Neuvoja miten saan neljävuotiaalle lapselle laitettua silmätipat??
Lapsella on silmä- ja korvatulehdus. Antibiootti suun kautta ei tuota ongelmia, ottaa lääkkeen mielellään, muutkin suun kautta nautittavat lääkkeet eivät ikinä ole ollut ongelma. Silmätulehdukseen lääkäri määräsi erikseen vielä salvaa ja tippoja. Eilen sain vielä laitettua, oli ensimmäinen kerta. Nyt ei millään enää anna laittaa.
Olen yrittänyt hyvällä. Olen kertonut, että kun lääke laitetaan, silmä paranee. Olen kokeillut sitä mikä tehoaa moneen muuhun asiaa: leikitään lääkäriä, mutta ei auta sekään nyt. Olemme katsoneet peilistä, miten silmä on sairas ja miten lääke auttaa sitä parantumaan. Olen jopa (valitettavasti) yrittänyt väkisin, jos ei vapaaehtoisesti niin sitten pidän lapsen väkisin paikoillaan ja laitan lääkkeen. On kuitenkin jo sen verran iso, ettei tämäkään auta, en saa tippoja laitettua. Olen jopa antanut hänen valita, laitetaanko tippoja vai salvaa, mutta ei kelpaa kumpikaan. Mitä ihmettä teen? Olen yh, en tunne naapureita eikä lähellä asu ystäviä, ja sitäpaitsi kaikki ovat töissä/koulussa, että eivät voi tulla auttamaan.
Olisiko mitään vinkkiä? Lahjominenkaan ei auta..
Kommentit (8)
Jäähylle, lelut takavarikkoon ym. Jos antaa laittaa tipat, niin voit kuitenkin vielä erityisesti palkita.
Kun meillä oli sama tilanne tein palkintoliuskan. Eli tein ruudukon, johon sai tarran (itse kävimme ostamassa mieluiset tarrat) jokaisesta hienosti laitetusta tipasta. NO okei, ei ne aina menneet ihan silmään asti, mutta yrityskin välillä riitti. Kun oli laitettu 5 tippaa nätisti eli 2.5 päivää niin poika sai valita ihan itse lelun. Seuraavan lelun sai kun oli laitettu 10 tippaa kunnolla. Näin päästiin kuuri loppuun.
Niin, että lelukatalogi lapsen käteen ja tipat omaan :) Onnea matkaan.
Kun jaloilla lukitsee lapsen kädet niin voi sitten kumartua ja omat käsivarret lapsen pään sivuille pitämään paikallaan, sitten toisella kädellä auki ja toisella lääkkeet. Tympeää hommaa mutta jos ei mene millään hyvällä niin sitten pakolla.
mutta arvatkaa vaan onko lapsella jo " kaikkea" , lelut ja tarrat, joten ei auta.. :(
Olen yrittänyt tuota lahjontaakin, esimerkiksi saat itse valita elokuvan, joka katsotaan, mutta ei tietenkään halua. (vaikka normaalisti haluaa). Ei halua uutta lelua jne jne.
Mutta yritän vielä :)
Kiitos kaikille vastanneille. :)
Lääke on laitettava tai lapsi ei parane. Mieti, jos kysymyksessä olisi vaikka syöpälääke,, se olisi pakko laittaa..
Minä olen ollut lapsena tosi itsepäinen ja lääkettä oli pakko antaa pakolla kun mikään hyvä ei tehonnut. Olihan se kurjaa olla pakotettuna muttei se mitään traumaa tehnyt. Joskus on oltava ehdoton lapsen kanssa ja tehtävä asioita.
sain tipat laitettua, lääkärileikin avulla. olin lääkäri ja kutsuin potilaan ja tämän lapsen (pupu:) ) luokseni. Sitten tutkittiin pupun korvat ja laitettiin tipat. Sitten tutkittiin äiti ja pupu kertoikin, että äidillä on silmätulehdus. Sitten muutuin sairaanhoitajaksi, joka laittoi tipat äidin silmään. Lapsi kyllä rupesi estelemään, mutta sain juuri ja juuri tämän leikin varjolla tipat laitettua.. Ja illalla sama edessä.. :)
päälle istumaan niin että lukitset hänen kätensä jaloillasi, et tietenkään istu koko painollasi...
Näin sulle jää molemmat kädet vapaaksi laittaa tipat.