Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään siirrytty vain yhtä pakastettua alkiota?

Vierailija
11.01.2008 |

Onnistuiko raskaus?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni tälläinen ohjeistus on annettu klinikoille (TEO?) koska monisikiöraskauksissa on kuitenkin niin suuret riskit. Ainakin julkisella sektorilla siirretään pääasiassa yhtä alkiota. Minulle siirrettiin 3/2005 2 topluokkaista alkiota (Diacor) ja valinnan saimme itse tehdä lääkäriltä kuulemiemme faktojen perusteella. Negaa tuli silti.

Vierailija
2/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi top-luokan alkio siirrettiin ja kaksosia tässä odotellaan rv 34 menossa. Näinkin voi siis käydä!

Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tehty neljä pakastetun alkion siirtoa.

1. pas - kahden alkion siirto. Raskaus alkoi kaksoisraskautena, mutta toinen lopetti kehittymisen melko pian. Terve tyttö syntyi 2002

2. pas - oljessa oli kaksi alkiota, mutta toinen ei selviytynyt sulatuksesta joten yksi siirrettiin. Tulos negatiivinen

3. pas - kahden alkion siirto. Raskaus alkoi ja toinen tyttäremme syntyi 2005

4. pas - yhden alkion siirto. Tulos negatiivinen

Vierailija
4/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on siirretty sekä yhtä,että kahta alkiota yhteensä 6 kertaa. Näistä kaksi tuoresiirtoja.

Ensimmäinen raskaus alkoi 2 alkion tuoresiirrosta, tuli yksi lapsi. Nyt tämä toinen raskaus alkoi myös 2 alkion siirrosta, nyt on tulossa kaksoset. Kyseessä oli PAS.

Yhden alkion siirrot eivät ole meillä onnistuneet, eikä myöskään yksi 2 alkion PAS, jolloin alkiot eivät olleet top-luokkaa.

Kaikki alkaneet raskaudet ovat olleet minun kohdallani top-alkion siirtoja.

Vierailija
5/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kyselen koska olen ymmärtänyt että pakastettuja alkioita kannattaa aina siirtää kaksi. Minulla on jo kaksoset ekasta hoidosta enkä haluaisi enää kuin yhden lapsen.

Vierailija
6/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhdenkin alkion siirrolla voi saada raskauden alkuun. Jos ehdottomasti haluat vain yhden lapsen enää, niin sitten toivot vain yhden alkion siirtoa. Hoitava lääkäri ottaa varmasti mielellään vastaan toiveesi vain yhden alkion siirrosta.

Menikö sinulla kaksosten odotus hyvin? Kyselen siksi, kun tässä itse juuri odotan PAS-kaksosia. :-)

Onnea matkaan!

Vierailija
7/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä yhdenkin alkion siirrolla voi saada raskauden alkuun. Jos ehdottomasti haluat vain yhden lapsen enää, niin sitten toivot vain yhden alkion siirtoa. Hoitava lääkäri ottaa varmasti mielellään vastaan toiveesi vain yhden alkion siirrosta.

Menikö sinulla kaksosten odotus hyvin? Kyselen siksi, kun tässä itse juuri odotan PAS-kaksosia. :-)

Onnea matkaan!

En ole ottanut hoitopaikkaan vielä yhteyttä, ajattelin kysellä kokemuksia ensin täältä.

Kaksosten odotus meni ihan ok, mutta loppumetreillä minulle tuli sekä hepatoosi että raskausmyrkytys. Lapset syntyivät viisi viikkoa ennen laskettua aikaa ja olivat pari viikkoa keskolassa, nykyään ovat touhukkaita taaperoita :-)

Juuri näiden raskausajan ongelmien takia kaksosraskaus pelottaa..

Vierailija
8/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on taapero kaksoset, ja vauvakuume nostaa päätään. Kuitenkin kaksos-raskaus oli tosi hankala, joten toivoisin vain yhtä lasta. (en kahden pienen kanssa pysty maata kuukausia) Mutta toisaalta tuntuisi kamalalta heittää pois alkioita, ja lisäksi epäilyttää mahtaisko ne alkiot kuitenkaan kiinnittyä kummatkin. Aiemmin pas-alkiot ei oo yrittäneetkään kiinnittyä. (Kaksoset siis toisesta IVFstä, tuoresiirrosta)

Vierailija
9/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksi top-luokan alkio siirrettiin ja kaksosia tässä odotellaan rv 34 menossa. Näinkin voi siis käydä!

Onnea matkaan!

Eli ei se yhden alkion siirtäminen mikään takuu ole ettei kaksosia tulisi =) Sitten ne on vain otettava vastaan! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän