oooooooOOOOO Helmet viikonloppuun OOOOOoooooo
Aloitin uuden pinon viikonlopulle!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.
asp?m=12119016&p=1&mpage=1&tmode=1&smode=1
Jos edellisen keskustelun linkkiä en osannut kopioida niin voisiko joku sen ystävällisesti tehdä?
Täällä on rv 37!!
Viime yönä taas supisteli tiheemmin mutta ei kovin kauaa kestänyt. Olin jo ihan liekeissä että jokos pääsis lähteen mutta aamulla sitä vaan taas tavalliseen tapaan tuli noustua raihnaisena ylös omasta sängystä.
Menkkamainen jomotus on lisääntynyt. Muita oireita ei ole viellä ollut, ei limatulppa yms. Ainoastaan päänsärky on seurannut eilisestä asti.
Olen menossa klo.14.30 vyöhyketerapiaan yhdelle mummolle joka tekee aika rauhallista työtä. Katsotaan saako se mitään aikaan, pääkivun takia olen ensisijaisesti sinne menossa (sen takia yleensäkin olen siellä joutunut käymään) mutta terapian sivuvaikutuksia voi varmaan myös ilmetä raskauden saralle..??
Ilmoitellaanpa jos joku pääsee lähteen laitokselle, mukava tietää mitä kenellekin kuuluu ja onko jollain jo merkkejä että vois päästä jakautumaan!
aurela ja masuasukki rv37
Kommentit (28)
Mauii:
Neronjallakin mies odottelee... Meilläkin mies kysäisi varovasti että koskas sitä sais taas koittaa... Itsekin kyllä mieli tekisi mutta nyt en vielä uskalla kun muutenkin on laskeutunut jo niin alas. Sanoin että 1.2 tulee viikot täyteen että sitten ihan vapaasti.
Ei tämä kauhean tehokas konsti taida olla ;-). Ei sitten niin minkäänlaisia tuntemuksia ole tälle päivälle tullut. Ainut vaan aamuvarhaisella, että kun vauva liikkui, ne liikkeet tuntui erilaisilta ja yritin saada selvää vauvan asennosta. En löytänyt jalkoja mistään. Iso pyöreä kohouma vaan tuossa navan yläpuolella. Aloin jo ihan tosissaan pelätä, että no se me saatiin viime yönä aikaan, että vauva kääntyi perätilaan ;-). Vietin unettomia hetkiä ja moneen otteeseen yritin asentoa selvittää, mutta jalkoja ei tosiaan löytynyt mistään. Yleensä jalat on aina tuntuneet tuolla oikealla kyljessä. No, sitten kuitenkin, kun nousin yhdeksän jälkeen lopullisesti ylös, niin liikkeet tuntuikin jo taas ihan normaaleilta *huoh*. Olishan tuo ollut hassua, kun jo rakenneultrasta lähtien ollut neuvolakortissa rt ja sit rv 37 muuttuiskin pt...
Verkkaisesti käynnistynyt meillä tämä aamu. Mies on nyt tuolla lapsille " aamupalaksi" paistamassa räiskäleitä. Nyt kuuluu jatkuva hoputus räiskäleitä itse kullekin jakamaan, joten täytyy mennä...
neronja rv 37+0
Ihanaa kun alkaa vauvauutisia tulla meidänkin pinoon!
Mulla eilen supisteli jo säännöllisemmin ja kipeämmin jonkun aikaa, mutta menivät sitten ohi. Alaselkää särki niin, että panadolia otin. Tuota selkäsärkyä on tuntunut tänäänkin ja oikean puolen sisäreiteen vihloo välillä. Ihan kiva, että joitain tuntemuksia alkaa olla, saavat varmaan jonkinlaista kypsymistä aikaan. Kun nyt ei kuitenkaan kovissa kivuissa tarvitsisi, paljon ennen synnytystä, kärsiä ilman sitä palkintoa.
Keskiviikkona neuvolaan lääkärin tarkistukseen, sitä odotellen.
Olsku rv 36+5
Oiiiiikein paljon onnea Mantelipullalle pikku prinsessasta! I-ha-naa! Jos millään viitsit, niin voitko laittaa jonkinlaista synnytyskertomusta johonkin meidän pinoon kunhan ehdit. Nyt taitaa aika vain mennä vastasyntynyttä ihaillessa.. :)
Uimisesta: Esikoista odottaessa kysyin neuvolalääkäriltä (vanhempi mies jolla oli kokemusta odottavista äideistä jo varmaan puolen vuosisataa) että kauanko saa käydä uimassa. Ja vastaus oli, niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Tiedustelin sitten, kun olin kuullut tuon saman tuosta aukeamisesta, että käykö sittenkin. Niin lääkäri siihen, että silloin ei suositella -luonnonvesissä- uimista, mutta uimahallissa saa kuulemma käydä niin kauan kuin hyvältä tuntuu.
Tänään pitäisi tuo kuusi tuosta toimittaa pois, esikoisen kanssa jo aamulla riisuttiin koristeet.. Aika hyvänä on pysynyt, ei juurikaan ole neulaset varisseet, tuollaisen kuusen kun löytäisi joka vuosi.
Nyt tekee niin kovasti mieli kahvia että taidan siirtyä keittiön puolelle.
Hauskaa sunnuntain jatkoa!
Mrs.Marple & Kuopus, rv 33+4
On taas vähän jäänyt tämä mun kirjottelu tänne. Päivittäin olen käynyt lukemassa, mutta enpä ole itse kirjoitellut, kun ei ole asiaa ollut..
Onnea mantelipullalle todella paljon! Ihanaa, että nyt niitä helmivauvoja alkaa jo tupsahdella maailmaan. Alkaa itsekin uskomaan siihen, että se oma nyytti on vielä jossain vaiheessa kainalossa.
Omassa olossa ei mitään ihmeempiä. Maha alkaa (muiden mielestä) olla jo iso, mutta itse en kyllä huomaa sen niin kovin suuri olevan. Ei se juurikaan haittaa olemista ja elämistä, mitä nyt välillä öisin on vaikeaa löytää hyvää asentoa ja muutenkin kyykistely ja kumartelu ei oikein onnistu. Muuten on kyllä ihan hyvä olo..
Mulla alkaa olla kärsivällisyys todella lopussa välillä. Toivoisin vaan jo niin paljon, että saisin oman pikkuisen viereeni. Tiedän, että nyt pitäisi nauttia näistä viimeviikoista ja lepäillä jne. mutta kun niin kovin jo odotan, että synnytys alkaisi. Tietenkin mun tuurilla sitten mennään reilusti yliajalle, kun jo nyt olen ihan kärsimätön. En halua kuvitellakaan millainen kärsimättömyys sitten iskee, jos todella paljon yli mennään.
Supistuksia ei juurikaan ole ollut.. Muutamana iltana vähän jotain todella pientä, mutta eipä niistä ole varmaan mitään hyötyä ollut. Jotenkin on vaikeaa hahmottaa sitä, että synnytys olisi kuukauden päästä, kun mitään siihen viittaavia merkkejä ei ole juuri ollut. Eihän sitä sitten tiedä, vaikka synnytys käynnistyisikin ihan yhtäkkiä ilman mitään sen suurempia ennakkomerkkejä.. (Taitaa olla vaan toiveajattelua)
Huomenna kuitenkin neuvolalääkäri, jossa sitten saa taas kuulla, josko olisi kohdunsuulla tapahtunut edes jotain pientä muutosta.. Toivossa on hyvä elää.
Mieskin on nyt tehnyt todella pitkää päivää. Oikeastaan ihan normaalinpituista, mutta kun on joka päivä vähintään klo 22 asti töissä, niin tuntuu se aika pitkältä ajalta olla yksin kotona. Yritän joka päivä jotain tekemistä itselleni kehitellä, mutta eipä ole ideoita viime aikoina ollut. Senkin takia toivoisin, että pikkuinen jo alkaisi syntymään, että olisi mullakin jotain tekemistä päivisin..
Anteeksi nyt näin omanapainen kirjotus, oli vaan pakko tulla tuntemuksia purkamaan..
Suan ja Nuppu 35+4
Kukahan meistä on sitten seuraava joka pääsee tuoksuttelemaan vauvantuoksuja :)
Oma olo on malttamaton kyllä!! Mieskin oli viime yönä nähnyt unta, että vauva syntyi :)
No, niin ja neuvolahan mulla oli viime perjantaina. Eipä siellä kyllä mitään ihmeitä ollut. Tosi nopea käynti kaikinpuolin. Sf mitta muistaakseni oli 32cm ja viikkoja tuolloin oli 34+3. Vähän isompi mitta kuin aikaisemmissa raskauksissa. Verenpaine oli ok mitä on pitänyt vähän seurailla ja painoakin oli kertynyt ihan tarpeeksi. Kuvittelin jo jossain vaiheessa, että tässä raskaudessa ei mene 10 kg rikki vaan kuvitteluksi taisi jäädä. Olo on muuten ihan hyvä. Unettomuus, närästys ja supistelu vaivaa mutta se ei ole mitään uutta. Uusia vaivoja ei olekaan onneksi tullut. No, on noissa entisissäkin ihan tarpeeksi kyllä, että eipä sillä..
Nyt menen syömään kanasalaattia ja jatkan kuvien järkkäilyä tässä koneella.
Vimpula ja pikkuinen 34+5
mantelipulla:yksi asia tuossa vauvan syntymässä vaivaa,et oliko neiti 27cm pitkä?aattelin et aika lyhyt painoon verrattuna.
anna_liisa 36+4
Vauva on ihan selvästi siirtynyt alemmas ja/tai vaihtanut asentoa, potkut ja liikkeet tuntuvat ihan eri kohdissa kuin aiemmin. Tuntuu myös, että liikkeitä on paljon vähemmän kuin vielä viime viikolla.
Paineen tunnetta on lähes koko ajan, ja niitä sukkapuikkovihlaisuja tulee etenkin iltaisin, tosi inhottavia! Ja kipeitä! Tuntuu, että vauva puskee välillä ulos. Saa nähdä onko jotain muutoksia tapahtunut, huomenna on neuvolalääkäri. Kyllä sitä jo alkaa toivoa, että jotain synnytyksen lähenemisen merkkejä olisi...
Tänään aamulla/aamupäivällä (heräsin vasta klo11), supisteli tosi paljon, eivät olleet kovin voimakkaita, mutta varmaan alle 10min välein tuntui supistus, ja tätä kesti pari tuntia! No, sitten ne loppuivatkin, ja illalla kävin 30min kävelylenkilläkin, eikä supistellut yhtään normaalia enempää. (tosin jo 5min jälkeen alkaa aina supistella, ja tänään tuli uutena lonkan/nivusen vihlonta)
täysikuu ja tytär 35+0
Onnea mantelipullalle tyttö vauvan johdosta.Tosi hyvän kokoinen noille viikoille.
Mulla ei oo nyt pariin päivään supistellu paljoa.Ainut mikä on niin jos kauan aikaa on jalkojen päällä niin tulee se paineen tunne tuonne alas.Turvotusta on nyt tullut mulle,varsinkin iltaisin.
Eilen käytiin kaksilla synttäreillä ja tänään aattelin lähteä anopin kans bingoa pelaan.
anna_liisa36+4