Miksi nainen sekoaa ja menettää todellisuudentajun saatuaan lapsen?
Mä olen nainen itse, lähdetään siitä liikkeelle, ja mua ärsyttää suunnattomasti sellaset ylihuolehtivat äidit. Tuli mieleen kun luin yhdestä ketjusta, että äiti otti neuroottisena vauvansängyn mukaan synnärin suihkuhuoneeseen...Itse käytti sanaa ' neuroottinen' .
Miksi vauvalle täytyy hankkia kuulosuojaimet ihan tavallista perhe-elämää varten? Miksi pelätään pöpöjä kuin ruttoa? Miksi jynssätään paikkoja, pulloja, tutteja ihan tajuttomana ettei vauva vaan saa mitään tartuntaa? Miksi, miksi, miksi?
Mulla on itselläni lapsi, ihan sekin tähän huomioksi.
Kommentit (16)
Kumarretaan yhdessä kaikki pipipää-äipät ainutlaatuiselle yksilölle, joka ei ole hurahtanut äitiydestä! *palvontaa*
En halunnut jättää vauvaa yksin enkä myöskään halunnut rynnätä suihkusta vertavaluvana (tiesitkös synnytyksen jälkeen lattia lainehtii punaisena kun käy suihkussa) rauhoittelemaan itkevää vauvaa, jotta huonekaverit saisivat levätä rauhemmassa. Kyllä se on vain helpointa näin.
Mulla on äidinvaisto kyllä tallella, mutta en pelkää sitä jos kullannuppuni nyt vahingossa vaikka konttaisikin eteisen lattialla ja löytäisi pikkukiven! IIk, ja hälytyskeskukseen soitto...
Ap
vauvan ottanutta, mutta en sinua. Minä vein vauvan kätilöille suihkun ajaksi. Jokuhan olisi voinut vaikka kaapata sen vartioimatta:)
Ne hormoonit teki minustakin joksikin aikaa ihan hassun. Telkkaria katsoessa itkin ihan hulluille asioille.
niin paljon tapahtuu kuulemma kaappauksia tai muuta rikollista!
Esikoisen kanssa on aikaa enempi hysterisoida, mutta kun lapsia on useampi niin sitten ei enää ehdi edes olemaan turhan tarkka pikkuasioista.
Terv. nimim. " Siperian opettama pikkukivihysteerikko"
Vierailija:
vajonnut lapsivuodepsykoosiin ja tapa sinun vauvaasi sillä aikaa kun olet suihkussa?
On puolivuotiaana laittanut suuhunsa vaatteen hintalapun muovisen kiinnikkeen (jos tiiätte mitä tarkotan...se millä hintalappu on ammuttu kii vaatteeseen) ja kurkussa se oli. Ei muuta ku kaivamaan! Ja tulihan se sieltä. Lapsi on myös laittanut hellan levyn päälle ja liedelle on sulanut kattilan kannen muovinen nuppi, kannen alla kyti tuli. Lapsi on myös puolivuotiaana pudonnut sängystä...
Olen tervejärkinen, en hysteerinen!
Ap
jo valmiiksi mielenterveysongelmia..
suihkusta tultiin sitten hoitajien toimesta hakemaan, kun kehtasin huudattaa lasta yksinään. Vauva oli siis alkanut sillä muutaman minuutin suihkuajallani itkemään. Olisinpa minäkin keksinyt ottaa mukaan.
Minä vein kansliaan jos isä ei ollut paikalla. Haavahoitoineen suihkussa ei käyty parissa min.
Vierailija:
On puolivuotiaana laittanut suuhunsa vaatteen hintalapun muovisen kiinnikkeen (jos tiiätte mitä tarkotan...se millä hintalappu on ammuttu kii vaatteeseen) ja kurkussa se oli. Ei muuta ku kaivamaan! Ja tulihan se sieltä. Lapsi on myös laittanut hellan levyn päälle ja liedelle on sulanut kattilan kannen muovinen nuppi, kannen alla kyti tuli. Lapsi on myös puolivuotiaana pudonnut sängystä...Olen tervejärkinen, en hysteerinen!
Ap
miksi hellalla säilytetään tavaraa joka saattaa aiheuttaa tulipalon......
Minun " hysteerisyyteni" näkyi mm. siinä, että en suostunut pitämään taaperoa pinnasänyssä, juuri siksi, että ei sieltä tippuisi päälleen.
Kehuskeletko sinä ap näillä onnettomuuksilla? Nehän olisi kaikki voinut välttää? Entä jos et olisi saanutkaan roskaa vauvan kurkusta? Entä jos olisi tullu aivovamma sängystä pudotessa?
Vierailija:
On puolivuotiaana laittanut suuhunsa vaatteen hintalapun muovisen kiinnikkeen (jos tiiätte mitä tarkotan...se millä hintalappu on ammuttu kii vaatteeseen) ja kurkussa se oli. Ei muuta ku kaivamaan! Ja tulihan se sieltä. Lapsi on myös laittanut hellan levyn päälle ja liedelle on sulanut kattilan kannen muovinen nuppi, kannen alla kyti tuli. Lapsi on myös puolivuotiaana pudonnut sängystä...Olen tervejärkinen, en hysteerinen!
Ap
miksi hellalla säilytetään tavaraa joka saattaa aiheuttaa tulipalon......
hysteerikko, kuin välinpitämätön, lapsestaan kiinnostumaton äiti. Olet ollut aivan todella huolimaton ap, noine kertominesi tapauksineen. Taitaa SINULTA puuttua tavan maalaisjärki (johon kuuluu myös asianmukainen lapsen ja kodinturvallisuuden huolehtimenen!)
vajonnut lapsivuodepsykoosiin ja tapa sinun vauvaasi sillä aikaa kun olet suihkussa?