuten on erittäin hyväntuulinen, iloinen vauva. Ryömii, nousee konttausasentoon hytkyttelemään. Nauraa ja juttelee kovasti. Nukkuu yöt hyvin, päivisinkin 2-3 päikkärit.

Ahdistaa vaan ihan älyttömästi, että mikähän tuossa kasvussa on... Ettei olisi mitään vakavaa sairautta tms... mutta kai sen näkisi muustakin yleisvoinnista?

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet itse kasvanut vauvana? oletko pieni ja siro. tai miehesi pitkä ja hoikka? Vauva voi oikeasti olla geneettisesti kasvamassa pituutta enempi kuin painoa eli häntä ei koskaan saa lihotettua millään. Eli mietipä näitä. Mitään sairautta ei välttämättä ole taustalla.

Vierailija
2/2 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan täysin samanlainen tytteli kotona, vähän painavampi mutta kevyt silti (nyt jo tosin 9kk). Ja neuvolassa saa rampata joka kuukausi kasvua tarkistamassa. Pituutta tulee normaalisti. Mutta 2. vinkki hyvä, eli itsellä kun oon katsonut omaa neuvolakorttia niin samanlainen rimppakinttu olen ollut ja siksi en niinkään huolestu vaikka neuvolassa päiviteltäisiinkin. Ja kun pituutta kuitenkin on tullut normaalisti tähän asti. Meillä syödään ruokia ihan hyvin ja myös saatu ohjeeksi lorautella öljyä ruoan sekaan. Meidän tapauksessa olen epäillyt rintamaidon laatua hieman laihaksi ja sen seurauksena paino ei ole noussut niin rivakasti kuin MUUT ovat toivoneet. Iloinen, aktiivinen ja tyytyväinen on neiti joten olen minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla