Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lukisin Sinuhe egyptiläisen?

Vierailija
16.03.2014 |

Avovaimoni melkein käskytti minut lukemaan Sinuhe egyptiläinen -kirjan. Miksi ihmeessä minun pitäisi tämä teos lukea?

t. Mies 40v

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaani vihjaa tai kuvaa ohimennen erilaisia seksuaalisuuden muotoja, mukaan lukien mahdollisesti homoseksuaalisuutta tai ryhmäkohtauksia, erityisesti Baabelin tai muiden vieraiden kulttuurien yhteydessä, vaikkakin erittäin peitellysti.

Tämän takia. Onko seksielämänne tylsää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://tajunta.net/blog/nelja-paivanlaskua-kirjoittiko-mika-waltari-si…

Neljä päivänlaskua kirjoittiko Mika Waltari Sinuhensa automaattikirjoituksella?

Vierailija
44/48 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikoinaan lääkäriksi opiskelevan kanssa ja annoin hänelle lahjaksi Sinuhen. 

Luki sen kuin tenttikirjan. Ei sillä tavalla kuin minä tykkään kirjoista nautiskella. Sinuhen luin lukioaikoina. 

Mutta oppi sieltä kyllä hauskoja sutkautuksia. 

Vierailija
45/48 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Waltari oli läskiposki, alkoholisti, vaimonhakkaaja. En lue mitään sellaiselta populäärikirjailijalta.

Oli nousukas ja juntti.

Vierailija
46/48 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin syntynyt vain sontaa varpaiden välissä, olen selvittänyt tämän teoksen. Samalla olen oppinut kuinka petollisia ja ilkeitä tämän maailman naisolennot voivat olla. Niin on ollut ja niin on aina oleva. Suosittelen perehtymään. 

Vierailija
47/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on muutama muukin hyvä kommentti, joita voit lainata, kun haluat osoittaa olevasi eri maata kuin tavan rahvas.

Olen aina ihmetellyt tuota kirjojen lukemisella snobbailua. Lukeminen voi olla hyvää viihdettä, mutta ei siinä mitään snobbailun aihetta ole. Kirjat on kuitenkin jonkun toisen ajatuksia ja niiden lukeminen ei kerro sinun älykkyydestä mitään.

Vierailija
48/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuhe ei tartte lukea egyptiläistä.