Ottaisitko lapsesi kastajaisiin tämän Imatralaisen kirkkoherran Marja-Siskon, vai mikä se oli?
Kommentit (33)
Musta tuntuu että mulla menisi kastetilaisuus ohi kun tuijottaisin pappia.
Mutta jos kastettaisiin tai olisimme menneet naimisiin kirkossa, hän olisi varmasti ollut ihan yhtä hyvä valinta kuin joku muukin pappi.
eli kohta siis Marja-Sisko Aalto on ollut oikein pidetty pappi Imatralla. En epäile sitä, etteikö hän olisi edelleenkin sitä, vaikka muutos varmasti hämmentääkin todella monia seurakuntalaisia. Ymmärrän siis heitäkin, joiden mielestä huomio hänen sukupuoleensa voisi olla esim. kastetilaisuudessa jotenkin häiritsevää. Vaihdoksen myötä hänestä ei tule varmaankaan yhtään huonompi pappi vaan pysyy ihan entisenä hyvänä itsenään.
ja siinä se meni niinkuin muutkin opettajat
minun pieneen maailmaani ei kyllä mahdu miten ihmeessä ihminen joka saa itse valita etunimensä ottaa nimekseen Marja-Sisko kaikista kauniista maailman nimistä.
Lapseni kastamaan ottaisin kyllä, tuntuu harkitsevalta ja empaattiselta ihmiseltä.
Se on hänen syntymäajalleen täysin tyypillinen nimi. Hänen äitinsä odotti tytärtä syntyväksi ja oli suunnitellut tälle nimeksi Marja-Sisko.
kirkossa kohdellaan nykyään niitä miehiä, jotka tulkitsevat Raamattua omantuntonsa tähden niin, etteivät voi hyväksyä naispappeutta.
He saavat saman kohtelun kuin he, joita itse syrjivät. Silmä silmästä.
vaikka ei se vielä ole vaihtanut sukupuolta - ko.opetaario on aika pitkä...
Yhden lapseni on kastanutkin - tosin silloin ei ollut harmainta aavistustakaan, että hänestä tulee vielä täti.
En tosin asu paikkakunnalla mutta olen ollut työasioissa tekemisissä kirkkoherran kanssa ja siksi symppaan - eikä kyllä ole lastakaan kastettavana...
tietenkin ottaisin ja olisin ylpeä! TOSIN kirkko on niin vanhanaikainen, ahdasmielinen ja julma laitos, että en oikein tiedä haluanko lasteni olevan missään tekemisissä tollaisen "laittoman" paikan kanssa. Mikä muu organisaatio saa valtion tuella ja luvalla harjoittaa samanlaista rasismia esim. sukupuolta tai seksuaalista suuntautumista kohtaan?
Olisi kirkolle hyvä paikka näyttää ettei se ole täysin vieraantunut arkiajattelusta vielä, vaan elää kuten opettaa: rakasta lähimmäistäsi, älä vain heterojaa ja miehiä.